[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Linsey1998

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:02

Ahh balen Ingrid!

Mirrieej ik ben echt opzoek naar een deken met hals :)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 17:32

Linsey heeft Nika deze niet??

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:44

Zoals jullie weten heb ik floor gedeeltelijk geschoren. Nu is het zo dat door de deken de haren op zijn rug heel raar gaan staan. Als het ware 'omhoog' zou dit heel veel kwaad kunnen? := het staat zo raar

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:46

Hoe doe je je deken op? Probeer hem altijd eerst even wat naar voren te leggen en trek/schuif hem daarna naar achter tot hij op de juiste plek ligt. Dan liggen eventuele dwarse haartjes meteen de juiste richting op en voorkomt irritatie :)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:50

Susanne schreef:
Hoe doe je je deken op? Probeer hem altijd eerst even wat naar voren te leggen en trek/schuif hem daarna naar achter tot hij op de juiste plek ligt. Dan liggen eventuele dwarse haartjes meteen de juiste richting op en voorkomt irritatie :)

Zo doe ik het ook altijd. Heb nooit last van haren die rechtop staan.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:20

Nick had dat inderdaad ook Lillian. Ik heb nu toch zijn rug maar kaal geschoren omdat hij er haarpijn (is dat een iets?) van leek te hebben. Als ik die plekken rosborstelde drukte hij zijn rug weg en nu het kaal is niet meer.

Wat balen Ingrid... duimen voor verbetering de komende 6 weken! :(:)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:21

Kcinarual schreef:
Nick had dat inderdaad ook Lillian. Ik heb nu toch zijn rug maar kaal geschoren omdat hij er haarpijn (is dat een iets?) van leek te hebben. Als ik die plekken rosborstelde drukte hij zijn rug weg en nu het kaal is niet meer.

Wat balen Ingrid... duimen voor verbetering de komende 6 weken! :(:)

Als ik mijn haar te lang in een staart draag, dan krijg ik ook haarpijn. Dus het zou me niets verbazen als paarden dat ook zouden kunnen hebben.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:28

Ik leg de deken inderdaad inderdaad wat verder naar voor, maak de borst vast en schuif de achterkant naar achter.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:28

Is er een reden dat je hem niet helemaal geschoren hebt? Of iig z'n rug niet?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:34

Alex is ook gegroeid in bespiering en daardoor heeft de te kleine 105 onderdeken dus echt schade aangebracht. Zijn slobberjurken van maat 110 passen nu overigens wel veel beter, want er zit veel meer pony in! Even ter vergelijking, dit was Alex dus vorig jaar:
Afbeelding
Een goede vergelijkingsfoto heb ik niet echt, maak voornamelijk billenfoto's op het moment. Mijn nieuwe onderdeken is nu net besteld bij MHS, vind het wel wat knullig dat er een staartflap bij aan zit, maar goed.

@Kiekeboefje, Nika gaat maar tot 300 gram. Wij rijden trouwens als alles goed gaat ook de Drents-Friese wold rit. Maar eerst de kerstrit, mijn moeder heeft vrij gekregen. Alleen ik ben mijn tweede cap even kwijt en als ze wil meerijden, moet ze een cap op hebben...

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:38

Lillian, Sjors had ook zo'n jachtmodel en zijn haren lagen altijd mooi plat, vreemd dat ze bij Floor overeind blijven staan. Persoonlijk zou ik zijn rug er gewoon bij pakken, Sjors kreeg er uiteindelijk broeiplekken van. Je probeert de kale delen voldoende warm te houden maar de delen waar nog wel gewoon wintervacht zit, hebben eigenlijk helemaal geen deken nodig.

Afbeelding

Beertje <3

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:47

Ayla daar zeg je inderdaad wel iets logisch... Misschien indd er toch maar af.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:48

@Fenna, wacht eerst maar aan of er een staartflap aan zit. Ik had laatst ook een onderdeken besteld. Op de foto met staartflap maar kreeg er een zonder :+.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:49

Afbeelding
Ik was vandaag lekker naar het strand... was heel leuk tot de laatste 2 kilometer. Een zwarte herder wilde Faya haar staart pakken. Toen schopte ze over de streng en schrok zich rot.hond bleef blaffen en om haar heengaan. Faya blijver bokken in galop. 2span tot stilstand gekregen na 10 a 20 meter. Hond en eigenaar rende gauw andere kant op. Faya rillen van angst en op 3 benen staan. Caya ook erg geschrokken. Toen 2 kilometer naar trailer moeten lopen. Karin naast faya. En ik naast caya die in haar eentje de wagen moest trekken. Faya rillen over haar hele lijf en van streek. Klein wondje aan been maar loopt kreupel. Nu duimen dat ze alleen beurs is. Karin is gelukkig dierenarts. Faya echt zo geschrokken en stijf nu....

