[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 09:59

Pepper is een soort mega ijsbeer nu :') Nog 5 dagen dan verhuizen we en kan hij snachts lekker in zijn eigen stalletje! :)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 10:46

Die van mij lopen als het echt vriest zeker wel onder 500grams. Switch kan het dan nog koud hebben. Dat is helemaal een mietje :+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 11:41

Ik moet wel zeggen dat toen ik Peppertje gisteren helemaal verzopen van de regen in zijn doordrenkte wintervachtje aantrof, ik het toch wel even sneu vond. Ik heb echt geen idee of hij het koud heeft :=

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 11:55

Als je je vingers door de vacht haalt merk je dat de haren dicht op de huid droog zijn.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:05

Patricia denk dat het een banaan was, dat kleeft zo lekker :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:20

@Frummels, als je de vacht uit elkaar haalt en dichter op de huid kijkt zou het moeten droog zijn onder die natte toplaag. Hier was het ook zo, het heeft wat zielig en bijna neigingen een deken op te gooien maar de natuur heeft hun vacht prima gemaakt.

Enige wat ik wel zielig vind is de hoeveelheid water en modder, is geen diepe modder. Tot je enkel maximum als je erdoor loopt en ze hebben wel plekken om droog te staan maar toch is gevoelsmatig.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:21

Op de huid zal hij inderdaad wel droog zijn. Maar toch vind ik het een beetje sneu :')
Bezorgdemoedersyndroom he!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:27

Droog is droog en daardoor dus niet koud. De vacht isoleert

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:34

Frummels schreef:
Op de huid zal hij inderdaad wel droog zijn. Maar toch vind ik het een beetje sneu :')
Bezorgdemoedersyndroom he!

hier ook vaak het bezorgde ponymoeder syndroom ;)
Faya liep vanochtend gelukkig stukken beter!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:36

Dat is goed nieuws Patricia!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:52

Ayla schreef:
Stoute, maar knappe Max :D

Succes met een fijn plekje zoeken voor Alf Ingrid :(:)

Sjors staat nu onder 100gr zonder hals, maar hij heeft inmiddels weer een flinke vacht (meer dan een maand geleden geschoren). Toevallig nu nieuwe dekens aan het bestellen zodat ik hem donderdag weer kan scheren en lekker warm in kan pakken :)

Welke ga je bestellen :D?

Had op fb oproep geplaatst dat ik nog twee onderdekens zocht. Maar dan zit ik later weer te denken straks heeft zon beest luizen of iets gehad van iemand en stuurt dan die deken op. Dus maar gewoon nieuw besteld :+. Tenminste een, andere heb ik eigenlijk helemaal niet nodig.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:01

welke heb je besteld patty?

Ik heb net ook nieuwe dekens besteld. Onder andere bij ooteman, 200 grams staldeken voor 20 euro, hun hebben nu ook stout springschoenen voor 11,50! En nog een outdoor 300 grams deken. Ik kan geen dekens vinden met hals van 300 gram met goede pasvorm, dus heb nu alles zonder, dan maar wat vaker scheren

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:19

Ik snap je wel hoor Kymberley :) Maar gelukkig heeft hij een goede vacht.

Patty: ik heb de Rhino Pony Plus medium in een maatje groter besteld (had 'm een maat te klein besteld vorig jaar dus verkocht) en de Amigo Insulator met hals :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:22

Fijn dat Faya beter liep, Patricia!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:17

Lori schreef:
Enige wat ik wel zielig vind is de hoeveelheid water en modder, is geen diepe modder. Tot je enkel maximum als je erdoor loopt en ze hebben wel plekken om droog te staan maar toch is gevoelsmatig.

Wij hadden hier ook een modderig stuk net voor de stal, ik heb daar nu tapijt op liggen en daar ben ik wel heel erg tevreden mee!

ElineGC schreef:

Ik heb net ook nieuwe dekens besteld. Onder andere bij ooteman, 200 grams staldeken voor 20 euro, hun hebben nu ook stout springschoenen voor 11,50! En nog een outdoor 300 grams deken. Ik kan geen dekens vinden met hals van 300 gram met goede pasvorm, dus heb nu alles zonder, dan maar wat vaker scheren

Ik hoop dat die deken bij jou beter valt. Hier bleek die ruim 10 cm groter dan op het label stond :oo Gelukkig heb ik een handige vriendin en die heeft hem vermaakt.

