[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 16:42

Ligt momenteel inderdaad in een bak rijst, morgen avond wel eens zien hoe die zich gedraagt. Ideaal zou natuurlijk zijn als die zijn eerste duikles overleefd heeft :') . Camera werkt niet meer maar die werkte voor de rest nog prima.

Hopelijk snel van de verkoudheid af trouwens, broertje heeft het ook goed zitten.

Kiekeboefje

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 16:44

Moet morgen weer laat werken dus voor nu even vrij! Net heerlijk gemend met Hidde, stap draf galop beide kanten gaat allemaal super. Zou jammer zijn hier niks mee te doen, maar waar begin ik? Heb nog nooit een wedstrijd gereden :))

emily17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:45

Mijn verzorgshet trekt altijd het klittenband van mijn stallaarzen los _O- Kennen jullie Shetlanders ook van deze ‘trucjes’?

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:53

:')

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:12

Ja herkenbaar!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:46

Bianca, beterschap! Veel mensen hier zijn wat verkouden. Zal wel door het weer komen, dan weer koud en dan weer warm.

Jenny, goed bezig. Misschien een keertje impuls starten? Kunnen jullie beiden lekker wat ervaring opdoen :j

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 19:03

Oeps telefoon in het water laten vallen, ik ben helaas ervaringsdeskundige :') je had hem eigenlijk helemaal niet meer aan moeten zetten en meteen, uit, in de rijst moeten leggen.
Mijn telefoons kwamen dan vaak wel weer tot leven maar uiteindelijk gingen ze vaak toch kapot door roest of corrosie oid van binnen..

Ik ben nog wel even naar de stad geweest gisteren, hier viel het mee met het weer.
Verder hooi gehaald en vandaag de mest weg gebracht dus alles weer op orde.

Benji en carlos zijn vandaag naar de cranio sacraal geweest, benji had goed veel problemen, ik hoop dat dit hem helpt.
Ik ga nu nog maar even een rondje maken met Chico en zipper

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 09:19

Lori, wat lastig je telefoon verzopen :oo hopen dat ie de reanimatie overleefd.

Sascha pony's cranio sacraal. Ben je benieuwd of je wat verschil merkt.
Ik merkte eerlijk gezegd niet veel verschil..

Ik ben gisteren met Fleur gestart. Dressuur was niet best qua punten. Ze was erg kijkerig naar de hekjes, dus de hele proef stelling naar buiten (168 en 176 punten).
Ik vond dat ze qua aanleuninf wel stukken fijner liep dan weken geleden :)

Vaardigheid 1e ronde ballenbak, 2e ronde snel en foutloos dus barrage.
Ze was 1e geworden en zelfs snelste van alle klasses *\o/*

Ik wilde met Cooks ook een proefje starten als oefening. Voor het eerst witte hekjes, hij kan alles nogal spannend vinden.
Is ie 2e geworden met 185 punten :')
We waren zeiknat geregend met losrijden al. Proef gestart, na 5 figuren stapt de jury uit dat ze niks gezien hebben, omdat de auto beslagen was en niet gestart kreeg 8)7
Weg focus..
Cooks deed het super trouwens. Hij vond de bak wel erg groot geloof ik :+ maar niet gillen en ook niet knijperig. Trots op die kleine :))

Afbeelding

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 09:42

.
Laatst bijgewerkt door Lori op 05-02-25 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:14

Daniëlle jammer van je punten met Fleur. Heb je (goede) les? Balen dat je opnieuw moest beginnen met Cook, maar alsnog netjes gereden dus.

