[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:39

Kcinarual schreef:
Vraagje; welk merk tuig hebben jullie? Ik heb 2 jaar geleden een simpel tuigje gekocht toen ik net begon met beleren, maar ik wil op den duur toch wel een beter tuig aanschaffen.

Ik heb zelf een RBC tuig met nu een zilco schoftje. Ik ben daar erg tevreden over qua kwaliteit en net iets goedkoper dan ideal.

Dankzij Susanne mijn leren halster binnen gekregen, dankzij jou toch maat veulen gepakt ipv shetland en die past perfect! Waar heb jij die laten graveren?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:09

Ik heb al jaren Roeckl handschoentjes, volgens mij de light grip versie. Ik men áltijd met deze, zomer en winter. Ik vind ze super fijn en ook in de winter heb ik er nooit echt koude handen in, ondanks ze dun zijn.

Ah fijn Miranda! Heeft het veulenhalster ook zo'n clipje en plaatje, dat wist ik niet. Super! Ik heb mijne laten graveren bij zo'n winkel voor sportprijzen. Was maar €5 ofzo! Snel een foto showen van Jim met z'n nieuwe halster :D

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:23

Susanne schreef:
Ik heb al jaren Roeckl handschoentjes, volgens mij de light grip versie. Ik men áltijd met deze, zomer en winter. Ik vind ze super fijn en ook in de winter heb ik er nooit echt koude handen in, ondanks ze dun zijn.

Ah fijn Miranda! Heeft het veulenhalster ook zo'n clipje en plaatje, dat wist ik niet. Super! Ik heb mijne laten graveren bij zo'n winkel voor sportprijzen. Was maar €5 ofzo! Snel een foto showen van Jim met z'n nieuwe halster :D

Ja ik heb nu dus ook de gewone grip, maar die vind ik toch wel snel te koud worden.

Het halster heeft inderdaad gewoon een plaatje en clip, valt heel fijn! Alleen het neusgedeelte moet hij op zijn grootste, maar dat vind ik niet zo erg.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:37

Ayla schreef:
en de MHS is een fijne (web)winkel :)

Behalve voor Frummels := := ;)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:42

Haha inderdaad :') Zelf nooit problemen mee gehad.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:19

Ahh m'n ouders hebben een nieuwe auto gekocht voor de trailer :D *\o/* Vorige week kwamen we langs de weg te staan met pech na m'n wedstrijd, echt afschuwelijk langs zo'n drukke weg. En de auto was helaas niet meer te redden |(

Hoop dat nooit meer mee te maken, blegh.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:48

Ik wil ook wel zo een halster waar je op kan graveren, had eentje ergens gezien maar stond al wat op vanuit de winkel :( .

Hier ideal eurotech en zilco, tweespan ook ideal

Lijkt mij ook niks zo naast de weg komen te staan met je trailer en pony.. hopelijk gebeurt dat niet snel.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:49

Lori schreef:
Ik wil ook wel zo een halster waar je op kan graveren, had eentje ergens gezien maar stond al wat op vanuit de winkel :( .

Hier ideal eurotech en zilco, tweespan ook ideal

Lijkt mij ook niks zo naast de weg komen te staan met je trailer en pony.. hopelijk gebeurt dat niet snel.

Ik heb de mijne bij Agradi besteld, van Premiere.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 17:01

Susanne schreef:
Ahh m'n ouders hebben een nieuwe auto gekocht voor de trailer :D *\o/* Vorige week kwamen we langs de weg te staan met pech na m'n wedstrijd, echt afschuwelijk langs zo'n drukke weg. En de auto was helaas niet meer te redden |(

Hoop dat nooit meer mee te maken, blegh.

jeetje eng zeg!!!

Mandyy

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 17:42

Dat is echt afschuwelijk! :\

Was vandaag m'n nieuwe deken vergeten mee naar stal te nemen, dus niet kunnen passen.
Hoe dom kan je zijn. :roll:
Macgic had ook een nieuwe deken, gisteren opgedaan.. vandaag stuk! :oo

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:20

Dat is eng susanne

Zag iets over bitjes, ben bitloos begonnen met een stalhalster ooit. Na een lange zoektocht een dubbel gebroken bitje dat pastte, toen nog een een stang geprobeerd zo'n appel ding. Pip gooit zijn tong erover en kan ik er achteraan rennen. Die is ok snel weer weg gegaan.

Heb een Bertha tuigje nieuw gekocht die gaat ook niet weg voorlopig.

@mandy niet handig haha. Was de deken heel erg stuk? Maar balen zeg

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:08

Jeetje Susanne, dat is inderdaad schrikken!

