[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 00:50

Ingrid, Jorie is nu bijna 2. Daar zal het wel aan liggen dat hij bij iedereen de grenzen behoorlijk opzoekt. Hij zou me laatst ook al van achteren besteigeren tijdens het wandelen. Gelukkig schrikt hij behoorlijk als ik zeg dat het niet mag en dan doet hij het ook heel braaf niet weer. Leuke foto van Alf <3

Ah, sterkte voor Sjors. Hopelijk voelt hij zich weer wat beter nadat de osteopaat is geweest, Ayla.

Wat is Oreo toch lief, Patricia, als ik nog een plekje overhad dan wist ik het wel hoor. Dan had ik hem genomen zodat Jorie niet iedere keer als een idioot gaat staan hinniken als ik Alex meeneem.

Mijn lenzen zijn rot aan het doen. Heb sinds vandaag een nieuwe cilinder erin en nu dwarrelen alle letters wat, dus als ik me heb vertypt ergens, sorry :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 07:32

Knappe 'woeste' Alf!

Arm Sjorsje :(:) Hopelijk niks ernstigs en kan de osteopaat het oplossen.

Ik zou Jorie lekker laten ruinen. Nu nog geen vliegjes en andere insecten en dat is fijner voor de wond dan ergens midden in de zomer.

Wat schattig Oreo met de kinderen.

Verder zelf weinig te melden. Vandaag richting m'n schoonouders voor een paasbrunch :+

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 07:41

Vervelend dat Sjors zo'n last van zijn lichaam heeft. Denk je dat het een relatie kan hebben met de behandeling van de osteopaat?
Wel leuk dat je een keer met Boef gaat starten. Had je anders ook al plannen gehad om hem te starten?

Fenna, Jorie is toch nog steeds een hengstje? Hij ziet er wel stoer uit met die wilde haardos.

Ingrid, ik wil niet vervelend doen, maar op de fleemfoto van Alf lijkt het alsof hij best nodig naar een tandarts moet.

Wij hebben alweer genoeg kilometers gemaakt afgelopen dagen. Vrijdag hebben we met de pony's 11 km gewandeld. Gisteren 18 km door het bos gemend en gereden. We hebben flink doorgereden maar de pony's zijn niet moe te krijgen.

Zitten er hier nog meer kilometervreters in het topic? Ik ben wel eens benieuwd welke afstanden jullie rijden.

Nog een foto van mijn uitzicht
Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 07:50

Heerlijk uitzicht zeg! Mooie afstanden ook.

Wij rijden ook altijd flinke stukken, meestal toch wel 10km of meer als we naar buiten gaan. Vaak doen we een rondje bos, strand en polder en dan zit je zo op 20km. Gaan we met de trailer ergens heen rijden altijd langer en ook dan komt Willem fris en fruitig weer aan bij de trailer. Dat beest heeft echt een top conditie :') Terwijl hij na een pittige dressuurles kapot is haha. Dan vraag je toch 'moeilijke' dingen, ook mentaal.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 08:46

sakvis schreef:
Ingrid, ik wil niet vervelend doen, maar op de fleemfoto van Alf lijkt het alsof hij best nodig naar een tandarts moet.

Dat is niet vervelend hoor maar wees gerust, 3 mei komt die weer :-)
Remko Sweere van Veterinair Paarden Gebitscentrum komt 2 x per jaar langs om Alf te behandelen. Waar ook Christie Dreessen werkt, die wil ook nog wel eens komen ipv Remko.
Ze zijn eind november nog geweest.
Voortanden zijn probleempje en ook heeft hij een bult al tijden onder zijn onderkaak. Daar wil een kies maar niet wisselen. 3 mei worden er röntgen foto's van gemaakt om te kijken wat we ermee moeten.

Je hoeft je om Alf zijn verzorging geen zorgen te maken hoor, hij krijgt alles wat hij nodig heeft en zelfs veel meer :-)
Laatst bijgewerkt door IngridM op 16-04-17 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 09:15

Ayla schreef:
Gisteren zou ik les hebben met Sjors, maar hij loopt echt ontzettend slecht ineens.. heb hem nog nooit zo zien lopen. Hij loopt niet kreupel, maar het lijkt van uit zijn rug te komen en daardoor loopt hij achter ook niet helemaal lekker. Maandag zou ik wedstrijd hebben in Garderen, maar Sjors mag lekker thuis blijven tot iig de osteopaat weer is geweest en hij zich weer goed voelt en weer goed loopt. Dus Boef mag voor het eerst mee voor twee dressuur proefjes :)

Even niet te veel tijd om te reageren, maar wou hier toch even een reactie op geven.

Mijn hond is vorig jaar in mei ook behandeld door een osteopaat, was de eerste keer dat ik de honden ook deed. Zaten een paar kleine puntjes vast maar niets spannends.
Een week na de behandeling zag ik de complete vacht van hem veranderen. Ik heb toen niet meteen de link gelegd met de osteo, maar mijn hond werd steeds zieker en dierenartsen konden niets vinden.
4 maanden later ben ik er achter gekomen dat de problemen vanuit zijn rug kwamen. Hij had zijn rug letterlijk van oren tot staart vast zitten. Hij wordt nu iedere keer behandeld door een andere osteopaat, maar nog altijd zie je dat zijn vast aangeeft dat er punten vast zitten.
Ik zou iig eens de mening van een andere osteopaat of fysio vragen Ayla.

Afbeelding

Afbeelding

Boven is 1 week na behandeling van de eerste osteo en onder is na de eerste behandeling van een andere osteo.

Ik wil hiermee je osteo niet afkraken, misschien komt het ergens anders vandaan. Maar het is misschien wel slim om er eens kritisch naar te kijken :)

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 09:24

Wat vervelend zeg van dat hondje!

