Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Elinaa schreef:Zo'n groot paard is juist makkelijker, je kunt ook galoperen op de plaats (even makkelijk uitgelegd) en dat is voor een paard makkelijker dan voor een shet omdat deze qua bouw wat meer gedrongen zijn.
arans schreef:Goede uitleg Eline!
Werk jijzelf ook met een voedsel beloning!
mememe schreef:Als het morgen droog is ga ik morgenmiddag even de basis oefenen, heb het al een paar keer met haar gedaan. Ze kan al wel een beetje achteruit lopen, maar dan stresst ze nogal gauw , dus dat wou ik eerst even laten voor wat het is. Achteruit lopen heb ik haar trouwens een tijd geleden al een keer geleerd. Ben benieuwd hoe ze het gaat oppakken , had alleen steeds een probleem met sturen het ging nooit hellemaal vlekkeloos, maar na een paar keer oefenen ging het steeds beter was even op elkaar in spelen. Ben benieuwd hoe ze het morgen gaat doen, wou vooral eerst gewoon oefenen in stap en misschien een klein drafje proberen, maar denk dat ik het bij stap hou. Maar als je gaat draven moet je dan ook achter je pony aan rennen in het begin of hou zijn jullie er mee begonnen?
Zilfstar schreef:mememe schreef:Als het morgen droog is ga ik morgenmiddag even de basis oefenen, heb het al een paar keer met haar gedaan. Ze kan al wel een beetje achteruit lopen, maar dan stresst ze nogal gauw , dus dat wou ik eerst even laten voor wat het is. Achteruit lopen heb ik haar trouwens een tijd geleden al een keer geleerd. Ben benieuwd hoe ze het gaat oppakken , had alleen steeds een probleem met sturen het ging nooit hellemaal vlekkeloos, maar na een paar keer oefenen ging het steeds beter was even op elkaar in spelen. Ben benieuwd hoe ze het morgen gaat doen, wou vooral eerst gewoon oefenen in stap en misschien een klein drafje proberen, maar denk dat ik het bij stap hou. Maar als je gaat draven moet je dan ook achter je pony aan rennen in het begin of hou zijn jullie er mee begonnen?
Ik heb Sando met longeren op stemcommando geleerd "rustig draven" om een rustig tempo te pakken, te verzamelen, achterbenen eronder etc.. Dus zodra ik met LL begon en Draven zei, zei ik er meteen rustig draven achteraan. Inmiddels weet hij met de LL dat het de bedoeling is rustig te draven zodat ik mee kan lopen (flink doorstappend dat wel) en ik pep hem nu steeds wat meer op, zodat hij dus wat verzamelder gaat lopen. Maar wel zo dat ik niet hoef te rennen. Na enkele meters laat ik hem dan aan de langste mogelijkheid een volte om me heen draven om even te strekken etc. En die afstand voor ik dat doe bouw ik langzaam uit. (was eerst na enkele passen draf. Nu zitten we al op ong een hele lengte van de rijbak dat hij een redelijk verzameld drafje kan volhouden). Dat verzameld draven moeten ze echt leren hoor! dus 2 passen rustig drafje in het begin is al goed en beloon je hem.
Tam_ schreef:Gister heb ik het weer gedaan, en het ging wel goed!Op de linkerhand loopt ze gewoon netjes op de hoefslag, amar rechts is het nog wat moeilijk.
Hoe doen jullie dat met draven en galoperen?
Mocca schreef:Blijven jullie ontopic?
fjord_brucht schreef:Hoi dit is de eigenaresse van Sando.Sinds Zilfstar bezig is met LL is Sando erg heet geworden merk ik zelf.Komt dat door LL
Hij begint nu vanuit het niets te steigeren en bokken als je met hem aan het werk bent.
Dit kan ik echt niet hebben om dat hij ook voor de wagen staat en ik geen zin heb in een dwarse pony voor de wagen.En ik zet mijn zoon er nu niet meer zo makkelijk op
Eliine schreef:Dat is wat ik opmaakte uit de berichten van Zilfstar, meer niet. In ieder geval, lijkt het me handiger om de met Zilfstar zelf te besprekenDie zal jou het beste kunnen vertellen of er iets mis is gegaan, en wat er eventueel mee zou moeten gebeuren.
Hier in dit topic weten we niet meer dan de berichten van Zilfstar, we kennen de pony niet persoonlijk, dus ik ga hier ook geen conclusies trekken over het gedrag van Sando en de eventuele betrokkenheid van Zilfstar daarbij.