[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:09

Balen dat Toliene niet helemaal goed loopt Linsey :(:) Loopt ze inmiddels al wat beter?

Zag de foto's al voorbij komen op facebook Sascha, super gaaf! :D

Veel plezier iedereen bij de geplande lessen, ik wil dat ook graag nog eens met Sjors maar hier in de buurt worden zulke lessen/clinics weinig georganiseerd helaas.

Ik voerde ook altijd psyllium husk maar dat was echt een gedoe om bij Sjors naar binnen te krijgen.. nu voer ik vlozaad en dat eet hij zonder gedoe op.

Ziet er heerlijk uit Mandy!

Vandaag is de osteopaat weer geweest voor Sjors, de verstopping kwam vorige week na een paar dagen gelukkig los waardoor ik hem weer kon gaan opvoeren. Toen hij in januari koliek kreeg, had hij veel baat bij een behandeling daarna, hij schijnt een stille blinde darm te hebben ( :o? ). Na de behandeling voelde hij zich direct weer een stuk beter. Was hem alweer wat beweging aan het geven maar dat ging een beetje mwah.. hopelijk loopt hij gauw weer net zo fijn als voor de koliek.

StalNollie

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:34

Sasha gaaf hoor!
Ayla koliek is niet niks volledig herstellen duur van binnenuit wel een paar weekjes

Hier druk zijn de caravan aan het pimpen de douche die erin zit word niet gebruikt en die gaat eruit en daar komt nog een hoogslaper.

En weer twee nieuwe aanwinsten
Vosje merrie 86
Zwarte merrie 1.02
Afbeelding
Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:22

Andere stille meelezer raadt voor psyllium aan om dit met een beetje olie te mengen door het voer en niet met water. Met olie wordt het gewoon een papje, geen slijmerige prut.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:46

Ik doe ook met olie inderdaad
Afbeelding
Afbeelding
Beauty haar kleiner dekentjes zijn aangekomen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:00

Susanne schreef:
Ohhh Mandy wat heerlijk! Lijkt wel een paradijsje :D Welk land is dit?

Egypte.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:02

Bucas! <3 Mooi!

Ayla, gelukkig voelde Sjors zich direct wat beter.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:26

Bedankt voor alle tips hoe je ze zandweg kuurtjes beter kan laten eten!

Mooie dekens Patricia.

Mijn sulky tasje is ook binnen, dus voortaan op pad met noodspullen in het tasje.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:32

Iedereen lekker lessen, top! Kom je naar den hoorn susanne?

Mandyy lekkere vakantie gehad.

Ayla wát goed dat hij daar zo'n baat bij heeft!

StalNollie weer 2 nieuwe pony's.

Mooie dekens Patricia!

Linsey; hoe loopt ze ondertussen?

Mijn staalkabel is al vervangen door mijn man. Vanavond klein rondje gemaakt met een klein drafje. Alf werd er erg blij van :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 08:08

Fijn dat Sjors baat heeft bij een behandeling na zijn koliek. Hopelijk zit hij gauw weer helemaal lekker in zijn velletje.

Gaaf Mandy, zijn jullie ook nog naar/in piramides geweest? Lijkt me zo indrukwekkend.

Mooie dekens voor Beauty.

StalNollie twee nieuwe aanwinsten! Leuk! Zijn deze ook voor de verkoop/beleren of voor je zoontje?

Ik zag al een hele blije Alf op je filmpje! Fijn dat jullie er samen zo van genieten. Nee mijn les is bij de vereniging hier!

Gister is Willem behandeld door de lymfedrainage therapeut. Een soort massage om afvalstoffen af te voeren. Ik had een behandeling gewonnen op wedstrijd, had er eigenlijk nog nooit van gehoord. Ben benieuwd wat ik ga merken :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 09:01

Nee dat is op dit moment te gevaarlijk, wordt niet aangeboden. Ben er zelf al wel geweest in 2012.

Laat je weten of je iets merkt? Ben wel benieuwd!

Wij zijn onderweg naar de Efteling! :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 09:41

Voor die zandweg bij slechte eters gewoon top van een spuit af knippen doe er een scheut olie over en daarna wat water. In de spuit optrekken en woppah de mond in. Tot gisteren (laatste kuurdag) er 2 zo pysillium gegeven. Deze die het zo opeten gewoon natuurlijk Finn schooit altijd om het laatste beetje dat over is, die likt het op van mijn handen :').

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:15

Veel plezier in de Efteling Mandy, het is er een mooie dag voor :)

Beauty heeft mooie nieuwe dekens gekregen. Heeft ze nu maat 130?

Hopelijk heeft Willem baat bij zijn lymfedrainage behandeling, ik ben benieuwd.

Ik zit al een paar dagen ziek thuis met koorts, hoesten maar vooral rug-, nek- en hoofdpijn en ik ben er inmiddels echt een beetje zat van :\ Hopelijk trekt het gauw weg want ik heb dinsdag de verdediging van mijn afstudeeronderzoek.

Kreeg gisteravond wel hele grappige foto's toegestuurd van stalgenootjes :') De pony naast Sjors is bevallen van een veulentje en volgens mij dacht hij dat hij vader werd _O-
Afbeelding
Afbeelding

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:53

Ah die Sjors!

Veel plezier in de Efteling
Heerlijk weer ervoor

Fijn dat Alf weer mag draven.

Ja beauty nu 130 cm

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:24

Dat dachten meer mensen. :)) Druk!

Leuke foto’s van Sjors!
Hopelijk knap je snel op.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:56

Lori ik durf dat niet met zandweg kan npg weleens een prop in de keel worden.

