[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:46

Patricia_86 schreef:
Ik baal faya loopt echt weer kreupel :-( morgen maar even overleggen hoe of wat

Aah nee he!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:56

Ik twijfel of ik er nog een onderdeken moet bijkomen, hoe deed jij dat patty met die paarse deken die je aan mij heb verkocht (die 340 gr) had jij daar nog een onderdeken onder?
Als ik er nog een onderdeken onder zou doen dan zou ik max 540 grams hebben

Ahh patricia wat balen zeg... :(

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:39

Super naar Patricia, arme Faya.

Ik heb een staldeken/onderdeken van Nika (deze wordt helaas niet meer gemaakt) van 100 grams, met singels. Echt een top deken! Baal ook echt dat die er niet meer zijn. Nika heeft wel een 200 grams onderdeken zonder singels in het assortiment, mijn vriendin heeft die en is daar ook heel tevreden over. Ondanks het ontbreken van de singels blijft hij perfect liggen. Zitten wel bilkoorden aan.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:47

Linsey1998 schreef:
ElineGC schreef:
Ik heb een onderdeken van vantiago (of zoiets) van ooteman, nu 20 euro voor 200 grams staldeken. En ik ben nog in afwachting van dekens die ik dus gekocht heb.

Is die staldeken fijn? Hoe is de pasvorm op die kleintjes?

Ik zal morgen een foto plaatsen. Als ik het toch vergeet moet je me even helpen herinneren

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:53

Stokpaardje :') .

@Patricia, leuk zo! Jammer dat ze terug kreupel loopt %) .

@Fennadev, nog wat bijwerken maar zo kan die wel zijn warmte kwijt.

Van dat vlozaad de termijn ertussen moet 4 weken zijn telkens, dan pas zijn de darmen terug stabiel en heeft het terug optimale werking.

Die foto's van voor de HCA's op de vorige pagina geven mij wel hoop, enkel jammer dat de dealer zo ver zit en niemand hier eentje heeft dat ik eens kan proef zitten. Was anders iets voor onze mini shetten maar die zijn nog in de groei :D .

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:55

Balen zeg Patricia :(:)

Patty: Ik dacht altijd dat Switch en Chip veel groter waren :oo ik dacht een meter ofzo haha. Ze ogen zo groot!

Lillian: Psylium is toch vlozaad? :o Op mijn factuur staat: "Psyliumzaad (vlozaad)"
Ik heb Peppertje net zijn eerste kuur weer gegeven. Doe normaal 5 dagen maar nu 10 en normaal alleen psylium door zijn fibra premium. Nu 30 gram psylium, 100 gram ongebroken lijnzaad en een handje fibra premium met ongeveer 400 ml water. Daar doet ie laaaaaang over joh :') Hij vond het wel heerlijk, lekker staan smikkelen. <3

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:57

Lillian__ schreef:
Ik twijfel of ik er nog een onderdeken moet bijkomen, hoe deed jij dat patty met die paarse deken die je aan mij heb verkocht (die 340 gr) had jij daar nog een onderdeken onder?
Als ik er nog een onderdeken onder zou doen dan zou ik max 540 grams hebben

Ahh patricia wat balen zeg... :(

Ik moest eerst even heel goed nadenken welke je bedoelde Haha. Maar die deken had ik met Chip mee genomen en heb ik verder niet gebruikt. Maar daar kun je nog makkelijk een onderdeken onder doen hoor.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 22:20

Balen zeg Patricia!!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 22:22

Inderdaad balen Patricia

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 22:24

Ik moest echt zo lachen om die stokpaardjes :') :')
Gefeliciteerd met je verjaardag susanne!
Jeetje wat balen patricia :( ik hoop toch wél echt dat het beter zal gaan

Misty heeft een nieuw halstertje!
Het gaat gelukkig steeds beter op haar nieuwe plekje. Het draad respecteert ze gelukkig en ze ligt steeds beter in de groep. Maar ze mist echt een gedeelte opvoeding _-:( die ze wel altijd gehad heeft.
Afbeelding

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 22:36

Beterschap met faya !
Leuk nieuw halstertje Claudia.

