[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:00

Klopt idd maar t als maar kleiner willen geeft ook weer dwergen helaas.

Ooh ik wil volgend jaar de eper vierdaagse rijden :oo vraag mij af wat je allemaal nodig heb enz..

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:39

Ik heb ook liever mini's waarmee je ook nog makkelijk kan (aangespannen) werken, +90cm zo iets. De mini-shet hier is nu 77/78cm maar hoop enorm dat die 80cm haalt, vind iedere centimeter toch iets schelen onder de 90cm. Enkel al om passend tuig te vinden en je tweewieler nog in evenwicht te krijgen. Intensief werken verwacht ik niet met 'm maar zou wel zo goed zijn voor 'm voor die achterhand.

Qua keuringen geen verstand, ik volg het altijd mee hier op bokt als er een keuring aankomt of is geweest maar zelf nog nooit live bij een mini keuring geweest.

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:08

LS Amadeus is knap! Echt een voorbeeldige kinderpony zo :)

Bij de shows vind ik de make up voor de paardjes vooral overdreven, zie ze liever natuurlijk :P

De meeste fokkers die ik ken fokken juist niet naar klein eigenlijk, de bouw is belangrijker dan groote.

Arthur is wel echt een mini, met zijn 75cm. Heb hem zonder echte verwachtingen gekocht en hij kwam toevallig op mijn pad. Ik heb eigenlijk geen idee met wat doel hij gefokt is, waarschijnlijk voor het plezier of een ongelukje aangezien hij op zijn 3 maand al weg moest. Vind hem perfect zoals hij is en wil wel aangespannen gaan proberen, want hij is er wel enthousiast in maar als het niet gaat, gaat het niet. Mennen zal ook nooit meer dan wat dressuurmatig hobbelen zijn, en dat is perfect voor mij want Arthur is geweldig om allemaal dingen mee te doen en er vanalles mee uit te steken en proberen :)

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:04

Je ziet bij het Nmprs heel veel variatie inderdaad. Vind ik wel mooi om te zien, iedereen heeft een ander doel en daarmee een ander fokdoel. Als je een menpaardje wilt fok je wat groter, en wat meer op beweging,denk aan B entley (T&H Stables) of R egal. Als je meer doelt op Amerikaanse shows dan fok je meer richting een paardje als E ragon of S ampson

Die extreme make up vind ik vaak ook niet mooi... beetje subtiel babyolie dan weer wel.
Laatst bijgewerkt door lobkew op 15-06-16 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:05

Gaan jullie naar Horse Event?
Ik heb vandaag kaartjes gekocht. :):)

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:21

LS_fotos, mooie foto van Amadeus!

Als mijn moeder vrij heeft, gaan we wel naar Horse Event, is altijd super leuk!

Ik vind het NMPRS erg leuk altijd! Hele mooie paardjes! Ik probeer ook naar alle keuringen te gaan. (Gewoon kijken) Soms vind ik die Make-up wel iets te. En tot nu toe alleen nog maar aardige mensen ontmoet. :)

Ik laat Astrid volgend jaar dekken door Eragon:
Afbeelding

Hij heeft alles wat ik zoek in een minipaardje, Astrid is 90.4cm hoog en Eragon 85cm. Magnum's vader is 81cm hoog, en Magnum is al even groot als Astrid. Dus ik denk dat Astrid haar lengte wel doorgeeft.

Eragon kan hartstikke lekker bewegen en is erg chique. Het is natuurlijk afwachten wat eruit komt, maar ik zou het veulen willen houden en ook aangespannen willen rijden. Daarnaast natuurlijk meedoen aan shows. :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:27

T is dat ik geen merrie heb die gedekt kan worden, maar voor mij is regal toch wel de favoriet bij mij :~ <3

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:35

NathalietjeB schreef:
T is dat ik geen merrie heb die gedekt kan worden, maar voor mij is regal toch wel de favoriet bij mij :~ <3

Waaron kan Milk niet gedekt worden?

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:39

lobkew schreef:
Je ziet bij het Nmprs heel veel variatie inderdaad. Vind ik wel mooi om te zien, iedereen heeft een ander doel en daarmee een ander fokdoel. Als je een menpaardje wilt fok je wat groter, en wat meer op beweging,denk aan B entley (T&H Stables) of R egal. Als je meer doelt op Amerikaanse shows dan fok je meer richting een paardje als E ragon of S ampson

Die extreme make up vind ik vaak ook niet mooi... beetje subtiel babyolie dan weer wel.

