Yashilha, veel feesten is ook leuk, en dat een beetje afwisselen met spelen met de paardjes, wat kun je nog meer wensen!
Ulfeino, beterschap. Een kies getrokken....brrrrr. Ik breng de mijne ook altijd weg om te beleren. Is wel zo gemakkelijk. Hier ook op de buikjes nog een beetje winterhaar bij de niet-geschoren twee. De anderen zitten weer prima in hun vel. Volgend jaar scheer ik ze weer allemaal als het ze te warm wordt in hun wolle-vachtje. Een excellent shetty, ik heb even moeten googelen. Mooi hoor!
IngridM. Zó vervelend, die breuk. Ik hoop echt dat het snel weer goed aan elkaar zit, het duurt nu al zo lang!
Je zal het maar allemaal aan huis hebben staan:
en dan snel naar boven, de schone was in de kasten gaan leggen om, weer beneden, dit aan te treffen:
En dan ben ik al blij dat ze niet alle vier binnen staan. Ik moet me toch maar aanleren om de onderdeur dicht te houden.......
Ingrid: fijn dat je weer iets kon doen, zo vervelend als je ergens last van hebt en het schiet niet op
Kroeger Mensport in Arum
Kanniet: haha, ja dit kun je verwachten met shetjes, Kyara loopt ook zo overal naar binnen
Hier in de buurt zit iemand, maar ik weet niet of die zelf een passend wagentje heeft, zal eens informeren, maar als de levertijd 10 wkn is kan ik wel rustig aan doen, want dan kan ik haar tegen die tijd nog een keer wegbrengen, haha.
Nog steeds veel last, het is volgens mij niet ontstoken, maar gewoon beurs en pijnlijk, ik reageer ook altijd wat vervelend op oplosbare hechtingen, als die eruit zijn knapt het meestal snel op.
prairiewolf
Geplaatst: 04-06-15 21:30
Beterschap Ulfeino! Ben net nog een rondje wezen mennen, dit keer een stukje bos. De rhodondendrons waren even een reden om te wijken maar waren goed bij te sturen. Ze ontwikkelen nu samen echt zo'n relaxt drafje dat ze ook lang kunnen volhouden. Fristy begint nu ook echt zo'n bespierde achterhand te krijgen. Andere pony probeerde hem vandaag in de wei zo'n speelse beet in zijn achterste te geven om uit te dagen. Maar hij kreeg geen grip op die bespierde bilpartij! Gaan jullie nog kijken in bij de shet mendag komende zondag in Ugchelen toevallig? Is vanuit twente ook een uurtje rijden maar ik ben wel heel nieuwsgierig of het leuk is om aan mee te doen een volgende keer.
idylle: Heeft ze nou zo'n slechte rug? Denk je dat dat nog bij trekt?
Kiezen getrokken JAKKKKKKK moet ik niet aan denken meer, ramp was dat toen mijn verstandskiezen eruit moesten. Week dood, dood, doodziek op bed gelegen. Nooit meer :S:S
Haha de mini's in huis! Gezellig
Prairiewolf:
Dat gaat vlot zeg!! Heerlijk dat je er al zon super span aan hebt!
Ik ga morgen eens met trailer naar 't bos met Spook Vanmiddag menles gehad met Kyano, ging super goed. Lekkere kerel
Toydoll, ik denk dat de foto's op het verkeerde moment gemaakt zijn. Nu lijkt ze net een karperrugje Te hebben, maar normaal issie mooi recht (dacht ik) ik zal er eens op gaan Letten (heb haar kwa uiterlijk eigenlijk niet zo bekeken omdat ik verliefd was op haar lieve karakter)
Kanniet wat geweldig! Een pony in huis! Whahahahaha
Ulfeino
Geplaatst: 05-06-15 09:18
Gistermorgen feest op de buurt, de shetland hengst van de buren was uitgebroken Ik was niet thuis, maar mijn man zag hem over de weg rennen.
Het dier was van iemand verderop in het dorp, hij had er 2, wat er precies gebeurd is weet ik niet (het vermoeden is dat hij ze zelf heeft losgelaten) maar op een avond kwam er een meisje langs om te vragen of ik biks had, want er liep 1 van die pony's bij ons in de wei en ze probeerde hem te pakken. De andere pony was aangereden door een auto Ik een halster gepakt, emmer met biks mee, zaklantaarn en ja hoor daar liep hij, maar niet te benaderen, zo wild als een kraai.
