[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:50

Dit soort dingen doen met je baby paardje kan prima, heb je later alleen maar profijt van. Zo lang het niet wekelijks is en hij genoeg tijd krijgt om lekker jong te zijn zie ik geen probleem.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:42

Zucht ik heb mijn cap gesloopt dus ik moet opzoek naar een nieuwe..
Welke hebben jullie op op de wagen? Dr is echt zoveel keus

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 18:11

BR Viper

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:06

Ik heb een hele oude een swing :)

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:55

Moet eerlijk bekennen dat ik geen cap heb :=
Ik rijd geen wedstrijden. alleen maar op stal/buiten

Rijden jullie ook met cap buiten de wedstrijden om?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:19

ja ik rij ook buiten met cap op :j

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:20

BR Zenith maar draag cap met rijden, niet met mennen.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:23

Ik heb een HH Challege in het bruin. Draag hem altijd. Op wedstrijd, buitenrit en ook thuis in de bah.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:32

_Elaine_ schreef:
Moet eerlijk bekennen dat ik geen cap heb :=
Ik rijd geen wedstrijden. alleen maar op stal/buiten

Rijden jullie ook met cap buiten de wedstrijden om?

Ja ik men ook buiten met mijn helm. En ook in de bak etc. Ongelukken hoeven niet alleen op wedstrijd te gebeuren..

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:41

@Mira, niks aantrekken van zo een bokkers. Mag ik vragen welke hindernissen je moest doen ?

Ik heb een cap van Kramer, met sterretjes op aan de achterkant. Ik vergeet 'm nog op de wagen, morgen doe in hem aan als ik er aan denk. Is wel zo veilig.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:51

Om eerlijk te zijn, rijd ik echt nooit met een cap. Behalve met een wedstrijd...ookal was ik het vergeten tijdens het opzetten, toch Susanne? :') Ik vind het echt niet lekker zitten, altijd zweet je hoofd ervan. Maar ik ben mij natuurlijk bewust dat het met een cap veiliger is.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:55

Hahaha Charlotte de jury kwam het je even vertellen ja _O- _O-

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:02

Jelleee schreef:
Hahaha Charlotte de jury kwam het je even vertellen ja _O- _O-

:= _O- Ja, dat was niet zo slim. Ik was het helemaal vergeten.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:02

Even een vraagje: welke kleur menschort zal ik aanschaffen voor dressuur/vdh?

Tuig is zwart. Mijn wagen is zwart met grijze velgen en grijze bekleding, helm en jasje ook zwart. Ik wil iets wat mooi erbij past. Zwart schort is zo zwart maar een grijs schort valt weer weg bij mn bekleding. Ik dacht zelf aan een ruitje met zwart/grijs/licht maar misschien hebben jullie een idee.

Blauw of iets vind ik er niet bij passen.

Ter illustratie:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Susanne op 07-06-16 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:07

ik laat een zwart met gele bies maken qua menschort :D heb een knal geel wedstrijd jasje.
en heb ook nog een roze wedstrijd jasje met daarbij een knalroze menschort.
ik wil ook nog een zwart met rood wedstrijd jasje en een rood met zwarte menschort.

daarbij ook bijpassende onderleggers en been bescherming :o enkel met dressuur mag je geen been beschermers

ik zou gaan voor een leuke grijs met zwart geruite ofzo :j

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:11

Lori schreef:
@Mira, niks aantrekken van zo een bokkers. Mag ik vragen welke hindernissen je moest doen ?

Ik heb een cap van Kramer, met sterretjes op aan de achterkant. Ik vergeet 'm nog op de wagen, morgen doe in hem aan als ik er aan denk. Is wel zo veilig.

Slalom, balkjes op een rijtje door een soort van achtje erover, die beer oppakken en weer neerzetten, brug, weer balkjes en uit een vierkant achterwaarts en 90 graden draaien. Dat was het parcours.

Iedereen bedankt voor de complimenten. Hij.staat lekker op het land te niksen en gaat een keer in de week mee op een klein wandelingetje. Of lekker een poetsbeurt verder mag ie heerlijk eten en groeien en opgevoed worden.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:13

Wat een leuke foto's Mira283!! Ik vind het alleen maar goed dat je bezig bent met je enter! Ik doe ook al graag dingen met Magnum. Alleen maar makkelijk!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:18

idd hoor van wat doen worden jongen dieren alleen maar makkelijker van, helaas zelf meegemaakt hoe t is om met een 3 jarige te moeten werken die in 3 jaar geen mens gezien had of laat staan ooit een halster had om gehad.
en dat is echt geen pretje dus ja ik ben best wel voorstander, van af en toe eens lekker wat doen met de jonge dieren.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:42

