[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:42

Hahaha thanks Suus :D

Ellen wat is dat derfen precies? Sjors schuurt al een tijdje best flink aan zijn staart, heb het een paar keer gewassen met tea tree shampoo maar ik zie 't 'm nog doen af en toe. Verder schuurt hij gelukkig weinig.

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:46

Derfen is een product tegen het schuren, het hersteld de huid, verminderd de jeuk, houd de huid soepel en maakt het vettig, waardoor het minder aantrekkelijk is voor beestjes. Ik gebruik het bij Sammeke 1x per week, dus ik heb er weinig werk mee. En plekjes verdwijnen wel na 2x behandelen. Veel mensen in het ZE topic gebruiken het, net zoals mensen in mijn omgeving :)

Mandyy

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:48

Auto en rijbewijs heerlijk! <3
Rijlessen vond ik minder. Een keer gezakt en bij tweede examen geslaagd. Dus nog netjes. :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:45

SammyFloor schreef:
We moeten echt een samen naar een show gaan! Bunschoten is voor mij 181 km, oeps :P

Fenna Met derfen doe je wel lang hoor, een busje van 30 euro gaat 2 jaar mee
Chardy Wat een leuke foto :D
Patty Beterschap voor jou en Switch!

Hoe gaat de procedure van je rijbewijs halen in nl? Ik hoor hier allemaal nieuwe termen waar ik nog nooit van gehoord heb :P

Eerst haal je hier je auto theorie, die is best pittig met dacht nu 70?? Vragen..

Eenmaal theorie binnen mag je gaan lessen, voor je echte examen kun je een tussentijds examen afleggen een ttt (dit is een examen waar in je kan kijken waar je punten zijn qua verbetering, en je kunt hierbij bijzondere verrichtingen goed rijden (zoals straatje keren of file parkeren) heb je dat goed krijg je daarvoor in je echte examen vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:48

Je mag al lessen voordat je je theorie hebt, maar je mag geen praktijk doen zonder theorie. :)

Theorie is 75 vragen vragen inderdaad en is best pittig moet ik zeggen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:50

Echt waar al lessen voor je theorie? Ok dat is wel fijn ook vooral voor die rare inzichtsvragen bij je theorie examen

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:56

Ik heb twee weken geleden mijn theorie gehaald en ben al sinds maart aan het lessen. :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:27

Ik was al een halfjaar bezig toen ik mijn theorie haalde, nu dus bijna twee jaar en theorie is anderhalf jaar geldig, dus die verloopt bijna nu en moet dus wel even t rijbewijs halen voor die tijd.

Is derfen spuitspul dan? Dan word t m al helemaal niet, Alex heeft daar echt een gruwelijke hekel aan, dan krijg ik hem nooit meer te pakken (hier moet ik uiteraard nog aan werken en dat zal ik doen deze zomer)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:30

Dat is dan ook een behoorlijk kostenplaatje geworden zeg! Hopelijk kun je snel afrijden, nu gaat het je gewoon lukken! :)

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:46

Nee derfen is gewoon een busje met vloeibaar spul in, je doet het gewoon op het plekje en smeert het uit (zonder dat het een of ander geluid maakt)

Wat vreemd, hier in BE mag je pas beginnen op 17 met je theorie, 50 vragen waarvan 41 minstens juist moeten zijn. Dan heb je 2 pakketten voor je praktijk, 18 maand en zoveel verplichte lessen met de rijschool of 36 maand en leren rijden met een begeleider (je mag je examen wel al gaan afleggen na 3 maand). Ben je er de 2e keer niet door, moet je verplicht zoveel uur rijles te nemen

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:51

Hier moet je sowieso rijlessen nemen.

