skessa schreef:even ons verhaal.
Wij hebben een schat van een shet van 1.02 meter. Onze zoon van 8 rijdt er op, nog geen 30 kilo zwaar.
Voordat wij de pony van ons was werd ze gebruikt voor lesjes. Ze was ook drachtig én de juf reed er vaak op, die minstens 60 kilo was.
Toen wij de pony kochten was ze 11 jaar en had al een erg doorgezakte rug. Hoe zou dat nu toch komen?![]()
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VE6Z6EIS.jpg
Gek hè dat je dan doorgezakte ruggen krijgt... hééél vreemd....
@ superwoman: Idd, als je geluk hebt interesseert het die ouders wèl want het meisje geeft duidelijk geen donder om die pony, die geeft alleen maar om zichzelf.

Het is idd dierenbeulerij.
Ik weet niet of dit off topic is eigenlijk, maar ik vind het onbegrijpelijk dat de Dierenbescherming niks aan zulke dingen doet.
Je hoeft je kat maar vuil aan te kijken (en daar heb ik soms reden toe, echt) of de DB haalt m bij wijze van spreken al weg, maar met paarden en pony's mag blijkbaar alles...
Oké je mag ze niet in een oude tochtende schuur houden, en als ze onder de mijten zitten en broodmager zijn worden ze ook weggehaald geloof ik, maar (veel) te zwaar belasten, uitbuiten en slaan tot bloedens toe mag allemaal.... rare wereld.
Even een gedachtenspinseltje van mij en mss wel totaal offtopic, maar ik snap dat gewoon nooit. Ik vind dat zo vreemd... zo raar...