[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 19:30

Iris Leuk wagentje! Mijn pony's staan in Sint-Niklaas en ikzelf ben van regio Mechelen, dus gent was niet direct de meest voor de hand liggende keuze :P
Patty Mooi halster! Het deken blijft leuk, heb hem zelf ook :P

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:39

Zo, ik kom ook weer gezellig bijkletsen! :D

Allereerst super leuke foto's van de smr wedstrijddag! En iedereen gefeliciteerd met hun prijs!!

fenijro, wauw wat een verschil! Tess ziet er een stuk beter uit!
Sammyfloor, fijn dat het mennen alweer beter gaat met Sammy
Mira, leuke foto's van Pip en Verdi!

Ik heb een cap van HH, maar heb eerlijk gezegd geen idee welke soort het precies is, hij lijkt iig vrij veel op die van Susanne en Ayla. Ik draag trouwens altijd een cap met het mennen, is een soort automatisme geworden.

Susanne, een grijs geruit schort of een grijze met een zwarte rand lijkt me erg gaaf! Leuk trouwens dat je wedstrijden gaat mennen! :D
Ayla, aah knappe Boef!
Iris, leuke wagen heb je! Ook heel mooi opgeknapt!
Patty, mooi nieuw dekentje en halster voor Switch!

Afgelopen zondag was een super leuke en gezellig dag!!
Vaardigheid was echt een ramp, heb er zeker 5 ballen afgegooid en daarnaast was ik de weg kwijtgeraakt :') De dressuur ging ook totaal niet fijn. De marathon ging gelukkig wel heel lekker! Joep deed heel erg zijn best en ging zonder aarzelen de waterbak in! :D
Ben uiteindelijk toch nog 9e van de 27 geworden (had een stuk lager verwacht!). Maarrr ben niet zonder prijs naar huis gegaan (al hoewel, ik ging al voor de prijsuitreiking naar huis) want ik heb een super mooie zweetdeken gewonnen! Je kon daar namelijk je pony laten wegen en degene die het dichtst bij het gewicht van zijn/haar pony zat won dus een luxe zweetdeken. Joep werd gewogen op 144,5 kg (en ik gokte 144 kg) en hij is 91,3 cm groot.

Ik zit nog te wachten op een aantal foto's, maar hier zijn er alvast een paar!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eunomia

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:39

Wat een leuke foto's Sardis. :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:45

Bedankt voor jullie complimentjes over Boef, ik vind hem zelf ook erg knap worden <3 Helaas heeft hij op het moment wat problemen met zijn knieën en ik heb nog geen geschikt bit voor hem kunnen vinden, dus we doen even een stapje terug.

Knappe Switch met zijn nieuwe vliegendeken en halster, ik vind 'm zo leuk als hij zo donker is :D

Leuke foto's Donna, super gereden en goed gegokt :D Ik schatte Sjors op 180, iedereen vond dat veel te veel dus toen heb ik 170 gezegd. Hij bleek 186 te wegen := Zat ik met mijn eigen schatting toch meer in de buurt.
Laatst bijgewerkt door Ayla op 10-06-16 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:45

Wat leuk Sardis, welke wagen heb je erachter hangen, lijkt me wel comfortabel zitten zo :)

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:52

Thanks! :D

Ayla, wat heeft Boefje aan z'n knieën?
Haha ik schatte Joep ook eerst op 160! Maar toen zag ik dat de pony's voor mij die ongeveer even groot waren als Joep rond de 130 wogen, dus toen werd het 144!

Fenna, zit inderdaad erg comfortabel :) Het is een tweewieler van DeLemerij
Laatst bijgewerkt door Sardis op 10-06-16 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:52

@Iris, Ben zelf van rond Kortrijk. Helaas is wetteren te ver om met mijn eigen combi te komen maar eenmaal ik studeer in Gent wil ik wel gerust eens langskomen om mee te gaan zelf (zonder eigen pony dus).

