[HK]De shethouders kletsen 2011 in

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TheJokerr

Re: [HK]De shethouders kletsen 2011 in

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 13:42

okee haha bedankt voor de welkommetjes!

ik ben Sanne, 14 jaar oud, en zit in het 2e jaar van het vmbo, dit is dus het keuze jaar, wat helaas voor mij gigantisch slecht begonnen is aangezien ik al sinds de kerst knock out lig, ik heb uiteraard inmiddels de uitslagen, ik heb voedselvergifteging en een darminfectie, maargoed, ik houd van shoppen, en ben helemaal gek van mennen kan alleen me droom niet echt waarmaken met die centjes die niet meewerken O:)

mijn paardjes ( het zijn er veel bereid je voor := )

Lucky is de shetlander waarmee ik het meest presteer, lucky is en word bereden door een klein meisje van 9 jaar, ontzettend leuk team, ik lange lijn met lucky, ik wil verder met vd en verder met longeer en grondwerk maar dit ivm gezondheid niet geslaagd, dit word pas in februari nemen we aan.. lucky is 6 jaar oud en heeft de stokmaat van 1.04 bereikt :)

Lucky staat samen met 4 andere shetlanders en een kruising shetlander :

Bella is een pittige dominante tante die zich niet wil laten kennen, is ook erg eenkennig als ze je niet mag dan moet je snel oppassen, dominantie is vaak bij ons dan ook het probleem, gericht trappen/aanvallen/steigeren/bijten ect. wel doen wij lange lijnen en eenmaal bezig zijn we niet te breken.
Bella is 7 jaar oud en heeft de stokmaat van 1.06 bereikt, ook is bella aardig aan de dikke kant, maar is niet echt gevoelig, door het dominantie probleempje kan ik niet longeren..

Lilly is een mini shetlander van 85 cm hoog, lilly is een werklustige shetlander maar staat gewoon voor de sier erbij, ze heeft vorig jaar ( 2010 ) van 2 veulens afscheid moeten nemen, ze was gedekt door een haflinger toen ze op vakantie was, blijkbaar bracht die 2 eitjes mee, het waren 2 prachtveulens allebei 1 maanoog, en een snebje en bles, zo lief.. helaas zijn ze diezelfde dag allebei begraven. Lilly is alweer 8 jaartjes jong!

Ziva is een aapjesmerrie van 25 jaartjes jong, ze is 80 cm hoog en net zo breed hihi :o ( breed gebouwd )
ze heeft een snoekbekkie en staat vollop in pensioen, maar van een crossbeurtje in de wei is ze niet vies!
onderschat nooit de schattige blikken want het zijn prachtige monsters ~~}>

Gaya is een Kruising shetlander van 3 jaar oud, waarschijnlijk met een ijslander/welsh want ze is aardig heet, ze houd haar hoofd totaal niet koel, maar wil wel graag werken, Gaya is heel erg gevoelig voor hoefbevangenheid en heeft dit ook ieder hoefbevangenheidsseizoen, ze krijgt hopelijk een graasmasker :)

Gina, is een ouderwetse dame van 33 jaartjes jong, ze staat vrijwel vollop in pensioen maar ook zij is niet vies van een crossbeurtje, gina heeft moeite met verharing en word dus altijd geholpen door mijn kleine verzorgstertjes, je moet ze zien, zo snoezig staan ze die haartjes te kammen :o

ook staat alleen lucky in mijn profiel dit word verbeterd :)

ook verzorg ik nog op 2 verschillende stallen,
1 ; hier staan allerlei mini's is ook super luxe en er staat een NRPS, het is zo gaaf om daar te verzorgen, ze lopen ook keuringen en ik hielp afgelopen jaar ook met de hengstenkeuring in bunschoten, hier was ik met Rozenhaghe's Apple pei, en heb ook nog met andere mini's gelopen van een vriendin van de baas van de stal, zo lief, er was ook een veulentje van 2 maand geloof ik, was nog zo snoezig, hoorde bij ons maar leek alsof iedereen hem mee wou nemen :o

2 ; daar gaat het topic eigenlijk niet over mja :o ik rijd een paard bij Rocky mountain X KWPN, hij heet prinz en is 9 jaar jong, het is een ruin en loopt al meer dan 5 jaar voor de kar, sinds 10 weken rijd ik hem bij en dat gaat super, ook heeft die man een merrie staan waar hij mee fokt, Santana, zij is 6 jaar en heeft al 2 veulens gehad, allebei hengsten, Jelle en Sam, sam is van dit jaar en jelle van vorig jaar, allebei schatten van een kerels en zijn niet weg bij je te slaan

Nou dit was mijn verhaal hihi :o

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 13:46

Heb je 6 pony's :o?

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 13:48

Welkom Sanne!!

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 13:53

Nou nee niet echt hihi, mag beschouwen als en mag er alles mee :)

hier wat foto's van allemaal :

Lucky met fotoshoot
Afbeelding

Bella met haar dikke pens in de zomer :) ( wie zegt dat shetjes niet kunnen strekken? O:) )
Afbeelding

Gaya met dr jonge koppie <3
Afbeelding

Gina afgelopen zomer
Afbeelding

Lilly ;
Afbeelding

nog geen foto van ziva, die is ook niet zo fotogenique

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 13:55

Wat een leukerds <3
Ik heb al eerder topics van Lucky gezien , vond het al een erg leuke shet. *D

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 13:56

haha dankjewel, ja ze is wel erg werklustig en is ook fotogenique dus veel topics :))

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 14:01

ohja en ik heb 2 honden officiëel en 1 hond logé hij is van me oma en tijdelijk hier omdat ze de heupkom gebroken heeft en het schaambeen en dus geen hyperallergeem hond kan gebruiken,

