[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:02

Willem wil ook altijd 'helpen' inderdaad :))

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:04

Dat 'helpen'is meer van de wal in de sloot :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:20

Alex gaat door zijn ZE staan jeuken aan een kruiwagen, dus wij hebben nu een iets grotere kruiwagen en die legen we eens in de 4 dagen, we scheppen tweemaal daags de stront eruit. De kruiwagen komt nooit de paddock in dus.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:01

Haha milk vind t zalig om dr buik te kriebelen aan t handvat van de kruiwagen

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:05

Iris_VdV schreef:
Jelleee, ten eerste ik heb geen trailer, oke dat kan verholpen worden maar ten tweede ik woon nog thuis en de paardjes staan op papa zijn naam, dus hij heeft daarbij het laatste woord, hij wil ze geen weken weg bij een vreemd iemand want we spreken hier niet over een shet van 400 euro maar wel een luxe type miniatuurtje van een hoop meer. Dat is zijn uitleg en mening dus daarmee is die optie uitgesloten. En dat begrijp ik wel. Ik heb ook geen 100'en euros over voor eentje te laten beleren en daarbovenop weet je niet hoe je ze terug krijgt na een paar weken (heb al nare verhalen gehoord) Ik denk ook gewoon dat er in NL veel meer mensen zijn die zich willen bezighouden met die kleintje dan in BE, als ik dat zie staat dat veel beter op punt bij jullie, ook qua wedstrijden, wat leuk is! Dat is toch echt het gevoel dat ik heb.
Lori, dubbele longe lukt redelijk, toch beter dan droogmennen. Misschien ben ik er ook wat te lief mee gewoon en moet ik wat strenger worden. Ik ga het bekijken met mn vriendin samen en dan zien we wel hoe het gaat, niks pushen gewoon opt gemakje terug de draad opnemen, of misschien opnieuw beginnen. Moest ze opeens op magische wijze prachtig aan de koets lopen hou ik jullie op de hoogte!

Ik ken het probleem, hier ook niemand die kleintjes wilt doen. Gelukkig wel een goede kennis van mijn vader die wel al 50 jaar ment, dus hij helpt mij regelmatig.

Mira283 schreef:
Pip heb ik ook voor een schijntje gekocht. Nou die is niet minder waard dan Verdi ook al was ie duurder ;)

Succes met de hulp!

Argh ik mest nooit meer uit met Pip erbij... Hé baas wat doe je? *gaat in de weg staan* Ow ik Sta niet in de weg.mijn vriendin wel *hobbelt zijn.vriendin over het net aangevoerde.hoopje* Zit er eten in de kruiwagen? nee... Ow een.bezem heb je die net nodig? Leg ik hem alvast op de grond... Zucht
Als ik rollen behang had...

Haha hier is dat ook geen doen, de mannen zijn veeeel te nieuwsgierig.

Fennadev schreef:
Alex gaat door zijn ZE staan jeuken aan een kruiwagen, dus wij hebben nu een iets grotere kruiwagen en die legen we eens in de 4 dagen, we scheppen tweemaal daags de stront eruit. De kruiwagen komt nooit de paddock in dus.

Heb jij Alex eigenlijk onder een deken staan voor zijn ZE?

Vanmorgen kwam de hoefsmid voor mijn Cpony, dus meteen gevraagd of hij Jimmy ook wou doen! Ik had aangegeven dat er een prutser aan had gezeten en of hij er iets mee kon.
Hij schrok wel van haar hoefjes en heeft hem er weer netjes opgezet, dus straks maar een gesprek aangaan met mijn vader, omdat de mannen officieel van hem zijn en hij liever geen geld er aan kwijt is.

Ik heb fotos gemaakt en hierop is ook heel goed te zien hoe erg de stand veranderd, hij staat van zichzelf ook wat steiler, maar de hoefsmid vond het beter om dit langzaam aan te pakken.

Afbeelding

Ook eindelijk de mini 3in1 beschermers kunnen passen en testen met een ritje. Voor heeft hij hier mini om en achter pony. Hoe vinden jullie ze zitten?

Afbeelding

Een van de beschermers was weer iets gezakt na het rijden, hebben jullie dit ook?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:10

Hoefjes zien er een stuk netter uit!

