35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:14

Ik heb nu allemaal Zilco tuigen en ben er dol op. Alleen de leidsels vind ik een no no. Éen tuig nieuw gekocht en de rest tweedehands. Dat tuig van Sieb was eerst voor Jazz bestemd omdat hij een korte hals heeft. Ik dacht hem daarmee wat meer ruimte te geven bij de luchtpijp, maar dat werkte helemaal niet. Bij Sieb zit het geweldig. Dus even goed uitkijken wat bij Vliegje werkt.

Ojajoh

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:20

sorry ff druk geweest en een tijdje niet hier geweest in t topic

wat een verschil die pony zeg!!!! wow wat knapt ie lekker op!

die roze sulky wow! Moet ie kosten :o
en tot welke maat is die?

zoveel geweldige foto's zien langs komen, helemaal leuk!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:24

Mooie foto's Kanniet.

Hengstje staat nu in de wei met koeien die binnenkort moeten kalveren, hij hinnikt wel regelmatig.

Heb geen ervaring met een karperrug.

Een vriendin van mij heeft een kunststof tuig van Ideal, vond ik ook erg mooi en makkelijk in gebruik.

Ga zo even met Kyara uit fietsen, even het rondje om (4 km) naast de fiets.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:41

kanniet schreef:
Ik heb nu allemaal Zilco tuigen en ben er dol op. Alleen de leidsels vind ik een no no. Éen tuig nieuw gekocht en de rest tweedehands. Dat tuig van Sieb was eerst voor Jazz bestemd omdat hij een korte hals heeft. Ik dacht hem daarmee wat meer ruimte te geven bij de luchtpijp, maar dat werkte helemaal niet. Bij Sieb zit het geweldig. Dus even goed uitkijken wat bij Vliegje werkt.

Ik twijfel ook. Daarom wil ik een passer laten komen. Ik wil geen hoofdstel en geen leidsels. Die heb ik zelf gemaakt.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:52

Zo weer terug van het rondje om, had haar aan het hoofdstel naast de fiets, eerste stukje is over de dorpsweg, daar kwamen we een grote trekker met giertank tegen.
Daarna ongeveer 2 km over het fietspad daar kwam om allerhande (groot) verkeer achterop, tussen Kyara en het verkeer zat wel een berm het fietspad en ik, maar ze gaf nergens om en liep keurig zonder te drammen naast me.
Daarna nog even bij het schoolplein langs, dat is natuurlijk altijd een succes :)

Deze foto heb ik met mijn mobiel gemaakt, deze is op het fietspad gemaakt, achter haar is het Snekermeer.
Er loopt daar ook een smal schelpenpaardje, maar dan is het nogal wat langer.

Afbeelding

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:54

Tip gevraagd! Net ging ik voor 't eerst met Rhana naar de weg wandelen, maar dan loopt ze steeds achter me. Opzich niet erg, maar als ze schrikt springt Ze naar voren (bijna op m'n hakken) als ik naast haar loop, vind ze dat niet fijn en loopt ze niet. Hoe kan ik hier het beste mee trainen?

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:24

Kyara deed dat ook toen ze jong was, ik heb toen een dressuurzweepje in mijn linkerhand gedaan en als ze niet doorliep naast me haar een tikje gegeven.
Het is pure onzekerheid en steun zoeken bij de leider.
Ik liep ook wel achter haar, even een lang touw aan beide kanten van het halster vastmaken en dan achter haar lopen, zweepje mee om haar voorwaarts te houden, en dan natuurlijk bij iedere stap uitbundig belonen.

Ik moet eerlijk zeggen dat naarmate ze ouder werd ze ook meer zelfvertrouwen kreeg.
Laatst bijgewerkt door Ulfeino op 08-06-15 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:46

Bedankt voor je tip!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:21

Ja precies zweepje in je hand, en naast je houden, zo deed ik dat ook.

Ik heb een topicje gemaakt voor Spook :D
[AR-ITP] Nieuwe aanwinst :D AMHA Spook!

Helaas de sulky al weg dus ik kan even niet mennen tot de nieuwe er is.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:17

Leuk topic Toydoll, het is idd echt een prachtig manneke.
Is hij trouwens nog echt man?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:32

Nee haha hij is in 2013 al gecastreerd.

Wel goed nieuws, Andries had nog wel het eea liggen, dus ik kan vrijdag al sulky halen waarsch :D JEEJ!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 23:22

Toydoll: dat is lekker snel.
Ik ga zaterdag naar de dealer, maar als het wat wordt is de levertijd 10 weken, nou ja dat heb je met mensen die zolang zitten te dubben over wat het moet worden, haha.
(alle goeds komt langzaam :) )

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 08:31

Ik ga straks even bijlezen meiden
Heb het erg druk gehad en van het weekend met spoed met mijn chihuahua bij de da gezeten s'nachts,terug gekomen met een hond met ernstige hartproblemen

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:14

Sterkte en beterschap voor/ met je hondje

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 09:18

Iedereen leuke dingen gedaan het weekend lees ik met brave ponies, leuk !

Yashilha; dat is niet best. Hoe gaat het nu ?

Zondag had Alf een speeldate met een groot paard. Was super leuk en hij was super voorzichtig Alf niet onder de voet te lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Alf heeft ster-allures :-)

Afbeelding

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:40

Yashilha: wat naar kan hij/zij er medicijnen voor krijgen?