Bentley en Regal zijn idd ook héél gaaf! Kunnen ook super bewegen! <3

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:47

Als ik een merrie had wist ik het wel wat een knap dier die Eragon :~

En ik zit nu ook met Pip die moet nog verder beleerd worden gaat een kluif worden met zijn 80cm. Mijn plan is om lekker recreatief te hobbelen, ik ben meer een buiten rij mens en Pip gelukkig ook die vind het buiten leuker dan het oer saaie bakwerk :o
Laatst bijgewerkt door Mira283 op 15-06-16 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:48

Haha je blijft de hengst spammen. :))
Hij is knap.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:49

Chardy schreef:
NathalietjeB schreef:

Waaron kan Milk niet gedekt worden?

Omdat door dr insuline resistentie, hoge kans is op een veulen die of lichamelijk niet in orde is of zware dingen mankeert.

Dus ja dat wil ik milk niet aan doen, en mijzelf niet je wil wel een gezond dier op de wereld zetten.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:57

Nathalie, oh jeetje. Je wilt idd wel een gezond veulen op de wereld zetten!

Hoe gaat het trouwens met de verkoop van je wagen? En ben je al begonnen met de bouw van je nieuwe wagen?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 23:46

Ik ben wel eens mee geweest naar de hengstenkeuring van het NMPRS en een tijdje geleden nog naar de keuring van het NAS, maar ik heb er allemaal niet zo veel mee. Fokken wil ik niet en ik heb liever wat forsere pony's rond de meter, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Ik kom even mijn tweespan tuig laten zien, een beetje (veel) vet doet vaak wonderen. Het leer was echt kurkdroog dus het zal nog een aantal keren moeten, maar dat komt volgende week wel na mijn tentamens.
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:39

Prachtig Ay!!

Regal is echt mijn type. Hij heeft de maat, de kleur, ik zou hem graag voor mn wagen willen hebben <3

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:02

Wauw gaaf tuig Ayla!! <3

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:39

Ik wil graag naar Horse Event! Misschien gaan we met ons groepje van op stal, is nog even afwachten :)

Chardy Super leuk dat je het al helemaal doordacht hebt! Hij is echt wel knap. Heb je ook een foto van hem ongeschoren? Is hij palominobont?
Mira Gewoon proberen! Lukt echt wel :)
Nathalie :(:) Wat jammer!
Ayla Knap tuig! Heb je al een wagen voor tweespan? Ik ben nu al benieuwd :P Succes met je tentamens!

Gisteren kreeg ik deze foto binnen van een stalgenootje, maakte mijn dag tussen de boeken echt wel goed <3
Afbeelding

Net de tuigonderleggers die ik van Ayla heb overgekocht binnen gekregen, morgen uittesten :D (Als het weer wat meezit)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:40

Schattige foto :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:58

Prachtig tuig ayla hopelijk is t straks weer goed te doen na flink invetten.

Sammy ze hebben flink aan de stalmuur geknaagd zo te zien

Chardy verkoop verloopt eigenlijk zeer moeizaam, en is eind deze maand niet verkocht gaan we er wat anders mee doen..

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:03

Het is de stal waar normaal gezien de andere kudde pension paarden staat, maar die lopen nu op de wei. Sammeke en Arthur zijn momenteel weer in een duivelse periode en ontsnappen overal, behalve hier. Dus het geknaag is gelukkig niet van hun :P

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:14

Lieve foto :)

En dankjullie! Er zitten ook nog menhoofdstellen, leidsels, broeken en staartriemen bij, maar ik had geen zin meer om in te vetten :') Hier was ik al een uur mee bezig + mijn vet was bijna op.

Ik wil ook graag een keer de Eper vierdaagse meerijden, maar dat komt elk jaar eigenlijk niet uit met school.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:37

Wow, mooi tuig Ayla, dat bruin onderlegde wil ik ook voor tweespan tuig, maar vrees dat dat niet in de juiste maat te krijgen is. Ik moet Alex zijn tuig ook weer eens invetten.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:44

Willem wil Epe ook nog wel een keer meerijden, misschien kunnen we samen Ayla. Sjors en Willem lopen altijd prima samen qua tempo en conditie :D

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:21

Mooi tuig ayla! Ik heb wel een 2spantuig. Maar doe er eigenlijk niks meer mee.. De 2spanbkriebels zijn zo goed als weg. Tenzij er een veulen komt van misty met dezelfde maat misschien

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:21

Jeetje dames wat gan jullie hard bijna niet bij te houden :)

Beschermers. Ik gebruik achter bij aryy als ik interval training doe met de heren aangezien mil arty graag aanduwt. Springschoenen en hob peesjes bij mil voor de wagen als meneer hyper is voor aantikken.

nrps zomershow is vlakbij mij. Wil misschien gaan. Maar ik kan nogal verlegen zijn :=

Rijbewijs hier L heeeel wat jaren. Echt ideaal.

Mooi tuig ayla

en weer leuke fotos

Kwa type tja ieder zijn smaak. Kwpn erger ik me altijd aan die 1,75+ en driezitters zo lang.