[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:46

Je hebt Joep zo netjes aan het lopen! Wanneer is er weer een les/training daar Donna? Voor mij is dat namelijk ook best wel te doen qua reistijd.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:55

Thanks! :D Dit was een soort van lesdag, georganiseerd door mendistrict west, waarbij Christiaan provoost, Bram Chardon en Hans Zumbrink lesgaven. Is niet iets standaards helaas... Maar wie weet organiseren ze binnenkort weer zoiets

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:11

Gefeliciteerd aan alle geslaagden en heel veel succes met iedereen die nog aan het leren zijn voor tentamens, toetsen of hers.

Ziet er heel netjes uit Donna! Bevalt je nieuwe wagentje goed?

Ik had nog Kjani foto spam belooft haha, vandaag een paar mobiel foto's genomen. Dit was de 1ste keer op gras ipv op de rechtuit op de weg. Hij staat nu ongeveer 3/4 weken voor de wagen. Vorig jaar ook al paar keer (4x) gemend maar nog niet zonder iemand er naast en nog niet echt doorgepakt.

Afbeelding

Afbeelding

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:21

Jullie gaan echt goed Donna! Ziet er netjes uit. Hier organiseren ze weinig van dat soort lesdagen/clinics, heel jammer.. dat vind ik juist heel erg leerzaam.

Knappe Kjani Lobke!

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:27

Dank jullie wel!!

Kjani doet het al super netjes Lobke!
De wagen bevalt goed! Hij ligt al bijna helemaal goed in balans en ik vind het gewoon veel fijner zitten dan op de Hca. Ik krijg als ik wat langer men vaak zo'n last van m'n benen bij de hca...

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:32

Ik zie dat je nu een met een liverpoolstang ment, bevalt het goed? Ik men sinds kort ook weer met een liverpoolstang, weer even afgestapt van m'n myler. Boef loopt ook heel fijn op een liverpoolstang, dus hij krijgt er ook een dankzij Susanne :D Ik vind het erg fijne men-bitten.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:33

Ayla schreef:
Jullie gaan echt goed Donna! Ziet er netjes uit. Hier organiseren ze weinig van dat soort lesdagen/clinics, heel jammer.. dat vind ik juist heel erg leerzaam.

Knappe Kjani Lobke!

Dankje! Jammer is dat he, ik zou ook graag wat meer van dat soort dingen willen doen, vooral met Kjani als voorbereiding op wedstrijden.
Sardis schreef:
Dank jullie wel!!

Kjani doet het al super netjes Lobke!
De wagen bevalt goed! Hij ligt al bijna helemaal goed in balans en ik vind het gewoon veel fijner zitten dan op de Hca. Ik krijg als ik wat langer men vaak zo'n last van m'n benen bij de hca...

Dankje! Super fijn! Kan ik mij voorstellen dat dit beter zit haha.

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 08:55

Mirriej Hij heeft wel een buikje ja, maar dat krijg je er wel af :)
Carpediem Gefeliciteerd!
Fenna Altijd grappig zo'n explosie :P
Sardis Wow wat loopt Joep mooi!
Lobke Wat is hij knap! Super leuk :D

Ik heb gisteren een sperriem uitgeprobeerd bij Arthur, het was echt geen succes :P Hij had zoiets van 'dit is vreemd' maar na het laten wennen en longeren ging het best wel goed. Tijd om te beginnen met lange lijnen dacht ik, maar toen had hij zoiets van 'het gaat niet' en kwam er protest. Erdoor rijden hielp niet, dus sperriem eraf en hij begon opnieuw met zijn protest. Even gestopt en naar een vriendin toe gegaan om te vragen of ze even wou helpen. Dan ging het wel goed, eens hij doorhad dat het allemaal ok was deed hij het echt goed en heb ik fijn op het contact probleem qua leidsels heb kunnen werken. En dankzij die vriendin heb ik nu een leuke foto :P
Afbeelding

Voor iedereen die nog moet studeren, veel succes! We zijn er bijna door :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 09:21

Fijn dat het uiteindelijk beter ging, je schoftje mag wel wat naar achter gelegd worden :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 09:29

Dat ziet er goed uit Lobke! Kjani gaat vast en zeker een fijn menpaardje worden.

Fijn dat het later goed ging SammyFloor, dat geeft een fijn gevoel hè. Schoftje hoort idd niet óp de schoft te liggen..

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 09:48

Arthur doet het al leuk zeg!

Doen er hier meer mensen mee aan de districtskampioenschappen? Ik heb me ingeschreven voor de dressuur (district west), maar twijfel of ik me niet toch ook voor de vaardigheid moet inschrijven... (Vandaag is de laatste dat ik me daarvoor zou kunnen inschrijven)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 10:00

Ik rijd mee met de dressuur en vaardigheid van oost :j Ik zou voor beide inschrijven als ik jou was. Ik verwacht weinig van de dressuur, maar doe toch mee ivm (hopelijk) opbouwende kritiek en evt winstpunten.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 10:04

GEfeliciteerd Carpediem!

Mooie foto's Sardis en Lobke.

Ziet er goed uit met Arthur, word vast wel een brave menpony

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 10:12

Ayla schreef:
Ik rijd mee met de dressuur en vaardigheid van oost :j Ik zou voor beide inschrijven als ik jou was. Ik verwacht weinig van de dressuur, maar doe toch mee ivm (hopelijk) opbouwende kritiek en evt winstpunten.

