[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 18:16

Nick heeft er nu eentje van epplejeck huismerk met 200 gram op en die past hem super goed. Ik kan tot 600 gram opleggen als het moet, maar ik geloof niet dat dat nodig is. :+

Imperial riding dekens zitten ook mooi trouwens

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 18:31

@Frummels hoop het ook, mijn rem is nog maar net nagekeken.. nu niet mijn band anders raak ik nooit aan mennen toe :') .

Hier hebben we enkele dekens van de MHS meegekregen bij de aankoop van de pony van mijn mama, 2 daarvan te klein de andere juiste maat maar had die die te klein was bij mijn veulen opgelegd.. paste perfect qua maat maar schoof heel de tijd iets meer naar de ene of de andere kant :+ . Gelukkig mag veulen lief lekker zonder deken blijven :) .

Hier vond ik die van BR het beste liggen tot nu toe. Qua grams hier geen idee ze staan allemaal zonder, had mijn zweetdeken klaargelegd vandaag maar is niet nodig geweest. Geschoren kan je natuurlijk niet anders. Zou achter de grams minder kijken qua getal gewoon wat je pony nodig heeft.

Ging net Finn binnensteken, lekker wat wortels voor de andere pony's maar hoorde Rio niet.. toch even benieuwd waar die zat, lag die heerlijk te slapen had totaal niks in de gaten. Ben stilletjes terug naar binnen geslopen :Z . Die begint stil aan wat aan te komen al mag er nog een enkele kilo's bij zeker.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lori op 11-11-17 18:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 18:33

mirriejj schreef:
Ja erg balen . Hoe doen jullie dat dadelijk als het kouder wordt ? Jimmy stond van de week onder de 200 grams echt te koud, die heeft nu 300 gram op en het is nog erg warm :oo . Ik wou eigenlijk nog 2 dekens van MHS bijbestellen, maar dat ga ik niet meer doen als ik zie hoe zijn 2 dekens nu liggen.

Dus welke dekens hebben jullie en toe hoe veel grams kun je gaan?

Ik zou mijn hele lijst maar niet delen :+. Maar ik kan iig tot 670grams voor beide ponys.
Al zullen ze daar niet snel onder staan. Maar als het moet kan het.

Frummels

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 18:42

Lieve foto Lori <3

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:36

Frummels; mag ik lachen?

Grappig want bij alf liggen de dekens van MHS juist super goed en eigenlijk zelfs beter dan de Rhino's van Horseware:-)
Zo zie je maar weer hoe dat verschilt

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:38

Aangezien de ponys er altijd warm bij staan voor mezelf ook maar eens een fatsoenlijke winterjas besteld :+.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:43

Denk dat dekens vooral te maken hebben met de bouw wat er fijn is en wat niet. Hier ligt die van de mhs goed maar die trok wel al enkele keren scheef, geen idee door wat dat kwam?

@Patty, ik ken dat.. de dieren gaan voor en dingen voor mij zelf stel ik altijd uit.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 00:24

Patty waar heb je die vandaan als ik vragen mag?
Wat voor winter jas heb je gekocht?

Ayla, dat bit was voor het idee, drie sleuven is inderdaad wat veel := dat je het bit zomaar kan draaien wist ik niet eens :')

Lori fijn dat hij zo bomproef is

Frummels hahaha echt te grappig := hoe vaak heb je het nu geprobeerd?

Vandaag gewerkt, morgen met familie de verjaardag van m'n broer vieren (die ook echt morgen jarig is) en die van mij ( ik ben de 27e jarig) maandag pas weer even flurkepurk doen. Hij staat toch stil maar eff kroelen <3 en voeren :p

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 01:34

Lillian__ schreef:
Patty waar heb je die vandaan als ik vragen mag?
Wat voor winter jas heb je gekocht?

Ayla, dat bit was voor het idee, drie sleuven is inderdaad wat veel := dat je het bit zomaar kan draaien wist ik niet eens :')

Lori fijn dat hij zo bomproef is

Frummels hahaha echt te grappig := hoe vaak heb je het nu geprobeerd?