En nogmaals gefeliciteerd Suzanne !

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 00:25

Ahhh Patricia wat balen.. hopelijk komt het snel weer goed.

Hihi Fenna, ik kon je bijna niet geloven toen je zei dat Alex 84 cm is :') ik dacht dat Donja klein was.. _O- zij is een reus vergeleken Alex!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 00:40

Frummels schreef:

Patty: Ik dacht altijd dat Switch en Chip veel groter waren :oo ik dacht een meter ofzo haha. Ze ogen zo groot!

Lillian: Psylium is toch vlozaad? :o Op mijn factuur staat: "Psyliumzaad (vlozaad)"
Ik heb Peppertje net zijn eerste kuur weer gegeven. Doe normaal 5 dagen maar nu 10 en normaal alleen psylium door zijn fibra premium. Nu 30 gram psylium, 100 gram ongebroken lijnzaad en een handje fibra premium met ongeveer 400 ml water. Daar doet ie laaaaaang over joh :') Hij vond het wel heerlijk, lekker staan smikkelen. <3

Haha nee zijn maar ukkies. Al denkt Chip af en toe dat hij wel 1.87 is :').

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 00:45

Patty14 schreef:
Frummels schreef:

Chip oogt wel erg groot! Had hem wel 90-95 cm geschat! Donja is welgemeten 91 cm, leuke middelmaat.

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 00:56

Die stokpaarden :') kom het nu echt overal tegen... net ook al op Facebook

Suzanne, gefeliciteerd !!

Patricia, wat enorm naar van Faya! Hopelijk knapt ze snel op

Mowgli is nog nooit geschoren. Dus daar kan ik niet over mee praten :+
Dus ook niet over dekens. Want die heeft mijn teddy niet nodig dan :D

Ik lees overigens nog wel steeds alles mee, reageren probeer ik zo nu en dan toch te doen :)

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:06

Balen van Faya Patricia, hopelijk zit er snel verbetering in!

Ik zit er ook over te denken om volgend jaar te gaan kijken voor een HCA, en Joep zal met zijn 83 cm er vast voor passen als ik jullie foto's zo zie. Alleen misschien een rare vraag, maar hoe groot zijn jullie zelf? :') als ik ze zo zie gok ik dat het stoeltje wel naar achteren verplaatst kan worden, maar raakt de sulky dan uiteindelijk niet uit balans?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:12

Patty14 schreef:
Al denkt Chip af en toe dat hij wel 1.87 is :').

haha heeft Alf ook last van.

Overigens ben ik blij met dat gespring soms van hem met dat stomme stappen dat hij niet daadwerkelijk 1.87 is :+ :D

Woont er hier toevallig iemand in de buurt van Roosendaal/Oud Gastel? Ga in OG vanmiddag naar uitloopstalletje kijken voor Alf, voor als hij nog niet goed is 18 december om te revalideren. Misschien kent iemand het :-)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:32

Stoeltje kan naar achteren, voetsteunen naar voren en de bomen kunnen uitgeschoven worden. De sulky is altijd pas te maken, alleen kan de balans idd nog wel een dingetje zijn. Is gewoon een kwestie van uitproberen en verstellen :) Ik ben 1.75, heb een HCA met 19" wielen en Sjors is 1.06.

Jeetje wat balen Patricia! :(:)

Ik heb twee Horseware liners, 100gr en 200gr. Heb de voorsluitingen verplaatst want die zaten veel te laag, maar verder ben ik er heel tevreden over. Bij de ene deken maak ik ze er aan vast en bij de ander niet, ligt er aan hoe ze dan liggen.