Beschermers voor zitten goed, achter zou ik shet doen ipv pony. Mijne zakken NIET tijdens het rijden, ook niet na waterbak of boscrossen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:11

Mirrie hij stond op best wel steile voetjes, en beschermers staan netjes zat tie wel goed ipv wat losjes dat tie zakte

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:15

Ayla Fijn dat ze goed liepen! Staat wel schattig dat deken zo :P
Iris Goed dat je hulp gevonden hebt :) Anders bij MDR miniature horses beleren ze paardjes in België en Frederic Deltour geeft menlessen, ook voor de kleintjes
Mirriej Hij staat echt al een stuk beter!

Ik had vroeger tweespan kriebels, toen ik nog 2 volle zusjes had. Nu met Arthur van 75 cm en Sammeke van een meter zit het er niet echt aan te komen, maar het is wel goed zo :)

België is qua shows wel echt fijn, Equus was altijd heel leuk om bij deel te nemen. Maar qua de mensport toe is het een ramp, je ziet zelden tot nooit een shet op wedstrijd verschijnen en zoveel wedstrijden zijn er in België ook weer niet helaas.

Hier ook 2 prutsers die altijd wel een manier vinden om de kruiwagen omver te gooien of met vanalles te gaan lopen :P

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:22

mirriejj schreef:
Iris_VdV schreef:
Jelleee, ten eerste ik heb geen trailer, oke dat kan verholpen worden maar ten tweede ik woon nog thuis en de paardjes staan op papa zijn naam, dus hij heeft daarbij het laatste woord, hij wil ze geen weken weg bij een vreemd iemand want we spreken hier niet over een shet van 400 euro maar wel een luxe type miniatuurtje van een hoop meer. Dat is zijn uitleg en mening dus daarmee is die optie uitgesloten. En dat begrijp ik wel. Ik heb ook geen 100'en euros over voor eentje te laten beleren en daarbovenop weet je niet hoe je ze terug krijgt na een paar weken (heb al nare verhalen gehoord) Ik denk ook gewoon dat er in NL veel meer mensen zijn die zich willen bezighouden met die kleintje dan in BE, als ik dat zie staat dat veel beter op punt bij jullie, ook qua wedstrijden, wat leuk is! Dat is toch echt het gevoel dat ik heb.
Lori, dubbele longe lukt redelijk, toch beter dan droogmennen. Misschien ben ik er ook wat te lief mee gewoon en moet ik wat strenger worden. Ik ga het bekijken met mn vriendin samen en dan zien we wel hoe het gaat, niks pushen gewoon opt gemakje terug de draad opnemen, of misschien opnieuw beginnen. Moest ze opeens op magische wijze prachtig aan de koets lopen hou ik jullie op de hoogte!

Ik ken het probleem, hier ook niemand die kleintjes wilt doen. Gelukkig wel een goede kennis van mijn vader die wel al 50 jaar ment, dus hij helpt mij regelmatig.

Mira283 schreef:
Pip heb ik ook voor een schijntje gekocht. Nou die is niet minder waard dan Verdi ook al was ie duurder ;)

Succes met de hulp!

Argh ik mest nooit meer uit met Pip erbij... Hé baas wat doe je? *gaat in de weg staan* Ow ik Sta niet in de weg.mijn vriendin wel *hobbelt zijn.vriendin over het net aangevoerde.hoopje* Zit er eten in de kruiwagen? nee... Ow een.bezem heb je die net nodig? Leg ik hem alvast op de grond... Zucht
Als ik rollen behang had...

Haha hier is dat ook geen doen, de mannen zijn veeeel te nieuwsgierig.

Fennadev schreef:

Heb jij Alex eigenlijk onder een deken staan voor zijn ZE?

Vanmorgen kwam de hoefsmid voor mijn Cpony, dus meteen gevraagd of hij Jimmy ook wou doen! Ik had aangegeven dat er een prutser aan had gezeten en of hij er iets mee kon.
Hij schrok wel van haar hoefjes en heeft hem er weer netjes opgezet, dus straks maar een gesprek aangaan met mijn vader, omdat de mannen officieel van hem zijn en hij liever geen geld er aan kwijt is.

Ik heb fotos gemaakt en hierop is ook heel goed te zien hoe erg de stand veranderd, hij staat van zichzelf ook wat steiler, maar de hoefsmid vond het beter om dit langzaam aan te pakken.

[ Afbeelding ]

Ook eindelijk de mini 3in1 beschermers kunnen passen en testen met een ritje. Voor heeft hij hier mini om en achter pony. Hoe vinden jullie ze zitten?