Uiteindelijk Kyara van stal gehaald om hem te lokken, dat werkte, toen bij ons in de schuur en hem daar gepakt en het halster omgedaan, maar meelopen aan een touw kende hij ook niet. Kyara voorop en hij er achteraan zo hebben we hem naar de buren gebracht en daar bij de oude merrie in de wei gelaten, dat ging goed.
Die merrie is afgelopen winter overleden (was 35), nu hadden ze de pony aan het spit gezet zodat hij dan wat makker zou worden, maar dat was blijkbaar ook geen succes en dus liep hij over de weg. Kyara weer ingezet om hem terug te brengen, ze hebben hem bij de droge koeien in de wei gezet, maar hij doet niets dan hinniken en dan Kyara maar weer terug roepen. Ik kan hem er ook niet bij in hebben, want wil geen veulen van hem. Eigenlijk had de politie of dierenbescherming hem allang op moeten halen, want de eigenaar mag hem niet terug hebben.
idylle
Geplaatst: 05-06-15 19:02
Toydoll; ik heb vanavond eens even goed opgelet en ze lijkt idd een karperrugje te hebben... geen idee of dag Nog bijtrekt... kan zijn dat ze dat heeft gekregen Doordat de hoefjes zo lang waren waardoor ze amders/verkeerd is gaan lopen? Als veulen had ze het niet zover ik zie namelijk Hieronder de veulen foto's die ik van haar Kon vinden.
Eilatan
Geplaatst: 05-06-15 19:14
Wat een gedoe Ulfeino :S Jammer dat het zovaak shetjes zijn die bij baasjes terecht komen die er of geen verstand van hebben of gewoon geen bal om geven en dan krijgen die shetter's zo'n stempel he.
Idylle: Zo op de foto lijkt de moeder ook wel een licht karperruggetje te hebben. In ieder geval wel weinig welving. Opzich zie je dat vaak volgens mij, hoeft niet zo'n issue te zijn. Kan miss idd wel door die gekke hoeven gekomen zijn dan, of vertekent gewoon wat op de foto dan.
Vriendin van mij had ook 2 shetties (of mini's of kruizings) moeder en zoon. Hadden ook beide karperrug, de ene minimaal, de ander vrij ernstig. Konden ze helaas dus ook niet betuigen, ze gingen kreupelen bij inspanning. Zonde
Ik vandaag met spook naar het bos geweest! Was heerlijk! Met de trailer gegaan (ik woon nog wel 20-30min mennen van bos af, en dan heen en weer zit mijn uur rijden er al op, pony moe...)
Spook is braaf!! Wel super voorwaarts, tikje drammerig, en gaat wel vaak opzij voor boomstronken enzo maar echt schrikken doet ie vrijwel niet. En dat drammerige krijg ik wel afgeleerd.
Bedankt voor je info toydoll weer wat geleerd Het enige wat ik straks met haar wil doen is (als ze het fysiek aankan) beleren voor de wagen en eventueel een veulentje fokken (voor 2 span) maar als dat niet mogelijk blijkt door d'r rug dan houd het op en blijft ze lekker wandelpony Dus we zien wel wat er van komt.
Je pony vindt het wel leuk voor de wagen zo te zien hihi en fijn ook dat hij niet als een malle schrikt. Die komt er wel
Ik ben weer even bijgelezen, erg leuk filmpje hierboven! Mooie omgeving ook...
Ik ga morgen met m'n shet bij een vriendin langs, die ook een shet heeft. We hebben een trailer gehuurd voor zondag ivb met de rit waaraan ik mee doe. Trailerverhuurbedrijf is zondag dicht, dus morgen moeten we hem al halen, dus gelijk morgen maar een bezoekje brengen aan mijn vriendin. En een lekker stuk wandelen met de pony's!
Zondag zijn we ook heel de dag onder de pannen, 20 km rijden, en na afloop een lekker buffetje. Ben benieuwd nog niet eerder aan een georganiseerde rit deelgenomen. Ik krijg een route mee en rij samen met iemand van hier op bokt (napie) Nog niet eerder ontmoet dus ook wel leuk!