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 21:00

Voornamelijk zijn rechter achter knie schiet vaak op slot, heel sneu. Het werd al wat beter, dus toen hebben we hem binnendoor laten bekappen in de hoop dat het dan helemaal weg zou zijn. Daarna liep hij 1 à 2 weken heel goed en nu schiet zijn knie ineens constant op slot. Hij loopt ook wat stijf achter en loopt pas weer helemaal goed als hij warm is. Hij heeft dit al sinds zijn geboorte voor zo ver wij weten, we hopen dat hij er uit groeit maar hij is inmiddels 3 en blijkbaar werkt binnendoor zetten averechts bij hem. Ik neem 'm nu enkel nog mee naar buiten om te kijken of hij weer fijner loopt als zijn hoeven weer recht afgesleten zijn. Als hij eenmaal warm is loopt hij weer fijn en mag hij altijd even uitrazen aan de hand.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 21:05

Oh arme boef! Knie op slot is idd erg vervelend, Joep had er ook heel veel last van (heel toevallig even geleden ook weer), maar sinds ik hem goed ben gaan trainen is het zo goed als verdwenen! Boef is gelukkig nog jong dus hopelijk groeit ie er overheen!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 21:07

Het is ook een gebrek aan spier idd. Maar ik wil hem niet meer dan 2x per week pakken ivm zijn leeftijd en tevens heb ik daar geen tijd voor :P Maar voor nu gaan we even verder op het asfalt, hopelijk doet dat hem goed.

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 21:18

Toto heeft dat ook dat zn achterknieen op slot schieten :( hij is er schuin voor bekapt, hoop dat het door zijn jonge leeftijd nog afneemt :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 21:22

De mini shet hier ook aan de ene kant maar ook hij is nog te jong om te mogen werken (2jaar). Schuinbekappen zag ik telkens maar enkele dagen verschil van dus doe ik niet meer. Vertrouw het niet op lange termijn, vraag mij af of je niet op lange duur andere dingen veroorzaakt. Ik vijl ze nu wekelijks terug netjes en naast wandelen en wat oefeningen voor zijn houding is het wachten.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 21:42

Jorie loopt kort en stijf-achtig met zijn achterbenen, ik ga nu proberen vaker met hem even te wandelen zodat zijn hoeven natuurlijk afslijten en zo de juiste stand aannemen. Hij keek vandaag heel raar op van een kat die kopjes aan zijn neus wou geven onderweg, dus dat maar even getraind daar, uiteindelijk tot kat aan de ene kant mijn hand kopjes geven en Jorie zijn neusje tegen mijn andere kant hand aan gekomen, dus dik tevreden. Nu nog Alex zijn probleem met robot grasmaaiers oplossen, hij is als de dood voor die dingen..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 11:41

Welke bokker zou voor mij 2 dingen willen opmeten bij zijn hca??

Afbeelding
Namelijk hoe lang t gedeelte is van dat tussen stuk tussen as en frame van de hca? Dus t stuk waar t frame aan de as zit.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 11:45

Wat bedoel je precies? Ik wil het best opmeten, maar begrijp niet wat je bedoeld :P

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:31

Ik zal straks ff via paint ff bijkleuren :o

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 21:46

He dat is Buckje zijn oude HCA ;( Hakt er flink in als ik steeds weer iets van hem zie, maar kon jij natuurlijk ook niet weten.
Ik kan het niet meer voor je meten, gezien hij al ruim een jaar met pensioen stond en de wagen verkocht heb.

Ik gister genoten!
[AR-ITP] Lot eens achter een fries ipv de welshjes!!

Las iets over boef met ze been op slot, ik ken ook een pony van een vriendin die het heeft, die tranen ze op balken lopen, hoe sterker de achterhand word hoe beter het gaat hij heeft er nu helemaal geen last meer van..

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 23:55

Ayla, boef ziet er goed uit!

Iris_VdV, een concours wagen is echt leuk! En super netjes voor de dressuur! Tja, een HCA. Ik zou hem voor geen andere sulky/wagen vervangen. Ze zitten super, echt zo stil! (Ik heb er ook nog een schapen bontje opzitten, anders vind ik het net iets te hart zitten zo'n kuipje als je door hobbels hen gaat. Wat ik ook super vind aan de HCA is dat je echt overal door heen past, en als je ergens niet door heen past, of je wilt over een hoge boom heen stap je gewoon even af en til je hem zo op. :D

Patty14, mooie deken.
Sardis, leuke foto's Donna! Ik heb bij Astrid 120 kg gegokt, ze woog nu 110 kg. :)
NathalientjeB, leuk! Je gaat er zelf 1 maken toch? Kost dat niet meer dan dat je er gewoon 1 koopt?

