Ayla wat fijn dat alles weer goed gaat! Wat een zorgen kunnen die beestjes geven he pfff
Lori: wat goed van je mobieltje!
Kym: wat een heftige periode zeg! Wat erg van vooral je broertje. Zo'n knappe leuke jongen!! Wat leuk voor Pep! Wat voor sulky heb je gekocht?
Patricia leuke pony
StalNollie gefeliciteerd!!
Alf heeft helaas toch wel wat overgehouden aan ons avontuurtje in het bos. We hadden toch de bomen van heel dichtbij bekeken? Hij is 2 tellen erna dan weer compleet kalm waarbij je denkt 'niets aan de hand' En dat dacht ik dus ook, en vergat dat het een enorme binnenvetter is. De ritjes erna waar we samen waren en hij dus voorop in z'n uppie moet lopen waren opeens niet ontspannen meer: alles was eng, overal naar kijken, voor opzij of willen vluchten. Huh? Wat is er met Alf aan de hand? Ik dacht aan alles behalve onze bomen inspectie. De massage die hij had gehad, het voer, de verandering in de kudde. Maar opeens viel maandag het kwartje 'hij is gewoon super onzeker geworden van het incident ' en ziet nu alles als een potentieel gevaar waar hij voor moet vluchten. Als er namelijk iemand mee loopt/ bij hem/ voor hem is er niets aan de hand.
Tuig en sulky laten checken voor de zekerheid, voer zonder kruiden gaan geven (care 4life met kruiden werd hij schrikkerig van dus hier misschien ook wel van), magnesium besteld voor de zekerheid, Maandag komt de masseuse hem nakijken op pijn punten en we gaan stapje terug doen naar lange lijnen om hem weer wat zekerder te kunnen maken. Met lange lijnen kan ik leiding geven, wat ik mis op de sulky. En áls ik 2span tuigje kan vinden 2e hands kan hij naast de bomproof pony van een stalgenoot. Haar pony's zijn stuk kleiner, dat gaat Alf niet passen. Zo, een heel strijdplan voor Alf
Hopen dat het werkt!
Laatst bijgewerkt door IngridM op 01-05-19 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Wel heel erg fijn dat je weer een beetje wat kan doen met alf! Dat hij nu iets schrokkeriger is snap ik ook wel dan, maar met rust en begeleiding zal het vast weer snel beter worden!
Leuke palomino staat er te koop, ik heb er al 2 en nu goed voorzien
Susanne
Geplaatst: 01-05-19 21:38
Ik ken die verhalen ook, zelf geen ervaring mee maar lees vaak dat ze er schrikkerig van kunnen worden (door de kruidencombi’s, niet elk paard kan daar tegen). Niet echt meer ‘energie’.
Ingrid is het de angst van zien of horen? Ben nu pony aan het inrijden die bij elk geluidje/piepje/klikje aan staat. Nu rijd ik sinds enkele keren met oornetje en dtaan haar oren dus minder gespits en let ze meer op mijn. Misschien een optie
StalNollie, beiden nu even. Maar Alf verdraagt ook niets aan zijn oren dus dat is niet zo'n strak plan haha. Maar bedankt voor het meedenken! We komen er wel met alles wat we eraan doen.
Stal nollie, dat is een schatje! Heb je een drachtige merrie gekocht of zelf laten dekken?
Gister is Chico voor het eerst mee geweest naar les, hij vond de andere paarden om zich heen wel erg interessant maar bleef keurig luisteren, knap beest
Heb hier twee nsps fokmerries dus zelf laten dekken. Deze merrie blijft nu leeg en twijfel over de andere een jaartje niet waken druk maken over dracht/bevalling lijkt me ook lekker
Ingrid lastig als hij dat ook niet fijn vind had misschien al wat geholpen.