Gisteravond rond 22.20 is Candy van 't Sonneke geboren. Wieneke maakte al 3 dagen de boel gek door melk te druppen en zelfs te spuiten, maar iedere keer als we dachten nu komt het bijna dan hield het weer op en ging mevrouw staan eten. Gisteravond ben ik lekker naar huis gegaan en mijn moeder heeft ieder half uur ongeveer een check gedaan. Om 21.45 was er nog niks te zien van een aanstaande bevalling. Toen mijn moeder om 22.20 de honden uitliet en zich klaarmaakte om te gaan waken (het is een schat dat ze dat een nacht van me over wilde nemen), zei mijn vader voor de grap ligt er nog niks naast en jawel hoor. Madam heeft het weer alleen gedaan. Om 22.30 lag Candy achter mama Wieneke de navelstreng was nog verbonden. Mijn moeder heeft mij gebeld en ik ben als een gek erheen geraced. Inmiddels stond Wieneke al recht en toen ik binnen kwam lag Candy nog maar probeerde op te staan en stond ook heel snel daarna. Toen ze een half uur was, was de nageboorte er al af en had Candy met een beetje hulp de malkbar ook gevonden, ze moet ervoor bukken en dat snapte ze eerst niet. Daarna heeft ze zowaar al getracht te galoperen dat belooft wat voor later. Mijn moeder was heel bang dat ik de bles niet mooi vond, maar ik vind haar schitterend en ze kwam ook al murmelend naar me toe lopen en knuffelen gisteren. Nu genoeg geklets tij voor foto's: Zo lag ze bij aankomst Opstaan gaat moeilijk met die lange benen Wieneke is een echt moedertje En wat vinden jullie van haar bles. Wieneke heeft geen aftekeningen en pa een hele bescheiden aftekening.
En dit is haar grote broer die toevallig gisteren 1 jaar geworden is dus 2 jarige op een dag. Zijn aftekening is vergelijkbaar met die van Papa
Ook proficiat aan alle mede nieuwe veulen eigenaren
Pepsi staat te waken over een zwartbont merrietje, heel mooi, maar wel dood Ik baal als een stekker. Ze heeft het net gedaan maar ik was er niet bij, dus geen idee waarom Ik denk wat ligt daar nou in de wei? Ze is helemaal van streek als ik er bij kom, zo van 'doe wat!' en ze probeert het overeind te beuken. Echt hartverscheurend, wordt je voor het eerst mama dan heb je dit