[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:47

Volgens mij hebben voor jou ook al mensen hem gereden. Mijn Willem namelijk. In 2009 ofzo. Maar dat terzijde :')

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:48

kayaxtg schreef:
oke: Toto reageert heftig op een zweep als de zweep hem aanraak geeft hij meteen een bok of gaat hij steigeren, hoe kan ik dit trainen? Ik wil als hij later (eventueel, nog niet zeker) voor de sulky komt wil ik geen gevaarlijke situaties veroorzaken maar zonder zweep lijkt me ook niet verstandig..

Kjani was hier ook heel gevoelig op, maar nu kun je hem er overal mee aanraken. Gewoon een kwestie van oefenen. Als hij daar bang voor is dan is hij dat waarschijnlijk ook voor strengen tegen zijn benen, dat soort dingen moet je allemaal oefenen. Een paard wat helemaal in stress raakt doordat hij door wat dan ook over de strengen stapt wil je niet. Blijven oefenen tot (vrijwel alle) schrik reacties eruit zijn...

Dankjewel allemaal!
Ik zal eens foto's maken Ayla, heb alleen foto's van de 1ste keer voor de wagen en kont foto's haha.

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:48

Leuk Lobke, ik ben ook wel benieuwd naar foto's :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:50

Mowgli4 - Miriam heeft vast examens ?

Lobke@Proficiat met de 2de prijs, top!

Ik zou graag naar de zomershow komen maar ben van België behalve als iemand uit het topic ook uit België mij wil meenemen en ik die dag kan raak ik er gewoon niet.

Net nog een rondje gedaan met Finn 7.80km, de tweewieler is terug in orde. Heb direct eens mijn lamoen op het eerste gat ingesteld ipv het midden en nu zweefde die in draf mooi.

Afbeelding

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:52

Kaya: hulp inschakelen en niet aanklooien, als je er zelf niet uit komt. Een pony die bokt en steigert bij aanraking van de zweep is sowieso gevaarlijk, laat staan voor een sulky. Een zweep moet geen straf zijn, maar een aanwijzing. Ik zou gaan grondwerken en longeren, zo kun je 'm aan de zweep laten wennen en leren dat het geen straf is als je hem aanwijzingen geeft.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:54

Willem is ook geen mini. :) Scheelt ruim 20cm. Had het over de mini, en geen tweespan maar enkelspan. :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:56

Mini stond tussen haakjes :') Maargoed je punt is duidelijk hoor.

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:37

Hier ook een eczemer, Ze krijgt zo weinig mogelijk suikers en staat op mager gras. Staat nu nog zonder deken of masker, en doet het daar eigenlijk goed op :) Elke week behandel ik met derfen. Eens het regenweer over is, krijgt ze haar deken wel op maar nu blijft het al weken regenen

MDJ Ze staan goed bij Beauty!

Ik heb de beschermers ook niet, maar heb wel interesse alleen gaan er nu andere kosten voor :P Wil nog steeds graag hoefschoenen zodat ik vaker naar buiten kan en een les rechtrichten :)

Lobke Gefeliciteerd! Ik ben benieuwd naar foto's :D
Kaya Ik ga met de rest mee, dit is helaas een probleem wat je niet zomaar in orde krijgt
Lori Sorry helaas geen rijbewijs of auto :P Maar Equus is ook een fijne show? Fijn dat je tweewieler terug in orde is!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:03

Epe schijnt dit jaar erg zwaar te zijn las het net op FB. Een span dat normaal marathons rijd die had het best pittig.

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:12

Dacht ik al wel, grondwerk en vrijheidsdressuur ben ik al mee begonnen en het heeft een goed effect, maar bij zijn kont is het nog steeds heel erg(misschien vroeger mishandeld :? ) ik ga daar nog even mee verder en zal gaan kijken if iemand hier in de buurt grondwerk les geeft want ik ben daar nog echt een groentje in :')

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:17

Geen idee van equus Sammyfloor, nog nooit geweest. Vorige jaar een poging gedaan om naar een BMP show te gaan kijken maar was al gedaan toen we toekwamen :( . Stond nergens een uur vermeld van het ongeveer einde.

@Kaya succes ermee :j

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:17

Ayla schreef:
Kaya: hulp inschakelen en niet aanklooien, als je er zelf niet uit komt. Een pony die bokt en steigert bij aanraking van de zweep is sowieso gevaarlijk, laat staan voor een sulky. Een zweep moet geen straf zijn, maar een aanwijzing. Ik zou gaan grondwerken en longeren, zo kun je 'm aan de zweep laten wennen en leren dat het geen straf is als je hem aanwijzingen geeft.

_/-\o_ mee eens!

Lori: best ver dan idd. Ik kom uit Nl en ben dus laatst naar Belgie geweest met de pony's. We zijn om 4:45 gegaan (sochtends) Maar het was het waar. Fijn dat je sulky nu goed ligt.