Dat komt wel goed in de dressuur met jullie hoor! Foto's zien er altijd heel netjes uit.

Ik verwacht ook niks in de dressuur, ben heel blij als ik 170 rijd oid. Laatste paar weken is er in de dressuur weer weinig van te maken bij ons. We gaan altijd 2 stapjes voorruit en dan weer 1 terug zullen we maar zeggen :') . Ik wacht met smart op het moment dat ik Kjani kan starten in de dressuur; hij loopt nu al netter dan toen ik Udo de eerste keer in de dressuur starte haha.

Donna: gewoon lekker allebei inschrijven, ook een goede oefening.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 10:19

Het ziet er volgens mij meestal ook wel netjes uit (behalve op de wedstrijddag dan :') ), alleen laten we (ik) nog een hoop steekjes vallen in de proef zelf.

Balen dat het niet zo lekker gaat! Je was gepromoveerd naar de L toch?

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 11:15

Wilde me zojuist toch nog gaat inschrijven voor de vaardigheid, maar de inschrijving is helaas al gesloten... Heb zojuist even een mailtje gestuurd, maar als het niet meer lukt vind ik dat eigenlijk ook niet zo erg. Ik was toch wel laatste geworden haha :Y)
Dressuur zal ook wel niks worden, thuis kan het heel goed gaan, maar tijdens de proef ben ik vaak heel slordig met de figuren en is Joep ook wat onrustiger... Ach, vind het het proberen waard *D

Vind het er idd ook altijd heel netjes bij jullie uitzien Ayla!
Vanwaar gaat de dressuur niet zo lekker met Udo?

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 11:18

Ayla schreef:
Het ziet er volgens mij meestal ook wel netjes uit (behalve op de wedstrijddag dan :') ), alleen laten we (ik) nog een hoop steekjes vallen in de proef zelf.

Balen dat het niet zo lekker gaat! Je was gepromoveerd naar de L toch?

Ja klopt. Ging toen ik naar het L ging super fijn. Altijd al gehad dat het echt periodes waren van heel fijn tot helemaal niet fijn. Vaak vooral begin van de zomer, ik ga hem vandaag weer even scheren, dat wil ook nog wel hepen. Komt vanzelf wel weer. Van de week maar weer even een les afspreken met instructeur, dat wil vaak ook wel helpen.

Hmm, jammer dat het in de proef vaak minder gaat. Bedoel je dan met steken laten vallen figuren niet netjes rijden etc? Dat is wel jammer dan idd. Gaat op den duur ook wel beter denk ik.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 11:37

Dressuur heb ik ook moeite mee, ik mis gewoon echt een fijne bak op stal waar ik 1 of 2 keer per week in kan trainen. Onze bak is mega zwaar helaas. Ben wel een beetje aan het oriënteren in de buurt bij andere stallen met een fijne bak, maar het is erg moeilijk. Vaak mag je er dan weer niet in mennen -O-

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:07

Dat lijkt me wel lastig ja, heb je ook geen grasveld waar je op kunt trainen? Hoevaak trainen jullie de pony's eigenlijk?

Wij gaan bijna beginnen met de nieuwe wei en stal af te maken. En daar kan ik ook een stuk gras realiseren om in te rijden, die heeft wel fijne maten ervoor.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:07

Hier kan ik niet wachten op onze nieuwe rijbak, krijgen hier een alweather bak <3
En ben hier niet de enige menner dat scheelt

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:11

Thuis in de bak gaat het vaak super fijn, maar outdoor in de ringen gaan we slingeren, valt Sjors stil en doordat ik te veel bezig ben met andere dingen gaan de figuren slordig. Ik heb vaak alsnog wel boven de 180, maar krijg vaak hetzelfde commentaar. 'T 'probleem' is dat hij thuis prima loopt en daardoor is het dus niet echt te oefenen. Ik denk dat het met de tijd steeds beter zal gaan :)

Komt goed Lobke! Indoor/outdoor maakt ook verschil vaak.

Ik pak Sjors meestal zo'n 3x in de week, veel meer tijd heb ik niet helaas.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:34

Ja op gras trainen kan wel, maar ideaal vind ik dat niet want hier zijn overal greppels en je moet maar net mazzel hebben het het gemaaid is.

Ik men meestal zo'n 3 keer per week en nog een keer longeren en soms een stukje wandelen ofzo.

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 13:32

Ik zal volgende keer op het schoftje letten! Het lag wel goed in het begin, maar het verbaast me niet dat door zijn kuren het is verschoven.

Wij hebben een bak, maar op de momenten dat ik vrij ben met school zijn er meestal lessen. Hij ligt vrij zwaar, maar nog te doen maar is niet ideaal. We hebben nog een fijne longeerpiste die ik voor andere dingen kan gebruiken. Mennen doe ik vaak op de wei, maar nu de paarden daar op staan is dat ook geen optie. We hebben nu gelukkig wel een grote paddock waar ik op mag mennen.
Ik kijk ernaar uit dat ik terug kan trainen, nu met het school en afstand ben ik beperkt tot 1x per week :(

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 13:42

Anders even een staartriem er aan als je die hebt :j

Wij hebben een hele fijne bak die vrijwel altijd te rijden is en totaal niet zwaar. Af en toe moet ik rekening houden met de lessen die voorgaan, maar dat zijn er maar weinig.

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 13:53

Goed idee :)