NMPRS hengstenkeuring 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 09:44

Hallooo, ik ga ook meedoen met mijn hengst Adriano of the fairy tale ranch!
Ik heb hem nog niet lang dus ik weet nog vrij weinig van de keuringen en dergelijke af. Ik echt heel benieuwd!
Hij was voor 3 jaar goedgekeurd en nu moet hij dus weer, spannend! :D

Hier een foto van gister;
Afbeelding

Hij word zo snel mogelijk ook goed geschoren en we zijn nu elke dag lekker aan de training, t is iig een super leuk beest om mee te werken en echt een super karakter!

_Reneee

Re: NMPRS hengstenkeuring 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 10:43

Oh is dat niet die een tijdje geleden op de Boktmarkt stond? Leuk ding!

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 11:13

Jaaa klopt! Daar heb ik hem vanaf geholpen hahah.
Bedankt! :D

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 12:02

elselianta schreef:
Hallooo, ik ga ook meedoen met mijn hengst Adriano of the fairy tale ranch!
Ik heb hem nog niet lang dus ik weet nog vrij weinig van de keuringen en dergelijke af. Ik echt heel benieuwd!
Hij was voor 3 jaar goedgekeurd en nu moet hij dus weer, spannend! :D

Hier een foto van gister;
[ Afbeelding ]

Hij word zo snel mogelijk ook goed geschoren en we zijn nu elke dag lekker aan de training, t is iig een super leuk beest om mee te werken en echt een super karakter!

Wat een mooie mini!

Ik heb nog een vraag. Sommige van jullie scheren nu al. En doen je nog een keer voor de keuring? Of laat jullie het zo?

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 12:24

Nog eens scheren zodat ze mooi strak in de vacht staan.
Nu scheren is vooral om te kunnen inschatten hoe hun conditie is en voor sommige paardjes hun kleur is het ook belangrijk dat ze op voorhand al geschoren worden zodat ze kunnen bijtrekken.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 13:00

Proficiat met je knappe hengstje elselianta!

Ik ga tegen half maart nog eens scheren. Inderdaad zodat hij er mooi strak bijstaat. Nu is hij ook maar geschoren met strepen en happen, voornamelijk om zijn conditie te zien en hem minder te doen zweten. En nu is hij kort en dus voor mij makkelijker om te wassen en drogen en zelf te scheren (of de verzorgster, weet niet of ik het nog wel kan).

Alec zijn "eetprobleem" mysterie is zo goed als opgelost trouwens! Iemand hier haalde dat oververzadigd zijn boven. En ik gaf hem dag en nacht all-you-can-eat hooi. Wel, Alec eet blijkbaar liever meer hooi dan zijn zupa mix die hij 's avonds ook krijgt. Nu heb ik hem een keertje wat meer van de zupa gegeven, omdat daar meer dingen inzitten die hij nodig heeft nu, en maar een klein beetje hooi als 'tussenhapje'. Heel zijn emmer was deze ochtend leeg en zijn hooi was ook op :D Dit is voor hem dus beter. 's Morgens zijn ontbijt ligt soms nog een klein restje in de emmer, maar niet erg veel.
Overdag krijgt hij samen met Rups nog steeds een berg hooi waarvan hij kan eten, dus hij heeft eigenlijk nog steeds 24u voer ter beschikking. En hij stond deze morgen er mooi ronder bij ook!

Dus bedankt om mee te denken :D

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 13:24

Cez staat ietsjes naar buiten met zijn achterhoefjes. weet iemand hoe ik het best kan trainen waardoor hij achter wat rechter wordt?

MHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:15

het schiet al aardig op de HK, nog maar een paar weekjes....
zie in ieder geval al weer veel mooie paardjes voor bij komen, hier hebben we er in ieder geval al wel weer zin in.

