[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 09:42

Braaf hoor van Chip! Een mooie ervaring rijker weer :)

Gaaf Mandy! Daar wil ik ooit ook nog eens heen om te kijken :j

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:00

Dat is een nare ervaring Susanne! Gelukkig nu een nieuwe auto. :)

Wat fijn dat Chip het zo goed deed, Patty. Toch weer een nieuwe eerste ervaring!

Ik heb gisteren een andere tak van sport gewandeld, ben met een pink(kalf/koe) aan het trainen voor de keuring in februari! Mooi halstertje van Donja om, en oefenen met wandelen. Ontzettend leuk :))

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:56

Wat grappig! Leert zo'n koe snel? Vind ze er altijd zo lekker dom uitzien haha

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:01

Zal morgen even een foto maken van Rita! :) voor de tweede keer 'in handen' vind ik haar best slim! Denk dat paarden angstiger zijn aangelegd.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:06

Beetje lang niet gereageerd, maar sulky en tuigje zijn nu aangeschaft! Vandaag en gisteren stukje met haar gewandeld en dat vind ze helemaal fantastisch. Als ze door heeft dat we op pad gaan, crosst ze helemaal door het weiland van ongeduld :')

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:21

Kiekeboefje schreef:

Wat fijn dat Chip het zo goed deed, Patty. Toch weer een nieuwe eerste ervaring!

Ik heb gisteren een andere tak van sport gewandeld, ben met een pink(kalf/koe) aan het trainen voor de keuring in februari! Mooi halstertje van Donja om, en oefenen met wandelen. Ontzettend leuk :))

Super leuk :D!

Nog een foto van gisteren.

Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:46

Dat ziet er strak uit!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 16:22

Leuk Jenny! Pinken kunnen zo lekker eigenwijs zijn :') Maar ze vinden vaak alles wel leuk en interessant. Ik moest wel even lachen om die naam :D

Zo'n leuke foto Patty! Jullie staan er goed op!

Haha Ayla dat moment weet ik inderdaad nog ja _O- Was een gezellige dag!

Plof nu lekker op de bank, vandaag naar Barsingerhorn (wedstrijd) geweest, om voor te lezen en voor de gezelligheid. Zelf niet mee gereden verder. Morgen komt de tandarts voor Willem. Altijd zo'n sneu gezicht als ze slaperig in dat ding 'hangen' :+

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:03

Rara wie gaan wij ophalen?! *\o/*
Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:07

Misty?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:07

Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:10

Staat Max goed! Lekker fel *\o/*

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:31

Leuke foto Patty, ziet er goed uit!!

En staat hem goed Mandy! Als ik dat zo zie wil ik Joep ook in het roze steken :D

Wij zijn vanmiddag even wezen shoppen bij de Epplejeck, moesten nog wat spulletjes hebben voor mijn aankomende wedstrijden en zweetdekens voor de grote shetlanders :)

Ook zijn de plannen enigszins gewijzigd, Jessy blijft toch om in het tweespan te gaan lopen met de shet van de eigenaar mijn bijrijdpaard, zodat zij 2span kunnen rijden. Ze zal daar dan ook blijven staan.

En Joep mag daar ook heen, wat ideaal is alles op 1 locatie, en met mijn werk geeft dat ook wat meer rust omdat ze elke dag gevoerd en binnen en buiten worden gedaan, maar dat zou betekenen dat Ernst dan weg zou moeten ivm alle (5) merries die er staan, anders wordt het een beetje te gezellig haha.. Dus hij staat nu te koop en hopelijk vindt hij een fijn huisje :)

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:41

Mandyy schreef:
Misty?

Jaa eindelijk!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:16

Leuke deken! :)

Lekker geshopt Quilfa, fijn Jessy toch mag blijven, maar het zal ook moeilijk zijn om je andere vriendje te verkopen...

Net gereden op wedstrijd in Barsingerhorn. Toliene was enorm gestresst door een mevrouw die haar paard behoorlijk aan t meppen was met haar zweep, en paardlief vervolgens tegen de muur vloog 8)7 dus niet fijn kunnen inrijden, ook nog eens megaaaaa harde regen tijdens mijn proef waardoor ik mijn vriend niet kon verstaan... :'). Maar desondanks toch nog 185 en 188 punten gereden, dus met 2 winstpuntjes naar huis :D

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:29

Patty, goed gedaan zeg! Weer een ervaring rijker en je weet waar je aan kan werken. Prachtige foto ook!

Susanne, bahh wat een nachtmerrie naast zo’n drukke weg

Kiekeboefje, haha wat leuk een koe. Een vriendin van mij is ook met koeien bezig :')

Urosa, leuk dat je sulky en tuig hebt aangeschaft!

