Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ponieszlover schreef:Ehm nee, het zadel past maar doordat hij overbouwd is schuift het dat kan je met een staartriem oplossen, en is heelnormaal, ik noemhet liever geen Nood-opossing. Wat voor zadel wil jij voor een paard dat overbouwd is, ze zullen allemaal en stukje gaan verschuiven. Je kunt hem moeilijk helemaal met zijn singel persen waardoor het zadel wel blijft liggen.
TheJokerr schreef:
Rhine_ schreef:Jammer het een br van de zomercolectie maat 110.
marieminime schreef:de zadelkasten bij die topicstarter waren ook allemaal afgesloten. maar ze hebben de schroeven allemaal losgedraaid van de scharnieren dus uitgebreid de tijd ervoor genomen.
Ik ga mn zadel voortaan ook mee naar huis nemen, maarja daar moet eerst de zadelmaker voor komen, hij zou van de week even bellen voor een afspraak.
las ook net iets van niet goed passende zadels, daar kan je je pony zo mee verkloten.
Idd ponys laten het niet merken tot je een paar jaar verder bent en de rugproblemen opspelen, dan kan je jezelf wel voor de kop slaan dat je er geen zadelmaker erbij hebt gehad.
Je kan op zn minst een zadelmaker laten komen om te laten controleren of het goed ligt, ligt het goed dan weet je het zeker, ligt het niet goed dan hoor je dat en kan je het laten aanpassen zodat je zeker weet dat je paardje er geen last van hebt.
zelfde idee met de tandarts, mn paard eet nog dus ik laat hem niet komen.
Een paard geeft pas iets aan als je al te ver bent. Ik laat hem om het half jaar komen voor controle, is het niet nodig doet hij niets maar weet ik zeker dat alles oke is, is het nodig dan gaat hij de behandeling aan en weet ik erna zeker dat mn paardje een goed gebit heeft.
Op zulke dingen mag je niet bezuinigen vind ik, je weet dat een paard of pony geld kost.
Koop dan maar een shabrakje minder in die ene kleur die je nog net niet hebt maar oooo zo leuk staat
Zo ik heb ff mn zegje gedaan whaha
lois007 schreef:Maar ik moet wel zeggen dat mijn zadel gewoon over een stalrand hangt , met mijn zweetdeken erover maar iedereen kan het zo meenemen.
Stal is ook nooit dicht.