[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 15:29

Wihoeeee flying Sjors *\o/*

Het is idd niet verplicht om buiten te rijden met cap, wedstrijden vaak wel.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 15:48

@Mira, Dankjewel :j .

Ik ben ook voorstander van toch wat basis dingen aan leren aan je -3jarige. Gooi er maar eens vreemde dingen op, onder, over etc.

@Iris, Hier had ik vandaag mooi mijn Cap op en ben van België. Ken nog een andere menner die ook altijd een Cap op heeft.

Vandaag erg blij met die Cap voor het zekerste, hoop dat mijn tweewieler gelast kan worden anders pech. Toen ik terug aan het keren was van de spreekbeurt van zus begon opeens de tweewieler precies hele tijd naar voren of achter te kantelen. Net dan kwam mijn moeder achter ons rijden, kon ik Finn aan de zijkant van de weg uitspannen. Lasnaad van het voetdeel gebroken....

Finn bleef gelukkig heel braaf, die naar huis gebracht en de tweewieler opgehaald. Mocht ik even bij werkmannen achterlaten gelukkig.

Wel nog met endomondo gemeten, afgelegd toen ik Finn ging uitspannen en 9,38km in totaal gereden nog. Maar geluk gehad dat die naad niet direct doorbrak en Finn niet panikeerde ervan had anders best wel een probleem gehad.... %) . Hoop dat die 'm kan herstellen.

Iris_VdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 16:13

omg dat moet schrikken zijn als die naad loskomt Lori!
Ik vind het zo een grappig zicht om iemand op de koets/sulky te zien met een cap. Dit zie je hier in mijn regio gewoon totaal niet, daarmee dat ik dacht dat het in NL verplicht was :P Bij het paardrijden draag ik uiteraard ook een cap, piste of buiten, altijd. Maar nooit als ik ga mennen met mn kleintje. Het is inderdaad wel veiliger, dat is een feit, maar op de een of andere manier blijf ik het een raar zicht vinden. Dat ligt gewoon aan het feit dat ik dat hier nooit zie waarschijnlijk

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 16:14

Jeetje dat is schrikken Lori en wat is Finn braaf dat ie nier in paniek raakte. Is het te repareren?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:23

Mijn hooi kennis heeft 'm mee nu en gaat hem dit weekend proberen te lassen. Hopelijk wel dus, was inderdaad best schrikken. %)

Tja is inderdaad een gek zicht met een cap maar toch voor het zekerste als ik er aan denk.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:29

jeetje lori dat zal schrikken geweest zijn.
Wat super dat Finn zo rustig bleef, en hopelijk kan je hooi kennis hem lassen :)
Hier in de regio rijd ook niemand aangespannen met cap.
Niet dat dat een reden is voor mij om het ook niet te doen.
Weet niet beter als dat ik rij zonder cap :=
Al geef ik toe dat met zeker veiliger is.

ik kom ook even stiekem spammen :o
[BB-ITP] Schotse hooglanders in Lentevreugd

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:41

lori dat is ook lekker schrikken zeg dat tie breekt, gelukkig niks gevaarlijks gebeurd daardoor.
ik rij eigenlijk altijd wel cap op maar dit weekend eens neuzen voor een nieuwe..

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 21:26

Gave foto Ayla!

Vandaag heb ik Magnum weer eens (na het afspenen) voor het eerst bij Astrid gezet. Hij wilde wel op het begin drinken maar Astrid liet het niet toe. Daar ben ik wel blij mee. We zetten hem er ook echt alleen bij als we er zelf bij zijn. Ik wil echt niet dat hij gaat drinken. Dus hopelijk is het groepje straks weer helemaal compleet en kunnen ze met ze alle bij elkaar staan. :)

Hebben jullie nog leuke plannen voor in het weekend?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 21:30

vrij weinig plannen dit weekend behalve wat doen met milk en verder eigenlijk nog geen idee...
misschien weer eens gaan dierentuinen met de camera...

iemand een idee of andries soms al hca's klaar heeft staan voor verkoop? of is t echt bellen en afwachten wanneer die klaar is?

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 21:37

NathalietjeB schreef:
vrij weinig plannen dit weekend behalve wat doen met milk en verder eigenlijk nog geen idee...
misschien weer eens gaan dierentuinen met de camera...

iemand een idee of andries soms al hca's klaar heeft staan voor verkoop? of is t echt bellen en afwachten wanneer die klaar is?

Andries heeft het altijd heel druk, dus ik denk niet dat hij er 1 klaar heeft staan. Wij hadden zondag onze hca uitgeleend aan iemand van het shetlander menritten team omdat haar hca nog niet klaar was.

Maar je zou hem altijd kunnen bellen!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 21:38

Toen ik mijn sulky ging bestellen had hij niks staan. Denk dat je net geluk moet hebben dat hij misschien wat heeft maar volgens mij gaat het allemaal op bestelling.

Ga je weer terug naar HCA?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:00

Lori dat is schrikken.. is het een nieuwe sulky? Hoort niet te gebeuren natuurlijk.

