Lastig Ingrid. Misschien is het ook de wissel werking tussen jou en Alf ? Dat je het zelf ook spannend vind? Al eens geprobeerd als jij met de ervaren pony ment en je stalgenootje met Alf? Doet hij het dan ook?
Beauty is gelukkig niet meer hengstig was echt de eisprong waar ze krampen van had. Was even schrikken. Maar gelukkig geen koliek. Faya is echt op haar plekje. Zie elke dag zulke leuke foto's en filmpjes. Ik heb er zelf meer verdriet van als Faya zelf. Ik dacht dat het moment van wegbrengen ook veel moeilijker zou zijn. In mijn gedachten ben ik natuurlijk zelf degene die er het allerbeste voor kan zorgen. Maar ze heeft echt zo .n topplekje gevonden met zoveel liefde .
Lillian__
Geplaatst: 02-05-19 11:07
Knappe pony die palomino jammer dat het een merrie is, en ik geen plek heb
Stalnollie gefeliciteerd! post je ook droogfoto's?
care4life heb ik ook die exacte ervaring mee, je kunt dan nog beter natures best voeren.
Patrici gelukkig dat het maar krampjes waren zeg, kan me voorstellen dat je je rot schrikt! Fijn dat Faya het goed heeft bij haar nieuwe baasjes.
ik ga binnenkort je paard gezond en fit proberen voor floor, ben heel benieuwd ernaar.
StalNollie
Geplaatst: 02-05-19 12:54
patricia nooit gedacht of gehoord dat een pony zo heftig kan reageren op eisprong. en fijn dat faya het zo goed heeft en zich ook goed voelt bij haar nieuwe huisje. geeft zoveel rust
Vanmorgen even half uurtje buiten gelaten, de zon scheen en was geen windje ( nu is het koud en somber grijs, dus lekker weer op stal) was al drie dagen aan het waken, maar was best wel een geregel heb ook nog twee kindjes. en gisteren was het zo dat de jongste bij opa en oma was en de oudste thuis ( kan makkelijk uurtje alleen zijn). in ochtend is mijn zusje een uurtje bij de weide geweest zodat ik thuis kon douche en huishoudelijk wat aanpakken en de dieren thuis doen. in middag 13.45 naar huis om de oudste op te halen.(papa moest later beginnen met werken, dus dat kwam mooi uit) hij wist als ik aankwam dat hij meteen mee moest naar de weide ( hij vind dit niks aan, maar met bordspelletjes etc houd hij het wel samen even vol, papa zou hem dan om 5 uur ophalen als hij klaar was met werken) maar toen ik thuis kwam ( weide/huis is ritje van 5/7 minuten) had ik zo iets laat maar even op de bank en misschien wil ze alles wel alleen doen ( had bewust de staldeur dicht gedaan, normaal altijd open zodat ze in en uit kan en alles zelf kan kiezen, nu dicht gedaan zo van misschien wil je gewoon geen pottekijkers! het is sowieso geen mensenpony)
en jawel hoor 15.00 dus uurtje later veulen geboren, placenta eraf. veulen staat veulen drinkt veulen hinnikt en maakt al sprongen. moeder staat me aan te kijken zo van … klaar is kees dus toen met de oudste maar naar huis gereden en alles met rust gelaten, hoe moeilijk ook het liefst zit je er de hele dag bij haha. maar moeder Dianne is niet zo van de mensen, mijn accepteerd ze prima en klikt het super tussen ons maar met andere mensen heeft ze niks, dit gevoel is nu zoveel meer / sterker dat ze ook daadwerkelijk aanvalt. ( dit gevoel is altijd sterk aanwezig als er veulen bijloopt)
Lori
Geplaatst: 02-05-19 13:49
@Patricia, Loslaten is inderdaad niet makkelijk. Rio zelfs had ik destijds geen klik mee maar onderweg heb je toch een dubbel gevoel. Toen we aankwamen en al zagen dat er een zelf gemaakt naambordje klaar hing dan smelt je toch.
Je zou inderdaad liefst uren staan kijken naar die veulens, destijds met Lucky kon ik ook telkens uren bij de fokker zitten gewoon kijken.
Hier vanmorgen nog even Finn aan het werk gezet, hem maar 1x moeten afblokken in draf omdat die niet naar stap ging. De andere keren ging die netjes gaan stappen als ik het vroeg direct. Nog even de andere pony voor de eerste keer galop gevraagd, zag er komisch uit maar die probeerde het wel dus na enkele keren vragen beloond en gestopt. Ze moeten natuurlijk even hun balans terug vinden zo op de cirkel.
Kan dat ik morgen en anders zondag iemand heb die eens de tinker gaat rijden voor mij ook om zijn draf wat meer te bevestigen. Ondertussen staat die in meerdere buitenlandse groepen ook, mag nu toch echt eens iemand serieus komen.
Van te voren afdingen en prijs overeenkomen is vaak wel garantie dat dit vaste prijs is bij ophalen. Soms (heel soms) dingen ze dan af maar niet intrappen ze hebben het afgesproken bedrag toch bij. Mits de pony ineens anders is dan omschreven (kreupel, schuren etc)
Ah dat veulen is echt leuk! Fijn dat de bevalling ook zo soepel ging.
Fijn patricia dat faya zo'n leuk nieuw thuis heeft gevonden en ook dat caya zich weer goed voelt!
