[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:16

Fijn dat Boef vandaag geen last had van zijn knieën. Hup! Groeien Boef. :P

Guus is vorige week vrijdag alweer twee geworden en die wordt ook zo groot. Hij is z'n moeder al voorbij gegroeid.. Kan me nog herinneren dat hij een paar uur oud was en nog op schoot kon...

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:17

Hij mag nog maar 2cm groeien :)) In de breedte nog een heel stuk.

Lief zulke kleintjes.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:23

Oh, dan moet hij niet té hard groeien. :P

Ja, ontzettend leuk! Zou over een paar jaar nog wel een veulen willen fokken, maar dat is voorlopig nog een droom. Op dit moment zou ik helaas geen derde pony kunnen houden.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:38

Jorie mag ongeveer 85 cm worden, dan is tie een brave pony. Dan zou t een perfect tweespan zijn, vooral in de zomer, want Jorie is rood in zijn zomervacht man, echt, dat zag ik niet aankomen haha.

Ik gok m rond 78 cm, even groot als zijn mams, zijn paps is 81 cm. Hij is nu een jaar en een maand oud, precies op de dag gelijk.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:43

Ik hoop ook niet dat Guus nog teveel groeit. Zoë is 92 centimeter en Guus zit nu rond de 95 denk ik.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:34

Hier is Finn rond de 93cm, met wat geluk kan ik 'm begin jullie eens officieel meten via zo een maatstok.

Cupcake een centimeter of 75 denk ik, zou eens moeten kijken... hij is nu 2jaar en 2 maanden. Zou mooi zijn als die opeens 10cm de lucht inschiet maar gaat niet gebeuren volgens mij :') . Zou anders wel mooi zijn tweespan met Finn :') .

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:30

Hier geen tweespan kriebels meer :D Nouja ik vond het altijd erg leuk met Mickey en Jelle, maar ook wel een 'gedoe'. Altijd afhankelijk van een groom, waardoor ik minder vaak kon rijden dan ik wilde.

Willem doet het onwijs goed in enkelspan, beter dan ik had verwacht toen ik 'm kocht (hij liep daar eigenlijk voornamelijk tweespan), dus ik ben helemaal happy. Maar misschien als ik ooit heel veel tijd, geld en grooms over heb :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:31

Ik zou wel graag een moeder-en-zoon-span willen, maar het zal niet zo zijn dat ik wekelijks met het tweespan op pad ga hoor. :P Het is inderdaad lastig dat je zo afhankelijk bent, maar dat vind ik met enkelspan soms ook al.

Hier is de hoefsmid net weer geweest, dus Guus en Zoë zijn weer als nieuw. Zoë geniet zo van de hoefsmid, gaat ze helemaal tegen hem aan staan en kriebelen. :+

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:40

Hier wil ik geen veulen meer van milk, helaas is de kans op een verminkt veulen of 1 die van alles mankeert erg groot door haar insuline resistentie.. -O-

Hou t lekker op mijn enkelspan, en wie weet komt er als nog een dubbelspan aan want staat nog een leuke mini op stal.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:44

Dat is wel jammer Nathalie, maar dan is het inderdaad beter om niet te fokken. Tegen die tijd laat ik Zoë ook wel even nakijken (verwacht dat het over 3 tot 5 jaar gaat plaatsvinden), maar Guus is een erg sterk en gezond veulen dus ik verwacht geen gekke dingen. Eerst maar even sparen en ik wil het liefst een eigen weiland kopen. :o

Leuk, nog een mini op stal!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:56

:') dr staan dit einde van t jaar nog meer mini's op stal, de dochter van de stalhoudster is ook om voor mini's :)) _O-

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:13

Mini's zijn ook gewoon super leuk! :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:51

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:02

Er staan genoeg slachtoffertjes bij ons op stal om tweespan mee te mennen :D Ik blijf voornamelijk enkelspan mennen, maar ik vind tweespan wel echt heel erg leuk.

Ik heb toevallig net een tweespantuig gekocht :D We hadden er al een maar die zat toch niet helemaal lekker, dus ik mocht 'm omruilen (gekocht van een vriendin die meerdere tuigjes verkoopt). Vanavond even goed invetten als ik tijd heb, want het is erg stug door het liggen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:49

Je tuig is stoer :D Invetten is leuk ik doe wel helpen :') Kan me daar echt mee vermaken. Ik mis het echt nu in mn eurotech heb, dus ik poets mn hoofdstel heul vaak :')

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:05

Je bent welkom hoor :)) Er moeten ook nog wat gaatjes bij haha. Ik hou niet zo van invetten, was ik eindelijk van leer af.. :')

Iris_VdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:16

Mijn tweespan kriebels zijn over. Tilana doet het fantastisch in de koets en was makkelijk op te leren, maar mijn Raya krijg ik gewoon niet opgeleerd. Nu met de examens ligt het even stil, hierna probeer ik nog een keer en als het niet vordert stop ik ermee. Als ik er achterloop met lange lijnen draait ze zich heel de tijd om naar mij zodat mijn leidsels in de knoei zitten, soms blijft ze rondjes draaien. Echt een heel duidelijke vorm van protest. Er zit zoveel bloed in dat ik niet weet of dat wel goed komt ooit, laat staan met twee voor de wagen ;) Probleem is ook dat ik het zelf moet doen, veel instructeurs zijn hier niet te vinden en in die kleintjes willen ze hun tijd niet steken. Haar vader loopt 6 span, ik had gehoopt dat ze zijn talent had...

