[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Patty14

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 13:59

Beviel de Myler niet Ayla?

Is indd lastig als je geen goede baan hebt om te trainen. Geen grasveldje in de buurt?
Wij hebben een binnen en buitenbak. 3 daarvan worden in de winter voor de opfok gebruikt, die zijn nu op de wei. 1 is een springweide, 1 gewone baan en de andere hebben ze nu een 20x60 baan van gemaakt. Ideaal om te oefenen voor wedstrijden. Alleen staat Switch stil :')

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 14:17

Jij hebt idd genoeg faciliteiten :)) Hopelijk kun je snel weer met 'm aan de gang.

De myler beviel wel, maar ik wou toch weer eens een liverpoolstang proberen om te kijken hoe hij daar op liep. Door de myler liep hij nog wel eens heen en dat vond ik niet zo grappig. :P

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 16:59

Ik heb ook niet echt een geschikte bak om in te mennen...
Er zijn drie bakken, maar de twee buitenbanen zijn te zwaar, de binnenbak is wbt bodem wel top, alleen hij is erg smal en dat is met de kar natuurlijk niet heel handig.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:39

Ik heb ook geen bak om in te trainen... ik ga altijd op een hondenuitlaat veldje rijden. Is te doen. Swinters doen we met les een bak huren maar dat kost ook 15,- per uur en dat terwijl het een al kleine bak is waar ook nog een enorme hoefslag in licht helaas.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:45

Heb er niet eens over na gedacht waar ik wil trainen oeps... Hebben een buiten en binnenbak en een trainings drafbaan. En genoeg uitrij mogelijkheden en aangezien ik toch alleen maar buiten ga hobbelen denk ik dat ik dat ga doen

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:51

Mira283 schreef:
Heb er niet eens over na gedacht waar ik wil trainen oeps... Hebben een buiten en binnenbak en een trainings drafbaan. En genoeg uitrij mogelijkheden en aangezien ik toch alleen maar buiten ga hobbelen denk ik dat ik dat ga doen

Waah jaloers! Binnen, buiten en ook nog een drafbaan. Kun je die even hier heen brengen

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:54

Een drafbaan lijkt me echt fijn! Net als een binnenbak :P

Hoeveel betalen jullie eigenlijk per maand aan stallingsgeld als ik dat mag vragen? Ik weet dat het al eens gevraagd geweest is ooit in dit topic, maar we hebben toch weer een heel deel nieuwe leden en ik had er een discussie over met iemand. En wat krijgen jullie er voor terug?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:54

Hahaha zal de eigenaar niet zo leuk vinden :P. Eerste keer dat Pip voor de sulky gaat hoop ik de baan op te mogen mocht ie gaan klieren dan is er genoeg ruimte

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 21:03

50 per pony, 10 voor m'n trailer, 25 voor 'n kast, 15 of 25 voor de faciliteiten. In de winter op stal is 150 + trailer 10 en Fleur buiten 50. Prijzen zijn veranderd.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 21:15

SammyFloor schreef:
Een drafbaan lijkt me echt fijn! Net als een binnenbak :P

Hoeveel betalen jullie eigenlijk per maand aan stallingsgeld als ik dat mag vragen? Ik weet dat het al eens gevraagd geweest is ooit in dit topic, maar we hebben toch weer een heel deel nieuwe leden en ik had er een discussie over met iemand. En wat krijgen jullie er voor terug?

Pony's staan bij mijn opa en oma achter het huis. Super plekje, opa is ook gek met de beestjes en voert etc. Stallingsgeld hebben wij dus niet. Wel kosten van voer, stalbedekking,hooi en dingen als omheining etc.

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:27

Pony staat aan huis dus geen stallingskosten, maar helaas geen gezellige stalgenootjes of een rijbak. Maar ik hoef gelukkig niet met de auto/fiets om naar hem toe te gaan :)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 08:16

Jullie hebben aardig facaliteiten :)
Wij hebben een buitenbak en een longeercirkel.
Mennen doe ik eigenlijk bijna altijd buiten.
Alleen arty pak ik weleens de rijbak
Ik betaal 200per maand en dan staan mijn karren er ook voor bij. Heb mijn eigenstal en eigen paddock. Niet heel goedkoop. Maar een goeie stal en de meeste stalling bij mij in de buurt willen geen shetten en al helemaal geen hengsten.

Heb gisteren tussen de buiendoor weer met mil gemend met mijn concourswagen. Hij had er zinin. Hij loopt dan veel fijner als dan voor de sulky :j

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 09:48

Ik betaal 110 dat is all in met stal kosten

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 10:16

Ik betaal €115,- voor twee Shetlanders en dat is dan exclusief hooi, stro, voer, mestafvoer, enz. Aan de omheinig en het onderhoud van de wei hoef ik dan weer niet mee te betalen en dat wordt echt zeer goed geregeld. Het is voor mij een aardige berg geld elke maand, maar ik zie dat mijn pony's hier zo blij zijn dat ik het er wel voor over heb om zelf niet veel meer te kunnen doen. :P

Ik heb overigens alleen stallen en weiland, met over een paar weken een stukje zandpaddock. Verder geen bak o.i.d. Alleen bos dat aan het weiland gelegen is, maar daar kan ik niet mennen omdat mijn wagen hier niet kan staan. O:)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 10:20

Ik betaal 100 euro voor 1 pony inclusief voer (ook brok), een kast, een buitenbak, een longeerbak, een stapmolen, opslag sulky, weiland en stal, uitmesten, binnen en buiten zetten etc.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 10:44

Mijn pony's staan achter huis, ik betaal zelf DA kosten,spullen en graszaad en mijn ouders voer en hooi.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:42

iemand die weet of rasp van een groot paard overdraagbaar is??
oh heb vandaag voor t eerst los in de rijbak met milk gespeeld wat was dat zalig <3 <3 ik ben zo trots op mijn tuttie fruttie

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:44

Hey allemaal! Long time no see!

Wat een leuke foto's zijn er voorbij gekomen van de SMR dag! Echt heel stoer, leuke onderdelen hadden ze bedacht! :D

Ayla, nog gefeliciteerd met je pechprijs! Wat ziet boef er goed uit!

En alle geslaagden, ook gefeliciteerd!! :)

Ik ben sinds vandaag verhuisd met bert naar een andere stalling. Ik stond bij een pensionstalling. Maar betaalde daar 180 euro per maand.. Maar maar vond het niet helemaal realistisch om zoveel te betalen terwijl ik samen met n andere stalgenoot al het werk deed.. Verder was het wel fijn daar. Mooie buitenbak om in de rijden.. Kleine binnenbak, was plaats en hij stond in de inloop stal 24/7 buiten of binnen. Onbeperkt hooi.

Ben nu verhuist naar een wei met schuilstal, stal voor opslag, longeercircel en een heel mooi bos waar ik allerlei kanten in kan. Voor 25 euro in de zomer en 50 in de winter.. Zal de luxe missen, maar ook wel lekker hoor midden in de natuur!

Ben ook verhuist zelf, echt een heel leuk huisje geworden. Heel blij mee! En een jaarcontract gekregen op het werk! :)

En wilde graag deze foto delen :)

Afbeelding

Nu de rust is wedergekeerd wil ik graag weer wat actiever meekletsen met jullie

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:11

blackflag lekker hoor verhuizen en midden in de natuur is zalig

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:13

Jij staat goedkoop Mandy :j

Welkom terug! Het nieuwe plekje klinkt goed, fijn dat je nieuwe huisje bevalt en gefeliciteerd met je jaarcontract. Hoe gaat het nu met Bert? Ik vind de bomen van je HCA op de foto hier boven wel een beetje eng zitten.. ze lijken nogal ongelijk (misschien stond je scheef?), maar ik vind ze ook erg breed staan. Bert is wel knap :)

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:29

De burrys zijn niet helemaal recht.. Dat geeft denk ik dat beeld haha.
Moet m'n wagen n beetje aanpassen.
Nieuwe binnenbanden bestellen.. Een loopt iedere keer langzaam leeg...
Maar kan geen lek vinden.. Ventiel zit niet helemaal lekker denk ik.

Foto is gemaakt toen ik een rondje ging rijden, stalgenoot was foto's aan het maken maakte van mij ook even een foto haha!

Thanks!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:32

Wat bedoel je met burry's? Ik zou ze idd wel recht zetten, anders komt er op het ene lichtoog meer druk dan op het andere lichtoog en dat is niet prettig voor Bert zijn schoft/rug.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 23:48

Ayla schreef:
Jij staat goedkoop Mandy :j

Max deelt z'n stal trouwens wel met shet van staleigenaar.

Welkom terug! Hoop veranderingen zeg!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 07:44

Leuke foto Iris, lekker zo in de natuur!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 08:20

Welkom terug Blackflag! Wat een veranderingen in zo'n korte tijd.

Nog bedankt iedereen voor de felicitaties! :)

Hier ligt alles redelijk stil. Het mennen wil ik pas weer op gaan pakken als Zoë door de osteopaat is nagekeken want ik vertrouw het niet helemaal.. Helaas heeft ze pas begin augustus tijd, dus Zoë heeft een lange 'vakantie'.

Met Guus wil ik rustig aan gaan beginnen met wat commando's erop zetten/bevestigen. Hij is nu twee dus ik vind dat dat spelenderwijs wel moet kunnen, aan het halster natuurlijk.