[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia_86

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 09:46

Skippy ziet er indd meer opgeblazen uit.
Caya had eerst echt vetkwabben. Die heeft nu op sommige plekken overtollig huid. Heeft ze gewoon ribbels haha

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:12

Skippy heeft inderdaad geen vetjes, maar is een soort opgeblazen luchtballon := Ik heb geen idee wat voor voordroog/kuil hij krijgt. Voor zover ik er zicht op heb is het niet uit plastic. Maar heb ook het idee dat het verschilt wat hij krijgt. Soms ziet het er namelijk droger uit dan de andere keer.

Iemand een idee hoe ik hem van dat opgeblazen af kan helpen? Hij krijgt wel erg onregelmatig bijgevoerd moet ik ook toegeven. Ik moet het hem namelijk zelf geven en dat lukt me niet elke dag en niet altijd op dezelfde tijd. Vanaf zaterdag krijgt hij het op vaste tijden en twee maal daags :j
Zou dat opgeblazen misschien ook de reden zijn dat hij niet wil draven? >;)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:14

IngridM schreef:
Oh dat moet wel lukken hoor Frummels. Gewoon beetje duwen en trekken dan past hij wel :-)

:))

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:34

Van 'hooi' uit plastic kunnen sommige flink opblazen! Dat is eigenlijk geen paardenvoer ivm het fermentatieproces. Wisselende kwaliteit en wisselende voertijden werkt ook niet mee. Op je nieuwe stal zal dat wellicht wel verbeteren? Let er even op wat hij daar krijgt qua hooi. Wat voer je hem zelf nog bij?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:41

Op de nieuwe stal krijgt hij geloof ik wel kuil uit plastic. Maar dat kan tegen meerprijs van 50 euro geloof ik naar hooi worden omgezet. Dus als het kuil niet goed gaat, kan ik dat nog overwegen. :)

Als ik het goed heb, krijgt hij nu het ruwvoer van eigen land van stal. Staat ook niet in plastic opgeslagen!

Ik voer hem Fibra Premium bij :j

Edit: ik zie het nu pas, maar gefeliciteerd met je verjaardag Susanne! *\o/*

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:14

Gefeliciteerd Susanne!!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:15

gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:44

Nogmaals gefeliciteerd Susanne :*

Ik geloof dat ik het laatst ookal had gevraagd Kymberley maar heb je hem al eens getest op zand? Hij was recentelijk nog ontwormd toch, met welke ontworming? Hij is idd meer opgeblazen dan dik.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:51

Ayla schreef:
Nogmaals gefeliciteerd Susanne :*

Ik geloof dat ik het laatst ookal had gevraagd Kymberley maar heb je hem al eens getest op zand? Hij was recentelijk nog ontwormd toch, met welke ontworming? Hij is idd meer opgeblazen dan dik.

Ik heb hem nog nooit getest op zand. Hij krijgt wel elke drie weken 5 dagen vlozaad door zijn eten. Misschien een extra ronde geven nu? Ik kan zijn mest moeilijk controleren omdat ze met zijn 4tjes staan .. Nu ik er over nadenk zou het best met zand te maken kunnen hebben. Ook al staat hij daar sinds 2 weken niet meer op.
Hij is 2 november voor het laatst ontwormd. Met welk middel weet ik niet, dat gaat collectief bij ons n.a.v. het mestonderzoek van augustus. (Toen heeft hij ook een kuurtje gehad ivm een lichte bloed- en spoelwormen besmetting).

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:58

Dankjulliewel :*

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 13:19

Gefeliciteerd!!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 13:22

Gefeliciteerd!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 13:26

Misschien kun je navragen welke spuit hij heeft gehad, niet elke spuit werkt tegen elke worm en met mestonderzoeken wordt er nog wel eens wat over het hoofd gezien. Als hij een volledige spuit (niet kwa hoeveelheid maar kwa stoffen) heeft gehad zal het wel goed zitten. Mest testen wordt wel lastig als hij in een kudde staat, misschien even op stal zetten of apart houden oid. Pas trouwens op met het preventief voeren van vlozaad oid, daar kunnen de darmen aan wennen en dan werkt het niet (zo goed) meer.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 13:30

Gefeliciteerd Susanne!