Vanaf nu staat Magnum gewoon bij Astrid, groepje weer bij elkaar. Ik vind het erg fijn, niet meer dat wisselen zodat de jaarlingen toch sociale contacten hebben en dan weer met de moeder van de andere jaarling. Nu gewoon alles fijn bij elkaar.

Ik heb ook nog een leuke foto van Astrid van de SMR wedstrijddag
Afbeelding

En vandaag weer een ronde gereden.

Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 08:34

Goedemorgen :) Haha wat een leuke foto van de waterbak Charlotte, droge benen :D

Gister waren we met onze vriendengroep naar Guus in Eindhoven! Groots met een zachte G. Doen we elk jaar. Was weer leuk *\o/*

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 08:47

Goedemorgen!

Ik lees later vandaag even bij. De laatste week even geen zin gehad om naar de pony's te gaan, ze staan lekker buiten en worden verzorgd, dus dat kan ook wel gelukkig.

Gisteren is onze flessenpuppy verhuisd naar haar nieuwe baasjes, ik zag er al de hele week enorm tegenop en ben nu echt in een gat gevallen.
Morgen maar weer lekker naar stal en een ronde met Jimmy gaan rijden.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 08:58

Jelleee schreef:
Goedemorgen :) Haha wat een leuke foto van de waterbak Charlotte, droge benen :D

Gister waren we met onze vriendengroep naar Guus in Eindhoven! Groots met een zachte G. Doen we elk jaar. Was weer leuk *\o/*

Leuk zeg! Zo'n jaarlijks uitje!

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 09:08

Sardis Fijne foto's! Je nieuwe wagen staat echt heel chique! Gefeliciteerd trouwens :)
Ayla Wat jammer van zijn knietjes, mijn eerste pony had het ook. Achterhand trainen en veel berg op gaan zou helpen :) Ik heb me ook laten wijsmaken dat het zou verdwijnen naar mate ze ouder worden, geen idee of het klopt.
Chardy Leuke foto's, wat een leuk uitzicht heb je toch altijd! Jullie zijn echt een leuke combi :) Wat fijn dat heel de kudde nu weer samen is :)
Jelle Super dat je je geamuseerd hebt! :)
Mirriej :(:)

Ik heb gisteren weer het lange lijnen opgepakt met Arthur, hij was aan het draken met het poetsen dus ik dacht dat het echt slecht ging gaan. Maar hij deed het echt fijn, reageerde heel goed op lichte teugelhulpen en direct op stemhulpen. Alleen durf ik bij hem nooit echt contact te nemen omdat hij zo gevoelig is. Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? (hij loopt op een dubbelgebroken bitje trouwens)

Sammeke heb ik aan de dubbele longe gehad, werken op ontspanning, aanleuning en stelling. Ze liep echt fijn!
Afbeelding

Zo, nu ben ik klaar om frans en geschiedenis te gaan studeren!
Laatst bijgewerkt door SammyFloor op 12-06-16 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 09:08

Leuke foto's Charlotte :)

:(:) Miranda

Gezellig Susanne :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 09:19

Wat een leuke foto, Charlotte. Je moet je benen wel drooghouden hè. :P

Fijn dat Guus leuk was, Susanne. Ik zou er ook nog graag een keer naar toe gaan.

Ah, dat is niet leuk, Miranda. Sterkte. :(:) Hopelijk vrolijk je morgen weer wat op door het mennen met Jimmy.

Wat fijn dat het lange lijnen zo goed ging met Arthur, SammyFloor. Is Arthur al lang gewend aan het bitje? Zoë was de eerste maanden ook ontzettend gevoelig voor het bit en bij het minste contact kon ze al in paniek raken door de druk en het gevoel, maar na een aantal maanden begon het steeds beter te gaan. Ze zal altijd met een zachte hand behandeld moeten worden, maar de 'paniek' is weg. Misschien is het bij Arthur ook een kwestie van tijd? Verder heb ik mijn leidsels eigenlijk nooit echt strak staan en dit gaat prima. :)
Fijn dat Sammeke ook goed ging.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 09:22

Succes met studeren SF :) Fijn dat het goed ging met beide pony's. Tandarts al eens geweest voor Arthur? Daar begin ik altijd eerst mee voordat een pony een bit in krijgt.