[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:46

Susanne schreef:
Yay mijn contract is voor onbepaalde tijd verlengt :D

Wat goed! Gefeliciteerd.

IngridM

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:49

Top Susanne! Gefeliciteerd!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:50

Gefeliciteerd!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:00

Gefeliciteerd Susanne!

Wat balen zeg dat ze nog steeds zo'n last heeft, Patricia.

Hier lopen de katten vrij rond, maar dat is op de gehele straat zo. Dus wij hebben net zoveel 'last' van andermans katten als zij van de onze :P

Ik weet nu trouwens niet wat ik met Jorie aan moet. Hij heeft dikke plakkaten huidschilfer vastzitten in zijn vacht op zijn kont(vandaar dat ie telkens zo schuurde aan de gladde paal). Dus ik heb vandaag een aantal van die plakkaten staan verwijderen, ze zitten echt alleen maar vast in zijn vacht en niet aan zijn huid. Maar ik trek wel haren mee iedere keer als ik ze eruit wil halen, ik ben echt bang dat ie luizen heeft overigens. Maar nu weet ik ook waarom hij er zo punky bijloopt op zijn kont met de haren, dat komt dus door die huidschilfers. Luizen kan ik zelf niet op checken, toen ze vorig jaar helemaal vol stonden ermee, zag ik die krengen nog niet lopen totdat de da de haren opzij schoof. Of hij heeft ook ZE net als Alex, maar dat zou echt ongelooflijk balen zijn..

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:22

Gefeliciteerd Susanne!

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:39

Ik doelde natuurlijk op honden die niet luisteren naar hun baas. Die moeten gewoon vast. Maargoed dat is mijn mening

En katten. Tja mijne komen niet buiten

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:27

@Susanne, fijn nieuw!

Hier gaan de katten niet naar buiten behalve dan "onze" aanloopkat maar hij panikeert in huis.

@Fennadev ben je er al eens met zo een metalen hondenvlooien kam doorgeweest? Misschien dat dat duidelijkheid geeft.

Hier komen ze hopelijk vrijdag voer leveren. :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:59

Gefeliciteerd Susanne!! :)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:25

Gefeliciteerd Susanne!!

Honden moeten uiteraard wel luisteren!! Mijn oudste hond luistert eigenlijk super goed maar soms heeft hij zo’n bui dan wil hij niks horen. Dan lijn ik hem ook aan. Je moet je hond gewoon kennen en daar naar handelen. Helaas zie je veel mensen lopen die vooral bezig zijn met zichzelf of hun telefoon. Dan snap ik wel dat de hond weg loopt. Ik ben altijd de hele wandeling met de honden aan het praten en bezig met ze.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:32

Honden horen inderdaad te luisteren en niet zomaar op paarden af te vliegen. Wij wandelen geregeld met al onze 7 honden los, maar zelfs dan staan ze altijd onder appél.

Ik heb Jimmy er trouwens wel op getraind dat hij niet reageert op honden die op hem af vliegen. Eerst door de honden dagelijks mee de paddock mee in te nemen, daar rennen en spelen ze dan en rennen net zo goed onder de paarden door. Daarna ook met naar het bos gaan.
Ik heb het langzaam opgebouwd tot dat de honden in noodtempo kunnen passeren. Hier maak ik namelijk geregeld mee in het bos dat honden op ons afvliegen, dus ik ben blij dat Jimmy dit gewend is.

Welke zweep gebruiken jullie trouwens met mennen? Ik gebruik nu deze:
https://www.agradi.nl/harrys-horse-menzweep-110cm.htm
Maar helaas vind ik die iets te zwaar in mijn hand liggen en ik vind hem net te kort.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:38

Susanne schreef:
Yay mijn contract is voor onbepaalde tijd verlengt :D

gefeliciteerd! wat voor werk deed je ook al weer?

