Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
regine schreef:Mememe, leuk dat je in me profiel hebt zitten neuzen
De teugels hou je gewoon ieder aan één kant van je ponie als je gewoon rechtuit gaat. Als je een zijgang in zet, bijv op mijn filmpje in een appuyement, dan haal je de teugels over de achterhand om zo een zijwaartse hulp te kunnen geven.
Maar je basis is dus gewoon aan elke kant van de ponie een teugel.
Overigens ik geef les in het Lange Teugel werk, voornamelijk (grote) regio Nijmegen maar wil ook wel wat verder rijden dan kost het wel de reiskosten erbij. (alleen vind ik de kop van Noord Holland wel heel erg ver sorrie...)
Eline hoe is het nu met je ponie? Is het verbetert met het rijden van figuren? Heb er nog over gedacht en misschien vraag je hem toch nog net iets te langzaam, iets te veel te verzamelen... rustig aan denk ik. Probeer het punt te vinden waarop hij duikt en blijf daar net vóór zitten voorlopig tot je ponie wat sterker in de achterhand is geworden en hij steeds een stukje langzamer kan. Ik denk dat het rijden van veel figuren daar (nog steeds haha) ook aan bijdraagt. Ben beniewud hoe dat uit is gepakt.
regine schreef:Ow ik bedoelde het niet aanvallend hoor... gewoon leuk dat je in me profiel hebt zitten neuzen...
Dennis schreef:Mijn 3 jarige merrie duikt ook wat als ik haar onder haar tempo vraag. Ze kan best heel rustig draven, maar als ik te rustig vraag valt haar hoofd er zowat af.
Ze vind het ook iedere keer in het begin weer even moeilijk omdat ik haar voor de wagen en ohz meer voorwaards vraag.
Eliine schreef:fjord_brucht schreef:Hoi dit is de eigenaresse van Sando.Sinds Zilfstar bezig is met LL is Sando erg heet geworden merk ik zelf.Komt dat door LL
Hij begint nu vanuit het niets te steigeren en bokken als je met hem aan het werk bent.
Dit kan ik echt niet hebben om dat hij ook voor de wagen staat en ik geen zin heb in een dwarse pony voor de wagen.En ik zet mijn zoon er nu niet meer zo makkelijk op
Tja of dat door de LL komt is vanaf mn pc wat lastig beoordelenGeen van mijn pony's die ik train hebben hier last van, dus uit eigen ervaring kan ik ook niet spreken.
Wat ik wel begreep uit eerdere posts van Zilfstar is dat Sando sowieso wel snel heet is. Dit zou verergerd kunnen worden door het LLen omdat dat voor je pony soms best moeilijk is. Sommige pony's 'lossen dat op' door druk te worden, anderen slaan juist dicht en weer anderen gaan in de staak.
Toch durf ik niet zo te zeggen 'dat komt door het LLen' daarvoor ken ik (en de rest hier in het topic met mij denk ik) de pony niet goed genoeg
Je zou het natuurlijk uit kunnen testen door even een paar weken een break te nemen en niet meer aan de Lange Lijnen te werken. Wordt zijn ongewenste gedrag dan zichtbaar minder, dan kun je denk ik wel stellen dat het werken aan de Lange Lijnen misschien niet heel geschikt is voor hem.
sonjim schreef:Ik heb even kort gekeken en vind het er weer super uitzien op het filmpje. Mij viel wel een grappig detail op, je zus lange teugelt met sporen, ik neem aan dat die weinig nut hebben, maar het ziet er wel apart uit.
Zilfstar schreef:Fokte hem schijnbaar iets te veel op in draf, dus zocht hij een uitweg. Eerst dacht hij dat ik galop bedoelde... nee dus (ik wilde hem wat verzamelder proberen te laten worden) dus terug in een actief drafje. Toen weer terug genomen met drijfende stemhulp, ging ie bijna de lucht in. (dus als ik hem dat zou willen aanleren is dit de manier)
Zilfstar schreef:Fokte hem schijnbaar iets te veel op in draf, dus zocht hij een uitweg. Eerst dacht hij dat ik galop bedoelde... nee dus (ik wilde hem wat verzamelder proberen te laten worden) dus terug in een actief drafje. Toen weer terug genomen met drijfende stemhulp, ging ie bijna de lucht in. (dus als ik hem dat zou willen aanleren is dit de manier)