[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:52

Lilian, ik zie dat je een heerlijk ritje hebt gemaakt! Dat moet ook wel een rijk gevoel geven of niet?

Hee Eline, lang niet voorbij zien komen. Wat leuk dat Eddy het zo goed oppikt allemaal. Ik ben heel benieuwd hoe de les je gaat bevallen.

Patty, Je ziet er goed uit zeg, chippie ook natuurlijk. Wat fijn dat zijn eerste officieele wedstrijd naar je gevoel zo goed ging. Ik moest wel lachen om je bontje.

Ayla, veel aan het werk, maar wel enorm fijn dat Sjors het weer zo goed doet. Weer bijna tijd om te gaan genieten.

Patricia, Ik had je foto's al voorbij zien komen, fijn dat de zusjes nu ook lekker kaal zijn!

Misty ook weer thuis zie ik Claudia. Was het allemaal goed gelopen?

Mandy, die deken is wel erg leuk. Staat Max goed!

Oh en Willempie naar de tandarts :') Wat doe je hem toch aan! :D

Die koe kiekeboef, geweldig! Ik doe het je niet na haha.

Ik gebruik de moser max 45. Erg fijn apparaatje.

Jimmy heeft 3 weken vrij gehad. Zoals jullie weten stonden de pony's eerst bij mijn vader. Dat gaf me erg veel stress omdat zijn voerregime ( 2 keer per dag een pluk hooi, totaal een halve plak van een groot pak) totaal niets vond, de paarden stonden grote gedeeltes van de dag zonder voer. Ze stonden dan wel op een kale wei, maar ik voelde me er zo enorm rot over.
In april zijn ze naar huis gekomen en heb ik ze meteen op onbeperkt hooi uit 3x3 netten gegeven. Mijn oude merrie knapte daar al goed van op, maar ik bleef door de tijd heen allerlei vage klachten bij haar houden en ondanks flink pulp bijvoeren kwam ze naar mijn idee niet genoeg bij. 3 weken terug laten testen op cushing en daar waren ze gelukkig vrij van, de DA vond de klachten duiden op maagproblemen en met het beeld op hun geschiedenis hebben we besloten een kuur aan beide te geven.
Nu hebben ze 10 dagen omeprazol gehad en ze zitten beide zoveel lekkerder in hun vel. Enige nadeel is dat Jimmy helemaal aan het dichtgroeien is -O- Vanavond even geschoren en ik schrok er gewoon van, van slanke pony heeft hij nu zelf een kuiltje bij de kont :oo Ik voer ze nu uit 2x2 netten en voer de merrie ernaast nog 3 kg ongeweekte pulp bij.
Maar wat nu, ik ga de training vanaf morgen weer oppakken. Maar ik wil ze eigenlijk niet van het onbeperkte hooi afhalen. Jimmy krijgt wel iedere avond een halve boterham met wat stroop om zijn omeprazol naar binnen te werken, maar zal dat echt zo aanzetten?

Wel ook nog leuk nieuws, want vrijdag heb ik mijn eerste priveles met Jimmy :D Mijn eerste les weer in 15 jaar haha, dus ik ben wel een beetje zenuwachtig.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:03

Ik zou hem iig op onbeperkt hooi laten staan, krijgt hij krachtvoer/vitaminebrokjes daarnaast? Misschien een idee om je hooi te laten testen op suiker etc. Waarschijnlijk is hij vrij snel weer slank als je hem weer opgepakt hebt.

Patty: Moser Max 45 :j Heb 'm al aangesmeerd aan een aantal mensen haha.

Schattig Jenny, knap dametje :)

IngridM

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:09

Ik denk niet dat dat beetje stroop zo erg aan zet. Je zou anders kunnen proberen om bijna onbeperkt te gaan voeren? Ze kunnen af en toe best even een uurtje of 2 zonder eten toe.
Maagproblemen zijn wel aannemelijk als je leest wat ze eerst kregen. Kan me voorstellen dat je je daar niet lekker bij voelde! Fijn dat het nu anders kan!

Ahhh Susanne arme Willem. Ik heb overigens van Alf exact zo'n foto van afgelopen woensdag :-) Zal m even opzoeken.