Vandaag gewerkt, morgen met familie de verjaardag van m'n broer vieren (die ook echt morgen jarig is) en die van mij ( ik ben de 27e jarig) maandag pas weer even flurkepurk doen. Hij staat toch stil maar eff kroelen <3 en voeren :p

Bitje komt van Divoza.
Uiteraard een winterjas voor bij de paarden. Jas van By Jill, lijn van Jill Huijbregts ze heeft nu een hele gave lijn met jassen, truien, polo's enzovoort.
Vond ik wel een leuk cadeautje nu de rest allemaal veel te groot is :D.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 01:35

Gefeliciteerd met je broer! Mijn mamsie is ook jarig :D.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 01:46

Dankjewel! jij van harte met je mams!
ik ga gelijk even bij divoza kijken, dankjewel!

Dit topic gaat trouwens echt mega knetter hard := wanneer heeft Jenny deel twee ook alweer geopend? rond april ofzo? :Y)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 08:48

Kimberley _O- Geef het maar op haha.

MHS dekens ben ik ook niet zo'n fan van qua pasvorm. Wel ideaal voor de smallere paardjes.

Eline, de riempjes aan de voorkant van de deken kun je aan de halsriem/draagriem van het borsttuig maken. De touwtjes aan de achterkant (met ringetje en clipje) gebruik je om een paar keer om de strengen of het lamoen te slaan en dan clip je hem vast aan het andere ringetje er naast. Dat voorkomt dat hij op gaat waaien.

Lillian van harte! :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 10:43

Ingrid: jazeker dat jij mag lachen. :')

Lillian: gefeliciteerd met je broer!
En ik geloof dat ik het nu 4 keer geprobeerd heb, dus ik stop ermee haha. :D

Patty: gefeliciteerd met je mams!

Susanne: ik geef het nu echt op idd. :evaw: :')

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 10:45

Gefeliciteerd met mams Patty.

Lillian, jij met broer.

Suus, hoe is weekend weg?

Ik ga straks scheren. :):)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 10:47

Gefeliciteerd Patty en Lillian :*

Ik ben ook niet zo'n fan van de MHS dekentjes. Ik bestel er ook weinig en dan haal ik het meestal op aangezien ik in de buurt woon.

Die jassen zijn leuk Patty! Het is dat ik al een fijne Kingsland winterjas heb, anders had ik er ook eentje besteld.

Ik heb voor Sjors een regendeken, 100gr liner en 200gr liner. Moet nog een Rhino met afneembare hals in een maatje groter bestellen en wil er nog een liner met hals bij. Sjors past weinig dekens.. super lastig. En als ik denk dat hij ze eindelijk wel past, liggen ze na een tijdje weer niet goed. Ik had eerder nog een Shires 300gr met vaste hals en een Rhino wug 200gr maar die heb ik dus ook weer moeten verkopen. Kan als ik die Rhino besteld heb tot 400r gaan en met een liner met hals erbij tot 550gr.

Ik heb gisteren met Gigant zijn eerste vaardigheid mogen rijden op wedstrijd. Hij deed het hardstikke braaf! Basisparcours foutloos en binnen de tijd en ook de barrage foutloos dus 2x eerste :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 10:49

Wat lief dat je met Gigant mocht en net resultaat. Gefeliciteerd!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 11:09

Wat goed zeg!!

Lastig al die dekens. Mijn pony’s staan dit jaar dekenloos. Eigenlijk best lekker!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 11:36

Lillian, gefeliciteerd met je broer! Ja we gaan echt heel hard, sorry daarom als ik iemand vergeet :P

Wat leuk dat je met Gigant hebt gereden Ayla! Ook nog heel goed gedaan :)

Patty gefeliciteerd met je mams! Lekker een nieuwe winterjas, ik denk dat ik er ook maar eens aan moet geloven, ik heb een 7 jaar oude Polo jas. Lekker ding maar verliest echt zijn warmte!