Ik wens iedereen alvast een heel fijn weekend toe!
Whahaha Kanniet; die 2e foto;'grandioos!!! Ondeugend ! Heerlijk zo aan huis zeg!
Ulfeino; beterschap wederom! Wat een verhaal zeg van dat hengstje......
Prairiewolf heerlijk buiten wezen mennen
Toydoll les gehad en heerlijk buiten geweest, daar kan ik jaloers op zijn! Prachtige omgeving en zo met je knollie; heerlijK!!!
en vliegje mee als handpaard
Veel plezier morgen Tolbergfan!
Ik heb gisteren met de warmte Alf voor het eerst eens lekker gewassen. Ik heb hier warm water en heb zijn manen enzo eens goed gewassen, voor het eerst sinds ik hem heb. Gaat die idoot daarna gelijk op de stenen rollen whahaha.
En vandaag heb ik Alf voor het eerst met zijn singeltje op gelongeerd en de laatstste paard minuutjes de touwtjes eraan gedaan. Hij reageerde super braaf. Hij heeft nu weer wat om over na te denken dus morgen vrij. Dan heeft hij een speeldate met een groot paard, die is gek van Alf dus dat wordt knuffelen
Heerlijk filmpje Toydoll! Doe je dit allemaal alleen?
Vliegje deed zijn polderrondje vandaag. Ik heb nog steeds een helper mee, op de fiets. Vlieg houdt ook van snelheid, dus nu kunnen we lekkere stukken draven met een fietser voorop. Vliegje kreeg voor t eerst een douche, weliswaar een warme. Hij was er niet van gediend. Ach, hij leert t vanzelf. Ook afspoelen hoort bij de opvoeding.
Eilatan
Geplaatst: 06-06-15 20:16
Lekker bezig Ingrid! Ik moet helaas ook nog wel met de trailer weg als ik daar wil rijden hoor haha. Pony's staan in de woonwijk helaas dus het is best nog een stukje.
Ik men idd met Spook wel alleen. Met Kyano durf ik dat nog niet, dan is er altijd iemand mee (buiten dan). In de bak durf ik nu met Kyano wel te mennen zonder hulp, maar niet als er niemand op stal is. Spook span ik zo in.
Douchen hoort inderdaad bij opvoeding haha. Moeten ze maar aan wennen
Weet iemand hier toevallig of er oefeningen zijn waarmee je een karperrug kunt 'verlichten'
kanniet
Geplaatst: 08-06-15 08:57
Antheman's Vliegje mee als handpaard . Lief vliegje! Ik vind de naam het einde!
Ulfeino, is de hengst weer op zijn plekje? Wat een ellende vaak voor en door de kleine paardjes die als grasmaaier gebruikt worden zonder dat ernaar omgekeken wordt.
Toydoll helemaal gevallen voor spook. Ik kan me dat heel goed voorstellen. Grappig dat we vaak iets zoeken en met iets heel anders naar huis te komen en er vervolgens helemaal verliefd op te worden. Kyano 3 jaar, gefeliciteerd!
Tolbergfan, het weer was je in ieder geval goed gezind. Ik hoop dat je idd een goed weekeinde had.
IngridM lekker bezig met Alfje. Kleine stapjes, voor jou en voor Alf. Wat j nu al kan doen is mooi meegenomen.
Idylle. Karperrug heb ik geen ervaring mee. Bij de foto's als klein veulentje is het moeilijk te beoordelen vanwege het dichte vachtje. Als het erfelijk is zou ik er sowieso geen veulentje mee fokken. Maar dat kun je zelf tzt het beste beoordelen.
Wij hadden gisteren weer een leuke mendag. Drammertje bonte Sieb was mee en zwarte Abby ook. Ik ben zó trots op Abby. Ze heeft vóór gisteren in totaal 13 keer voor de wagen gestaan waarvan 3 keer in enkelspan voordat ze in tweespan met witte Jazz gezet werd en eigenlijk alleen vooral rechtdoor door de bossen. Gisteren op de manege, weer in enkelspan. Ander wagentje erachter en heel erg druk op de menwei. Ik vraag nog maar weinig van haar, ze mag eerst conditie opbouwen. Ze was helemaal niet onder de indruk. In één woord: Superpony.