Ponys zijn idd voor verkoop

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 12:45

Lange wachtrijen Mandy? Het is wel heerlijk weer, veel plezier <3

Sjors :') Misschien is het een hint voor je, hij wil dat je een veulentje er bij koopt :)) En beterschap voor jou!

Leuk StalNollie! Succes met het africhten/verkopen!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 12:45

Stond in winkel bij kassa dus snel op enter gedrukt

Susanne ben benieuwd nog nooit van gehoord vanavond eens googlen ben benieuwd of je wat merkt

Hahaha sjors wil op kraambezoek

Veel plezier mandy bij efteling

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 14:08

sjors wil vader worden! helaas voor hem gaat dat niet meer :') :+:

suus ik heb een hoop goeie dingen gehoord over lymfe drainage met name dat paarden zich beter ontwikkelen in de bespiering omdat ze de afvalstoffen beter kwijt kunnen.

wat fijn ingrid dat je alf weer wat mag gaan oppakken!

een stukje van mijn les van eergisteren :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 14:43

Ik ben ook wel heel benieuwd. Ze vertelde dat het veel wordt gebruikt bij paarden met o.a. mok en huidproblemen zoals zomereczeem. En paarden die snel verzuren in het werk en hun afvalstoffen in de spieren dus niet goed kwijt kunnen, en paarden die in het algemeen last hebben van te veel afvalstoffen.

Willem heeft eigenlijk geen problemen en zit super in zijn velletje, dus geen idee of ik überhaupt iets ga merken. Ik had de behandeling gewonnen dus zonde om er dan geen gebruik van te maken. En hij vond het in ieder geval heerlijk :D Stond lekker te relaxen.

Vond het wel opmerkelijk dat ze zei dat paarden na zo’n behandeling vaak dorst hebben. En inderdaad, Willem ging meteen drinken toen ik hem weg zette na de behandeling. Normaal doet ‘ie dat echt niet. Dus het heeft wel wat gedaan denk ik.

Lillian; je les ziet er relaxt uit!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:02

Susanne schreef:
Lange wachtrijen Mandy? Het is wel heerlijk weer, veel plezier <3

Sjors :') Misschien is het een hint voor je, hij wil dat je een veulentje er bij koopt :)) En beterschap voor jou!

Leuk StalNollie! Succes met het africhten/verkopen!

Wisselend. Sommige attracties 5 en sommige 35 minuten. Maar goed te doen! :j

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 00:17

Efteling, leuk <3

Wat een leuk filmpje van floor!

Haha die sjors toch, die onderste foto is net een schilderij haha.

Ik ben ook heel benieuwd of je wat merkt aan Willem, heb dat nog nooit gedaan bij de pony's.
Ze gaan regelmatig naar de sportmasseur en wanneer nodig naar de ostheo en toevallig vorige week zip en Chico bij een cranio sacraal gehad, ben en car gaan binnenkort ook en dan mag Chico ook weer mee want die had nogal wat problemen, vond het heel bijzonder om meteen verschil te zien.

Vandaag de les van Glenn gehad, echt een aanrader, zo positief en leerzaam.
Hij zei, jij haalt het maximale uit het MINImale, leuk om te horen.
Dit weekend weer de 1e outdoor sgmw, eens zien of we morgen in de dressuur kunnen laten zien wat we vandaag geleerd hebben

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:52

@StalNollie, Doe er wel genoeg vocht bij en daarom de olie eerst erdoor mengen. Ook niet wachten met geven maar direct dan slikken ze het direct door en kan het geen prop vormen.

Sjors toch, dat hoofdje.

Hier had ik net een kijker bij Jamie. Hij reageerde wel positief op haar vond het echt interessant en ze kon zijn aandacht wel vasthouden terwijl die losstond gewoon. Nu moet het natuurlijk van 2 kanten komen maar was een fijne ontmoeting :j .

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 12:53

Haha die kop van Sjors :')

Ah dat is wel fijn dat die ontmoeting fijn was Lori, waar komt hij dan te staan?

Wat leuk om die ervaringen van Suus en Sascha te horen. Ik vind zoiets altijd wel interessant.

Die les ziet er wel goed uit zeg Lillian. Hoevaak les je?

En Alfje die toch weer iets mag, wat is jou dat gegund Ingrid!!

Ik vroeg jullie laatst om mee te kijken voor een nieuwe hca, maar ik heb er gisteren een opgehaald :D

Wij hebben volgende week ook onze eerste les grondwerk, dus maar even een kaptoom voor mezelf gemaakt <3 Meneer is er klaar voor.
Afbeelding

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:13

Is een mooie kaptoom, beetje zoals deze dat ik je doorzond :D .

In een weide die iemand ingericht heeft als paddock paradise, ze zoekt eigenlijk gezelschap voor der groter paard want die staat nu nog op een penion stal. Nu is het afwachten kan ook dat ik straks een berichtje krijg dat ze verder zoeken dan is het maar zo natuurlijk.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 18:25

Sascha wat een mooi compliment. Die kun je mooi in je zak steken :)

Lori, spannend. Weet je al meer?

Wat is Jim toch knap! Zo’n mooie kop. En wat creatief dat je dat zelf allemaal kan maken. Doe het je niet na haha.

Vanmorgen les gehad van Bram Chardon; erg leerzaam! En daarna hebben we nog iets anders heel leuks gedaan, namelijk tweespan gereden *\o/* Eerste keer naast elkaar (en voor Willem meer dan 5 jaar geleden dat hij tweespan heeft gelopen) en hooguit wat onwennig de eerste passen. Daarna begonnen ze al meteen netjes samen te lopen en ze matchen erg mooi qua tempo en gangen. Volgende week starten :D

Knap vriendje <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding