[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:36

Jelleee schreef:
Ik vind ze voor netjes zitten. 3 in 1 mogen best wat been bedekken en hij zit niet in de weg bij zn knie. Achter zie ik ze zelf graag wat langer dan voor maar das een eigen keuze :)

Ik heb nog maat pony liggen maar had ze nog niet gepast omdat ik ze dan uit de verpakking moest halen. Maar vind je ze voor niet wat te lang?

Mira283

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:46

@Ayla helaas nog niet moet op mijn loon wachten nog. Maar zodra dat binnen is bestel ik het voor Pip.
En goed gedaan de foto's zien er mooi uit!

Wat zien die drie in een beschermers mooi uit! Ga ik zeker bestellen binnenkort

@Lori Pip is 80cm maar omdat hij een beetje breed is past ie net wel of net niet een 110

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:22

Ziet er netjes uit je proef met sjors :j

Oef jimmy heeft idd wel erg stijle voetjes, is dat van 1 x bekappen?

Die 3 in 1 beschermers zijn idd erg mooi, zijn ze goed soepel?
Ik heb voor arty achter mr stockings. (van ls ooit overgenomen), die vind ik echt super fijn. Art heeft die altijd achter om met conditie training omdat mil hem nog aleens gat aanduwen en dan p zijn benen springt :')

Met mennen kwa rijden met dressuur rijd je dan zeg maar op de letter met de neus van het paard of hoe hoort het officieel? Nog nooit dressuurles gehad eigenlijk en ik vraag het mij af voor zondag :=

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:24

testebeest schreef:
Ziet er netjes uit je proef met sjors :j

Oef jimmy heeft idd wel erg stijle voetjes, is dat van 1 x bekappen?

Die 3 in 1 beschermers zijn idd erg mooi, zijn ze goed soepel?
Ik heb voor arty achter mr stockings. (van ls ooit overgenomen), die vind ik echt super fijn. Art heeft die altijd achter om met conditie training omdat mil hem nog aleens gat aanduwen en dan p zijn benen springt :')

Met mennen kwa rijden met dressuur rijd je dan zeg maar op de letter met de neus van het paard of hoe hoort het officieel? Nog nooit dressuurles gehad eigenlijk en ik vraag het mij af voor zondag :=

Oh nee hoor hij staat altijd wel redelijk steil, maar nu is het wel heel erg. Hij staat op 1 foto ook wel een beetje scheef, dus dat vertekent ook wel iets.
Ik vind de beschermers er heel netjes uitzien eerlijk gezegd! Maar ik denk dat ik toch 1 setje in ruil voor een maatje kleiner. Dan heb ik mini, shet en pony liggen. Dus dat moet wel goed komen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:49

Haha dan heb je idd van elke maat een setje en kun je doen wat je wilt :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:50

@Ayla, die kaartjes inderdaad. Had er nu vorige keer enkele afgetrokken, kijk ik achteraf op de foto's zie er ik nog 1 hangen :') .

De wedstrijdfoto's zien er netjes uit :j .

@Mirreijj, hij staat inderdaad inderdaad stijl zeg. Van de maat van de beschermers durf ik niks zeggen, nog nooit beschermers gebruikt.

@Mira, juist ja de breedte speelt wel af en toe mee. Finn is een smalletje van bouw. Cup heeft 102 maar zou in 95 ook passen maar hij moet nog uitzwaren.

Hier al een uur boterbloemen in de regen uitgetrokken, gisteren ook al urgh rot plant. :\

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:48

Dat is ook rottig onkruid Lori...

Lekker gewandeld met Verdi, hij is heel erg braaf ook met alles. Ging op een stoel zitten nou hij wou nog net niet op schoot wat een dikke knuffel is het. Pip heeft nu een verzorgster dus die komt geen aandacht tekort meer gelukkig.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:38

Oef ja dat is wel echt rot, lastig om het helemaal weg te krijgen Lori.

Oh wel fijn dat je een verzorgster voor Pip hebt gevonden, zal voor jou ook wel fijn zijn toch?

Heeft iemand hier eigenlijk ervaring met plakijzers?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:42

Ik heb er een tijd geleden ook naar gekeken, mirriejj. Uiteindelijk heb ik het niet gedaan omdat ik verwacht dat het zonder ijzers (welke vorm dan ook) voorlopig nog wel goed zal gaan. Ervaring heb ik er dus ook niet mee, maar iemand anders hier in het topic wel. Ik ben alleen even vergeten wie. O:)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 18:04

Ik vind ze voor juist mooi zitten, achter te klein. En wat staat hij gruwelijk eng op zijn voetjes, dat is echt een bokvoet dat komt niet van 1 keer bekappen.

Plakijzers heeft Buck wel eens gehad, smid kwam ze om de dag of 2 dagen eronder plakken, hielp geen reed 1x modder in en klaar was t.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 18:21

Ja dat gaat hier dus geen zin hebben, de wei is hier redelijk snel nat.
Ik ben benieuwd wat mijn eigen hoefsmid van zijn hoeven zegt. Zal wel weer strijd met vaders geven, maar ach. Hij heeft altijd wel steil gestaan, maar niet zoals nu. Naar mijn mening heeft de hoefsmid er achter weinig afgehaald.

Vinden jullie die voor echt niet te groot? Ik heb echt het idee dat ik ze te lang vind?Dit is van voren?