Iris: de beschermers staan Tilana goed, paars kleurt mooi bij haar vacht. Fijn dat het beter gaat met haar hoefje.
LS: heftig, sterkte nog.
SF: fijn dat het beter ging met het alleen mennen met Sammeke.
Mandy: beterschap nog :(:)
Nathalie: wat vervelend dat Milk aan de kletter ging met je nieuwe wagen.. ik kan me voorstellen dat wanneer je een HCA gewend bent, je je niet fijn voelt op een wagen waar je ineens een stuk verder van je pony af zit. Begrijpelijk dat je terug wilt naar een HCA, maar ik vind de tweewieler die je nu hebt eerlijk gezegd ook niet mooi achter Milk hangen. De bomen zijn te lang, waardoor Milk te ver van je wagen af staat en de tweewieler lijkt niet in evenwicht te hangen.
Mira: goed gedaan! leuke foto's, niets mis mee om met een 1 jarige wat te doen, zolang het niet te belastend is. Ik vind hem wel aan de dunne kant, toevallig al eens ontwormd?
Susanne: ik zou voor iets met ruitjes gaan zoals jij beschrijft, dat lijkt me wel mooi.

Ik heb een BR Viper cap (dezelfde als Susanne) en ik heb 'm altijd op tijdens het mennen.

Ik heb veel van jullie zien rijden en ik vind dat iedereen het super gedaan heeft! Leuke foto's zag ik voorbij komen ook.

Sjors was zondag al erg enthousiast tijdens de bosrit, terwijl hij normaal nogal nuchter is was hij nu erg sterk en had hij een flinke looplust. Opzich fijn, maar tijdens de dressuur was hij daardoor veel te springerig en ongeconcentreerd en tijdens de vaardigheid was hij haast niet te sturen helaas. En toen de marathonhindernissen.. daar kan ik weinig zinnigs over zeggen :+ Hij was zo blij en heet toen we uit hindernis 1 kwamen dat hij erg fanatiek werd en ik 'm amper nog kon houden. Het was zeker nog controleerbaar, maar ik had er niet op gerekend omdat het zo warm was en omdat hij al 5 km + een dressuurproefje + een rondje vaardigheid had gelopen. Maar zijn hartslag was telkens heel netjes, van de warmte had hij amper last. Hij vond het gewoon zo leuk! Alleen had ik m'n leidsels op een ander deel van het bit moeten doen en beter moeten verkennen, want ik ben in 3 van de 4 hindernissen verkeerd gereden waardoor ik bij hindernis 2 al gediskwalificeerd werd :+ Toen alles nog uitgereden maar achteraf was ik toch wel een beetje teleurgesteld. Ik heb iig een prijsje gewonnen en een vriendin heeft een hoop leuke foto's gemaakt waar ik erg benieuwd naar ben.

Afbeelding
Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:00

@ayla hij zou net zes weken geleden ontwormd zijn. Nu groeit ie gigantisch door het goede voer dus hey trekt heel langzaam bij. En hij krijgt nu ook podo grow bij van mij. Vitamine spuitje heeft ie gehad, pas goed op mijn mannen hoor haha.

En Nathalie Pip was ook drie jaar kon net meelopen aan het halster en was een beetje mensen gewend. En ook nog hengst handen vol aan gehad pff. Dus hoop dat Verdi toch anders word door dit soort dingen met hem te doen al

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:05

Mira leuke foto's hoor. Ik ga ook mee met de anderen. Afentoe lol hebben is echt niwt verkeerd.

ayla mooie foto en jammer van je diskwalificatie.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:53

ayla geweldige opstijgende foto, en haha als ik al naar marathon hindernissen kijk raak ik al de kluts kwijt...

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:12

Bijlees post van de laatste paar pagina's. Heb teveel gemist om er een volledige post van te maken :+

Iris_VdV: mooie beschermers!
fenijro_tani: Wat een knappe geschoren pony zeg <3
testebeest: Oeii ziet er wel gevaarlijk uit zeg die stijger foto!

Hele leuke foto's van de smr dag!
Over het mennen met cap: Ik rijdt bijna nooit met cap, tenzij ergens verplicht of ik met mijn helmcamera men.

Ik organiseer een menrit in het het noordoosten! voor de geïnteresseerden: [BM] Liefhebbers menrit Klazianaveen (Drenthe)

Iris_VdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:05

Vraagje: is het verplicht in NL om een cap te dragen tijdens het mennen? Het zit namelijk zo dat ik hier bij ons in België eigenlijk nog nooit iemand aan de koets heb zien rijden met een cap op. En als ik dan vergelijk met Nederland, heeft bijna iedereen een op.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:13

Dankjewel Emelyne en Nathalie :)

Iris: officieel is het hier niet verplicht, maar de verzekering zal niet blij zijn wanneer er een ongeval plaats vind waarbij hoofdletsel onstaat, terwijl ruiter/menner geen cap draagt. Bovendien zijn caps in rijbakken op maneges/pensionstallen etc vaak verplicht. Zo ook op mijn stal, sinds wij nieuwe eigenaren hebben en dat vind ik alleen maar goed :)