Hier Joep beleerd en nog steeds op een ongebroken watertrensje en Jessy begonnen met een dubbelgebroken watertrensje en daarna een bokkebitje. Op beide doet ze het fijn, heb alleen het idee dat ze zich op enkelgebroken soms wat sterk maakt.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:40

Dat is eng Susanne!
Jaren geleden ook eens aan de hand gehad. Echt rotsituaties!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:11

Wat naar Susanne! Lekker hoor een nieuwe auto :))

Afbeelding
Knappe puppy voor het eerst mee op wedstrijd vandaag :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:35

Kijk hem knap zijn <3 Hoe ging het?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:07

Haha die bontjes. Hoe is het gegaan?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:20

Fijn Susanne! Zie jouw vader nog rijden met de sulky achter de auto aan, je kon me echt oprapen _O-

Knappe Chippie <3

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:53

Chip was hartstikke braaf! Ik was zelf best gespannen. Wist niet echt wat ik kon verwachten met hem dus durfde nog niet echt rijden. Het was allemaal een beetje braafjes. Vooral alleen maar 6en op m'n protocol. Stelling en buiging is iig iets waar we nog heel hard aan moeten werken. Maargoed voor de eerste keer mag ik niet klagen :).

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:04

Netjes toch dat ie zo braaf was? Wat zien die knotten er netjes uit... Krijg het nooit zo netjes

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:47

IngridM schreef:
Ayla schreef:
en de MHS is een fijne (web)winkel :)

Behalve voor Frummels := := ;)

Ik mag daar gewoon niks kopen :))

Over bitjes: ik heb voor Pepper een dubbelebroken watertrens in maat 9 of 10 geloof ik. Ik wilde graag een dubbelgebroken kneveltrens maar dat is niet te vinden in die maat en ook nog dun genoeg..

Patty: knappe chip!

Susanne: fijn een nieuwe auto! Lijkt me helemaal niks langs een drukke weg staan idd, brr :=

Handschoentjes heb ik van de Decathlon van de wandelafdeling geloof ik :+ zijn enorm warm en zitten heeeerlijk. En met kunststof anti slip stukjes zeg maar dus kan er gewoon mee op stal bezig. :) rijden lukt ook maar ik heb fijne antislip teugels. Er zit geen extra stukje tussen pink en ringvinger dus voor gladde teugels misschien niet zo handig.
Ik draag ze met rijden, fietsen, uitmesten, wandelen etc :)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:51

Ik ga denk ik toch maar helemaal scheren. .. pony's hebben het nog warm. ..

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 00:03

Ik zoek ook nog betaalbare warme handschoenen, mijn zomerhandschoentjes beginnen wat koud te worden en mijn fleece zijn niet zo handig in de regen.

Dat is een nare ervaring zeg Susanne...

Patty geinige foto, meer bont dan hoofd zo ongeveer. :+

Hier heb ik bij Jorie geprobeerd om m rustig en netjes te laten stappen op een volte dmv een longeerlijn, alleen meneer vond keihard racen in galop vele malen leuker en als langzaamste gang had ie een vlot drafje. Dus ipv steeds maar weer ho te roepen, ben ik gewoon domweg voor hem uit gaan lopen qua lijn en verhip hij stopte toen meteen. Maar ja, helemaal stilstaan was niet de bedoeling, dus dan maar weer voorwaarts zetten en tsja dat was meteen draf. Uiteindelijk na een aantal rondjes snapte hij het wel en ging keurig stappen, toen nog even de andere hand meegepakt en met wat meer ruimte aan de lijn de stemcommando's voor draf en galop geoefend. Al met al gaat het de goede kant op en ook ho begint ie nu te snappen. Ik was uiteraard hooguit een halfuurtje bezig, maar heb de tijd niet bijgehouden.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 00:21

Fenna ik heb laatst van BR winterhandschoenen gekocht. Waren ook niet heel duur. Heb ze alleen nog niet getest.

Haha ja die bontjes had ik leuk bedacht maar eigenlijk veel te groot. :') maar hou wel van bontjes, lak en bling dus laat ze er maar lekker aan :D.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 00:59

Bontjes zijn echt huge ja! Mooi ervaring op gedaan vandaag!

Deken is 1 van de 2 voorsluitingen van kapot, dus behoorlijk stuk ja.

Vandaag bij menindoor Nijkerk geweest. Wat was dat gaaf!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 01:12

Fijn dat hij braaf was! Eraan rijden komt vanzelf wel denk ik :-)