Afbeelding

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:14

Zo zien de hoefjes er beter uit maar alsnog wel kort. Zo vanaf de foto kan ik het niet zien maar de 3 in 1 lijken goed. Het valt klein.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:16

Wil je ook eens een foto plaatsen met de mini maat? Om te vergelijken.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:19

Inderdaad onkruid :( . Is maar een kleine weide die ik heb, ze staan onbeperkt op hooi en af en toe wat uren gras maar wil het beetje gras niet laten kapot maken door die plant. Het stuk waar ze deze winter op mochten is een en al onkruid, zodra het wat droger is ga ik maar eens stevig tegen het onkruid spuiten. In het najaar bijzaaien en kalken. Er zit daar ook iets tussen waarvan ik geen idee heb wat het is, maak morgen wel een foto ervan, er weet vast wel iemand hier wat het is...

Heb geen ervaring met plakijzers, mijn voorkeur gaat naar blootvoets of hoefschoent'jes.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:43

Mil van mij heeft geplakte ijzers gehad. Wel gewone ijzers. De 1e x bleef deze 6weken zitten en nu varierend tussen de 2 dagen tot 2 weken. Mil was het met 1 voet nu gewoon genageld :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:46

Ik heb geen ervaring met plakijzers, Willem staat rondom op normale ijzers.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:50

Ik merk hier dat Am best wel glijd heb hem liever zonder ijzers, stuk goedkoper ook maar hij is veel te driftig en slijt zijn achtervoeten dan flink.... Heb wel gedacht aan voor dan een ijzertje en achter die verschrikkelijke lelijke verstopte hoefschoenen maar ik heb er geen goede ervaringen mee. Maar dat glijden lijkt me ook niet best.
Hoeveel kan een hoefschoen eigenlijk aan, voordat t versleten is?

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:14

Joep is ongeveer 93 cm (nooit echt goed gemeten) en heeft dekenmaat 110/115/118/120 :+
Leuk Ayla! Sjors loopt super goed!
Mirriejj, netjes bijgeschoren! Ik denk dat de voorbeenbeschermers wel net kunnen, maar ik vind het moeilijk te beoordelen.

Ik heb voor Joep Equine Fusions mt 8 voor z'n voorhoeven. geen last van slijtage oid. Maar ik gebruik ze dan ook niet heel vaak.

Wat een weer zeg!! Jeetje... 8)7

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:58

:wave: Hallo allemaal!

Ik ben er weer na een hele drukke week.

Bijleespost:

NatalientjeB, mooi tuig zeg! Tevreden tot nu toe over? Enne, waar blijven alle menfoto's van je nieuwe wagen?! >;)
LS_fotos, leuk zo, Bucks spulletjes aan de muur!
Jelleee, leuke topic heb je gemaakt! Ziet er netjes uit! Tot zondag! :D
Lori, leuke foto's! Mooi uitzicht heb je!
Testebest, lekker je pown gewassen?
Ayla, wauw gefeliciteerd! Knappe Sjors! Jij ook, tot zaterdag! :D
Mirriejj, leuke peesbeschermers! En knappe Jimmy!
Fennadev, sorry geen tips. Hopelijk is de dunne mest al gestopt.
Mira283, fijn dat je een leuke wandeling hebt gehad!
Sardis, mooie wagen! Mis je je HCA niet een klein beetje?
Blackflag, succes met de verhuizing!
Mandyy, wat een mooie foto's! Gave achtergrond heb je uitgezocht!
xDaim, welkom! Knappe shet!
xCarpediem, welkom terug!
Iris_VdV, wauw wat een gave deken!
MDJ, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, maar uhmmm... waar zijn de foto's?!
Sammyfloor, wauw wat gaaf! En hebben de jury's al wat gezegt?

Dit weekend was ik met Lobke naar Mini's with Spirit geweest, (Lobke nogmaals hartstikke bedankt voor het leuke weekend!) Een hartstikke mooie 1e prijs lint gewonnen met het hindernissen parcours aangespannen! *\o/* Wat was ze braaf! En Kjáni (pony van Lobke) natuurlijk ook!

Nu aan het trainen voor de SMR wedstrijddag, heel veel zin in! Tot dan dames! :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:08

Fijn dat jullie zo'n leuk weekend gehad hebben! :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:16

zo dames hoe is t weer bij jullie? t komt hier echt zo hard uit de lucht dat de gallerij hier ondertussen overloopt omdat de dakgoten het niet aan kunnen :=

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:21

Super leuk Charlotte! Ik moet toegeven, ik mis 'm wel een beetje, maar dat is ook een kwestie van gewenning denk ik.

Nathalie, ja hier valt het ook met bakken uit de hemel!!

Ik heb ook erg veel zin in 5 juni, maar we gaan het wel gewoon lekker rustig aan doen en kijken hoever we komen. Heb namelijk niet echt goed kunnen trainen en de nieuwe kar is natuurlijk even wennen.
M'n bijrijdstertje gaat mee als groom op de kar (bosrit en marathon)! :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:27

met dit weer ben ik blij dat milk savonds nu lekker op stal staat.
haha sardis is idd wennen hoor van een hca naar een lemmerij wagen :j heb dat namelijk ook met mijn wagen dat t wennen is.

chardy wat goed dat t op de mini with spirit zo goed ging :D hier gaan milk en ik niet naar de smr wedstrijddag ik weet niet hoe ik mijn 2 wieler moet meekrijgen :')
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 30-05-16 22:31, in het totaal 3 keer bewerkt

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:27

Jullie krijgen nu wat wij vanmorgen al hebben gehad :D

Oh dat klinkt wel heel leuk charlotte, je hebt een fijn weekend gehad zo te horen!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:39

Hier is het nu weer wat rustiger gelukkig, maar het is een paar uur geleden behoorlijk tekeer gegaan. Pony's zijn zelfs op stal gezet in verband met het weer en gaan morgen pas weer naar buiten.

Succes iedereen die meedoet aan de SMR wedstrijddag.

Ik ga zaterdag voor zes dagen naar Turkije met mijn moeder, als examenreis. <3