[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iris_VdV

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:17

Ja inderdaad, zo'n reactie geeft je niet echt een beter gevoel bij de zaak. Ik ga het vragen aan een vriendin van me, ze heeft haar shet ook zelf geleerd, maar doet er nu niet veel meer mee, zij is de enige in de buurt met iets van ervaring. Hopelijk lukt het dan, ik wil het zo nog niet direct opgeven, want ze is bomproof op de baan en een schatje, maar als het Raya echt haar ding niet is wil ik ze ook niet pushen tegen haar zin, dat heeft geen nut.
Afbeelding
Hier is ze, mijn schatje

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:19

Wat een nare reactie van die man...

Hopelijk kan en wil die vriendin helpen. :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:01

Maar je kan haar toch gewoon wegbrengen om te laten betuigen? Dan ben je hem een paar weken 'kwijt' maar krijg je gewoon een fijne pony terug. Ik snap dat probleem niet helemaal. Ja je moet misschien even met de trailer op pad, maarja als alles makkelijk zou zijn...

Het is een mooi beestje!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:08

Alex deed t ook op een gegeven moment vorig jaar toen we t weer oppakten. Het was bij hem een teken dat ie toe was aan weer voor de kar te staan.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:11

Er zijn er best veel die helaas niks in kleintjes zien, het moeilijke met wegbrengen is ook dat je iemand moet hebben met het mini materiaal of je moet je eigen materiaal beschikbaar stellen. Maar bij sommige pony's is dat wel het beste dat een voor hun vreemd iemand hun alles leert + die mensen hebben ervaring.

Dubbele longe lukt dat Iris ? Anders langer bezig zijn daarmee en telkens zo wat opschuiven naar menpositie ?

Iris_VdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:34

Jelleee, ten eerste ik heb geen trailer, oke dat kan verholpen worden maar ten tweede ik woon nog thuis en de paardjes staan op papa zijn naam, dus hij heeft daarbij het laatste woord, hij wil ze geen weken weg bij een vreemd iemand want we spreken hier niet over een shet van 400 euro maar wel een luxe type miniatuurtje van een hoop meer. Dat is zijn uitleg en mening dus daarmee is die optie uitgesloten. En dat begrijp ik wel. Ik heb ook geen 100'en euros over voor eentje te laten beleren en daarbovenop weet je niet hoe je ze terug krijgt na een paar weken (heb al nare verhalen gehoord) Ik denk ook gewoon dat er in NL veel meer mensen zijn die zich willen bezighouden met die kleintje dan in BE, als ik dat zie staat dat veel beter op punt bij jullie, ook qua wedstrijden, wat leuk is! Dat is toch echt het gevoel dat ik heb.
Lori, dubbele longe lukt redelijk, toch beter dan droogmennen. Misschien ben ik er ook wat te lief mee gewoon en moet ik wat strenger worden. Ik ga het bekijken met mn vriendin samen en dan zien we wel hoe het gaat, niks pushen gewoon opt gemakje terug de draad opnemen, of misschien opnieuw beginnen. Moest ze opeens op magische wijze prachtig aan de koets lopen hou ik jullie op de hoogte!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:24

Iris ik vind t juist andersom de meeste shows voor bmp amerikaantjes etc zijn toch echt in belgie.

1 van de weinige shows voor ukkies is hier in nl de nmprs zomershow, en dat is zo een beetje wel alles qua shows

Je zou je vraag eens kunnen stellen in de mini paarden topics, of even op de fb pagina van mini paarden genoeg belgische mini houders en menners die je wel willen helpen :))
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 13-06-16 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:26

Ik zou ook niet zo snel mijn pony's wegbrengen om te laten beleren, maar als ik het zelf niet helemaal zie zitten oid dan zou ik dat wel overwegen. Ik vind je opmerking van een luxe miniatuurtje van wat meer geld wel een beetje gek... mijn pony heb ik wel voor 'maar' een paar honderd euro gekocht maar dat heeft er niets mee te maken volgens mij. :)

Ik zou iig iemand er bij halen met genoeg ervaring en verstand die je verder kan helpen, ookal zijn die lastig te vinden.. er is vast wel iemand die je helpen kan.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:50

Mijn pony's waren ook niet duur, betekent niet dat ze minder waard zijn. :o

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:54

Misty heb ik gratis :Y)
En voor geen goud wil ik haar missen!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:57

xCarpediem schreef:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook een beetje beledigd ben. Alsof de prijs van je paard aangeeft of ie wel of niet wat 'waard' is.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:58

Ik zou mijn jongens ook niet uit handen willen geven hoor, ook al zijn ze nog geen 100 euro waard. Emotionele waarde van een dier is hoog. Dat is waarom ik Jorie gewoon zelf rustig aan ga beleren. Er ging in Spanje geen dag voorbij dat ik niet in gedachten bij mijn jongens was.