Met Alf vanmiddag voor controle geweest in de kliniek. Helaas niet de verbetering die de arts had gehoopt. Er was wel minimale verbetering maar niet genoeg. Nogmaals shockwave gehad en nog 6 weken stappen en als hij dan nog niet goed is wordt genezing wel heel erg moeilijk zei hij. Echt zo ongelooflijk poedersuiker..... nog even hoop houden. Gaat ons toch hopelijk niet gebeuren dat het al einde verhaal is voordat we überhaupt zijn begonnen? Tot nu toe alleen nog maar tripjes naar veeartsen gehad. Ik heb nog zoveel plannen voor ons en ambities. Hopen dus dat hij genoeg verbetert komende weken!!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:14

Sorry Susanne maar was te grappig. Duo stoned :-)

Afbeelding

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:14

IngridM schreef:
Knappe pony Patty!

Mandy: deken staat leuk!

Quilfa heeft plannen veranderd. Was die je nu te koop hebt staan niet juist degene die je eigenlijk graag wilde houden?

Linsey fijn zo'n vrouw in de baan. Nog wel goede punten; gefeliciteerd!

Mowgli is brave pony zeg!

Patricia haar pony's kaal

Fennadev flink getraind. Vind je het niet teveel voor een 3 jarige?

Lilian; wát leuk dat dat nu wel kan!

ElineGC; kom je naar Schipluiden? Woon in naast :-) Leuk zo'n les!

Nou duimen jullie voor Alf, om 13 uur controle pezen.....

Sterkte met Alf morgen, hopelijk goed nieuws!

Het was oorspronkelijk de insteek dat hij weg zou gaan, maar toch uiteindelijk besloten hem te houden. Maar hij kan niet daar in de kudde helaas.. En anders zou hij alleen komen te staan, dat is ook niet paardwaardig helaas :(

En als Jessy 'uitgeleend' is dan heb ik wel alle tijd weer voor Joep, die kan ook wel wat kilootjes kwijt :o

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:23

Ah die koe. Te leuk<3!

Vandaag Switch geschoren en met Chip lekker op buitenrit geweest.

Beetje wedstrijd dilemma met Chip. Had voor december wedstrijd hier in de buurt ingeschreven maar zit helaas vol. Heb nu geen zin om de wachtlijst af te wachten. Dus nu wil ik ergens anders inschrijven maar 1 is ongeveer een uur rijden. En de andere is dichterbij maar in Drenthe. Wat dus niet onder Oost valt en ik dus niet voor de selectie kan rijden. Maar heb aan de andere kant zoiets die district kampioenschappen worden sws dit jaar niks en dit is dan wel een mooi oefen rondje. Dus eigenlijk weet ik het al wel :').

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:24

Aaah wat een rot nieuws Ingrid!! Ik duim zo hard voor jullie dat er over 6weken toch wel meer verbetering is...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:33

Haha Patty soms als je iets zo opschrijft weet je opeens je antwoord :-)

Ja mega balen hier ....

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:36

Pfoe Ingrid wat een spannende tijd! Ik duim voor jullie. :(:)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 00:02

Jeetje Ingrid, heel spannend! :(:) Ik duim voor jullie! :)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 00:16

Ah wat balen ingrid... hopelijk slaat deze shockwave beter aan

Patty balen zeg, indd om nou december af te wachten omdat er misschien nog een plekje vrij komt is ook niks. Ik heb trouwens nu een wahl scheerapparaat, die is niet sterk genoeg om de bovenlaag te scheren, maar de eerste keer heeft een vriendin geschoren met haar koeienmachine := Nu kom ik er heel fijn doorheen. Mijn remington had het ook begeven

Eline super gaaf dat je mag lessen bij bram chardon :oo

Ayla fingers crossed voor de 17e hopelijk kan je daarna sjorsje weer oppakken

Claudia misty ziet er weer keurig uit zo! fijn dat je haar weer terug heb :j

Urosa ken er wel meer met een tinker/fjord/haflinger in combinatie met shet (waarbij de shet niet alleen ter decoratie is maar ook nog echt iets doet)

Susan; Ah gut arme willie :(:) geen gekke dingen hoop ik?