Knappe Finn!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:40

Wij zijn gister ook nog even gestart, onderling op de club. Outdoor op gras is altijd weer een dingetje voor de eerste keer, dus een fijne oefening zo voor het ‘echte’ outdoorseizoen. Maar zoooooo braaf. Gewoon geconcentreerd en braaf alle oefeningen doen zonder snorkelen, heet worden en kijken, galop tegen verwachting in keurig netjes overal goed aanspringen/wisselen, wat een topper! Super tevreden!! En ook nog 2x eerste prijs 8-) Jury gaf na de proeven complimenten over hoe goed zijn galop is verbeterd (ik zie haar ook regelmatig op officiële wedstrijden namelijk) in ‘t afgelopen jaar, ik was daar echt heel blij mee.

En ook nog droog gehouden de hele ochtend, ondanks er slecht weer voorspeld was.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:27

Jeetje Jenny wat kinderachtig wat er in de bioscoop gebeurde.. slecht verhaal dat de meisjes die overlast bezorgde er niet uit werden gezet.

Mandy wat vervelend dat je het zo moeilijk hebt met het verhuizen/samenwonen :(:) Hopelijk voel je je snel wat fijner!

Balen dat de dressuur minder ging met Fleur Daniëlle, maar gefeliciteerd met de 1e prijs in de vaardigheid en de 2e plek van kleine Cookie :D

Gefeliciteerd met je twee eerste plaatsen Suus, knappe Willem :D

Ik woon midden in het centrum van Arnhem dus koningsnacht en dag waren hier niet te missen :+ Zowel vrijdagavond als zaterdagavond nog even de stad in geweest maar beide dagen ook gewoon gewerkt.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:24

Susanne gefeliciteerd! Fijn dat ie zo lekker liep.

Ik heb helaas nog niet regelmatig les.
Eerst van iemand die bij elke scheet of regendruppel afzei, toen iemand waarbij het niet klikte, keertje les gehad van Melanie vd Bunt en Patricia heeft me laatst wat tips gegeven waar ik veel mee kon :)
Jammer dat Melanie op 2 u rijden afstand woont :+
Ze komt 11 mei naar Rotterdam, heb me daar opgegeven voor de clinic.

Ik heb gelukkig bijna de trailer klaar, dan kan ik zelf ook ergens heen.
Ik heb de goede instructie nog niet kunnen vinden -O-

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:47

Goede instructie vinden is ook niet makkelijk. Het moet klikken en aansluiten bij wat je wilt en jouw manier van rijden. Goede les (frequent) is wel belangrijk vind ik persoonlijk :j Zelf kom je vaak een heel eind maar als je vastloopt is het fijn als iemand even mee kijkt, die merkt net weer even andere puntjes op.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:55

Ja ik vind les ook heel fijn.
Ik hou ervan om ermee aan de slag te gaan en dan verbetering te zien.

En ik merk dat ikzelf bepaalde gewoontes moet afleren ook. :=
Dus echt les nodig die me daar steeds op wijst :+

Sjonge ik heb een hengstige Fleur hier, en een Cooks die zich helemaal de bink voelt... :roll:
Gisteren niks van gemerkt!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:28

hier ook een hengstige merrie.. ze liet mij schrikken met haar krampen, vanochtend al een spoed visite van de veearts.. Dacht dat ze koliek had, waren het krampen van de eisprong.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:29

Susanne schreef:
Wij zijn gister ook nog even gestart, onderling op de club. Outdoor op gras is altijd weer een dingetje voor de eerste keer, dus een fijne oefening zo voor het ‘echte’ outdoorseizoen. Maar zoooooo braaf. Gewoon geconcentreerd en braaf alle oefeningen doen zonder snorkelen, heet worden en kijken, galop tegen verwachting in keurig netjes overal goed aanspringen/wisselen, wat een topper! Super tevreden!! En ook nog 2x eerste prijs 8-) Jury gaf na de proeven complimenten over hoe goed zijn galop is verbeterd (ik zie haar ook regelmatig op officiële wedstrijden namelijk) in ‘t afgelopen jaar, ik was daar echt heel blij mee.