Ik net weer op stal geweest, Faya haar beentje 2 x zo dik als vanmorgen. wel voordeel als je collega dierenarts is en gelijk nog even kon kijken. Als ze zo pijnlijk blijft en de zwelling van de week afneemt waarschijnlijk toch even langs de kliniek voor een echo ofzo.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:55

mirriej, ik gebruik die ook en dan ook nog met het zwiepje vastgebonden in de menlessen. Ik vind het echt niet optimaal, maar ik mag niet met een langere zweep en een zweep met zwiep mennen. Ook kan ik daardoor er niet echt aan voldoen als mij van de lesgever gevraagd wordt of ik hem links of rechts kan beperken met de zweep ik dit echt niet kan en het met het bit op moet lossen. Met mijn langere zweep volstaat een tikje op de hals aan de kant die ik moet beperken, alles verder naar achteren ziet Alex als aanmoediging naar voren. Sowieso reik ik ook niet tot aan de schoft met mijn Harry's horse en met de fleck kan ik hem in principe als ik wil op de neus tikken. Dit hoef ik gelukkig niet meer te doen, want hij heeft inmiddels minder de neiging om ineens linksaf te slaan. Volgens mij heb ik deze: https://www.demenner.nl/zwepen/marathon ... licht.html maar ik heb hem destijds voor iets van 15 euro gekocht bij een standje van een paardenevenement.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 23:02

mirriejj schreef:
Honden horen inderdaad te luisteren en niet zomaar op paarden af te vliegen. Wij wandelen geregeld met al onze 7 honden los, maar zelfs dan staan ze altijd onder appél.

Ik heb Jimmy er trouwens wel op getraind dat hij niet reageert op honden die op hem af vliegen. Eerst door de honden dagelijks mee de paddock mee in te nemen, daar rennen en spelen ze dan en rennen net zo goed onder de paarden door. Daarna ook met naar het bos gaan.
Ik heb het langzaam opgebouwd tot dat de honden in noodtempo kunnen passeren. Hier maak ik namelijk geregeld mee in het bos dat honden op ons afvliegen, dus ik ben blij dat Jimmy dit gewend is.

Welke zweep gebruiken jullie trouwens met mennen? Ik gebruik nu deze:
https://www.agradi.nl/harrys-horse-menzweep-110cm.htm
Maar helaas vind ik die iets te zwaar in mijn hand liggen en ik vind hem net te kort.

ik heb een carbon fleck zweep

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 23:43

Gefeliciteerd Susanne! :D

Wat balen Patricia :) hopelijk valt het allemaal mee...

Ik had een dekentje gekocht via marktplaats, is de deken kwijt geraakt bij de post _-:( dus dag deken ;(

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 23:45

Meen je niet. Weet je wel zeker dat hij verstuurd is? Anders even contact opnemen met PostNL. Heb ik laatst ook gehad, volgende dag had ik hem in huis.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 23:52

Gefeliciteerd Susanne!

Hoezo mag je niet met een langere zweep mennen Fenna? En je moet zonder slag mennen? Vreemd. Ik heb een menzweep van de lokale ruiterwinkel, geen idee welk merk maar het is een super fijn ding. Heb de slag korter geknipt, bij de meeste zwepen zijn ze vaak super lang, maar je hebt 'm wel nodig.

:(:) voor Faya Patricia, hopelijk knapt ze gauw op!

Balen Linsey, waarmee is het verzonden?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 00:05

Ayla, omdat de andere pony's teveel reageren op het zwiep geluid van mijn zweep en ik vind het zelf maar onhandig om constant mijn 120 zweep te moeten omtapen en onttapen als ik dan buiten ga rijden. Ik ga komende vrijdag misschien wel gewoon met twee zwepen rijden, dus in eerste instantie mijn fleck en als ze willen dat ik wissel dat ik dan wissel. Want ik vind het niet heel fair naar Alex toe dat ik nu alles in zijn mond loop op te lossen. Vooral omdat hij in de les soms ook onder oefeningen probeert uit te komen door plotseling op links te gaan hangen. Tijdens buitenrit voldoet een tikje tegen de hals aan de linkerkant dan om te vertellen dat dat niet mag, in de les kan ik niks met mijn zweep. Zelfs niet eens aanmoedigen, want ik praktisch alleen een klets op de kont geven en Alex reageert voornamelijk sterk op het punt waar een ruiter zijn been zou aanleggen. Bij mijn fleck is de slag overigens niet heel lang, bij de hh wel.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 00:12

Wat een rare regel zeg. Moet iedereen dat?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 00:18

Als je alleen maar aantikt en niet 'slaat' hoort niemand een 'zwiep' lijkt me. Wat een rare regel. Je zweep is je been!