Iris_VdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:05

Ho begrijp me niet verkeerd, ik ben ervan overtuigd dat prijs niets met karakter en talent te maken heeft. Het is mijn papa zijn mening he: hij vertrouwd het gewoon niet om haar naar mensen te doen die we totaal niet kennen, deels omdat ze zoveel gekost heeft en het is zijn geld die erin zit :P . Dat is zijn standpunt. Zeker niet lelijk of vernederend bedoeld hoor van mij, ik ben het daar ook niet mee eens, want mijn andere kost minder dan de helft en heeft meer talent. Het vertrouwt het gewoon niet, daar kan ik niet echt iets aan veranderen. Er werd mij gevraagd waarom ik ze niet gewoon kon wegbrengen om op te leren wel ik geef gewoon de rede. Geen nood om discussie over karakter en prijs te beginnen want ik zit op een andere golflengte op dat gebied met mn papa.
Nathalie ja shows genoeg maar ik bedoel qua menwedstrijden staan we belange zo ver niet. in de rubriek aangespannen zie je amper iets verschijnen.
Maar goed nieuws, de man van de eigenares van een ponyclub waar ik rijles geef leert blijkbaar al 20-30 jaar paarden op (wist ik helemaal niet) en die wil me komen helpen, hij wil er zelfs geen geld voor en stelde het zelf voor. dus ik denk dat ik wel even heel veel geluk heb dat ik dat te weten gekomen ben en dat hij dat wil doen
Laatst bijgewerkt door Iris_VdV op 13-06-16 22:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:06

Jelleee schreef:
xCarpediem schreef:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook een beetje beledigd ben. Alsof de prijs van je paard aangeeft of ie wel of niet wat 'waard' is.

Dat dus.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:10

Mooi Iris dat ie dat wil komen doen. Ik heb tegen de tijd dat Jorie beleert gaat worden waarschijnlijk ook hulp want dan zit ik op menles met Alex. (Ik had wel door dat t niet jouw mening was maar die van je vader)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:10

@Iris, Misschien is dan inderdaad stapje voor stapje vanaf het begin alles herbekijken het beste.

Verder je uitspraak komt er wat platjes uit maar ga er van uit dat je het zo niet bedoeld, we blijven "platte" Belgen. Een pony/paardje is enkel de slachtprijs waard al de rest is emotionele waarde :) .

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:13

Ik begreep dat het je vaders uitspraak is hoor, maar hoe ik daar over denk veranderd niet. Fijn dat je iemand gevonden hebt! :D

Iris_VdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:16

Fennadev ja ik denk dat er een aantal verkeerd gelezen hebben, is idd mijn mening helemaal niet, maar die van papa, das het enige punt waar we enorm op verschillen ;) maar ik heb nu een oplossing, hopelijk toch, als Danny het niet goed krijgt met 20 a 30 jr ervaring dan weet ik het ook niet :P

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:19

Fijn dat je iemand gevonden hebt die je gaat helpen :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:20

Pip heb ik ook voor een schijntje gekocht. Nou die is niet minder waard dan Verdi ook al was ie duurder ;)

Succes met de hulp!

Argh ik mest nooit meer uit met Pip erbij... Hé baas wat doe je? *gaat in de weg staan* Ow ik Sta niet in de weg.mijn vriendin wel *hobbelt zijn.vriendin over het net aangevoerde.hoopje* Zit er eten in de kruiwagen? nee... Ow een.bezem heb je die net nodig? Leg ik hem alvast op de grond... Zucht
Als ik rollen behang had...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:20

Als ik het niet met zo'n uitspraak eens was dan zou ik hem niet zo snel op die manier vermelden, maar goed, gelukkig verschillen mensen daarin.

Fijn dat je iemand gevonden hebt.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:50

Owja trouwens super dat je iemand gevonden hebt Iris, ik probeerde mijn post nog te wijzigen maar het internet viel telkens weg. De pony's maar eerst hun eten gegeven.

Herkenbaar Mira maar ik mest wel meestal met hun erbij, staat wel eentje af en toe in de weg dan inderdaad :') .

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 08:14

Alex gaat juist pal achter me staan tijdens het mesten en als mijn mestboy vol is en ik m naar de kruiwagen (staat buiten de paddock) breng, tsja, dan staat ie in mijn looppad en dan verzoek ik m vriendelijk om op te rotten :j
Verder doen ze nog regelmatig een extra mesthoop erbij leggen terwijl ik aan het uitmesten was, of wijst Alex hoopjes aan die nog gedaan moeten worden :P

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 08:31

Hier zijn de paarden ook heel handig in kruiwagens omgooien, en in de weg lopen tijdens t mesten

Iris fijn dat je iemand gevonden heb

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 08:56

Haha heel herkenbaar inderdaad :p