Je krijgt bij theorie 35 vragen gevaarherkenning, daar mag je er maximaal 12 fout van hebben. Daarnaast krijg je 40 theorievragen, daar mag je er maximaal 5 fout van hebben.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:55

Hier ook rijbewijs in de pocket... alleen als ik van te voren geweten had wat voor ellende het met zich mee had gebracht had ik hem nooit gehaald. Ik was 18 en op mijn 18e gelijk gaan lessen, na 30 lessen afrijden en geslaagd. Maar helaas rijd ik al jaren niet ivm medicatie mag het niet. Het heeft dus dik geld gekost, en wat heb ik ervoor? Niks.. Ja een pasje met me naam enzo JOEHOEEEE. Duur pasje.
Ik leerde mijn laatste les pas pakeren. Dat was die l*l vergeten. Gelukkig was vooruit en achteruit geen probleem. File pakeren, dat deed ik op ze Lotje's. :D

Mira, die is pas gemetenop 1.30 maar hij staat op ijzers dus denk dat ie 1.29 is.

Flink ziek geweest dus Patty, hopen dat Switch opgeknapt is eind Juni..

Het NMPRS show is hier om de hoek bijna, ik ging altijd naar de hengsten keuring en merriekeuring maar vind er geen donder aan, weet ook niet wat ze willen zien het zijn net schizofrenen het is elke keer wat anders. :') Zomershow met het mennen en dingetjes doen vind ik wel leuk weer.

Vorige week stalgenootje die een pony bij ons huurt op Mamadeus gezet, en hij was echt schijnheilig braaf. 2x een sprongetje laten springen en hij deed t gewoon. Trots op puppie guppie. :D
Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:26

LS dan word Verdi veel kleiner. Hij is wel heel erg knap Amadeus!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:28

Hoe groot is Verdi nu dan ? Als ik foto's van vorig jaar van hem zie dan was zijn bouw echt nog heel erg lelijk haha. Kan je zien wat een jaar doet, totaal andere pony is Amadeus nu. Hij is alleen beetje dik hij doet al bijna 4 maanden heel weinig. :o

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:59

Denk dat hij nu iets meer dan een meter is. Hij was 1.03 toen ik hem kocht. Maar meneer groeit behoorlijk en zit nu in het lelijke eendje stadium :(:)

Moet elke keer nog wennen dat ie veel groter dan Pip is :') (en ook met een beetje meer ego soms poeh)
Laatst bijgewerkt door Mira283 op 15-06-16 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:10

Amadeus is knap! Scheinheilig braaf, ik herken het, is Udo ook bij Jonge kinderen.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:39

Je mag hier zelfs al op zonder te lessen, alleen moet een rijschool het aanvragen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:59

Lieselotte wat is amadeus toch knap en ben t helemaal met je eens over t nmprs
Dr is geen touw aan vast te knopen wat ze nou willen zien

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:08

Ach, het gaat om de gezelligheid toch. :Y)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:11

Ik heb geen verstand van het nmprs dus ik weet verder niks over wat ze wel en niet willen zien, ik kom gewoon voor de fun.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:13

Ik ook :j

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:17

Haha, ik ook niet echt,ja oké, meestal kan ik wel redelijk gokken wat op 1,2 ,3 komt en wat laatste wordt maar daar houd het ook wel op. Showen is voor mij ook redelijk nieuw (vorige jaar nmprs zomershow en dit jaar mws en zomershow dus). Maar het bevalt tot nu toe goed, ik vind het heel leuk.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:33

Die zomershow vind ik nog wel leuk maar die enge grassprietjes op de keuring niet echt. T geen wat nu eerste premies haalt is allemaal door gefokt of met welsh bloed erdoorheen. Insest zijn ze ook niet vies van bij bepaalde fokkers etc.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:15

Lieselotte dr is echt zo een grote diversiteit aan div gefokte dieren bv uit welsh hackneys fallabella amerikaanse shetten gewone amha etc, ik vind t nmprs meer een stamboek voor alles wat onder de 1.06 valt.

Zomershow is wel ok mits je heen gaat voor de lol met je knol, en gewoon om te ouwehoeren :')

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:53

De meeste 'moderne' rassen zijn gekruisd met welsh, arabier, enz. Dat is niets geks. Wat ik wél een kwalijke zaak vind is dat er steeds kleiner gefokt wordt (ook bij shetlanders). Liever een mooie maat voor gebruikspony's!