Jenny; wat voor ras is dat? een blaarkop? (lang-lang-lang geleden moest ik koeien rassen uit mijn hoofd leren, blaarkop, jersey, holstein en lakervelder zijn de enige die zijn blijven hangen := )

Mirriej: ja super lekker om met een lang teugeltje te kunnen rijden, tot nu toe is hij echt super braaf, kan met een lang teugeltje stappen, draven en galoperen maar kan ook prima even oppakken, wat oefeningen eruit rijden. crossen, terug nemen ect ect gaat allemaal super. Tot nu toe is hij heel goed te controleren.
Wat balen dat jij en je vader niet op één lijn zaten betreft het houden van de paarden hopelijk zijn ze gauw weer in conditie.

Ik heb Floor vandaag voor de 3e keer kunnen scheren, jeutje wat groeit zijn haar hard, zelfs zijn manen lijken alweer aan te groeien. En er zit ook nog eens een hoop energie in ook. gisteren wezen rijden ik dan met de tinker en mijn verzorgster met floor. normaal drentelt hij op een afstand mee en gisteren hield hij met gemak Angus bij. En een lol dat ze samen hadden toen ze door de plassen heen mochten :')

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 00:31

mirriejj schreef:
Misty ook weer thuis zie ik Claudia. Was het allemaal goed gelopen?

Opzich wel allemaal! Vandaag even weer gefatsoeneerd want ze zag er echt niet uit.
Nu moet ze alleen het stroomdraad nog even doorkrijgen. Vanochtend was ze al in paniek toen ze een klap kreeg. Maar vanmiddag na wat reparaties :') ging het al wat beter gelukkig

Ik had trouwens altijd een dierentondeuse van de Lidl. Echt een enorm sterk ding! Kon zo een hele pony ermee scheren als ik zou willen

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 08:47

Lillian lekker aan het rondcrossen met Floor! Ik zag leuke foto's voorbij komen :) En alweer geschoren! Gaat hard hè altijd dat haar. Zo kort maar eer van je werk :')

Eline wat ontzettend leuk dat je zo fanatiek bezig bent! Jullie zijn zo'n leuke combi! Ik kan je trouwens helemaal volgen hoor wat betreft inkakken tijdens de proef. Daar lopen wij ook tegenaan, al gaat het steeds een stukje beter. Willem hoef je in elk geval niet jaloers op te zijn :') Die pony zal echt niets cadeau geven, maar dat maakt het ook wel weer een leuke uitdaging.

Mandy lekker dat je verstandskiezen er nog niet uit hoeven. Lijkt me zo naar. Zo blij dat mijne ook nog even mogen blijven haha.

Jenny die koe is enorm leuk haha! Mooie kleur :D

Miranda heel veel plezier met je eerste lesje met Jim!

Ingrid, dit is niet waar ik op gehoopt had voor je -O- Zo vervelend voor jullie! Duimen duimen duimen...
Haha kijk onze dopey's hangen dan _O- =:)

Patty, dillema's :D Ga je nu voor die ene in Drenthe? Je hebt veel keuze in ieder geval!

Willem had geen gekke dingen bij de tandarts. Het zag er nog keurig uit. Hij had ook nergens last van, maar ik laat de tandarts sowieso minimaal eens per jaar komen ook als er nog niks aan de hand is :) Ze heeft wel m'n bit nog even bekeken in de mond en ze bevestigde wat ik al dacht, dus even opzoek naar een nieuwe. Door het vele gebruik is er ruimte ontstaan bij dat middenstuk van de myler waardoor hij nu niet fijn meer ligt.

Over twee weken de osteopaat nog even en dan is hij weer up to date.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:22

:brr: wat is het koud. Vanmorgen om half 6 maar een sprintje getrokken naar de auto :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:51

Balen Ingrid, ik had ook zo op ander nieuws gehoopt voor jullie. :(:) Ik blijf nog 6 weken duimen!

Kiekeboefje: wat een ontzettend lief koetje is dat! <3 Ben gek op koeien!

Miranda: veel plezier!

Susanne: gelukkig dat willem geen gekke dingen had :)

Mandy: fijn dat ze er (nog) niet uit hoeven! Lijkt me geen pretje..