Vanmiddag weer met Sjors naar de kliniek :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:36

Ah bij jou toch ook Ayla, die sluitingen veel te laag. Kwamen bij Alf bijna op zijn knieën :-). Heb ze dicht laten maken als bij een hengstendeken.

Succes vanmiddag met Sjors !!!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:38

Patty14 schreef:

Haha, Pepper heeft dat gelukkig nog niet :') Met de nadruk op nog..

IngridM schreef:
haha heeft Alf ook last van.

Overigens ben ik blij met dat gespring soms van hem met dat stomme stappen dat hij niet daadwerkelijk 1.87 is :+ :D

Woont er hier toevallig iemand in de buurt van Roosendaal/Oud Gastel? Ga in OG vanmiddag naar uitloopstalletje kijken voor Alf, voor als hij nog niet goed is 18 december om te revalideren. Misschien kent iemand het :-)

Haha, dat kan ik me voorstellen, dan was er geen houden aan geweest denk ik! :D Al moet ik zeggen dat mijn bijrijdpaard van 1.68 m. zich makkelijker laat corrigeren dan Pepper. Hij denkt volgens mij dat hij 68 cm is ipv 1.68 :))

Mijn tante heeft jaren in Roosendaal gewoond. OG ken ik zelf niet. Ben benieuwd hoe je het vindt! Maar vind je het niet heel erg ver weg? := Weet nog dat wij er vroeger doordeweeks in de avond heel erg lang over reden als we naar mijn tante gingen..

Ayla: succes met Sjors bij de kliniek!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:42

@Quilfa mijn vader heeft het stoeltje zelfs nog verder dan mogelijk was naar achteren gemonteerd. Ik krijg hem nu net even lekkerder in balans. Ik ben zelf maar 1.63 meter en hooguit 65 kg en heb dus niet genoeg in te brengen qua gewicht om m op te maximale afstand lekker te laten zweven.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:57

Thanks dames :*

Mijn sulky is ook wat lastiger in balans te krijgen door de grote wielen, lange bomen en mijn gewicht. Als ik wat zwaarder zou wegen was het makkelijker geweest om 'm in balans te krijgen. Heb 'm er nu wel aardig achter hangen + een losse draagriem.

Bij Linda haar liners zaten ze ze zelfs nog lager Ingrid, ik heb nog het oude model. Die van haar ook omhoog geplaatst en nu zit het perfect.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:05

Ik ben wel benieuwd hoe dat straks bij ons gaat met een sulky. Gelukkig lijkt Pepper de stokmaat van een meter wel te gaan halen, dus dat moet ook wel schelen. Ik ben 1.80m. en 81 kg :=

Hebben jullie trouwens allemaal een menbewijs? Ik zit erover te denken dat van de zomer te gaan halen :) Ik heb zelf namelijk niet echt veel ervaring met mennen, op een paar recreatieve ritjes na.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:38

Ik ben 1.68 maar wel wat zwaarder dus wel goed in balans :D.

Succes vandaag Ayla!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:49

Ik ben bijna een meter groter dan Donja. Ik ben 1.84, was met 12 al uitgegroeid. Ik weeg tussen de 80-90 kilo. Wil wel wat af gaan vallen, dus moet maar weer even nieuwe hardloopschoenen aan gaan schaffen.

Ik wil volgend jaar ook naar een HCA gaan kijken. Ik red het eerst nog mooi met mijn cavaletti, maar merk wel dat het niet ideaal is. Hij is vrij stug met wendingen. Al moet ik wel zeggen dat hij makkelijk in balans te brengen is. Heb hier veel begeleiding in bij mijn privéles. We gaan ook zo lekker de laatste tijd, Donja is ook veel beter te rijden op het gebogen Liverpool stangetje dan op een bokkebit. Echt fijn!

Ingrid, spannend! Naar een 'mogelijk' nieuw plekje kijken. Hoop toch wel dat hij 18 dec wel goed is. Jullie verdienen dat!

Succes Ayla :)