En ook nog droog gehouden de hele ochtend, ondanks er slecht weer voorspeld was.

vind hem altijd mooi opgericht galopperen.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:35

Dat is schrikken Patricia! Maar gelukkig geen koliek.

Hier geen hengstige merrie maar wel eentje die denkt dat hij een dekhengst is :roll: Dus ik ben het gras aan het opbouwen zodat hij straks de wei op kan met de paarden, hij blijft de pony's op de paddock maar dekken.

Sjors is er blij mee :D Al vind hij de greenguard maar stom.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:06

Wauw wat ziet Sjors er super uit <3 Heerlijk op ‘t land!

Patricia dat is schrikken! Gelukkig bleek ze slechts hengstig :P Daarom hou ik het lekker bij ruintjes haha! En dankjewel voor het compliment trouwens! :*

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 18:01

Ayla schreef:
Dat is schrikken Patricia! Maar gelukkig geen koliek.

Hier geen hengstige merrie maar wel eentje die denkt dat hij een dekhengst is :roll: Dus ik ben het gras aan het opbouwen zodat hij straks de wei op kan met de paarden, hij blijft de pony's op de paddock maar dekken.
[ Video ]

Sjors is er blij mee :D Al vind hij de greenguard maar stom.

haha Beauty wil straks wel een date!

maar was echt schrikken ze was zo ontzettend pijnlijk op haar buik en dik en hard.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 18:02

Sunshinedaan schreef:
Ja ik vind les ook heel fijn.
Ik hou ervan om ermee aan de slag te gaan en dan verbetering te zien.

En ik merk dat ikzelf bepaalde gewoontes moet afleren ook. :=
Dus echt les nodig die me daar steeds op wijst :+

Sjonge ik heb een hengstige Fleur hier, en een Cooks die zich helemaal de bink voelt... :roll:
Gisteren niks van gemerkt!

kom maar weer een keer lekker ook oefenen met Caya en Beauty. Kunnen we ook een keer tandem doen.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 18:10

Wauw wat fijn om sjors zo blij te zien!

Mandy wat heftig en balen, sterkte ik hoop dat je je snel een beetje op je plek voelt

Mooie resultaten voor coocks en Willem, jammer van fleur.

Gelukkig geen last van hengstigheid met alleen maar hengsten, merk wel dat ze erg het voorjaar in hun bol hebben

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:57

Haha die Sjors! Geweldig die sprong die hij maakt nadat ie opstaat :')

Patricia, dat is echt schrikken zeg.
'Stomme' merries ook.. >;)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:07

Hier dat destijds gehad waar Jamie op de weide zat, haar merrie begon der zo vreemd te gedragen dachten echt dat ze een trap of dergelijke gevangen had. Wat bleek ze stond zo hengstig als maar kon zijn _O-

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:10

Lori; doet je telefoon het weer?
Ik ben een keer met een telefoon van paar dagen oud (cadeautje van mijn vriend) met Alf naar strand geweest. Met al ons enthousiasme stortten we ons in zee. Ehhhhh oeps. Hoe ging ik dat vertellen thuis.......
Die was echt definitief kapot. Zout water stuk slechter nog.

Kiekeboefje, lekker les gaan nemen en dan keer zo'n impuls wedstrijdje?! Leuk zeg dat het zo goed gaat is je gegund!!

Sacho, iets gemerkt vandaag na de behandeling?

Sunshinedaan leuk zeg!! Gefeliciteerd!

Susanne ook! En weer klaar voor het zomer seizoen. Leuke complimenten!

Lori leuk he zulke pony's. Heb ik met Alf.

Ayla; ik zag ergens op Facebook een reactie van jou over die vrouw op het balkon. Is dat echt jouw overbuurvrouw? Echt een hilarisch filmpje!!
En Sjors is altijd zo'n blij ei. Gaat het nu weer helemaal goed met alles?

Zoo patricia moet je nagaan wat een last ze daarvan kunnen hebben! Gelukkig geen koliek!