Sammyfloor: lastig lijkt mij dat, exeem. Vooral omdat je zo'n dier niet uit kan leggen waarom die jeuk heeft en niet moet schuren. Jeuk is (vind ik zelf) bijna erger dan pijn.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:20

Zo'n minipaarden show lijkt me best leuk om een keer te kijken eigenlijk, zeker als er ook mensen uit dit topic zijn. Gezellig :D

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:24

Jelleee schreef:
Zo'n minipaarden show lijkt me best leuk om een keer te kijken eigenlijk, zeker als er ook mensen uit dit topic zijn. Gezellig :D

Hup hup 9 juli naar de nmprs zomershow in Bunschoten! Kun je je heel goed een dagje vermaken denk ik haha. Shets zijn ook gewoon welkom hoor daar! Udo komt ook gewoon mee, en doet ook mee aan een aantal rubrieken.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:25

Is het 9 juli in Bunschoten? Als ik m'n rijbewijs dan heb kom ik ook wel even die kant op tuffen. :P

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:26

xCarpediem schreef:
Is het 9 juli in Bunschoten? Als ik m'n rijbewijs dan heb kom ik ook wel even die kant op tuffen. :P

Ja Bunschoten! Echt een aanrader om te komen kijken.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:27

Ik wil het eigenlijk al twee jaar lang doen, maar had steeds geen vervoer. Als ik mijn rijbewijs dan heb (hoop het wel) kan ik mooi eens gaan kijken.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:34

Ik kom dan wel zonder Willem hoor, maar ik ga even kijken of ik er zelf heen kan, lijkt me leuk. Misschien kunnen we dan meeten met een groepje van hier *\o/*

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:43

Ik laat mijn pony's ook thuis hoor! Lijkt me leuk. :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:46

Alex heeft helaas al eczeem vanaf zijn 3de en toen hield aan het eind van de zomer telkens geen manen over. Vanaf zijn 7de jaar staat hij onder een deken. Derfen is mij te duur, ik moet al deze "extra" dingen zelf betalen, dus ik ga niet met allemaal smeersels aan komen, naast dat Alex dat niet leuk vindt en dus keihard wegrent als ik weer met het zoveelste potje rotzooi aankom. Hij heeft nu weinig jeuk met alleen een deken op en dat vind ik wel best eigenlijk.

9 juli, heb ik dan mijn rijbewijs? I dunno :+
Bunschoten is wel ver weg dacht ik.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:47

Moet jij ook bijna afrijden, Fenna? Ik heb vandaag m'n tussentijdse toets gehad en vrijstelling gekregen, verder ging het eigenlijk allemaal heel erg goed vond de examinator. Ik ga de exacte datum niet noemen (meelezers, :P) maar ik moet bijna afrijden. :=

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:47

Tjonge, wat gaan jullie snel! Doe even normaaaal! :')

NathalientjeB, hihi die roze hca is van ons! :D
Ayla, Mooie deken! Hihi, grappige foto van Boef!
SammyFloor, mooie beenbeschermers! Mooie kleur heeft Arthur!
xCarpediem, ik heb de beenbeschermers ook niet. :')
Claudiadvx, leuk de stout collectie! Halster is gaaf!

Iris_VdV, waarde van het paardje maakt niet uit. Wij hebben hier een gratis appaloosa (Merrie gekocht en bleek drachtig te zijn) en een NMPRS merrie, die niet goedkoop was. Maar beide zijn het super paardjes! Voor iedereen is het anders, een papierloos hengst veulen van de markt kan evenveel waarde voor iemand hebben dan een Amerikaans minipaardje met super bloedlijnen.

Als ik je iemand zou aanraden om je paardjes te laten beleren....T&H Stables http://www.thstables.nl/page/beleren-voor-de-wagen Super aardige mensen, en zorgen heel goed voor je paardje! Ze hebben ook minipaardjes. Alles gaat daar erg netjes, nog nooit negatieve reacties gehoord over hun. :j Ik raad je hun zeker aan!

Lori, goed bezig geweest! Leuk paardje!

Jelleee, leuk topic heb je gemaakt! Gezellig als je naar een NMPRS keuring komt, zaterdag is de NMPRS enter -en twenter keuring. Ik ben ook aanwezig (Gewoon kijken)

Mirriej, hoeven zien er netjes uit!
MDJ, leuke merrie, heet ze op papier Angels Ditch Yumming Li? Mooie peesjes!

Lobke, gefeliciteerd met je prijs! Jullie hadden het ook super gedaan! En schiet inderdaad eens op met die aangespannen foto's! Ik heb alleen maar een kont foto via Whatsapp gezien! :') >;)

Ik las iets over de NMPRS Zomershow, ik doe mee met Astrid. Net zoals vorig jaar. Toen had ik Magnum ook bij mij. Zo reden we er toen bij:

Afbeelding

Nu laat ik Magnum natuurlijk gewoon thuis, hij is oud genoeg. Volgend jaar gaat hij wel mee en dan doe ik het hindernisssen parcours aan het halster.
Laatst bijgewerkt door Chardy op 14-06-16 22:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:48

Ah, wat een leuke foto, Charlotte! <3

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:49

Mocht iemand willen mee rijden naar de zomershow heb plek in de auto vanaf heiloo/alkmaar..

Haha en anders zeer herkenbaar aan mijn zwarte king size camera _O- _O-

Lekker kijken en ouwehoeren op de zomershow, en heerlijk geen paard mee terwijl ik eerst met milk heen zou gaan... :')
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 14-06-16 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:52

xCarpediem schreef:
Ah, wat een leuke foto, Charlotte! <3

Dankjewel! *D