[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:25

Ik vind hoger dan 1.60 al te hoog haha om op te rijden.

Verder vind ik Alex mooi klein en Jorie ook. Shetten van een meter zijn ook wel leuk hoor, maar ik wilde een tweede erbij die qua schoft het beste bij Alex paste en dat is me wel aardig gelukt. Verder was ik al gek op het mannetje toen ie nog maar een maand oud was, toen was t kwaad al geschied(t?) :')

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:32

Ik zie paarden ook het liefst tot ca1.65 en wat compact (niet grof of vet) in het lijf.

Ach ja ik riep vroeger ik neem nooit en shet en ziehier nu heb ik er 2 , totaal verschillende types maar het boeit mij niet. Ik ben dol op mijn heren

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:44

Ik ga volgend jaar Epe rijden net Amadeus en me vader. :)

Verver las ik vraag van Nathalie zal zo even reageren ben m beetje lui op mijn telefoon haha..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:54

Ik ben sowieso meer een ponymens dan een paardenmens. Vind pony's over het algemeen leuker qua uitstraling en karakter.

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:23

Eper vierdaagse droom ik stiekem ook van, alleen geen idee of het ooit gaat lukken met school (het academiejaar valt anders in nl als in be)

Ik ben ook een ponymens, altijd al geweest. Vind ze aantrekkelijker, ook qua karakter past het beter bij me. Bij grote paarden ben ik toch nog steeds voorzichtig, mijn kleintjes zijn een gewoonte en ik vind grote paarden zo overweldigend. Zeker na mijn ongeluk van vorig jaar waardoor ik bijna een kootje van mijn duim moest afgeven pas ik echt op.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:26

Ook hier een pony mens ben ook niet van paarden, en er op klimmen al helemaal niet.

Vind paarden gewoon qua karakter gewoon niks

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:40

Ik ben ook een ponymens. Ik rijd ook alleen maar haflingers op de manege.
Ik vind paarden te groot en rillerig..

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:43

Ik ben lichtelijk bang voor grote paarden, stom he. :') Ik vind het prima als ze gewoon netjes opgevoed en niet schrikkerig zijn maar als het van die dominante druktemakers zijn ben ik er al gauw klaar mee. := Geef mij mijn kleintjes maar.. :j

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:45

Ik heb niets met grote paarden, ik vind kleintjes t/m C'tjes leuk en daarna houdt het echt op :P

Goed idee Suus! Gaan we eens naar kijken. Lastige is dat het telkens zo rot valt met mijn tentamenweek eind van het schooljaar.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:57

De Eper vierdaagse lijkt mij ook heel gaaf om mee te rijden! Voor volgend jaar maar eens kijken als het uitkomt. :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 14:04

MDJ schreef:
Ik ben lichtelijk bang voor grote paarden, stom he. :') Ik vind het prima als ze gewoon netjes opgevoed en niet schrikkerig zijn maar als het van die dominante druktemakers zijn ben ik er al gauw klaar mee. := Geef mij mijn kleintjes maar.. :j

Nee hoor is niet stom ben sinds een flinke val ook angstig voor grote paarden, en heb al helemaal niks met onopgevoede gevallen..
Vind tot 1.45 leuk en daarna word t mij te groot en te hoog.

Ik wil eens gaan uitzoeken wat je voor de eper 4daagse nodig heb, of wat je allemaal moet regelen wil em zo graag eens rijden

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 15:15

Eper4daagse wil ik ook ooit doen. Maar dan moeten mijn kids echt oudee zijn en dan kijk ik tzt wel of arty ondertussen niet te oud is. Maar ik heb de afspraak dat ze minimaal 30 worden :+

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 15:21

Ben meer een pony mens, met uitzondering van Macgic. :))

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 16:02

Jullie banketstaaf teveel :P Ik houdt het niet bij. Eper4daagse lijkt me ook wel tof, maar dat gaat hem de komende tijd nog niet worden.

Ik ben zelf ook echt een ponymens, ik heb naast de mannen nog een Cpony.

Ayla, je zei van de week dat Sjors ook zijn staart schuurde, heb jij een idee waardoor dat komt? Jimmy schuurt ook al een tijd zijn staart, eerst vermoedde ik mijt of luis omdat hij na het scheren van kale plekjes had.

Nu staan ze normaal op een wei waar het gras helemaal kort van is, ik behandelde de staart al met Sweet itch, had al een kuurtje gegeven voor aarsmaden. Maar nog jeuk. Van de week een exceemdeken opgedaan, maar ook geen verbetering.

Dus nu staat hij weer aan huis, in de paddock, van daaruit kunnen Spinner en Breezer een paar uur de wei in en Jimmy krijgt momenteel alleen droog hooi en een handje vitalbix. Kijken wat dat uithaalt. Zonde van de staart zo.

