[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 00:12

Mooie kast! netjes hoor.
Ik zal maar geen foto maken van mijn box := Samen met de eigenaresse van mn bijrijdtinkertje deel ik een box van 3,5x3,5 en het is echt een bende :') Ik wil een grotere kast waar ik mn tuig kan ophangen, maar helaas nog niks kunnen vinden.

Ahh slaperige Jimmy <3 hard aan het werk dus. Hoezo is die op jouw gaan lijken?

Ik ben aan het kijken naar een liverpool bit. Floor loopt wel op z'n bokkebitje maar wanneer hij echt echt even langzamer moet heeft hij de neiging (vooral als die zichzelf al heeft opgefokt) met zijn volle gewicht in het bit te hangen. Ik heb mijn leidsels door het bovenste oog. Van de zomer heb ik de leidsels een keer op het onderste oog gedaan met iemand er vlak naast, om het minste of geringste ging die met z'n hoofd slaan, achter het bit lopen, overdreven hijgen, tong erover wurmen om onder de druk vandaan te komen, dat schiet dus ook niet op.
Nu heb je met een liverpool meerdere verstel mogelijkheden. dus ben ik opzoek naar een liverpool maar god wat zijn er veel zeg. :wow:
https://menbitten.nl/181-shetlandbitten
Iemand die mee wilt kijken?
Floor is gevoelig op de tong en zijn gehemelte (tong over het bit wurmen) en hij heeft nog wel eens de neiging om zichzelf op te fokken en blijft drammen waardoor ik dus weer heel streng met mijn handen moet worden (tot het onvriendelijke toe) om tot hem door te dringen. Dit is voornamelijk als die moet stil staan wanneer we net hebben gegalopeerd, vaak heb ik dan al echt wel een stuk gedraafd en gestapt, in stap en draf doet hij helemaal niks. als ik niet galopeer dan is het probleem er ook niet.
Ik kan er voor kiezen niet te galoperen maar dat lost het probleem niet op, in galop heb ik gewoon een nette verbinding.

Het gebeurd ook wanneer we onderweg naar huis zijn, helaas kan ik niet zomaar een andere (onbekende) route naar huis kiezen. Er zijn maar twee routes naar huis over de openbare weg of ik moet bij een boer door de boomgaard maar niet iedere boer vind dat goed en als ik via de andere kant naar stal rijd moet ik ruim 8 km omrijden.

Het is tot nu toe nooit gevaarlijk geweest, want anders was ik de weg niet op gegaan alleen. Maar ik voorkom het liever wel. Als hij een rijpaard zou zijn dan zou ik het rijtechnisch veel makkelijker kunnen oplossen maar helaas zit ik er (net als iedereen hier *D ) erachter, dus het is een beetje kiezen tussen twee kwaden, niet galoperen of naar buiten gaan of er een ander bit inhangen. onder het zadel ben ik persoonlijk best wel fan van een ongebroken trens met tongboog, maar ja paarden hebben over het algemeen meer ruimte in de mond. Floor heeft volgens de tandarts een iets lager gehemelte dan een normale shetlander, maar niet overdreven laag.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 00:18

Ik zou kijken naar een liverpoolstang met korte scharen en een licht gebogen mondstuk. Een liverpoolstang neem je een maat groter (1cm) dan een normale trens ivm de scharen. O.a. de Menner en Divoza verkopen deze bitten, die van de Menner heeft wel een erg dun mondstuk. Op basis van de ruimte in Floor zijn mond weet jij vast wat het beste voor hem is :) Over het drammen etc, een fijn bit is een goed begin en daarna is het een kwestie van duidelijk zijn en volhouden. Wellicht loopt hij al een stuk fijner op de liverpoolstang, ik ben persoonlijk nooit zo'n fan van bokkebitten (te lomp).

Lillian__

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 00:24

Ayla:
Thanks! Ik ga eens even het internet afstruinen :)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 01:01

Ik zou ook eens kijken naar een liverpoolstang met lichte tongboog.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 01:14

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 02:12

Ik zou ook idd gaan voor een net een lichte boog. Of een dubbelgebroken

Ik ga straks weer voor een simpele Liverpool denk ik :+
Maar moet me er ook nog wat meer in verdiepem

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 02:24

Ik heb deze voor Switch.