Charlotte: fijn dat het goed gaat met het afspenen van Magnum!

Andries heeft een keer een HCA gehad waarvan de kleur niet helemaal goed was gepoedercoat en die was voor verkoop, maar verder maakt hij alleen maar op bestelling. Ik heb 'm zondag nog even gezien bij de wedstrijddag, maar niet gesproken.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 08:05

Ik zag laatst op marktplaats (of was het nou de bokt markt?) een hca te koop staan. Maar die zal nu wel weg zijn.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:46

Patty14 schreef:
Toen ik mijn sulky ging bestellen had hij niks staan. Denk dat je net geluk moet hebben dat hij misschien wat heeft maar volgens mij gaat het allemaal op bestelling.

Ga je weer terug naar HCA?

:j is toch wel de beste sulky voor mij en helemaal voor mijn rug.
Zal andries wel bellen voor mijn wensen :o ik wil denk nu gaan voor stoeltje

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 14:38

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:13

Nee word nu compleet zwart :D
Maar moet ff kijken wat de hca kost met stoeltje en rvs bomen, want dat kan ik op de site niet vinden

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:14

@Mira mijn jaarling heeft al een zweetdeken, eczeemdeken en borsttuig opgehad, door zijn eigen nieuwsgierigheid naar wat ik doe met zijn vriend :j Alex tuig ik namelijk gewoon op in de paddock, hoef maar 1 onderdeel op te leggen en meneer blijft staan waar hij staat, verder heeft Alex eczeemdeken dus tja, dan moet Jorie ook even geloven aan iets dat over zijn hoofd heen gaat. Verder heb ik hem vandaag aan een longelijn gehad, gewoon zodat ie went aan gevoel om rondjes te lopen, hij mocht dan ook lekker sjokken in zijn eigen tempo. En ik bevestig alvast een ho commando, heel handig voor als we wandelen, want dan heb ik liever dat ie stopt bij ho, dan dat ie pas stopt als ie met zijn neus tegen mijn rug aanbotst :P

Ik wil ook nog zo graag een hca voor met Alex te mennen. Maar helaas ben ik blut door mijn reis naar Sevilla.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:57

Nathalie: standaard HCA met 16" wielen is €675,- (als dit niet weer verhoogd is) + stoeltje (€85,-) + rvs bomen, rond de €100,- geloof ik? Ik heb ze gekregen dus weet de prijs niet precies. Stoeltje en bomen kun je beter gelijk erbij kopen want anders wordt er geld bij opgeteld voor het opnieuw laten poedercoaten van je oude onderdelen. Als je het spoorverbredingssysteem er op wilt zodat je HCA 1.10 wordt, komt er nog eens €75,- bij.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 16:04

Ik moet denk ik wel een spoorverbredingssysteem erop hebben, anders mag ik geen vaardigheid starten met sulky want daarvan is toch minimale spoorbreedte 1.10?
16'' wielen lijken me wel wat klein voor Nathalie haar shet, denk ik ook. Ik ga volgend jaar gewoon eens een offerte aanvragen en dan kan ik zelf zien wat ik wil hebben.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 16:08

1.10 is verplicht voor de vdh idd. Voor Milkyway zou ik gewoon 16" nemen, heeft Nathalie ook gehad, zag er prima uit.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 16:13

Gaat 16'' dan niet te groot zijn voor mijn kleintje? Want ik dacht dat Milk nogal wat groter was dan mijn Alex, maar ik kan ook mis zitten hoor. Alex is rond de 85 cm, dus ik moet sowieso van alles de kleinste maat hebben. Ik hoop eerlijk gezegd dat die sulky geen 1000 euro gaat kosten in standaarduitvoering met alleen spoorbreders als extraatje, want dan kan ik mijn plannen wel laten varen.

Behalve als ik vakantiewerk vind natuurlijk, ik heb gesolliciteerd bij de Veneboer bij ons in de buurt, dus ik zit nogal in spanning af te wachten.

En nu nog weer ergens gesolliciteerd dus mijn moeder is weer blij met me :D (die zit de hele tijd me op te jutten dat ik werk moet gaan vinden)
Laatst bijgewerkt door Jorex op 09-06-16 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 16:29

16 inch heb ik nu er ook onder zitten en dat is groot zat :D
Hoop eerder dat er 1 op de bokt markt te koop komt :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 16:31

Oke, haha, ik dacht altijd dat Milk rond de meter zat, maar gok dan eerder 95 cm ofzo nu? :')
Jorie is trouwens niet gegroeid in de periode dat ik weg was, is alleen langer geworden in de rug, hoop dat ie nu weer de lucht ingaat omdat hij weer ontwormd is..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 16:53

Milk is ook 99cm maar vind 16 inch wel makkelijk al zit je dan wat lager

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 16:57

Oh zo, ja, ik heb voor Alex geen andere keus dan 16'', hij is maar 85 cm, Jorie zit nu rond de 78 cm, hoop zo dat daar nog 5 cm bijkomt. Hij is in ieder geval al even groot als zijn mams.