Dat is balen Patricia hopen dat ze snel opknapt!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 00:24

Nee alleen ik (Dat is het nadeel als de reactieve pony van mensen is die in het bestuur zitten) :')
De rest zijn overigens ook allemaal vierwielers op eentje na met een grote shet en sulky en dus ook een grote zweep.De rest is dus allemaal combi langere zweep weinig slag. Maar dat is de fleck ook, dus ik hoop dat die wel mag vrijdag. Verder houd ik mijn zweep nu ook anders vast, al vergeet dat soms nog wel eens. Slechte gewoonten zijn zo lastig af te leren. Ik houd zeg maar de zweep niet schuin omhoog naar links, maar schuin naar voren links waardoor de slag zo ongeveer permanent tegen Alex zijn kont aankomt, daardoor reageert hij ook niet op een klets op de kont meer. Maar ik begin het nu inmiddels wel te leren om de zweep goed te houden, moet mezelf er alleen aan blijven herinneren. En met de HH moet ik kiezen, voorwaarts zetten door de zweep tegen het hulpplek voor vooruit te doen en contact met de mond verliezen of hopen dat mijn stem genoeg is. Dat laatste is meestal wel het geval gelukkig, Alex reageert echt super op stem. Ook het commando rechts begint zonder zweephulp te komen, want meneer loopt het liefst links op de weg dus ik roep zo ongeveer de hele weg 'Rochts'(tja Fries hè, dus Friese hulpen voor mijn pony) :')

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 01:22

Waarom knip je niet een stuk van de slag af? Linda heeft dezelfde zweep en ik heb er voor haar ook een stuk afgeknipt, zo'n lange slag is onnodig en onhandig. Dan ben je gelijk van het zwiepgeluid af, hangt de slag niet meer tegen zijn achterwerk en je kunt preciezer met je zweephulp (=been) zijn.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:16

Jeetje dit is wel een super actief topic zeg :+ Maar ben weer bijgelezen :D

Claudiadvx: Misty ziet er goed uit in haar stalletje!

Susanne: Schattig dat lipje van Willem, dan is zo’n tandarts halster wel ineens heel groot haha. Gefeliciteerd met je verlenging!

Mirriejj: fijn dat de paarden nu bij je thuis zo op knappen! Mijn shet blijft goed op gewicht waar juist onze tinker snel dichtgroeit. Vind het wel lastig, vorige paarden waren eerder sneller te dun dan te dik. Dat vind ik toch makkelijker. Komt vast goed als je het werk weer op gaat pakken!

IngridM: wat ontzettend balen zeg van Alf, ik ben natuurlijk nieuw, maar wat heeft hij precies?

Kiekeboefje: Stallingsdrama is altijd zo vervelend.. ik heb nu een fijn plekje op ongeveer 4km van huis. Huur een weiland met stallen van mensen. Wel fijn dat ik alles privé heb. Maar als ik eens een keer weg ben of niet kan willen hun ook voeren. En ze hebben zelfs voor ons net een bak aangelegd!

Patricia_86: Leuke actie foto zo op het strand! Jeetje wat schrikken zeg! Vreselijk ook zoiets, en dat ze dan ook gewoon wegrennen. Schandalig… Hmm klinkt dus niet echt lekker, hopelijk valt het toch nog mee…

Ik ga donderdag de sulky ophalen *\o/* en ik heb mijn tuig nog niet binnen -O- ook gekocht via marktplaats. Zou maandag al met de post zijn meegegaan. Nouja wacht vandaag nog even af en anders ga ik er achteraan.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:18

Wat een bijzondere menles krijg jij dan als je je zweep niet mag gebruiken zoals het hoort. Misschien tijd voor een andere (privé!) les? Ik denk dat je daar veel kunt leren. Bij jouw les krijg ik altijd een beetje het idee dat jullie achter elkaar aan hobbelen en wat figuurtjes rijden en een beetje meeliften op de wagen ipv leren te ménnen. Of niet? :)

M'n vriend en ik vertrekken zo voor een lang weekendje Brugge :+: **\O/**

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:20

Leuk Urosa (wat is jouw naam ook al weer?), wat voor sulky heb je gekocht?

Linsey oh wat irritant van die deken! Had je wel een t&t code gehad, wat staat daar op?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:38

Zweepjes heb ik geen ervaring mee, want wij mennen natuurlijk nog niet :D

Susanne: Veel plezier in Brugge samen!

urosa: wat leuk, een nieuwe sulky :) Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat voor sulky heb je gekocht?

Vervelend zeg al die verdwenen spullen die via marktplaats worden verzonden :(:)