[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:22

Ik zag veel leuke fotos voorbij komen! Joep voor de nieuwe wagen, met zijn mooie schoenen aan! Staat hem goed.

Sjors heel netjes geknot door je stalgenoot! Proficiat met je ouders Ayla.

Laat je je nieuwe tuig straks zien Nathalie? Ik ben heel benieuwd waar je nu voor gekozen hebt? Happy birthday.

Vanmorgen Jimmy weer eens ingespannen, vorig jaar een keer of 25 ervoor gestaan en nu een half jaartje niets, hij mocht even lekker alles verwerken.
Dus eerst even het tuig allemaal nog wat bijgesteld, hij is wat breder geworden haha. HCA er wat dichter op, wat geplaard met de balans, maandag nog eens proberen!
Maar hij liep als een tiet, hij wou wel af en toe de weg afkorten en terug naar zijn vriendjes. Maar hij had een lekker tempo erop zitten. Toch nog 6 km gereden.
Mylerbitje is wel even wennen, hij loopt er fijn op. maar reageert iets minder goed op het sturen. Of dat aan het bit ligt of dat het weer even wennen is, dat moet ik nog uitzoeken.

Vandaag komen de beschermers binnen, dan kan ik maandag voetjes bijscheren en ze testen :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 13:23

Nathalie gefeliciteerd! Fijne verjaardag.

Fijn dat Jimmy goed liep! Willem loopt ook wel netjes op die myler, maar als hij heet wordt kan ik hem daar niet goed op houden en idd ook met sturen komt het wat minder goed door heb ik t idee. Dus die loopt inmiddels weer op een naar boven gebogen liverpoolstang.

Ik moet van de week zijn voetjes ook weer even bijscheren en het 3de oor.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 14:35

Nathalie gefelociteerd. Wat een leuke fotos weerallemaal.
Ik ben nog steeds druk en dan lukt uitgebreid reageren telkens niet.
Straks in elk geval naar stal om arty te gaan scheren

Iris_VdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 14:45

Ooh gefeliciteerd Nathalie!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 16:36

Ahw zal Arty wel fijn vinden, lekker kaal.

Ik heb de 3in1 beschermers binnen. Had ook een maatje pony binnen gekregen. Hij heeft nu achter beschermers van picasso om in maat B. Dus lijkt me dat het zou moeten passen, maar jeetje die lijken groot haha.
Voor voor wel de shet gepakt.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 16:41

Ik heb voor voorbenen maat shet en een setje pony extra besteld voor de achterbenen. In shet maat paste achter niet eens knap dicht bij Willem :P
Laatst bijgewerkt door Susanne op 28-05-16 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 16:46

Jelleee schreef:
Ik heb voor voorbenen maat shet en een setje pony extra besteld voor de achterbenen. Ik shet maat paste achter niet eens knap dicht bij Willem :P

Dan hoop ik dat die om de worstenpoten van Jimmy passen :')

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 16:57

Ze waren voor achter ook veel te kort bij Willem.. Hoe groot is Jimmy?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 16:59

95 cm ongeveer :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 18:28

Gefeliciteerd NAthalie!
Beterschap LS.
Mooie tweewieler heb je voor Joep staat hem mooi
En zag een ontzettend gave deken langskomen

Maar heb een dilemma ik wil dat tuig uit Duitsland bestellen alleen welke maat? Mini of mini mini shet? Pip is 80cm en vrij rank hij is nu heel erg mooi opgewicht. Word in de winter anders dan word ie iets dikker. Maar help :P

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 18:45

Oh ja lastig idd. Ik weet niet hoe ze vallen, maar bv Ideal mini shet valt nog best ruim op sommige punten. Ik heb ooit ook een merkloos tuigje gehad in maat mini shet en die viel ook erg groot. Ik zou denk ik voor mini mini gaan :P

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 19:30

LS, Beterschap!! De kar ligt nog niet optimaal, maar ben al zeker een eind wbt de balans! In stap zweeft het lamoen echt in de lichtogen, in draf "stuitert" hij nog een beetje. Met twee personen erop ligt hij wel helemaal goed. Het eurotech tuig is op bepaalde punten idd vrij stroef, ik snap wel dat je voor een ander tuig bent gegaan!