Vanmorgen voor de 2e keer dit jaar weer een rondje gemend. Hij moet wel nog erg wennen na het bekappen, hij is best rigoreus omlaag gezet, was even kiezen tussen 2 kwaden.
Hij wilt nu namelijk liever niet op de weg lopen. Dus voorzichtig een rondje gaan stappen in de berm en op het zand.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 17:44

Nu Switch op rust staat help ik een beetje met andere paarden op stal beweging te geven. Zit er een van 1.80 bij :)) is wel een verschil met Switch :D.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 17:52

Alex is ook alleen een staart schuurder het grootste deel van de tijd, maar nu had hij laatst dingen waar hij zijn vacht mee af kon schuren, dus desondanks deken heeft hij daar nu kale plekken. Dankzij mijn vader die dat wel een goed idee vond (niet dus!), Alex heeft die kale plek precies op het plek van de staartriem zitten, dus ik weet nu niet of ik volgende week alweer terug kan mennen.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:02

Pony/paarden mens, hmm ik weet het niet, ik wil ooit best nog een groot paard, maar de kleintjes zullen ook blijven.

Eper paarden 4daagse lijkt mij leuk om aan mee te doen, al ben ik niet zo'n buitenrijd persoon haha. Met iemand er bij vindt ik het heel gezellig en leuk. Maar in mn eentje dan verveel ik me :+ . Als ik alleen ben ga ik liever dressuur rijden oid, dat vind ik wat minder saai haha.

Gelukkig geen ervaring met staartschuurders hier, lijkt me vervelend...

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:14

Eper vierdaagse lijkt mij ook erg leuk, kan misschien volgend jaar wel. Heb nu nog geen geschikte kar.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:10

Miranda: Sjors heeft nooit eerder geschuurd maar doet dit al een tijdje aan z'n staart, heb wel 't idee dat 't al wat aan het aangroeien is. Geen idee waardoor 't komt, als ik dat toch eens wist :P

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:28

Ik ben enkel een paarden mens zodra t aan komt op trekpaarden zoals belsen enz, daar heb ik echt een zwak voor <3

Hebben op stal een jaarling trekpaard merrie, en ben echt gek met dr

Iris_VdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:33

Ow dat gaat hier hard. Examens eindelijk gedaan sinds gisteren. Ik ben het alle bij, om te rijden kan ik bijna niet anders dan op grote paarden kruipen omdat ik zelf 1m78 ben ;) Een grote haf of grote fjord gaat nog net voor mij omdat die wat breder zijn. Maar als ik les geef aan kindjes is dat altijd met shets, welshjes en fjorden, ik ben dol op die beestjes. Hoe minder de kindjes kunnen en hoe kleiner ze zijn, hoe braver die pony's zijn. Echt geweldig, ze voelen het echt aan. Die Eragon ziet er echt knap uit!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:07

Wat een mooi tuig Ayla!!

En geweldige foto va Arthur en Sammeke!

En het gaat wel heel erg hard hier haha! Met het rijden op paarden flinke schrik gekregen maar een brave haflinger van 1,45 durfde ik wel aan. Helaas is ze weg. Maar heb ook een zwak voor Belgen,Clydesdales en Shire's. En het oude type Groninger heerlijk nuchter ras. Maar ben gelukkig met mijn twee mannen, zou ze voor geen goud willen missen

Moest een draadje spannen in het weiland van Verdi. Samen met de verzorgster van Pip dit gedaan nou stel oude wijven zijn het Verdi en zijn vriendje haha. Had een emmertje met van die draad dingen, had het emmertje twee tellen neergezet heeft Verdi een van die dingen in zijn mond zucht. Liet meteen los toen ik zijn naam riep. En elke keer kijken en in de weg staan :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:42

Hier ook twee oude wijven :')
Mijn pa is namelijk bezig met hun schuilhok, dus dan staan ze als twee oude wijven te kijken naar wat hij doet..

Ik schrok gister wel even, mijn pa maait namelijk ook het nieuwe gras bijna wekelijks zodat het een mooie dichte zode wordt. Hij had er even niet over nagedacht en zo het laatste bakje bij de pony's ingekieperd en het was met zo'n gewone maaier gemaaid. Dus heb hem even verteld dat die hoeveelheid genoeg was om 1 van de twee het hoekje om te leggen en dat hij het als hij het weer aan de pony's wil geven, het moet afmaaien met een bosmaaier. Ze hadden t gelukkig nog niet heel lang toen ik het zag, dus er was nog niks aan de hand.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:35

Iris: ik ben ook 1.75 dus kleine pony's zaten er voor mij ook niet meer in toen ik nog reed.

Wat een weertje.. 'gelukkig' ben ik aan het leren voor m'n tentamens, dus veel kom ik toch niet buiten :P

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:39

Is het weer slecht dan?

(Weet t niet, zit al vanaf 9 uur in een studieruimte aan een verslag te werken waarvan ze hadden dat t t liefste eergisteren werd ingeleverd)