[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iris_VdV

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 15:49

Ja dat croco daar moet je echt voor zijn, een volledig tuig vind ik ook maar bah, zou ik nooit kopen, maar op die flextrainers vind ik het nog wel kunnen, ik ben zo een lak en diamantjes mens :P
voor wie croco niet leuk vind, maar wel lak en kleurtjes, dit is de volgende collectie voor kleintjes van HB, ik denk dat ze binnenkort wel in de winkels liggen. Hier een screencap vanop de fb pagina.
Afbeelding

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 15:54

Iris hoe groot is jou pony?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:20

Ik vind de kleurtjes niet zo en bont erg onhandig.

Eczeem is lastig maar idd goed onder controle te houden met de juiste maatregelen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:20

Fennadev schreef:
Nee hoor, echt eczeem, waarom denk je anders dat alle paarden van het eczeemtopic ook met maskers op staan? Eczeem verergert helaas elk jaar, vorig jaar had ie zich ook al een wondje geschuurd door de eczeem bij zijn voorpluk. Luizen waren echt wel weg na twee keer sebacil hoor, ik zie Jorie nooit meer schuren en die heeft veel meer vacht dan Alex. Ook Alex heeft een paar weken niet geschuurd na de luizen en toen kwamen de mugjes -O-

Milk is een excemer maar "ff afkloppen" dmv goed bijhouden qua suikers en t geven van suplementen, en letten op haar weidegang is het gelukkig dit jaar nog niet terug gekomen...

Dus de jeuk on controle krijgen is mogelijk

Iris_VdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:32

Patty14, de silver dapple appaloosa? die is 88cm :)

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:42

Ik vind de flextrainers met croco printje in het grijs wel erg leuk!

Ik heb ze even gepast bij Beauty, weet dus zeker dat ze Li in elk geval gaan passen. Bij Beauty vind ik de maat pony achter wel wat ruim in omvang, qua lengte kan het wel volgens mij.
Afbeelding

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:43

Ziet er idd wel redelijk ruim uit, past de shet achter niet mooier?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:50

Hihi iedereen nog steeds met de beschermers in de weer. :D

Ik heb de maat pony van die om de voorbenen, maja mijn ponytje is ook wel 30cm groter dan de gemiddelde hier. :)

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:51

Heb ik nog niet om gehad achter maar die zijn wel weer een stukje smaller dus ik denk dat dat mooier zit. :j

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:52

Welke maat heb je voor om ? die vind ik netjes zitten. Achter vind ik te.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:52

Ben ik de enige die die beschermers niet heeft? :P Dan moet ik ze ook maar aanschaffen als ik er bij wil blijven horen...

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:55

Voor is maat shet.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:57

xCarpediem schreef:
Ben ik de enige die die beschermers niet heeft? :P Dan moet ik ze ook maar aanschaffen als ik er bij wil blijven horen...

Ik heb ze ook niet hoor :') dus je bent niet alleen

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:58

Ik probeer nu inderdaad ander voer uit, verder krijgen ze arm natuur hooi en bijna nooit gras en binnenkort is dat gras ook nog eens speciaal paardengras met maar 5% Engels raai erin. Dus ik doe er wel wat aan.

Alex tikt zichzelf niet aan, dus ik hoef geen beschermende zooi.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:59

xCarpediem schreef:

Nee hoor ik heb ze ook niet :P

Ik vind dat de praktisch bij iedereen te laag eindigen, snap dat de bedoeling is dat de kogel ook beschermd wordt, maar naar mijn idee kan een pony niet goed buigen bij z'n kogel/koot omdat daar de rand van de beschermer pas eindigd.
Bij een groot paard zit t toch altijd wat netter omdat t allemaal groter is en meer ruimte heeft

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 17:01

Gelukkig, ben ik niet loner. :P

Voor Zoë heb ik wel beschermers, maar gewoon simpele van HB. Ze tikt af en toe aan, dus heb maar een set aangeschaft. Heel veel hebben we ze nog niet gebruikt.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 17:03

Ik vind ze bij Sjors niet te laag zitten, de shet maat aan zijn voorbenen iig niet, de pony maat aan zijn achterbenen twijfel ik nog over. Het materiaal is wel heel dun en zacht, niet van zo'n harde stof als sommige andere 3-in-1 beschermers, dus echt belemmeren doen ze niet als ze iets onder de kogel eindigen. Ben het wel met je eens dat ze niet té laag moeten zitten.

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 17:47

Ik heb de beschermers ook niet :P

Ik heb nog een vraagje over mennen/beleren, mag ik die hier stellen of moet dat via pb/ander topic? :D

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:06

Natuurlijk mag je hier vragen stellen :)

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:16

Hooiiii! Ik ben er weer haha. Ik heb alles bijgelezen (het gaat ook zo hard haha). Zal op de laatste pagina even reageren en dan vanaf nu weer meepraten :) .

Ik vind het echt super dat er wat meer beschermers worden gemaakt vooe de kleintjes. Ik heb die van hh niet haha, niet zo mijn kleuren, behalve blauw, maar ik heb al blauwe van picasso. Ze zien er goed uit! Die van Hb heb ik wel. Ik had verwacht dat het bont vies zou worden, maar dit valt hartstikke mee. Ik heb een verschrikkelijke afkeer tegen glim, lak en croco buiten de bij de paarden. Daar vind ik het juist leuk en heel chique. Heb dan ook veel met lak of glim hahah.

Kaya, tuurlijk mag dat!

Met Kjani en Udo gaat het ook top! Kjani staat inmiddels lekker voor de wagen. Dus nu heb ik 2 menponys haha, kost best veel tijd om 2 pony's te mennen. Kjani is ook (zoals jullie gehoord hebben van Charlotte) meegeweest naar Belgie naar mini's with spirit. Was een leuke en geslaagde dag! Een mooie 2de prijs bij de jumping.
Over een paar weken Dk oost en dan de Nmprs zomershow, meer mensen die daar heen gaan?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:20

Gefeliciteerd met je prijs! Heb je foto's van Kjani aangespannen? :D Ik rijd ook mee met het DK oost, dressuur en vaardigheid.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:28

Gefeliciteerd met je prijs, Lobke!

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:35

oke: Toto reageert heftig op een zweep als de zweep hem aanraak geeft hij meteen een bok of gaat hij steigeren, hoe kan ik dit trainen? Ik wil als hij later (eventueel, nog niet zeker) voor de sulky komt wil ik geen gevaarlijke situaties veroorzaken maar zonder zweep lijkt me ook niet verstandig..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:35

Ik ben paardloos aanwezig op de zomershow _O-

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:44

Gezellig kunnen we samen Nathalie! Ik wil ook eventjes gaan... Als ik t aankan maar een ding scheelt die dingen die daar rondlopen lijken niet op mijn prachtige sterretje. <3
Maar is wel leuk om te kijken daar met dat soort dingen.

Vandaag moeilijke dag, Epervierdaagse begonnen... ik was de eerste met een (mini) shet die Epe uitreed. Na mij zijn andere ook met shetten steeds meer Epe gaan rijden. Ik stond toen op het voorblad van Epe met mijn kleine kerel.