Ayla, Nog gefeliciteerd met je ouders! Je stalgenoot heeft Sjors mooi geknot zeg!
Nathalie, gefeliciteerd! :# Jij hebt ook een tweewieler van deLemerij toch? :)
Mira, Dat is lastig! Ik zou denk ik ook voor de mini mini maat gaan. Heb je al gekeken of andere Bokkers ervaring hebben met het tuig? Zij kunnen je misschien vertellen hoe het tuig valt.

Welk myler bitje van MHS hebben jullie allemaal (voor degene met een myler, uiteraard)? Ik ben een beetje aan het rondkijken naar een ander bitje voor Joep, omdat hij soms omhoog komt met zijn hoofd (tdh) en hij loopt erg met zijn mond te klooien. Zat daarom te denken aan een ongebroken kneveltrens van koper, omdat zo'n bit wat stabieler in zijn mond ligt, maar de myler ziet er ook best interessant uit...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:55

Ja ik heb idd een soort lemmerij versie idd enkel komt die van mij uit frankrijk.

Nou hier geen tuig uit duitsland was toch bang dat het toch leer is, dus het is wat andets geworden namelijk het tuig van norton.
Het is heerlijk licht tuig en t voelt goed aan, en t is zalig voor buiten ritjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:00

Wat heeft milk een strak lijntje zeg! Tuig ziet er helemaal niet verkeerd uit? Alleen het hoofdstel vind ik minder.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:12

Netjes tuig voor Milk.

@LS, veel beterschap.

Jorie wou de gekookte lijnzaad niet vreten, hij is erg zinnig met zijn eten... Dus toen er nog maar meer muesli doorheen, resultaat was dat ie een uur aan het eten was en ik heb dus een uur naar een etende pony gekeken :+ Maar hij heeft t nu wel op, dit wordt hun wekelijkse kost op zaterdagavond :j

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:04

Dat tuig ken ik niet, kunststof toch? Hoofdstel vind ik er zeer onvriendelijk uitzien, met die kleppen zo dicht op de ogen enz. Ik zou iets anders gebruiken. Zoiets moet echt fijn zitten op het koppie.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:13

Ja qua hoofdstel ben ik er nog niet over uit idd, morgen even naar kijken.
Kan ze er gelukkig heel makkelijk afhalen ;) En gewone bakstukken van maken, en het is idd kunststof tuig :j

Norton is een onder afdeling van wintec, heb voor mijn eerste pony ook norton spullen gehad en zat eigenlijk altijd wel goed..

Omg heb trouwens nieuwe rage leren mentuigen in mijn handen gehad, met slangen print en giraffe print zo lelijk :=
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 28-05-16 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:19

Nogmaals gefeliciteerd Nathalie! Mooi tuigje zo! Ik twijfel ook om die er bij te kopen, kunnen de ligtogen door het schoftje bewegen of niet?

Verder allemaal leuke foto's, prachtige nieuwe sulky, mooie deken en veel men foto's!

Ls, beterschap! Klinkt echt niet fijn..

Ik heb vandaag mijn nieuwe aanwinst opgehaald, ik zal morgen foto's showen. Kon vandaag helaas niet te lang blijven omdat ik nacht/slaapdienst heb.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:21

Ja de lichtogen kunnen gewoon door de losse draagriem bewegen

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:39

@Mirreijj, dat verwerk tijd geven kan echt deugd doen. :j

@Mira, Ik zou mini mini doen. Heb zelf het eurotech tuig van ideal in mini en dat is echt veel te ruim voor Cupie. Die is 75cm denk ik zo iets maar kan mij niet voorstellen dat je het wel passend zou krijgen op eentje van 5cm groter. Natuurlijk weet ik niet hoe die Duitse tuigen vallen, laat het zeker weten in dit topic als je besteld en anders kan je aan de verkoper de afmetingen vragen van het schoftje enzo. Cup heeft echt de mini mini van MHS nodig van afmetingen.