[ Afbeelding ]

Een van de beschermers was weer iets gezakt na het rijden, hebben jullie dit ook?

Hoeven zien er al beter uit!
Zou de achter beschermers een maat kleiner doen. Ze horen namelijk ook niet af te zakken!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:23

Oeps wel hele lange quote hierboven :+

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:24

Zo dames jullie gaan hard :j

Leuke foto's weer gezien.

Artt is ook een drama soms voor de wagen. Maar na veel gezoek het bit gevonden en dat scheelt heel veel.
2span kriebels heb ik ook. Mijn langboom is zo goed als af. Alleen nog geen tijd gehad dit af te maken. Ik moet nog wel het tweespantuig aanpassen.

menlessen tja hier ook drama. Plus ik bne zelf ook nogal kritisch :=

Durr ponys goedkope ponys ach ja. Mil was gratis arty 40euro. Maar dat maakt me niets uit. Ben dol op ze.

Ben de regen hier al weer goed zat. Mil vind het weer kkkkoud. En een goeie 0grams regendeken is lastig te vinden voor hem.

leuk mentopic gemaakt ik heb gereageert :)
mirrijj voeten zien er stukken beter uit al zo :)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:24

Het was juist voor wat zakte, 2 weken terug met maat shet ook al, dus denk dat ik ze zelf wat te los had.

Volgende keer achter de shet omdoen dus. Kan breezer de maat pony fijn om als het nodig is.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:26

Misschien zat hij idd gewoon wat te los. Kijk, je hoeft de benen niet af te knellen maar ze mogen wel aangesloten zitten :)

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:30

Valt te mini maat trouwens echt mini uit? Is er iemand die ze heeft opgemeten toevallig?

Ik ben de regen ook echt beu, alles ligt zo nat en Arthur staat ook weer onder een deken

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:31

SammyFloor schreef:
Valt te mini maat trouwens echt mini uit? Is er iemand die ze heeft opgemeten toevallig?

Ik ben de regen ook echt beu, alles ligt zo nat en Arthur staat ook weer onder een deken

Ik wil ze zo wel even voor je opmeten hoor :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:33

mirriejj schreef:
SammyFloor schreef:

Ik wil ze zo wel even voor je opmeten hoor :)

Graag wil ik ook wel even weten

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:33

SammyFloor schreef:

Mini heb ik niet, maar Shet & Pony heb ik opgemeten (17 cm en 20 cm)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:36

Regen stuur eens wat hier heen t is hier zo droog dat t gras geel slaat, hier ook weer opzoek naar iets anders dan liverpool, dr lerenbitje heeft t niet lang uitgehouden :=

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:37

14 cm is de mini :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:38

Je mag het hebben Nathalie. Ben zeiknat op m'n werk aangekomen vanochtend.
Word nogal somber van dit weer.. ;( Al paar weken niet geheel fit ook, dus vandaar ook niet zo aanwezig in topic.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:42

Stuur ook wel even wat regen jouw kant op pff.

Beterschap MAnddyy

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:43

He wat vervelend Mandy, beterschap.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:52

Ja hoor, Alex staat 24/7 onder zijn zebradeken, maar heeft desondanks dat nog jeuk aan zijn staart. Ook begint hij steeds meer aan zijn voorpluk te scheuren, maar mijn ouders willen er absoluut geen masker op hebben, anders had ie dat allang gehad. Op zaterdagmiddag staat hij wel bloot, voor het verharen, maar de deken gaat er ruim voor de schemering weer op. Verder heb ik nu het voer verandert naar havens cool-mix, in de hoop dat dat ook wat helpt met zijn eczeem.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:56

Fenna heeft hij niet gewoon luis? Die beestjes kunnen op t hele lichaam zitten, heb nog nooit gehoord dat zomerexceem in t gezicht of voorpluk gaat zitten

Mandy beterschap

Iris_VdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:01

Beterschap Mandy!
Mirriejj, ik zou ze achter ook een maatje kleiner doen, raar dat ze vooraan afzakken, mijne blijven mooi zitten. Ik heb een foto gemaakt van de mini en shet naast elkaar, is iemand hier iets mee? De mini vind ik echt wel mini, ik zou hem niet voor een grote of middel shet kopen, misschien dat ze wel passen op een mini shet? maar mag geen brede benen hebben, want in omvang zijn ze ook echt mini. Hier zie je ze op mijn mini van 88cm, voor mini 14 cm, achter shet 17cm.
Afbeelding
Afbeelding