Lillian: jeetje, je blijft scheren zo haha :D

Claudia: fijn dat je haar een beetje hebt kunnen opknappen en heerlijk dat je haar weer bij je hebt :)

Patty: ik vind het heerlijk als het zo koud is in de ochtend! Lekker een dikke jas aan, sjaal, handschoenen, muts. Ik ga altijd op de fiets naar mijn werk en kan hier echt zo van genieten, haha. :brr:

Tondeuse ga ik volgende zomer ook eens naar kijken! Handig al die tips van jullie :j

Sorry als ik iemand heb overgeslagen :\

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:05

Patty14 schreef:
:brr: wat is het koud. Vanmorgen om half 6 maar een sprintje getrokken naar de auto :')

Echt hè :oo Ik had gisteravond m'n magnetron pantoffels weer tevoorschijn getoverd :Y)

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:28

Moest de ruiten krabben vanochtend :brr:
Doe mij maar lekker de zomer

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:33

Brr ja, stonden wij vanmorgen om 6 uur de ruiten te krabben omdat wij onze schapen van een eiland af moeten gaan halen samen met defensie. Veel te vroeg! Waren we bijna daar, bellen ze op dat ze nog niet mogen varen door de mist.
Dus nu maar even lekker warm terug op de bank haha .

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:41

Susanne schreef:
Patty14 schreef:

Echt hè :oo Ik had gisteravond m'n magnetron pantoffels weer tevoorschijn getoverd :Y)

Ja joh, nait te zunig. :brr: Heb mijn winterlaarsjes aan en een hele oude (polo) winterjas, is niet heel warm meer maar perfect voor dit weer!

Bedankt voor de complimentjes aan Rita, ze is echt geweldig!

Ingrid..... weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar wat ontzettend balen voor jullie. Ik hoop oprecht dat het allemaal toch goed gaat komen. Aan jou doorzettingsvermogen ligt het in ieder geval niet! Y;(

Ik zoek weer door naar nieuwe stalling... drama hier. Donja staat nu bij mijn beste vriendin op de boerderij, erg leuk! Maar zo ver weg voor mij. Zit een beetje met mijn handen in het haar, maar hou vol. :roll:

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:42

Lastig! Zou Max ook niet veel verder willen dan waar ik nu sta.

Vanochtend op scooter was ook geen pretje, zo koud!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:13

Fijn dat Willem niets ernstigs had aan zijn gebit :)

Ingrid ik heb enorm met jullie te doen.. maar dat wist je al. Heel hard duimen dat hij de komende 6 weken alsnog voldoende verbeterd!

Iemand interesse in een Rhino 200gr met halve hals maat 130? Ik heb zo goed als al mijn dekens en spul verkocht, deze deken mag ook nog weg. Heb 'm toch een maatje te klein gekocht helaas.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:40

Jammer Ayla, ik zoek er eentje in 122.

Fijn dat Willem niets heeft aan zijn gebit :)

Ik zoek nog wel een 400 grams deken met hals in 118/122 onderlengte, maar kan niks geschikts vinden. Misschien toch maar die dure kopen van rhino van 160 euro :=

Het is koud he ;( moest vanochtend ruiten krabben ;(

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:42

Nog 11 dagen dan gaat Peppertje verhuizen. Heb er erg veel zin in! Begin die reistijd nu nog extra beu te worden nu ik weet dat we weg gaan :')

Het is heeerlijk koud Linsey! Ik fiets lekker in de kou naar werk smorgens <3

Ik heb de zoektocht naar dekens geparkeerd aangezien meneer op de nieuwe stal in de avond en nacht op stal staat. Hij is ook niet geschoren dus vind het niet echt nodig. :)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:51

Linsey1998 schreef:
Jammer Ayla, ik zoek er eentje in 122.

Fijn dat Willem niets heeft aan zijn gebit :)

Ik zoek nog wel een 400 grams deken met hals in 118/122 onderlengte, maar kan niks geschikts vinden. Misschien toch maar die dure kopen van rhino van 160 euro :=

Het is koud he ;( moest vanochtend ruiten krabben ;(

https://www.minihorseshop.be/mhs-outdoo ... lack-400gr

Ik ga deze denk ik nog bestellen. Jimmy vannacht maar onder 300 gram gezet, fris!

Zometeen dekens passen, thanks Susanne.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:55

Nou over dekens gesproken; de Rhino 200 grams zit niet lekker meer bij Alf. Dikke streep van manenkam naar schouder. Verleden jaar was hij niet geschoren, jaar ervoor zat hij nog perfect. Blijkbaar aan de voorkant wat gegroeid. Heb nu maar de 100 grams met 100 grams liner gedaan. Maar moet nu niet mega koud gaan worden want dan heb ik niet genoeg. Geen geld meer over na die veearts bezoeken