Claudia, fijn dat jullie misty weer kunnen halen!

Mandy, wauw dat deken staat max goed! Super leuke felle kleur ook :j

Linsey, ondanks de regen toch nog 2 winstpunten. Goed gedaan zeg :)

Ik ben net met Mowgli nog een stukje weg geweest met de sulky. We hebben het ritje verlengd naar 20-30 minuutjes. Heel wat dingen tegen gekomen, waaronder een kraan die enorm veel lawaai maakte omdat hij boom wortels uit de grond aan het trekken was, maar Mowgli liep er langs zonder er naar om te kijken. Echt enorm braaf! Het was een heerlijk ritje :D
Afbeelding

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:59

Patty14 schreef:
Kiekeboefje schreef:

Super leuk :D!

Nog een foto van gisteren.

[ [url=m/tNYY4B.jpg]Afbeelding[/url] ]
wat zien jullie er ptachtig uit!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:00

Linsey1998 schreef:
Leuke deken! :)

Lekker geshopt Quilfa, fijn Jessy toch mag blijven, maar het zal ook moeilijk zijn om je andere vriendje te verkopen...

Net gereden op wedstrijd in Barsingerhorn. Toliene was enorm gestresst door een mevrouw die haar paard behoorlijk aan t meppen was met haar zweep, en paardlief vervolgens tegen de muur vloog 8)7 dus niet fijn kunnen inrijden, ook nog eens megaaaaa harde regen tijdens mijn proef waardoor ik mijn vriend niet kon verstaan... :'). Maar desondanks toch nog 185 en 188 punten gereden, dus met 2 winstpuntjes naar huis :D
toch nog mooie puntjes!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:06

Mowgli lekker ritje en misty eindelijk ophalen! Afbeeldingik beide kaal en een hartje

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:13

Brave Mowgli :)

Gefeliciteerd Linsey! Het was idd lastig voorlezen ja, volgens mij hagelde het zelfs toen ik Ciska aan het voorlezen was _O- Blèrde de longen uit m'n lijf in die echo bak.

Lekker kaal Patricia :D Vinden ze vast wel lekker!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:19

Mooi gelukt dat hartje!

Linsey gefeliciteerd met je punten. Netjes ondanks alle verstoringen!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:23

Bedankt allemaal :D!

Aaah Maxie <3, deken staat hem goed!!

Dat is vervelend Linsey, toch netjes gereden dan.

Wat fijn dat Mowgli zo braaf is.

Ponys weer lekker kaal Patricia. Mooi geschoren dat hartje zeg!

Ben met Chip weer wat wedstrijdjes aan het inschrijven.
Morgen Switch lekker scheren hij is ondertussen alweer een bolletje wol.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:55

@Mandy, leuke deken, ik wil van Nika toch een 0 of 100 grams deken hebben, maar ik weet het nog niet echt.

@Mowgli, wat leuk zeg! Hier ben ik vandaag met het toekomstige tweespan onderweg geweest en het is leuk te zien hoe goed Jorie alles oppakt en hoe Alex Jorie alles ook wat leert.

@Patricia, wat leuk zo'n patroontje!

Toen we nog een droge bui hadden, Alex het grote rondje, het bos ligt er mooi bij. Maar ik mag daar helaas niet in. Verder voor het eerst naar buiten zonder oogkleppen en meneer liep lekker braaf. Ook merkte ik dat ie Jorie beter kan corrigeren als zijn zicht niet beperkt is.
Afbeelding

En na het rondje met Jorie ernaast aan het uitstappen. Uiteindelijk heeft Jorie 3,5 km gedaan in een pittig draftempo en Alex 20 km in een sloom draftempo, maar hij vindt het echt twee keer zo leuk met zijn vriendje erbij. Dus ik wil eigenlijk zodra Jorie 4 is wel een tweespantuig, geen ideal, en van kunststof, het liefst ook combi zodat Alex zijn 6 jaar oude tuig als beleertuig verkocht kan worden. Vandaag deed ik dit voor de derde keer, ik heb bewust de eerste twee keren geen foto's gemaakt, want toen hitsten ze elkaar teveel op en Alex was vandaag stukken rustiger omdat hij eerst al 17 km alleen had gedaan. Bovendien was Jorie de eerste twee keren qua aandacht overal en nergens behalve bij mij, maar vandaag luisterde hij nog stipter dan Alex. Toen ik Jorie vasthad en 'kom' zei, reageerde Jorie beter dan Alex. Alex had echt zo iets van 'Ik was toch al klaar vandaag, waarom moet ik nu weer lopen?', dus die reageerde totaal niet. Verder heeft Jorie vandaag niet naar andere paarden gehinnikt en geen gras gesnaaid. Hij heeft het handpony zijn dus al aardig geleerd, alleen de bochten werkt ie nog wat tegen, maar dat komt ook nog wel. En hij heeft vandaag geleerd dat de eerste keer draf geen keiharde galop betekent, want dan trekt ie mij op zijn neus en dat doet zeer. Ik hield Alex in een draf namelijk. Dus na die eerste poging heeft ie niet weer geprobeerd om boven ons tempo uit te lopen.
Afbeelding