Vanmorgen naar de paardenmarkt geweest. Ik had bijna een broodmagere 5jarige appaloosaruin meegenomen, maar de verkoper en ik werden het niet eens over de prijs -O- Was anders wel een erg leuk projectje geweest :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:21

@Frummels, ken het maar al te goed.

@Patty14, hier doe ik ook niet snel 2dehands dekens om die reden.

Zijn er hier die toevallig ervaring hebben met van die rubber rollen in de paddock? Deze die het aanbied heeft helaas geen prijs erbij dus kan het niet inschatten maar misschien in gebruikservaring?

Rio begint wat levendiger te worden terug, sinds enkele dagen probeert die of die niet van buiten de stal in de stal kan raken als ik bezig ben met uitmesten :') . Nu nog de kilo's er verder aan, hoop toch dat ik naar eind de maand toe echt verschil ga merken.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 17:34

ElineGC schreef:

Bij Nika. Heb ik er ook al een van. Zijn wel fijne dekens.

Van Rhino heb je een fijne met hals, wel 370grams.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 19:10

Hoe gaat het eigenlijk met Toliene en haar zand?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:30

Wat staan die van jullie al dik ingepakt :oo floor staat sinds vorige week onder een 100 grams. Heb echt niet het idee dat hij het koud heeft

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:47

Meiden kan ik nog iemand blij maken met een 300 grams br deken met hals 118 onderlengte? Ik zet deze week ook mijn 200 grams onderdeken te koop in 118 onderlengte :)

Met Toliene haar zand gaat het heel goed! Ze staat alleen de rest van haar leventje op een stenenpaddockje of op het land... anders gaat mevrouwtje zand vreten. :=

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:48

Wauw jullie gaan hard!
Voor mijn verjaardag redelijk wat paardenspullen gekregen. *ben nog beetje penny* :D :+
Zal binnen kort even foto maken, ga morgen denk ik Kylie voor het eerst bit in doen met nieuw hoofdstel!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:02

Linsey1998 schreef:
Meiden kan ik nog iemand blij maken met een 300 grams br deken met hals 118 onderlengte? Ik zet deze week ook mijn 200 grams onderdeken te koop in 118 onderlengte :)

Met Toliene haar zand gaat het heel goed! Ze staat alleen de rest van haar leventje op een stenenpaddockje of op het land... anders gaat mevrouwtje zand vreten. :=

Was wel op zoek naar een 300 grams maar 118 word net te krap ben ik bang! Mooi dat het goed gaat met Toliene :) als het zo kan is het mooi toch?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:03

[quote="Linsey1998"]Meiden kan ik nog iemand blij maken met een 300 grams br deken met hals 118 onderlengte? Ik zet deze week ook mijn 200 grams onderdeken te koop quote]

Jaaa ik ben geintresseerd in beide! Nu floor nog meer rare plekken krijgt gaat ie helemaal kaal *D doe mij maar een PBtje

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:05

Mandy, we zijn weer thuis :) Brugge was onwijssss leuk! Ik was er voor de tweede keer en ik vind het zo'n gaaf stadje <3 Max ziet er trouwens goed uit!! Lekker weer geschoren ook :)

Ayla, lief dat je met Gigant mocht rijden en gefeliciteerd met je prijzen.

Miranda, leuk filmpje van je les. Jullie zijn hartstikke leuk samen.

Kimberley, ik vind het ook altijd zo'n sneu gezicht die verzopen pony's _O- Vooral die blikken die ze erbij kunnen trekken haha. Zolang hij voldoende ruwvoer heeft en droog kan staan zou ik me niet te veel zorgen maken.

Patricia, goed nieuws dat Faya beter loopt.

Linsey, fijn dat Tolien beter gaat ook! En ach een stenen paddock is beter dan op de kliniek staan..

Willem is ook weer lekker kaal (gelijk toen ik terug kwam uit Brugge haha) en vanmorgen alweer even heerlijk getraind. Hij had er weer flink zin in! Beetje te veel zin eigenlijk :+

Ik las nog wat over dekens, ik heb hem direct zijn Rhino met hals opgegooid. Op deze stalling is het een stukje frisser als op onze vorige stal naar mijn gevoel + hij staat vlakbij de buitendeuren die overdag open staan.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:35

Ben je toch verhuisd Susanne? Je twijfelde laatst om te verhuizen toch?