[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 22:43

Om te beginnen wens ik iedereen veel succes :j .

@LS, klinkt heftig, wel mooi dat Amadeus je hielp bij je aanval. Dieren voelen het vaak aan dat er iets mis is.

fenijro_tani

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:11

lang geleden dat ik hier iets heb geplaatst :) .
Tess is een tijd geleden geschoren en heeft vandaag een nieuw dekentje gehad!

Voor:
Afbeelding
Afbeelding

Na:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Haar nieuwe dekentje:
Afbeelding
(vliegendeken van de stout collectie van harrys horse) er komt sowieso ook nog de zweetdeken aan, en als ze uit haar regendeken komt er een uit de collectie ;) .
Was nog een lastige keuze tussen premiere en harrys horse, maar ik heb niet zoveel met blauw dus de keuze was redelijk snel gemaakt.

Ik heb voor tess ook een eigen blog pagina aangemaakt:
https://luckytess.wordpress.com/

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:37

Zo die is opgeknapt maar daar mag wel flink wat voer in, wat is ie dun

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:36

Iedereen heel veel succes en plezier gewenst vandaag!

Mira Succes vandaag!
Patty Sterkte met Switch!
LS Arthur ziet er inderdaad niet uit. Hij krijgt lijnzaad bij, maar is helaas altijd geen held bij het verharen. Hij zit nu relatief ver.
:(:) Het tuig staat Amadeus echt goed! :(:) voor gisteren, fijn dat je toch nog goed gereden hebt
Jelle Staat chique!
Mandy Max lijkt me wel een grapjas :P
Iris Wat staan de beschermers leuk! :D
Nathalie Ziet er al veel beter uit!
Fenjiro Zal wel een verlossing geweest zijn, zo'n vacht! Ik heb hetzelfde dekentje :)

Even een update delen, stiekem echt wel trots! Gisteren nog eens alleen gaan mennen met Sammeke, die het ontzettend moeilijk vind en heel onzeker word en vaak wilt terugdraaien. Gisteren niet! Ze was wel onzeker in het begin, maar ging wel goed door op stem. Het was er sneller uitgereden dan laatst, en ze deed het echt goed! We hebben weer grenzen verlegd :)

Afbeelding

Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:48

Stoere Sammeke! Wat goed dat je je grenzen hebt verlegd

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:58

Heel veel succes en plezier vandaag iedereen die naar de wedstrijddag gaat!

Is het eindelijk lekker weer in een weekend.. Wie ligt er ziek op bed? ;(
Was gisteren met collega's varen en bbqen, maar ben bij de bbq plek opgehaald.. Kon niet meer mee terug varen.
Laatst bijgewerkt door Mandyy op 05-06-16 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 09:02

Lot, wat leuk dat zon dag werd georganiseerd! Vervelend dat het voor jou zo liep, kan me voorstellen dat het heel lastig is nu. :(:)

Max is idd een grapjas. :)) Heeft altijd gekke dingen.
Nieuwe verzorgster gisteren al wel beetje erop voorbereid. :P

Super dat het mennen met Sammeke alleen zo goed ging. Geeft gelijk vertrouwen voor een volgende keer!

Iris_VdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:44

Dat parcours lijkt me zo leuk waar velen van jullie heen gaan, spijtig dat ze dat niet doen hier in Oost-Vlaanderen, ook zijn er totaal niet veel mensen rondom mij die mennen met shets of mini's. Altijd alleen op pad dus. Dat sterrendeken ziet er geweldig uit!
Update van Tilana's hoefje: gisteren toch nog de hoefsmid gebeld (tevens mijn buurman, lekker handig ;) ) die was zo vriendelijk om nog even te komen kijken last minute. Op het eerste zicht zag die scheur er redelijk hoog uit, maar wat we niet konden zien is dat daaronder haar gezonde hoef al flink doorgegroeid was, dus na tien minuutjes werk kreeg ik te horen dat we weer vollop aan de slag mogen. Nog twee weekjes laten uitgroeien en we kunnen terug de baan op. Dus uit euforie een mooie frontriem besteld op Frontriem Design met veel bling, daar gaat mijn geld :p
Dit was de scheur een paar dagen geleden, gisteren was die barst langs beide kanten opengegaan en zag het er 10x erger uit.
Afbeelding
en na: juist wat opletten met dat kleine barstje langs buiten nog

Afbeelding

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:55

Sammeke wat goed dat je de grenzen verlegd :D

Mandy zonnesteek opgelopen?

Iris goed de hoefwand kort houden dan is de kans op scheuren minder.

Oh ik heb zo een last van hooikoorts mijn ogen tranen mijn neus loopt, word er helemaal gek van en anti hooikoorts lijkt niet echt denderend te werken.

Vanavond ff lekker naar t strand met milk
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 05-06-16 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:56

Nee flinke hooikoorts die migraine veroorzaakt.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:57

Mandyy schreef:
Nee flinke hooikoorts die migraine veroorzaakt.

Ben dus niet de enige met hooikoorts, word er hier ook helemaal gek van incl loop neus en ogen

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 12:05

Ja dat ben ik wel gewend.. maar dit jaar is het nog erger: de benauwdheid, keelpijn, jeuk overal in hoofd, hoofdpijn en vervolgens migraine..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 12:30

Keelpijn en benauwdheid heb ik ook last van helaas, maar dan koppijn en migraine krijgen is gewoon waardeloos...

Iedereen op de smr wedstrijddag succes!!! Heb er slecht geslapen dus ga nu niet lang autorijden...