Yup, Alex is wel nat op de tweede foto, vandaar dat ik niet een groter rondje had gemaakt. We werden behoorlijk nat op 12 km en toen had ik mijn fleecehandschoentjes aan, dus het rondje met Jorie maar met zomerhandschoentjes aan gereden.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 05-11-17 19:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:55

Heeel lang niet gereageerd! Sorry :Y)

Patty ik had al op je foto gereageerd maar ziet er heel netjes uit. *-:)

Quilfa fijn dat je Jes gewoon kunt houden :#

Mowgli lekker he zo'n ritje, altijd genieten

Claudia leuk dat je EIN DE LIJK misty kan ophalen *\%/*

Floor gaat goed, ben voornamelijk buiten aan het hobbelen en bezig met lange lijnen en grond werk. 4 december naar de tandarts en 18 december komt de osteopaat ben heel benieuwd wat daar uit komt.
Ik kan nu trouwens heerlijk alleen buiten rijden op mn bijrijdtinker, toen ik hem ging rijden werd er gezegd dat dat echt niet zou gaan en nu maken we regelmatig een ritje =:)

Afbeelding

Afbeelding

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:05

Ik heb al enige tijd niet meer wat gepost hier, ik lees wel alles mee maar echt meepraten vind ik altijd erg lastig!

Ayla, goed nieuw van Sjors! dat hoofdstel staat hem juist erg goed!
Mira283, ik heb één vliegendeken van nika gehad, inderdaad erg leuke kleuren alleen was Eddy zijn buik te dik waardoor ik de singels niet meer dicht kreeg :Y) Wel erg sterke stof, wellicht wat te dik voor in de zomer maar was er verder wel tevreden over!
IngridM: wat balen!
Kiekeboefje: mooi geschoren! De autumn dessert trail was zeker veel te mul?
Susanne: wat een goede punten! Gefeliciteerd met de prijzen. Ik ben jaloers op je dat willem voorwaarts is, Eddy heeft echt altijd een enorme inkakker ofzo tijdens de proef. Zo moeilijk om hem constant te houden. wat fijn dat je ouders een nieuwe auto hebben gekocht die ook voor de trailer kan
Lori: misschien gewoon basisbrok voeren? blijft inderdaad lastig het voeren, Eddy en de pony van mijn zus staan samen in een box, zij heeft altijd erg veel aanleg om te dun te worden, ik heb liever haar normaal op gewicht en eddy iets dikker dan andersom
Nanne: Eddy vind springen volgens mij niet zo leuk, doe het dan ook nooit. Ik gebruik ook geen bescherming dat is namelijk niet nodig bij hem
patricia: mooi aangepast!
kiekeboefje: een pink zal wel wat lastiger zijn denk ik!
Ik heb een ideal eurotech tuig met zilco schoft
Patty: het zag er leuk uit op wedstrijd! Chip is echt heel erg schattig, knap paardje! Waar ga je allemaal nog meer starten? Misschien komen we elkaar nog wel vaker tegen!

Ik heb inmiddels 1x in de 2 weken les van een super goede instructrice, we gaan echt met sprongen voorruit. Ik zie dat Eddy echt al heel veel veranderd in zijn lichaam. Daarnaast pakken we lekker wat wedstrijden mee. Gisteren ben ik ook naar Balkbrug geweest, vaardigheid en dressuur. Bij de vaardigheid was Eddy ineens bang voor plantjes naast de pionnen waardoor we 1sec buiten de tijd waren maar geen ballen gelukkig. Dressuur ging ook wel fijn, hij had tenminste geen inkakker en bleef constant lopen. Vind het impuls bij hem enorm moeilijk. 183,5 punten. 2 x eerste geworden.
Ondertussen ook weer lekker aan het inschrijven, de 12e mag ik starten in Ambt-Delden.

En nog wel het meest gave, ik mag 25 november lessen bij Bram Chardon! *\o/* *\o/* *\o/*
Super veel zin in!