[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:44

Een voetsteun bedoel je? :P

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:47

ja heet t gewoon voetsteun? weet dat t als goed is los te verkrijgen is...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:47

Naar mijn weten heet dat zo. Misschien verkoopt hca het los?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:51

@Iris; Switch staat indd nog op rust. Ga deze week bellen om voor volgende week een afspraak te maken voor een echo. Dan zijn we twee maanden verder dan de eerste echo. Kijken of er verbetering is.

Wauw Jimmy ziet er goed uit. Mooie voorpluk!

Over het inspannen. Doe het precies zoals Ayla. Switch staat gewoon los en dan doe ik de sulky erachter.

Succes iedereen met de tentamens!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:09

Voetsteunen idd.

Leuk Donna! Komt vast goed!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:12

Iedereen succes met de examens.

Hier altijd volledig in tuig en dan pas inspannen. Mil doe ik altijd alleen en met arty met de concourswagen altijd iemand erbij. Met de hca heeft hij wel meer geduld dus dat lukt nu ook alleen.

Nathalie je wilt diezelfde voetsteunen als hca? Die kan jezelf ook prima lassen :j
En sorry door de regen en drukte vergeet ik telkens een meetlint mee te nemen naar stal :o

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:23

haha geeft niet ik hoef nu nog maar 1 gedeelte te weten qua maat :D
en dat gedeelte qua maat is dit

Afbeelding
het rode gedeelte vanaf zeg maar de 2de buis tot daar waar t lamoen in t frame gaat :j
de rest weet ik gelukkig al.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:36

Succes met je examens Sammy! En veel plezier op het festival :)

Carpediem, ik leef met je mei.. 15 minuten op de scooter in de regen is niet grappig.. :') normaal kon ik n lekkere bak koffie pakken en nu stond ik onder het afdakje haha.. Ff wennen maar zeker zo relaxed! Bert doet het goed. Dit weekend maar eens lekker het bos in!

Ik heb ook dezelfde manier als een aantal van jullie.. Als je je pony goed in de smiezen houd zou er niet heel veel moeten kunnen gebeuren.. Wel goed nadenken en kijken naar het gedrag van je pony. :)

Hoop op snel goed nieuws patty!!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:37

Staat hij alleen Iris of ben je samen met een stalgenootje verhuist? :)

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:43

Nee samen met een stalgenoot/vriendin van me. Doe al zo'n half jaar met haar alles samen waar ik eerst stond. Weet dat ik op haar kan vertrouwen dat ze gaat als ze dat zegt, en dat geld voor haar ook zo bij mij.

Foto van vanavond, samen met ghandour de arabier calvin de shetlander en valencia de haflinger.

En dan nog 2 vrouwkes, dus er is sowieso wel 2x per dag iemand :)

Afbeelding

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:53

Netjes zo'n overkapping :j

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:57

blackflag dat ziet er fijn uit zeg gewoon een inloop voor ze waar ze droog kunnen staan

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 22:36

Ja, ik mocht ook lekker op de fiets! Je moet wat over hebben voor ze hè... :P

Ziet er wel uit als een fijn plekje! Lekker zo'n overkapping.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:45

Wat een vaag weer buiten. Gister zo veel regen en nu weer hartstikke benauwd. Willem kan daar heel slecht tegen. Gister heb ik hem om 5 uur naar binnen gehaald toen ik op stal was, hij stond te shaken als een rietje.

Hij heeft net even fijn aan de dubbele longe gelopen.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:25

Hier ook raar weer droog en benauwd vanmorgen. Net regen en nu droog en fris.
Ik ga niet naar stal vandaag ben druk met voorbereidingen voor mijn zoons verjaardag die morgen 10 word :j

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:32

Alvast gefeliciteerd :)

Ik heb geen idee hoe het weer buiten is :') Ik probeer al vanaf 12 uur te 'leren' maar ik heb geen zin meer. Dus ik ga straks naar Sjors en na het eten zie ik wel verder. Het is hier iig al de hele ochtend + middag droog.. hopelijk blijft dat zo.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:41

Fijn dat het goed ging, Susanne!

Alvast gefeliciteerd met je zoon, Nathalie. :) Mijn vader wordt morgen 50, dus hier ook feest.

Hier is het heel raar weer.. Gelukkig wel droog. Zometeen even met m'n verzorgster naar de pony's toe.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:15

xCarpediem schreef:
Fijn dat het goed ging, Susanne!

Alvast gefeliciteerd met je zoon, Nathalie. :) Mijn vader wordt morgen 50, dus hier ook feest.

Hier is het heel raar weer.. Gelukkig wel droog. Zometeen even met m'n verzorgster naar de pony's toe.

Haha jij bedoeld testebeeste maurice is al jarig geweest haha, buh t is weer lekker drukkend benauwd weer.

Alvast gefeliciteerd voor morgen teste..