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:26

Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat aan de pony ligt.. en dat bedoel ik niet vervelend tegenover jou. Maar omdraaien is relatief makkelijk op te lossen, met een beetje ervaring en hulp. Is er echt niemand in de buurt die je zou kunnen helpen? Boef heeft er ook een handje van, ik heb iemand gevraagd om te helpen zodat ik wat extra handen had, hij draaide nml zo snel om dat ik geen tijd had om hem voor te zijn. Nu doet hij het af en toe nog steeds, maar dan laat ik hem rechtsom een kleine volte om mij heen lopen zodat hij weer voor mij loopt en dan is de lol er gauw af. Dat is niet zo zeer protest, meer testen hoe ver hij kan gaan en zijn eigen zin doordrijven. Maar ik kan natuurlijk niet inschatten hoe het tijdens het langelijnen met jouw pony gaat :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:29

Ik zou hem gewoon wegbrengen om te betuigen. Ik weet niet waar je woont maar in NL zijn meerdere goede stallen. Ja misschien moet je er even voor in de auto zitten, maar als je daarvoor een fijn betuigd paardje terugkrijgt..

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:45

Zo dames ik moet even 3 pagina's bijlezen jullie gaan snel!

@Iris Pip deed precies hetzelfde maar met lessen is dat er helemaal uit gegaan het lag echt aan mij ik vroeg teveel waardoor hij onzeker werd en dan omdraaide.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:36

Zoë draaide ook steeds om en als ik heel lang niet met haar bezig geweest met lange lijnen probeert ze het nog wel eens. Het is inderdaad meestal gewoon uittesten hoe ver ze kunnen gaan of onzekerheid. Ik kreeg het zelf ook niet opgelost en heb toen gewoon een stalgenoot (met meer men-ervaring) gevraagd om me eens te helpen en daarna is het steeds beter gegaan.

Bij Zoë was het ook onzekerheid, maar nu weet ik hoe ik het aan moet pakken en gaat het stukken beter. :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:13

Cup gemeten vandaag geen 75cm zoals gedacht maar 77/78cm en zijn achterste 80cm. In februari was het nog 74cm zeker weten. Hij is 2,2jaar.

Hier kan ik geen moeder dochter/zoon span maken. Zou al een draagmerrie nodig hebben :') .

@Iris, Finn draaide ook wel eens om bij het droogmennen (als die iets eng vond bv dus onzekerheid) maar voor de kar nooit. Wil dus nog niks zeggen dat die dat nu doet. Gewoon doorzetten!

Iris_VdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:49

Bij Raya is het echt niet uit onzekerheid, die blik op haar gezicht is echt puur nijdigheid en protest. Tuigje en bit al gecheckt, ik dacht dat het daaraan mss zou liggen, iets dat haar irriteerde, maar dat zit telkens goed. Ik heb aan een vriendin haar man eens gevraagd of de lesgever waar hij bij gaat me niet zou willen helpen, ik kreeg het antwoord dat hij zich niet bezighoud met dat klein gedoe, daar steekt hij z'n tijd niet in, veel te belachelijk. Nou daar sta je dan als je hulp nodig hebt :( Verder niemand in de buurt. Ik ga het nog een keer rustig opnieuw opnemen en kijken hoe het gaat. Tilana deed dat ook, maar was er redelijk rap uit en makkelijk te corrigeren. Bij Raya blijft het duren. Ayla, geen probleem hoor, ik heb liever dat mensen hier gewoon hun gedacht zeggen, anders ben ik er niks mee. Ik heb wel wat ervaring met zowel groot en klein, maar er zijn hier ongetwijfeld mensen met veeeeel meer ervaring ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:58

Nou das ook grof van die man!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:09

Dat is niet echt aardig idd.. ik dacht trouwens ook dat het bij Boef pijn was oid, maar na even aanpakken tot de conclusie gekomen dat hij gewoon een spelletje met me speelde. Ik wil voorzichtig zijn met zo'n jonkie, maar blijkbaar was hij in zijn hoofd al zoveel verder dat hij mij ging testen :+ Daarom is het handig als er iemand is die je helpt, die kijkt vanuit een ander perspectief. Maar dat is heel lastig als mensen je niet willen helpen natuurlijk..