Ingrid, fijn dat je het zo goed oppakt. Ik heb ook heel geen twijfels over je verzorging hoor. Want je bent altijd hartstikke betrokken met hem. Mijn pony fleemt ook enorm vaak en dan zie ik altijd een mooi strak rijtje tanden. Daarom viel het me op bij Alf. Maar ik weet natuurlijk verder niets over zijn geschiedenis. Maar onze tandarts zegt ook altijd dat shetjes vaak een lastig gebit hebben. Ik hoop dat het meevalt met die bult onder zijn kin.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 09:33

Sakvis je hebt mij niet zo snel beledigd hoor :-)
Alleen maar fijn ook als iemand soms iets zegt want je kan dingen soms over het hoofd zien!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 09:50

@Sakvis, vroeger was ik een mega kilometervreter met mijn tinker waar ik op reed. Ging regelmatig weg voor 20km ritten, er gewoon lekker op uit en het grootste toen was 50km op een dag. Het meeste was onze 4 daagse +1 dag naar Limburg. Weet het getal niet meer vanbuiten maar 110km denk ik dat we dan gedaan hebben?

Nu met Finn ben ik wat voorzichtig, hij is nog jong (wordt 5) dus we doen alles eigenlijk rustig aan, af en toe staat die voor de wagen, in de zomer dat waarschijnlijk terug wat meer oppakken maar nu komt het er niet echt van helaas buiten af en toe een rit. Hij heeft wel een goede conditie op zich.

Wel vorige zomer vaak aan de hand gaan wandelen en dat was dan 10 a 20km, gewoon samen genieten.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 12:51

Ik rijd met Alex tussen de 5 en 15 km, maar ik vind onze rondjes maar saai. Tis alleen maar asfalt bij ons thuis. Jorie is nog hengst ja, hij gaatdit jaar zeker geruind worden, maar ik wil er zelf bij zijn. Dus waarschijnlijk wordt het in september na de vliegenperiode. Ik heb nu namelijk een researchcursus en dan ben ik 6 weken doordeweeks van 9 tot 5 bezig waarschijnlijk.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 13:21

Sorry dat ik zo kom binnen vallen, maar als iemand een omgebouwde trailer zoekt dan heb ik der eentje te koop

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 13:22

Luna2006 schreef:
Sorry dat ik zo kom binnen vallen, maar als iemand een omgebouwde trailer zoekt dan heb ik der eentje te koop

Wij zoeken een trailer :) Heb je meer info voor mij via pb?

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 17:22

Wij hebben het super leuk gehad tijdens de paasrit! Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 17:34

@Ayla Wat vervelend van Sjors. Hopelijk is hij snel weer de oude. Veel succes morgen met Boef :D

@Ingrid Leuke fotos van knappe Alf <3 fijn dat jullie zulke stappen maken. Alf lijkt mij erg gaaf voor de sulky. Hoe oud is hij eigenlijk?

@sakvis lekker he zulke afstanden rijden. Ik rij momenteel ook langere afstanden ivm trainen voor de vierdaagse.

@Luna Zou je mij ook een pb kunnen doen met info over de trailer?

@claudia hoelang was die paasrit? Heb je het wel droog kunnen houden? Leuk tweespan heb je :)

Niet op iedereen kunnen reageren maar ik lees wel mee.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:09

Wel een paar buien gehad maar het kon zeker erger! Rit was ongeveer 18 km hebben zo'n 3,5 uur gereden inclusief pauze

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:31

@Claudia, op het gemak zo te lezen, wel leuk zo met het tweespan. *Geeft Rio terug wat "schoppen" onder z'n kont* :D :') .

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 20:13

Wat leuk Claudia! Ik reed ook mee, heb jullie niet (bewust) gezien.

Mijn rit was niet zo geslaagd helaas. Van paard gevallen en een beste klap gemaakt :( jammer, vond het zo leuk, maar daarna hadden Loesje en ik zulke struggles met mekaar dat we maar rechtsomkeert zijn gegaan. Maar alles wat we gereden hebben was het ontzettend leuk en goed geregeld!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 20:20

Wat vervelend, niet bezeerd?

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 20:24

Mwah, spieren doen me zeer. Mijn binnenbeen en mijn schouders en nek zitten helemaal vast, maar dat heeft even tijd nodig. Toen ik neerkwakte had ik echt het gevoel niet te kunnen ademen, dat heb ik nog steeds een beetje.

Paardlief bleef een tikkende tijdbom, en dan kan ik beter stoppen. :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 20:38

Beterschap :(:)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 20:44

Wat naar! Beterschap ook!

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 20:51

Beterschap!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 20:53

oh ik zag spuiten liggen met blauwe smurrie voor luis voorbij komen, succes met de luis.
en een prachtige foto van een opa met shet, wees er maar heel trots op dat je nog van ze mag genieten.
geweldige knappe alf die voorbij kwam.

ayla wat een narigheid dat sjors niet lekker loopt, hopelijk loopt tie weer goed na de osteo.

patries wat is jou kinder pony geweldig

fenna altijd lekker nieuwe lenzen al lijkt mij een bril toch fijner.

sakvis heerlijk zoveel km's er op uit, hier vind milk t ook geweldig om meerdere km's te maken.

sara t is dat ik geen 5 paardjes heb maar anders, had ik t wel geweten t is een prachtige trailer.

claudia wat een mooi 2 span heb je kaart lezen is niet zo mijn ding.

kieke beterschap

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 20:57

Sara ben ook niks met je trailer, zelf van België en zoeken eerder een pony trailertje.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 21:35

Zo druk dagje gewerkt. Zo alles even doorlezen jullie zijn fanatiek geweest met schrijven.