Shetclub, je zou je hoefsmid nog kunnen vragen om hier met bekappen wat rekening mee te houden.
verder is het eerst wat in me opkomt eigenlijk logeren aan een dubbele longeerlijn zodat je z'n achterhand mooi naar binnen kan houden op de volte, zo zal hij ook rechter worden.

knolselder, fijn dat alec daar goed op reageert, soms zijn het maar kleine dingen die veel kunnen schelen.

jolanda, vanaf een 2-3 voor de HK zal bij de betaalwijze op de site de optie "mee nemen naar HK" er bij staan.
mocht je willen dat we specifiek wat voor je mee nemen is het handig om het dan via de site al van te voren op te geven.
dan word het nl zeker klaar gezet en staan de spullen ook direct gereserveerd voor jou ;)
we kunnen hier nl al goed merken dat de HK er aan komt en alle paardjes weer in training gaan +:)+

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:23

Mariska dat is handig , maar ik weet niet zo goed welke maten ik nodig heb, van halsters en deken, ik wil voor Yuma een showdekentje , en een leren halster, kan zijn oude deken wel opmeten, maar halster vind ik erg lastig

MHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:40

halsters hebben we zo wie zo wel bij ons, ik denk dat yuma mt mini of heel misschien mt jaarling nodig heeft.
en dekenmaat denk ik 110.
alles wat je op geeft en wat we voor je meenemen is uiteraard vrij blijvend hoor, je bent dus niet verpleegt om het af te nemen en we kunnen het daar ook nog snel omwisselen met de artikelen die we gewoon mee hebben ;)

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 16:04

Wat voor halster doen jullie ?
Ik denk dat ik nog maar even een showhalster haal! Staat wel stoerder altijd.. Al weet is niet of dat heel stevig is? Geen ervaring mee :Y)

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:57

cezar en xam zijn geschoren!! cezar is mooi gelukt alleen bij xam hield het apparaat ermee op :( zijn hoofd en benen zijn nu echt nog lelijk :( moet nog even goed een oplossing bedenken want iemand anders bellen en weer de hoofdprijs betalen voor een klein stukje heb om weinig zin in :'(

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:58

elselianta schreef:
Ik denk dat ik nog maar even een showhalster haal! Staat wel stoerder altijd.. Al weet is niet of dat heel stevig is? Geen ervaring mee :Y)

ik heb één showhalster die hoop ik voor beide te kunnen gebruiken

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 18:29

elselianta schreef:

ik heb deze voor Yuma, mooi en heel stevig
http://www.minihorseshop.nl/halsters-li ... ezula.html

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 18:42

Ik heb voor mijn mini een zwart leren maar ga zelf een licht bruin leren show halstertje maken..

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 19:24

Ik heb gewoon een leren halster.. maar dat is zo saai haha!

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:36

Shetclub, huur anders een apparaat bij divoza voor een dag.

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:54

oja dat is ook een goeie! goh had ik zelf niet gedacht ;p weet je wat dat kost? ik zal eens op de site kijken

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:23

Bij de ej kost t 25 per dag

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:40

Ja misschien kan ik de messen laten slijpen of nieuwe messen kopen van het scheerapparaat van degene waar mijn paarden geweid staan.... Dat apparaat is wel al heeel oud maar stekker erin en starten lopen. Alleen die messen waren bot en kwamen niet meer door mijn shet heen. Echt! De shet is 3 maten gekrompen vandaag. Heb me ook gewoon een maat vergist in de deken :(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 01:11

Shetclub87 schreef:
cezar en xam zijn geschoren!! cezar is mooi gelukt alleen bij xam hield het apparaat ermee op :( zijn hoofd en benen zijn nu echt nog lelijk :( moet nog even goed een oplossing bedenken want iemand anders bellen en weer de hoofdprijs betalen voor een klein stukje heb om weinig zin in :'(

Toch wel zsm doen ivm kleurverschil

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 10:17

Dan zou ik of nieuwe messen kopen of laten slijpen maar bij ons duurt dat ongeveer een week.

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:28

Ik baal echt als een stekker joh!!

OEHH YEAH net de achterbuurman gebeld die heeft een goed apparaat en NET zijn messen laten slijpen die komt het vanmiddag afmaken fjiew

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:45

Das fijn!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:13

shetclub wel fijn dat t vandaag afgemaakt word