Ik zal maar geen foto maken van mijn box

Ahh slaperige Jimmy

Ik ben aan het kijken naar een liverpool bit. Floor loopt wel op z'n bokkebitje maar wanneer hij echt echt even langzamer moet heeft hij de neiging (vooral als die zichzelf al heeft opgefokt) met zijn volle gewicht in het bit te hangen. Ik heb mijn leidsels door het bovenste oog. Van de zomer heb ik de leidsels een keer op het onderste oog gedaan met iemand er vlak naast, om het minste of geringste ging die met z'n hoofd slaan, achter het bit lopen, overdreven hijgen, tong erover wurmen om onder de druk vandaan te komen, dat schiet dus ook niet op.
Nu heb je met een liverpool meerdere verstel mogelijkheden. dus ben ik opzoek naar een liverpool maar god wat zijn er veel zeg.

https://menbitten.nl/181-shetlandbitten
Iemand die mee wilt kijken?
Floor is gevoelig op de tong en zijn gehemelte (tong over het bit wurmen) en hij heeft nog wel eens de neiging om zichzelf op te fokken en blijft drammen waardoor ik dus weer heel streng met mijn handen moet worden (tot het onvriendelijke toe) om tot hem door te dringen. Dit is voornamelijk als die moet stil staan wanneer we net hebben gegalopeerd, vaak heb ik dan al echt wel een stuk gedraafd en gestapt, in stap en draf doet hij helemaal niks. als ik niet galopeer dan is het probleem er ook niet.
Ik kan er voor kiezen niet te galoperen maar dat lost het probleem niet op, in galop heb ik gewoon een nette verbinding.
Het gebeurd ook wanneer we onderweg naar huis zijn, helaas kan ik niet zomaar een andere (onbekende) route naar huis kiezen. Er zijn maar twee routes naar huis over de openbare weg of ik moet bij een boer door de boomgaard maar niet iedere boer vind dat goed en als ik via de andere kant naar stal rijd moet ik ruim 8 km omrijden.
Het is tot nu toe nooit gevaarlijk geweest, want anders was ik de weg niet op gegaan alleen. Maar ik voorkom het liever wel. Als hij een rijpaard zou zijn dan zou ik het rijtechnisch veel makkelijker kunnen oplossen maar helaas zit ik er (net als iedereen hier