Afbeelding

Chip heb ik op een simpel stangetje lopen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 09:05

Lastig he een fijn bit vinden!
Ik heb er uit mijn hoofd 1 van Benjamins? Of zoiets weet niet meer precies hoe die zaak heet.

Jimmy is toch helemaal niet dik?

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:06

Patty14 schreef:
Ik heb deze voor Switch.

[ [url=m/qiuLc1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Chip heb ik op een simpel stangetje lopen.

Deze neem ik altijd nadat ik ze heb beleerd met een dubbel gebroken trensje. Fijn bit er daarvan uit kijk ik vaak verder.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:07

IngridM schreef:
Lastig he een fijn bit vinden!
Ik heb er uit mijn hoofd 1 van Benjamins? Of zoiets weet niet meer precies hoe die zaak heet.

Jimmy is toch helemaal niet dik?

Nou sinds de medicatie is hij echt heel vol geworden.

Afbeelding

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:45

Het eerste bit heeft meer een tongboogje Lillian, dat is anders dan het hele mondstuk licht gebogen. Ik heb dat bit voor Boef gehad en volgens mij was het mondstuk gewoon licht gebogen, maar dat weet ik niet zeker meer. Die tweede zou ik sowieso niet nemen, die scharen zijn veel te lang en drie gleuven heb je niet nodig. Over de kartels: je kunt het bit omdraaien, dan werken de kartels niet in op de tong maar op het gehemelte. Hefboomwerking heb je overigens alleen als je met je leidsel op de brug of eerste/tweede gleuf rijd, nagenoeg niet met de leidsels op de bril.

Het bit dat Patty heeft is een mooi bit :)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 11:04

De deken komt als het goed is eindelijk vanmiddag aan, na 10 dagen :=

Mooie en nette kast!

Knappe Jimmy! Fijn dat je gaat lessen :)

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 15:17

Jeejte jullie gaan echt super hard!

Patty, jammer dat je er morgen niet bent. Wel al andere wedstrijden gepland, leuk!
Ayla, drukke dagen! Dijn dat het weer wat beter gaat met sjors
susanne, arm ding bij de tandarts. Wat zijn magnetron pantoffels? :') :') Gefeliciteerd met je contract
Kiekeboefje, lijkt me super lastig een koe! succes ermee :)
mirriej, Leuk je eerste priveles, ging het goed?
Patty, Je kunt altijd proberen toch de kampioenschappen? Ik probeer maar gewoon 4 indoorwedstrijden mee te doen, dan heb je al kans op selectie dacht ik.
ingrid, hopen dat het snel weer beter gaat! heel spannend!
Patricia, wat schrikken van de honden!

Ik las over zwepen, ik had eerst de HH van agradi, die vond ik te klein en niet fijn heb nu een fleck zweep, die vind ik net weer iets groot maar kan ik zelf korter maken

ik zag ook nog een super mooie kast voorbijkomen! gaaf hoor

Het bit dat patty liet zien heb ik ook gekocht van de menner bij mijn tuig maar paste eddy helaas niet. als het goed is heb ik die hier nog liggen. Mag je wel voor een klein prijsje over kopen.

ik heb een ideal dekentje gekocht voor het mennen, met waterdicht en fleece voering. Maar hoe bevestigen jullie die? heb je daar misschien foto's van?

ik zoek nog fijne deken voor eddy met hals, is alleen super lastig. De br-4ever past hij perfect van de mhs maar die met hals is niet in 118 |(

Morgen weer wedstrijd *\o/*

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 17:09

@Mirriejj, leuk zeg!

Mijn foto op de vorige pagina nog gezien? Hier net gaan mennen met Finn, pfft was net 1km weg had zo iets van die pony is veel te hard aan die wagen aan het sleuren dat kan niet. Afstapt en mijn band was dus bijna plat :+ . Omgedraaid en naar huis. Met de compressor en pony voor de wagen de band geblazen (bomproof is die wel :') ) en nog even door het dorp gegaan, toch nog 5km ongeveer. Morgen of maandag wel terug inspannen als het kan. Dan de rit doen die ik had gepland, wel even die band in de gaten houden..

Is echt een haarbal
Afbeelding

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 17:28

Lori schreef:
@Mirriejj, leuk zeg!