Suus, ik heb helaas geen foto's van de les, Di avond weer les, wil gan met 4 span gaan, zal vragen of iemand foto's maakt haha. Ben echt super blij dat hij het zo goed oppakt
Leuk veulen! Zit er iets van bont in? Of is ie helemaal donker?
Sascha, fijn dat Chico het zo goed oppakt!
Patricia, fijn dat het goed gaat met Caya en dat Faya op een goed plekje staat. Dat is echt wel een fijn gevoel lijkt me En Beauty wilde gewoon een date haha.
Lori, wat gek dat je tinker nog steeds geen nieuw baasje heeft. Ik heb juist het idee dat in iedere wei wel een tinker staat. Maar goed, het juiste baasje zal vast wel een keer komen Fijn dat je een bijrijdster hebt..
Lori
Geplaatst: 02-05-19 22:37
@Sunshinedaan, Kan ik je geen ongelijk geven, de tijd dat een tinker uniek was ligt heel ver achter ons door al die massa import.
Vanavond toch wat in de war gebracht, ben gaan kijken naar een pony van een 1m01 die online staat, er van uit gaande dat Finn 95,5cm is. Kom ik daar toe en heb zo iets van die lijkt zo klein, nagemeten met haar meetstok en was wel degelijk effectief zo groot. Morgen met hulp Finn eens opnieuw meten, eens nakijken of die niet toch groter is, misschien meet ik te laag.
Sascho
Geplaatst: 02-05-19 22:53
Lastig is dat hé lori, ik heb de 1e 3 gewoon zomaar op de gok gekocht zonder er 1 te meten, benji is 92 cm en car en zip beide 93..hoe doe je het he. Toen ik naar Chico ging kijken wou ik bewust een wat grotere, hij is dan ook 1.02 gemeten. Het spant echt prima met elkaar, geen last van het hoogte verschil en ik vind het persoonlijk ook niet storend om naar te kijken, sommige anderen wel maar dan kijken ze maar lekker de andere kant op
Hier was de bedoeling juist ook voor eentje van een slag groter dan Finn te gaan en te zien van hoeveel groter ging die ook nog in dubbelspan gaan (lig ook niet wakker van het plaatje) of juist net dat meer power in enkelspan voor de vierwieler anders. Morgen met hulp goed meten hier, je weet nooit dat ze gegroeid zijn of dat ik iets te laag meet alsnog.
Ik reed eerst met een span van 1 meter en 108 cm. Stoorde ik mij ook niet aan. Echt leuk je vierspan!
Misschien is hij inderdaad gegroeid.
Sunshinedaan
Geplaatst: 03-05-19 07:29
Als ie mooi in het span past, maakt het niet uit of ie groter is vind ik. Wel erg mooi vierspan zeg
Hier is Cooks de kleinste met zijn 83cm. Fleur 88cm. Sem zal ik vandaag nog eens meten. Die komt bij Fleur in de buurt. Tweespan Cooks en Fleur werkte niet. Zijn strengen hingen altijd los. (Hij was ook nooit moe )
Lori naar welke ben je gaan kijken? Soms verkijk je je inderdaad een beetje op de daadwerkelijke stokmaat. Sommige tonen ook groter/kleiner dan ze echt zijn.
Sascha ik vind het zeker niet misstaan! Valt amper op. In tweespan vind ik het vaak wel mooier als de pony’s gelijk lijken, bijvoorbeeld een grote zwarte naast een witte van 10 cm kleiner vind ik meestal niet mooi voor het oog. Maar met jouw stippels zal dat ook weinig opvallen, je hebt de kleurtjes mee
Ja precies suus, daar ben ik het mee eens, als dan echt alles anders is, is het niet mooi maar als ze op maat na hetzelfde kijken ziet het er al anders uit
Heb even nagemeten met waterpas en dan op de muur een streepje zetten en Finn is wel degelijk 95,5cm en zijn maatje 94,5 a 95 (wou niet stil staan). Wel even op de foto vergeleken dan als ik naar 1m01 zou gaan en het verschil is inderdaad niet zo groot als dat ik had gedacht.
En super Jenny, op naar vele ritjes nu.
Mandyy
Geplaatst: 04-05-19 09:31
Max is jarig. 13 al!
Verzorgster appte dat ze iets in mn kast heeft gelegd, ben benieuwd!
Lori
Geplaatst: 04-05-19 10:03
Proficiat voor Max!
@StalNollie, Alles goed met je veulentje?
Hier de ruiter geweest gisteren en nog net niet met mijn mond open staan kijken wat die er allemaal uit wist te rijden. Ze had wel werk zei ze om hem in draf te houden vooral in het begin maar die begon steeds meer de klik te maken naar het einde toe dat die gewoon moest doorgaan. Heeft er aan beide kanten meerdere ronden en figuren weten uit te rijden in continu draf, echt knap. Had zelf nooit meer dan enkele passen kunnen vragen er aan en de laatste keren gewoon het op stap gehouden omdat ik anders nek pijn kreeg. Vandaag heeft die rust en morgen normaal terug een ruiter die ermee gaat werken. Deze wou eventueel eens galop proberen ook maar ze weet dat ze op draf moet focussen vooral, ben hem het commando aan het aanleren aan de longe nu eerst. Had normaal een kijker vandaag maar ze bedacht haar dat ze toch te veel weegt ervoor, netjes dat ze het liet weten natuurlijk.
Patricia_86
Geplaatst: 04-05-19 12:53
Mandyy schreef:
Max is jarig. 13 al!
Verzorgster appte dat ze iets in mn kast heeft gelegd, ben benieuwd!