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:53

Alex mag binnenkort overigens ook nog wel weer eens een keer geschoren en ik overweeg zijn kin in ieder geval ook mee te pakken. Hij schuurt eigenlijk constant daar, ik vermoed dat de haren toch wat te dicht zijn. Verder scheer ik Alex zijn hals dan niet meer zo breed mee, aangezien hij het haar daar nu toch wel nodig heeft en ik niet met halsdekens ga werken.
@Patty ik vind het alleen maar onhandig als ie er wel aanzit, want dan moet Alex twee staartflappen+ zijn eigen megadikke staart optillen. :+

@Ayla die foto van Sjors <3
Heb je binnenkort ook weer groen licht om hem wat op te pakken?

@Patricia arme Faya, hopelijk is ze alleen wat beurs... :(:)
Hier gelukkig alleen nog maar goed luisterende honden/ honden die gauw werden aangelijnd tegen gekomen. En zo niet, ik kan er altijd bij met de zweep omdat ik op een sulky zit.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:55

Patricia_86 schreef:
[ [url=m/fVJDX9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik was vandaag lekker naar het strand... was heel leuk tot de laatste 2 kilometer. Een zwarte herder wilde Faya haar staart pakken. Toen schopte ze over de streng en schrok zich rot.hond bleef blaffen en om haar heengaan. Faya blijver bokken in galop. 2span tot stilstand gekregen na 10 a 20 meter. Hond en eigenaar rende gauw andere kant op. Faya rillen van angst en op 3 benen staan. Caya ook erg geschrokken. Toen 2 kilometer naar trailer moeten lopen. Karin naast faya. En ik naast caya die in haar eentje de wagen moest trekken. Faya rillen over haar hele lijf en van streek. Klein wondje aan been maar loopt kreupel. Nu duimen dat ze alleen beurs is. Karin is gelukkig dierenarts. Faya echt zo geschrokken en stijf nu....

He bah wat naar zeg, hopen dat ze er in het koppie niets aan overhoudt. Ik ben dol op honden, maar met de sulky houdt ik ze op afstand met mijn zweep.

Ik heb het 2 jaar terug gehad met onze toenmalige shet, die liep al ruim 15 voor de wagen. Ik kreeg toen mijn hca, waar hij 1 mini bokje voor gaf en het rekje aan tikte, hij is daar zo enorm hard van geschrokken dat ik hem niet meer voor de sulky kreeg. Hij liet zelfs gewoon zijn plas lopen uit angst, dat was echt bizar want het bokje stelde eigenlijk niets voor -O- Pony door de hele malle molen, maar mankeerde lichamelijk niets, maar in het koppie is het nooit meer goed gekomen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:58

Wat schrikken Patricia!! Asociaal van die honden eigenaar

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:59

Snap ik Fenna. Ik was ook blij dat die er niet aan zat :D.

Jeetje Patricia wat schrikken zeg!! Hopelijk loopt ze snel weer goed en valt het allemaal mee. Heb er zo hekel aan als mensen hun hond niet bij hun kunnen houden.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:02

Ja heb ook echt een hekel aan niet luisterende loslopende honden... paar jaar geleden ons hondje doodgebeten Door grotere hond en nu Faya zo geschrokken... :-(

Ik vind staartflappen altijd wel fijn aan een deken

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:02

Jeetje Patricia wat een naar einde van een leuke rit.. arme Faya :(:) Hopelijk loopt ze gauw weer rad en houdt ze er niets aan over kwa angst. Het valt me op dat de honden op het strand een stuk vervelender zijn dan los op straat oid, heb er met Susanne de laatste keer op het strand ook wel aardig last van gehad.

Fenna: zo'n staartflap stelt niets voor dus Alex zal daar weinig hinder van ondervinden. Ik denk dat het wel mooi staat als je zijn hele koppie scheert of iig zijn baard/tot de bakstukken, scheelt toch ook een heleboel zweet op het hoofd en dat is voor Alex ook prettig :) Volgende week vrijdag ga ik weer met Sjors naar de kliniek, dan krijgt hij waarschijnlijk ander beslag waardoor ik heel rustig aan weer wat met hem mag gaan doen.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:09

Ja honden op strand echt vervelend. Maar had het niet verwacht zo op dinsdag ochtend. Weekend verwacht ik het wel altijd. Fijn dat Sjors straks weer mag opbouwen

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:51

Vervelend Patricia!

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:05

Hè, wat rot zeg, Patricia!
Idd hopen en duimen dat het mee mag vallen! :(:)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:06

Fenna, ik heb nog wel een extra oude cap. Die kan zij wel gebruiken. Ik ga de kerstrit alleen niet mee, heb het wel druk genoeg met kerst! :P die in maart(?) doe ik wel!

Ik heb die onderdeken ook, volgens mij zonder staartflap!

Patricia, wat naar! Arme Faya, getekend voor het leven waarschijnlijk... :( dom ook dat zij zo snel weg waren! Niet even sorry zeggen of zo, niet dat het dan nog helpt maar hadden ze misschien nog iets kunnen betekenen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:41

Inderdaad wel redelijk aso dat die mensen gewoon weg gingen...... had eens andersom moeten zijn