Mijn foto op de vorige pagina nog gezien? Hier net gaan mennen met Finn, pfft was net 1km weg had zo iets van die pony is veel te hard aan die wagen aan het sleuren dat kan niet. Afstapt en mijn band was dus bijna plat :+ . Omgedraaid en naar huis. Met de compressor en pony voor de wagen de band geblazen (bomproof is die wel :') ) en nog even door het dorp gegaan, toch nog 5km ongeveer. Morgen of maandag wel terug inspannen als het kan. Dan de rit doen die ik had gepland, wel even die band in de gaten houden..

Is echt een haarbal
[ [url=m/tO42Rm.jpg]Afbeelding[/url] ]
fijn dat hij zo bomproef is!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 17:32

Ah knappe Finn! Ik had laatst ook een lekke band, erg vervelend is dat. Maar goed dat het dicht bij huis gebeurde.

Wat zijn die baaltjes die je mee besteld hebt?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 17:35

Ben ik trouwens de enige die de nieuwe site van de MHS echt verschrikkelijk irritant vind? Sinds ze ook spullen hebben voor grote paarden...
Ik zoek op Shetlander, krijg ik nog alles boven voormaat 165 :\

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 17:42

Ja klopt mirriejj moet er niet aandenken dat dat verder van huis gebeurt :n .

Die baaltjes zijn kruidenhooi, "combinatie van esparcette, timothee gras, kruiden en lijnzaadolie" (van de site). Niet als hooi vervanger gekocht maar om zoals luzerne te mengen onder het voer :) .

@Patty14, je bent niet de enige. Ik vind mijn weg op zich wel op de website maar vond het makkelijker toen het enkel mini was.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 17:45

Knappe Finn! Ook al zo een haarballetje haha :D Hopelijk was je band gewoon zacht en heb je geen lek..

Patty14 schreef:
Ben ik trouwens de enige die de nieuwe site van de MHS echt verschrikkelijk irritant vind? Sinds ze ook spullen hebben voor grote paarden...

Nee, ik ben sowieso geen fan van de website, maar dat is hier algemeen bekend geloof ik haha. :D
Wilde gisteren weer iets bestellen en las op de website dat je op factuur kunt bestellen en achteraf kunt betalen: handig! Alles in mijn mandje gedaan, kom ik bij de kassa: alleen paypal, ideal of creditcard. _-:(
Ik stop ermee :')

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 17:47

Frummels schreef:
Knappe Finn! Ook al zo een haarballetje haha :D Hopelijk was je band gewoon zacht en heb je geen lek..

Patty14 schreef:

Nee, ik ben sowieso geen fan van de website, maar dat is hier algemeen bekend geloof ik haha. :D
Wilde gisteren weer iets bestellen en las op de website dat je op factuur kunt bestellen en achteraf kunt betalen: handig! Alles in mijn mandje gedaan, kom ik bij de kassa: alleen paypal, ideal of creditcard. _-:(
Ik stop ermee :')

Haha sorry maar ik moest hier wel even hard om lachen :') Het is je niet gegund he. Wat vallen die dekens van mhs trouwens rot zeg -O-

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 17:52

Haha, ja ik dacht ik probeer het nog één aller-allerlaatste keer: maar nope. :')

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 17:55

:')

Vind de dekens van MHS ook niks hoor. Kan merken dat ze echt getest zijn op minipaarden en niet op een normale Shetlander.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 18:04

Max past ze ook niet. :n

Vandaag is hij weer onder het zadel gereden. Ging best goed ondanks zware bak.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 18:11

Ja erg balen . Hoe doen jullie dat dadelijk als het kouder wordt ? Jimmy stond van de week onder de 200 grams echt te koud, die heeft nu 300 gram op en het is nog erg warm :oo . Ik wou eigenlijk nog 2 dekens van MHS bijbestellen, maar dat ga ik niet meer doen als ik zie hoe zijn 2 dekens nu liggen.

Dus welke dekens hebben jullie en toe hoe veel grams kun je gaan?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 18:15

Ik heb een 0 grams regendeken van Premiere XS en die past vind ik heel mooi op Pepper :j andere dekens heb ik nog niet voor hem, dus ben wel benieuwd :)