Ayla hopelijk kom je vanavond nog aan leren toe.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:25

Zelfde motivatie problemen als Ayla hier haha. Ook maar lekker naar de pony's gegaan. Fijn met Udo gemend, ging weer een stuk beter, schijnbaar helpt scheren toch. Of dat zit gewoon in mijn hoofd. Morgen weer menles, zin in. Ook lekker een stuk gewandeld met Kjani.

Gefeliciteerd Testebeest en Carpediem.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:34

Heb je toetsweek Lobke? Ik heb wat gelezen tot half 4 en ben toen Sjors even gaan longeren, ging weer fijn.

Vanavond weer leren en morgen nog een avondje leren en dan donderdag gelukkig mijn laatste tentamen.. daarna mag Sjors weer wat harder aan het werk ivm dk. Ik wil de proef uit mijn hoofd rijden, geloof dat het er maar eentje is.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:04

Succes iedereen met de examens! Ik ga nu naar stal. Even nog lekker pony's poetsen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:50

Sorry, bedoelde inderdaad testebest!

Succes met leren Lobke en Ayla. :)

Veel plezier Charlotte!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:52

Geslaagde gefeliciteerd!

Het mennen... ik begon met een tuigje van krap 100 euro mini mini shet maat. Prima te doen tuig heeft het lang uitgehouden! Ik had een concourswagentje (heel lang gereden met het lamoen ondersteboven) wist ik veel, geen ervaring was jong etc... Toen ik clubles ging volgen bij de oude kerels op de club en mijn eerste wedstrijdje kwam, kreeg ik steeds meer plezier. Mijn tuig werd verkocht, en een ander tuig kwam ervoor in de plaats. Ik heb zilco voor hem gehad, maar dat was het hem niet helemaal, toen heb ik ideal kunstof gehad dat was ook niks, toen ideal Leatherteach en dat was super! Tot aan het eind dus ook met dat tuig gereden. Wat betreft wagen, was niet fijn groot en toch wat zwaar, verkocht en een pony gekocht met een kar erbij (was een HCA!) de pony weer verkocht met alle spullen en de HCA gehouden en toen had ik een HCA soort van gratis. Die heb ik nog een keer roze gespoten, maar verkocht ik kon de waarde van een nieuwprijs ervoor krijgen dat ik zelf nog 75 moest bijleggen, dat heb ik gedaan zodat ik het nieuwe model had en in mijn kleuren... Ik ben nooit meer van de HCA afgestapt. Heerlijk wagentje.

Over stallingsvraag ik betaal 240 euro, en 15 euro voor de trailer. Trailer deel ik met me vader.
Wij hebben een buitenbak (wel vrij snel nat, mennen kan alleen als het echt heel droog is, maar niet voor een shet ofzo!!) stapmolen, 3 paddocks, longeerstuk en 2 weilanden. Wasplaats warm en koud.
Kantine met koffie/thee/choco automaat en WC. Dekenhok om je deken of dekjes te drogen.
Uitmesten word 3 keer per week gedaan, buitenzetten 5 keer per week, in t weekend moet je zelf binnen en buitenhalen en de drollen eruit scheppen. Voeren word gedaan.

Voor mennen ging ik vaak naar een menveldje in de buurt. Of oefen dressuurmatig buitenrit.
Nu ben ik niet zo actief, ben het plezier even verloren, gelukkig wel droesloos op stal, ben benieuwd wanneer we weer vrij zijn en t erf af mogen. Dan ga ik zijn conditie opbouwen en bosritten rijden even lekker alle ellende van ons afwaaien.

Ayla vreemde prijzen bij jou alles los, is dat ook verschil met zomer en winter ?

Testebeest, ik vind dat je niet mag klagen hoor. :P Vind het nog knap dat je uberhaupt een stalling heb voor een hengst en dat hier in de buurt. 200 en shetten met rijbak waar je in kan mennen vind je hier in Hoevelaken, t Veen, of Vathorst etc niet.

Nathalie, ik wil een plekje bij jou op stal, wanneer kan ik komen ? :oo

Blagflag van het ene uiterste naar het andere uiterste. Die prijzen vind je hier niet 25 euro of 50. Maar wel lekker bossen aan alle kanten!! Vind jou pony zo geweldig! Spikkeltje.

Patty, heeft ookal een droomstal!!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:56

Losse prijzen is juist heel fijn :j Zo betaal je voor wat je krijgt en niets meer of minder. In de winter betaal ik 150 voor een pony op stal en dan zit het mesten, voeren en de faciliteiten etc er bij in. Dan betaal ik alleen de weidegang van Fleur (50 euro) er nog bij, omdat zij niet op stal gaat + een tientje voor m'n trailer.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:57

O zo, oke ik dacht dat in de winter je kast enzo er ook nog bijkwam. :o

Ik heb twee zadelkasten, heb een wedstrijdtuig en een gebruikstuig dus in die ene zit alleen me tuigen in de andere me rommel.