Macho Alf, ze voelen zich altijd heel wat die kleine boefjes.

Vanavond late dienst, dus onder de pannen tot 23.30 uur :(

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:38

Wat een heerlijke pony die Alf!

Yashilla: Beterschap met je hondje, al iets meer bekend?

Leuk topic Toydol!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:21

kanniet schreef:

Zie dit nu pas trouwens, ik heb ook zilco voor Kyano

Als ik het geld had, had ik ook wel zo een voor spook gekocht. Vind zelf de leidsels juist zeeer fijn van Zilco!!

Enige minpunten van dat SL (ik heb ook de sport, met empathy) vind ik dat de strengen aan het borstje vast zitten (voor HCA sulky maakt het dat geheel heel zwaar bij je benen...) en het hoofdstel vind ik erg matig, had liever een losse neusriem bakstuk gezien (dat heeft de normale zilco serie wel), nu kan ik het niet goed afstellen.

En ja die empathy moet wel passen natuurlijk, en anders dat normale SL borstje is maar heeeel smalletjes :P Bijna show tuig ipv boscrosstuig.

Maar het verschil in gewicht met Zilco en bijvoorbeeld Ideal kunststof is enorm. Ik zou zelf nooit ideal kiezen denk ik, vind zilco veel fijner materiaal.

ojajoh: sorry hij was al weg! Binnen uur had ik al 6 mensen die in de rij stonden ervoor -O-

Succes ulfeino!

yashilha: :( :( sterkte!

Geweldig Alf fotos met paard!! Die ziet er uit alsof ie lol had :D:D

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:23

Ik heb Kyano vandaag in de bak gemend, ging niet heel vloeiend, viel weer beetje in zijn oude gewoonte (knijpen en vluchten). Maar goed dan maar overgangen, stelling etc. Toen buiten uitgestapt met stalbaas mee, ging ie ons uittesten :P Moest door de bosjes, door droge sloot, over hoge heuvel hahaha.

Super braaf die Kyano *\o/*

Spook alleen gepoetst, kan niet zoveel zonder sulky :P

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:12

Morgen komt Juliette het Zilco passen bij Vliegje!!

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:33

Voor de gene die mij nog niet kennen...Ik ben Astrid 34, rij aangespannen met mijn Shetlander Cherie-Rilora v.d. Alloysehoeve.
Afbeelding
Afgelopen weekend, stond alles in het teken van pony's. Zaterdag had ik afgesproken met een vriendin om lekker te gaan wandelen met onze pony's. Onze pony's hadden elkaar nog niet eerder ontmoet. Heerlijke wandeling gemaakt.

Zondag had ik mij opgegeven voor een georganiseerde rit, deze werd verzorgd door VTR Teteringen. Het was voor het eerst dat ik aan zoiets mee deed. Een route van 20 km, voorzien van een rustpunt, lunch, buffet aan het eind van de dag. Ik had weken geleden al een oproepje geplaatst op bokt of er nog meer liefhebbers waren voor deze rit, en zodoende kwam ik in contact met bokker (Napie) en hebben we gezellig samen gereden. Het weer zat goed mee, sfeer was top, route was prachtig!
Hieronder een kleine impressie van mijn weekend.
Zaterdag:
Afbeelding
Heb de route opgeslagen zodat ik hem nog eens kan rijden. Nagenieten van een fijn weekend!
Zondag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Einde van de dag iedere deelnemer nog een leuk aandenken mee naar huis.
Afbeelding

prairiewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:43

wat een leuke foto's Tolbergfan! Lijkt me heel erg leuk zo'n evenement, hopelijk kan ik in het najaar ook eens een keer van de partij zijn bij zo'n rit.
Ulfeino mooi aan de wandel met Kyara! Knappe dame
Yashilba sterkte met je hondje.
Ben zelf lekker aan het buitenrijden met mijn tweespan, even op zoek naar een fijne route boven de 7 km.
En we zijn druk met het betuigen van een mini ruintje en spangenootje is mee zodat tweespan ook meteen kan worden aangeleerd. Ze leren snel hoor die kleintjes, zo leuk! vind het eigenlijk leuker dan grotere ponys. dat karakter van pittig aan de ene kant en trots lopen showen als ze de smaak te pakken krijgen!

gaaf ook die foto's van alf die zo loopt te stoeien met dat grote paard

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 07:43

Toydoll schreef:
[q

ojajoh: sorry hij was al weg! Binnen uur had ik al 6 mensen die in de rij stonden ervoor -O-

ja logisch natuurlijk :j hartstikke mooi ding :j

Als ik de foto's zo zie met de sulky's dan wil ik ook!!! Maar we zijn nog bezig met de opleiding en de ogen moeten nog aan de sulky gelast worden en ben afhankelijk van de mensen op stal.
-O-

wel hebben we gisteren weer de renbaan gevlakt, dat gaat erg goed :j

Afbeelding

Afbeelding

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 08:49

:o nog steeds niet bijgelezen,hoop vandaag even tijd te hebben
Met Milano gaat het naar omstandigheden wel goed,moest even wat meer dagen hogere dosering medicijnen
Hoop hem nu op dit lagere te kunnen houden

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 09:41

Leuke foto's Tolbergfan!

Ohjajoh; ziet eruit als fijn baantje; hoe lang is de baan ?

Sterkte met Milano Yashilha!

Ik zit op werk maar motivatie is ver te zoeken :-)