@Nathalie, nog nooit gehoord van norton tuig. Eens kijken ziet er op zich niet slecht uit behalve het hoofdstel idd.

Hier vanmorgen aan de tweewieler gesleuteld, was even zwoegen er wou een bout echt niet los eerst. Wat een gepruts zeg. Maar nu stonden de 2 voor stukken dichter bij elkaar waardoor het mooier aansloot aan het schoftje. Die deed het echt super, heeft er ook een stevig tempo in net zoals aan de fiets. Natuurlijk krijgt die nu wel enkele dagen rust, kwestie dat die het kan verwerken, ben trots op hem. :D

Afbeelding

Afbeelding

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 23:02

Ik kan helaas jullie foto's niet zien. Ik ben eigenlijk best benieuwd hoe dat tuig uit duitsland is.

Art is weer kaal. Helemaal happy was die alleen voor ik begon met scgeren zag ik een snee in zijn lies :(:) mil had kennelijk hem iets te hard aangepakt.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 23:05

Knappe pown <3
Afbeelding

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 23:06

Knapperd hij ziet er goed uit zo in zijn nakie, kwam vast veel haar vanaf?

Lori wat voor 2 wieler heb jij ?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 00:47

Het is de sulky pirouette :).

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 01:26

Wij hebben hier echt de jackpot! Vanochtend is me moeder opgenomen in het ziekenhuis ze is nu op de hartbewaging met plakkers tot aan haar enkels. Ze had pijn op haar borst, en ging spugen. Naar SEH en ze mocht gelijk blijven, hartfilmpje niet goed maar bloed wel. Word om de zoveel uur bloed geprikt, en ze word streng in de gaten gehouden ze konden zien op het filmpje dat er of net iets geweest is of aankomt... Gelukkig is ze daar in goede handen. Was vanavond bij haar op bezoek, maar kon bijna me tranen niet bedwingen, wil dat natuurlijk niet laten zien dus even weggelopen, paar keer slikken :Y) en op nieuw naar binnen. :o

Duitslandse tuigen heb ik geen goed ervaring mee sorry… Maten kloppen nooit!! Als je maat shet nodig heb neemt dan maar mini shet…

Jullie hebben het allemaal over beschermers enzo en ik mag niets kopen flauw!!
Ik mag alleen zelf een hele lelijke grote zweetbrace dragen om mijn knie… :=

Gefeliciteerd Ayla met je ouders,
Nathalie gefeilciteerd!

Ik haat mylers, ik vind het zielige trieste bitten, als er iets scherp is, is dat het wel kijk eens goed als er gestuurd word zo’n myler draait aan 1 kant helemaal mee, ik heb een keer een myler geprobeerd nooit weer. Weg ermee.
Tegendehand los je niet op met een myler of een ander soort bit, je los het op door hem te trainen het bit aan te gaan nemen en te ontspannen op je hand. Ik kan het weten ik heb namelijk erge problemen ermee gehad met Am en nog steeds maar veeel en veeeeeel minder. Ik zou de oorzaak ervan zoeken ipv verschillende bitten. Bij Amadeus is het een trauma in zijn mond, hij heeft vorig jaar zijn hele bovenkant verbrijzeld gehad door een trap van een andere welsh, topic is wel te vinden op bokt bij Medisch voor de smakelijke foto’s en details. Moet Joep toevalig naar de tandarts? :)

Ow mij god Nathalie, sorry voor mij uitspraak maar wat een miskoop, ik ken dat tuig en het SCHUURT!
Zou serieus overwegen terug te brengen... :o

Leuke men foto's!