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:09

Ik heb ook zware hooikoorts dat ook migraine veroorzaakt. Verschrikkelijk vervelend...

Heb heerlijk mijn ponys geverfd en met Pip twee prijzen gehaald derde en vijfde. Verdi is ongelooflijk braaf, draven aan de hand lukt niet nog maar hij.is net een dus mag ie.lekker stappen

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:18

Beterschap Mandy!

Jeetje die pony mag wel een wormenkuurtje en flink wat voer hebben inderdaad.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:03

Ik vergeet telkens mee te lezen, sorry daarvoor en sorry dat ik niet op alles reageer.

Jorie staat nu gewoon te zweten in zijn halve wintervacht, lijkt mij ook niet echt gezond. Dus ik ben met een schaar in de weer geweest, scheren wil ik niet, hij moet zelf uit zijn vacht kunnen geraken en als je scheert, neem je ook meteen de zomervacht mee. Ook zweet hij zich het apenzuur onder die dikke manen, dus die heeft hij nu in een vlecht zitten. Hij vond het vaststaan en vlechten best oké, want hij stond vast met het halstertouw waarvan hij graag op de gesp sabbelt (daar zo ook een foto van, ik ga ze nu eerst voeren (lijnzaad is hopelijk inmiddels afgekoeld)). Ik weet dus al welk smaakje bit hij later moet hebben, want die gesp neemt hij altijd zelf in de mond :+

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:17

zucht hier vanmiddag met milk en de wagen op hol geslagen, en ik heb mij nog nooit zo onveilig gevoeld achter een paard...
daarom de keus gemaakt dat mijn 2 wieler te koop staat -O-

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:40

Wat jammer zeg, balen :(

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:46

fenijro_tani, ziet er goed uit! Mag alleen wel wat bijgevoerd worden.
Sammyfloor, leuk uitzicht heb je, fijn dat het goed ging!
Mandyy, beterschap!
Iris_VdV, goed kort houden idd, het ziet er wel netter uit!

Poeh wat een dag! Ik ben helemaal op! Maar het was echt super leuk! Als eerst moest ik de bosrit doen, dat ging hartstikke goed. We moesten tussen 35-39 minuten binnenkomen en ik en iemand anders kwamen na 37 minuten binnen. Het was wel een héél rustig tempo.

Daarna moest ik de dressuur doen en dat ging wel redelijk. Ik moet meer stelling vragen. Daarna kwamen de pionnetjes... ik heb alles in galop gedaan, helaas zijn er 4 balletjes eraf. Iets teveel enthousiasme. :') Maar Astrid deed het hartstikke braaf!

Daarna moesten we de hindernissen doen, dat doet ze altijd super snel en ging ook erg goed! Vooral de waterbak vond ik leuk! Na de laatste hindernis ging ik stappen terwijl ik nog naar de finish moest rijden, daar wat tijd verloren, dom. :')

Daarna was de prijsuitreiking en ben ik 4e geworden, had ik totaal niet verwacht. Vooral omdat ik bij de pionnetjes er 4 af had.

Ik had trouwens mijn helmcamera mee om het te filmen, was ik hem vergeten op te laden...

Maar het was echt een super leuke dag!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:47

Wat jammer nathalie wat is er gebeurd?

Hier noe na de shetlander dag maar was weer gezellig en eum art was bijna overal braaf :')

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:54

nou was onderweg naar huis en toen reed er een auto met aanhanger achter ons met wapperend zeil, en in maar een paar seconden ging milk van heerlijk te rijden, naar compleet oncontroleerbaar en zijn we in volle rengallop over de weg gaan denderen..
ik heb mij nog nooit zo onveilig gevoeld op een wagen, maar ben zo geschrokken dat ik met deze wagen echt niet meer naar buiten durf.

ik heb een half uur naast milk gelopen voordat ik nog op de wagen durfde te zitten.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:14

Oei, Nathalie dat is echt wel flink schrikken, ik snap dat je dan even niet meer durft. Ik heb ook zo'n drie maanden moeten wandelen voordat ik weer Alex voor onze kar durfde te zetten, na een pauze van een aantal jaren, dus ja ik begrijp maar al te goed hoe het voelt als ze echt in volle rengalop wegsprinten en dat was dan niet 1 keer, maar ook echt 2 keer vlak achter elkaar. Daarna de pony uitgespannen en een week later met een vriendin die wat zekerder was weer, maar toen sprintte hij er ook zonder controle vandoor omdat hij een fietser zag. Dat was op zijn vijfde en toen heeft hij er 3 jaar lang niet meer voor gestaan, op wat korte ritjes achter huis na. Wat voor een sulky had je erachter dan, als ik vragen mag (ik ben nog altijd zoekende naar een sulky, maar wilt het liefste een hca)?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:21

mijn 2 wieler uit frankrijk
Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:30

Da's wel een mooie ja, heb net even je hele verbouw topic doorgelezen en je hebt m dus aangepast op korte benen? Ik heb zelf ook korte benen en ben maar 1.63 lang en dan is mijn bovenlijf ook nog langer, dus dat zou voor mij wel handig zijn. Dus ik snap dat je m daarom ging verbouwen, alleen past hier ook een minishet van 85 cm voor?, want volgens mij is Milk groter dan Alex.

Edit; kauwend op een gesp, hier zijn vlecht:

Afbeelding

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:10

Nee deze is wel echt voor 1 meter tot denk 1.20 groter niet