De sectolin werkt prima, duurde alleen wel anderhalf uur om dit voor elkaar te krijgen. Hij moet nog wat netter en zijn kan moet nog, maar ik was alleen dus het hoofd begin ik dan niet aan. Hij stond ondertussen trouwens te slapen, zo lekker relaxed. Helaas zijn zijn eczeem plekken dus wit geworden..Afbeelding

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 13:43

Fennadev schreef:
Gefeliciteerd Susanne!

De sectolin werkt prima, duurde alleen wel anderhalf uur om dit voor elkaar te krijgen. Hij moet nog wat netter en zijn kan moet nog, maar ik was alleen dus het hoofd begin ik dan niet aan. Hij stond ondertussen trouwens te slapen, zo lekker relaxed. Helaas zijn zijn eczeem plekken dus wit geworden..[ [url=m/rcpbmU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou hem wel nog even netjes bijwerken :') Ga je hem nu helemaal scheren?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 13:54

Ehmm dat zou ik nog eens dunnetjes overdoen/ bijwerken.
Laat je de hals erin?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 13:57

Benen en hals/hoofd blijven behaard. Ze staan 24/7 buiten. Op de hals is er wel een kleine streep uit. Hij wordt morgenmiddag nog bijgewerkt ja, maar ik heb nu even niet meer tijd. Ik ga zo naar de kapper toe namelijk. Hij lijkt op de foto meer streperig dan ik het zie met mijn eigen ogen overigens :')
En het was mijn eerste keer dus erg netjes lukt het nog niet, net als de benen gelijk krijgen erg moeilijk is. :+

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:02

Arme Alex :') :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:07

Ayla schreef:
Misschien kun je navragen welke spuit hij heeft gehad, niet elke spuit werkt tegen elke worm en met mestonderzoeken wordt er nog wel eens wat over het hoofd gezien. Als hij een volledige spuit (niet kwa hoeveelheid maar kwa stoffen) heeft gehad zal het wel goed zitten. Mest testen wordt wel lastig als hij in een kudde staat, misschien even op stal zetten of apart houden oid. Pas trouwens op met het preventief voeren van vlozaad oid, daar kunnen de darmen aan wennen en dan werkt het niet (zo goed) meer.

Oh echt, dat wist ik niet van het vlozaad! Hier geeft iedereen het preventief en structureel elke maand. := Had dat ook zo gelezen op internet en het advies van de site waar ik het kocht. Maar ga er eens wat dieper induiken dan. Bedankt voor de tip.
Zaterdag verhuist hij naar de nieuwe stal en daar heeft hij een eigen box dus dan kan ik het wel checken :j

Hij heeft equest pramox gekregen als ontworming.

Fenna: Grappig dat je het dan zelf anders ziet dan op de foto he haha. Ben benieuwd hoe hij bijgewerkt is straks!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:11

:oo

Suus, gefeliciteerd! :):)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:15

Susanne schreef:
Arme Alex :') :')

Ja t arme peerd staat er meer dan 24 uur lelijk bij. Hij vindt het scheren trouwens wel heerlijk, kriebelt lekker. Dus toen ik zijn borst deed stond ie mij op mijn hoofd terug te kriebelen, want ik zat voor hem op de grond. :')

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:17

Alf vindt het ook heerlijk:-)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:18

Max ook tot ik bij zn benen en hoofd kom. :+

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:22

Suzanne gefeliciteerd

Frummels hier krijgt alles kuil ik vind het fijn voeren en ponys doen het er goed op voer het al ruim 17 jaar.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:25

Sjors vind het niet echt wat, met de tondeuse vind hij het iig minder erg dan met het grote apparaat. Volgend jaar wil ik zelf een grote stille Heiniger aanschaffen, dat zal ook schelen. Hij is verder wel heel braaf maar begint bij zijn benen en hoofd nog wel eens te vervelen.

Kymberley: dat is een volledige ontworming dus wormen zal hij niet meer hebben. Hopelijk heeft hij ook geen zand. Het kan inderdaad ook door bepaald ruwvoer komen, reageert hij als je aan zijn buik zit?