Dekens van MHS vind ik verschillend, ik heb een onderdeken welke ik geweldig vind! Heb ook een regendeken van hen, die mooie knalroze. Hier regent het zo bij in, lekker dan :+

Ik heb gisteren een rondje van +- 10 km gemaakt. Heerlijk in het bos <3

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 13:51

Ymor schreef:
Wat goed zeg!!

Lastig al die dekens. Mijn pony’s staan dit jaar dekenloos. Eigenlijk best lekker!

Misty ook dit jaar niet kaal. En weet gelijk alweer waarom ik dat nooit meer deed. Zo'n hekel aan die lange vachten :')
Gisteren hebben we een halfuurtje het natuurgebied verkend. Ik met misty aan de hand en stalgenootje op haar pony mee
Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:13

Ik heb weinig tijd om ze beweging te geven en geen betere jas dan hun eigen winterjas dus ach het is voor nu even beter zo.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:52

Fijn dat je met Gigant mocht rijden Ayla! Mooie resultaten ook :)

Lilian gefeliciteerd met je broertje! Y)(^)

Patty gefeliciteerd met je moeder! Y)(^)

Ik heb een oude airforce jas. Wat mijn paardenwinterjas is geworden, lekker warm :brr:

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:58

Oh wat fijn dat je met Gigant mocht rijden Ayla.

Proficiat met de jarigen.

Ik heb net een filmpje gemaakt van de les gisteren. Onze punten zijn er duidelijk op te zien, ik gaf aan te willen werken aan Jimmy zijn stelling. Normaal rijden we alleen buiten, met gewoon los contact en dan hobbelt hij een beetje rond.
Ik reed mijn liverpool altijd gewoon op de bril, nu op aanraden van de instructeur op de eerste sleuf gezet en dat vond Jimmy in het begin echt echt niet tof. Hij is natuurlijk gewend om weinig druk in zijn mond te hebben en nu moest ik hem van voor gewoon op maat nemen. Jimmy had ook veel de neiging om naar binnen te vallen en het lukte me niet goed om en dat contact van voor te houden en hem op de schouder te kunnen bijtikken, dat is echt een werkpunt voor mij, de lesgever liep dus geregeld mee, zodat hij kon begrenzen en ik kon voelen.

https://www.youtube.com/watch?v=V4LZ-yx3GYg

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:25

Patty14: wat schattig zo zeg met z’n 2tjes in de dikke dekens.

Ingrid: dat is schrikken zeg!! Het zit Alf even niet mee, sneu, maar je moet maar zo denken dat je er alles voor hem aan doet en hem een kans geeft. Dat is alleen maar mooi :(:)

Patricia: gelukkig dat het been al een stuk dunner is!

Claudia: mooie nette kast!!

Miranda: klinkt als een goede les en mooie handvatten om mee verder te gaan! Zo met deken ziet hij er sportief uit haha. Leuk fimpje ook van de les. Zulke buikigheid is zo weg!

Lori: toch nog lekker gereden en dat is wel heel knap met die herrie van de compressor.

Ik heb ook de liverpoolstang binnen, maar ik vind hem relatief zwaar? Klopt dat? Tuig heb ik ook bericht van dat de levering is ingepland. Was wat fout gegaan bij DHL dus dat moet nu ook goedkomen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:36

Nou Max is kaal.. vraag niet hoe. :roll:
Hij was heel stout!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:46

Hier heeft m'n verzorgpony een leuke deken met soort van Burberry achtig patroon, is volgens mij 100 gram maar geen idee van welk merk. Ze is geschoren dus staat sowieso met deken, waarschijnlijk moet ze deze winter wel nog een keer want ze heeft echt veel haar alweer.

Als paarden jas heb ik een jas van de zeeman en een van de Primark, die van de zeeman is ondertussen 7 jaar oud als t niet langer is haha. Wel nog op zoek naar een dikke jas, dus als jullie iets weten, hoor ik t graag :)

Leuk dat verslagje van de les, zal zo het filmpje even kijken als m'n Internet meewerkt.

Fijn dat max kaal is, wel balen dat ie zo stout was.