Prins is mijn hondje zo vertrouwd en lekker knus bij je, hij is 9 jaar, kruising van Teckel en boerenfox ( mama teckel ) is echt een kindervriend, hij kan alle kunstjes die je maar kunt bedenken, van kusje tot omrollen van lezen tot spelletjes spelen echt een tophondje! helaas word hij dus gewoon oud en grijs en krijgt hij pijn van zijn beentje met springen ect.

maar dan heb je nog bram die graag ervan houd prins uit te dagen tot een spelletje stoeien :))
Bram is een kruising van Cocker spaniel en Basset hound ( mama basset ) is inmiddels alweer 2 jaar bij ons en is erg aanhankelijk, maar kan ook zijn ruige momentjes hebben, hij is liever lui dan moe en hangt de hele dag, hij is een mama's hondje dus hangt iedere avond bij mama om zijn verhaaltje te vertellen ( met harken, en piepen doet hij zijn verhaaltje echt waar :)) )

Momenteel dus :
Bo, is een kruising tussel Jackrussel en een boerenfox, hij is echt een ADHD, autistische hond want hij kan niet anders dan de hele dag lopen := hij kan heel lief zijn met zijn puppy ogen maar ook zo strontvervelend :+ hij is 10 jaartjes oud, maar kan nog heus geweldadig vechten met prins om de ere plaats.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 14:03

de hondjes :
van links naar rechts,
Prins, bo, bram :))
Afbeelding

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 14:13

Ook leuke hondjes!
Zitten ze nou aa een longeerlijn vast? :+

Ik vergeet totaal mezelf voor te stellen , wat onbeleefd :o
Ik ben Lois , ben 13 jaar en zit n de 2de van Havo/Vwo.
Ik heb zelf een shet x dartmoor , Magic.
Hij is 4 jaar oud , vorig jaar heb ik hem zelf ingereden , maar nu ben ik gestopt.
Ik wil binnenkort weer gaan vd'en en berder longeer , langelijn en wandel ik met hem.

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 14:16

leuke ponys&honden sanne. :D

ik ben hannemarie, 14 jaar & zit in 3 havo..
ik heb een shetlandermerrie Dawn ! (:

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 14:17

Hannemarie schreef:
leuke ponys&honden sanne. :D

ik ben hannemarie, 14 jaar & zit in 3 havo..
ik heb een shetlandermerrie Dawn ! (:

En Dawn is schattig <3

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 14:19

haha, dankje (:

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 14:22

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA MN LENZEN ZIJN ER!
ga ze nu ophalen :):)

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 15:53

haha Goed Lois en Hannemarie! :) ja dat kan ik wel onthouden,

Ik ben niet echt goed in namen :o

hihi nee de honden zitten apart aan de lijn :)
aah dawn is inderdaad schattig :))
maar magic heeft ook geen verkeerd jasje hoor :+:

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 15:56

Dankje <3
Helaas moet zn mooie jas er misschien af , want hij heeft luizen ;(

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 15:59

echt? oooh ik had dat bij mij vorige verzorgpony jezus die had een aanval! gelukkig in de zomer.. maar nu is het nog best koud brr :brr: gelukkig kunnen ze niet op mensen,

ik moest toen zeker 1x per dag wassen met speciale luizen shampoo hier te koop bij boerenbond ( welkoop )

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 16:07

Hij heeft al een middel gehad wat je op de huid aan moest brengen , maar als dat niet helpt moeten ze alsnog gewassen , maar omdat het zo koud is wil ik hem dan scheren. Maar eerst mar ens zien of het al over is :)

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 16:38

IK HEB MIJN LENZEN :):)

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 16:45

Hannemarie schreef:
IK HEB MIJN LENZEN :):)

OEHHH :):)
Ik wil ook lenzen ;(

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 16:48

hihi ik heb die gelukkig niet nodig :=

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:00

ik eb trouwens nieuwe spullen ingeslagen ondanks dat ik niet uit huis mag hihi :o
een nieuwe halster zo leuk :) wil ik voor de mini lilly gebruiken :)
een paars shetten dekje, ook al zo snoezig, voor het longeren van lilly,
en een vliegendeken voor lucky want die heeft er zoon last van :(:)

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:11

TheJokerr schreef:
ik eb trouwens nieuwe spullen ingeslagen ondanks dat ik niet uit huis mag hihi :o
een nieuwe halster zo leuk :) wil ik voor de mini lilly gebruiken :)
een paars shetten dekje, ook al zo snoezig, voor het longeren van lilly,
en een vliegendeken voor lucky want die heeft er zoon last van :(:)

Kan je zo'n vliegendeken eigenlijk dan de hele dag oplaten??
Magic krijgt sowieso een vliegenmasker en antivliegenspray.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:16

ik hoop het, ga altijd in de zomer 2x per dag, 's ochtends en 's avonds.. maar ik ga ervan uit dat gaya apart met gina komt te staan ( waar ze nu ook staan, hun staan apart omdat ze bijgevoerd moeten worden :) ) en dan kan ik het wel oplaten, gaat hij gewoon 's avonds af en 's ochtends op, dan zijn de meeste vliegen wel weg :)

heb ook een vliegenmasker maar die is net íets te groot en lijkt ze net jan eppoo :=

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:33

sanne welkom !
En wat een leuke pony's en honden heb je :)

lois007 : Vliegendeken kan je gewoon de heele dag oplaten hoor :)

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:36

Heeeeeeei :+:

Welkom nieuweling! :)
Ik ben Linsey, 14 jaar, 3 vwo en heb een knappe shet Goofy. <3