[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kcinarual

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:50

Gefeliciteerd susanne!

Nick krijgt nu hooi uit slowfeeders + hij draagt zijn graasmasker nog. De wei is sinds vrijdag eindelijk dicht, dus ik denk (hoop) dat hij nu echt af gaat vallen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:15

Was het maar zo hier met Rio (nas minipaard), hij is van zich zelf al erg slank en heeft nu toch wat extra nodig naast het ruwvoer duidelijk. Mailtje uitgedaan naar equifyt voor advies ook, ga nu maar standaard terug wat vitaminenkorrel geven zodat die dat al sowieso binnen heeft. Ik hoop dat die naar zijn 2 jaar toe al iets meer lichaam krijgt. Is echt een sprietje :') .

De andere worden niet snel te dik, blijven gewoon op gewicht. Pony van mijn zus was wat vet in het begin maar dit heeft zich vanzelf opgelost.

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:56

even een vraagje:
Doen jullie ook wel eens vrij springen?
zo ja, wat gebruiken jullie qua bescherming aan de benen?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:58

Mooi halster is dat Ingrid! Die van mij krijgen alleen goedkope om. Chip heeft er een sport van gemaakt om ze iedere keer kapot te trekken. Pannekoek...

Met vrijspringen gebruik ik de zelfde beschermers als tijdens het mennen of longeren. Voor, achter en met ijzers ook springschoenen.

Moet zeggen dat ik het nooit doe.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 18:57

nanne02 schreef:
even een vraagje:
Doen jullie ook wel eens vrij springen?
zo ja, wat gebruiken jullie qua bescherming aan de benen?

Alleen peesbeschermers voor, of niks want hij tikt nooit wat aan

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 18:59

Ook alleen peesjes voor. :j

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 18:59

Ik heb in t verleden goede ervaringen gehad met seniores preores voor een schrale pony.

Met Vrijspringen heb ik zoals bij al mijn trainingen peesjes strijkjes en springschoenen

Mooie punten suzanne! Wanneer ga je m starten?

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 19:00

Rondom 3 in 1 beschermers. Maar dan meer balkjes lopen ipv springen. Caya en Faya geen springers. Beuaty vind het wel leuk om te springen. Daar zet ik dan een sprong voor neer zij springt hem.en de zusjes gaan erlangs.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 19:06

Fenna, ik heb besloten deze winter niet mee te doen met de menlessen, ik blijf even privé lessen. Dit omdat we nu ver weg staan en ik geen eigen trailer heb, ben wel druk aan het sparen! :D

Wel heb ik mij aangemeld voor de rit van de Shetlandermenritten volgend jaar maart op DFW! Meer mensen die mee doen hier aan? :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:15

Ik sprong ook wel af en toe los met Alf. Dan deed ik peesbeschermers voor om. Nu zou ik met ijzers ook springschoentjes om doen. Maar voorlopig word er niet gesprongen :-)

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:46

Ik had vrijwel nooit beschermers om alleen als ik er om dacht

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:14

Ingrid: wat een verhaal! Gelukkig na 3 uur wel kunnen laden haha. Mooi halster! Ik heb een tijdje geleden besloten alleen nog maar Bucas halsters te kopen voor Sjors dus ik hou mezelf in :D

Jenny: haha ik ga er zo niet mee rijden hoor :') Oornetje is niet af en ook niet van mij. Ze worden zo wel verkocht, maar meer voor de sier dan met een functie. Donja ziet er goed uit, lekker verder trainen :)

Nogmaals super gereden Susanne!

Over dekens: ik heb een aantal Nika's dekens gehad en was alleen over de gevoerde versies tevreden, de ongevoerde dekens waren zo lek als een mandje. Uiteindelijk alles verkocht omdat de dekens vrij 'kort' vallen bij Sjors, doordat hij vrij hoog op zijn benen staat.

Lori: idd seniores priores of bietenpulp.

Nanja: als ik Sjors laat vrijspringen krijgt hij 3-in-1 beschermers/peesbescherming om (voor en achter) en indien hij op ijzers staat ook nog springschoenen.

Fijn dat jullie tevreden zijn over mijn menuitrijdekentjes! Ik heb er op dit moment nog eentje te koop staan voor een pony van 1.00m+. Een kant bordeaux, een kant grijs en een zwarte rand. Het is een oudje, maar kan zeker nog een goede ronde mee.

Nog meer goed nieuws: Sjors heeft geen cushing en geen IR *\o/*

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:20

Fijn zeg Ayla, gelukkig maar!!

Hier hebben de mannen hun avondmaal weer op, Ernst begint weer lekker wat aan te komen gelukkig!! Hopelijk op de goede weg :)

Binnenkort gaan ze verhuizen, de zwarte pony die bij mij stond is verkocht en wordt over 3 weken opgehaald, dus dan kunnen ze naar hun super de luxe winter plekje!!

Afbeelding

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:52

Ayla schreef:
Over dekens: ik heb een aantal Nika's dekens gehad en was alleen over de gevoerde versies tevreden, de ongevoerde dekens waren zo lek als een mandje. Uiteindelijk alles verkocht omdat de dekens vrij 'kort' vallen bij Sjors, doordat hij vrij hoog op zijn benen staat.

Nog meer goed nieuws: Sjors heeft geen cushing en geen IR *\o/*

Je dekens leven nogsteeds! Moet ze alleen even laten maken aangezien misty ze gesloopt heeft langs het hek. Maar laat haar toch kaal deze winter.

Wat goed nieuws van sjors!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:56

Ohja, jij hebt ze toen overgekocht haha :D

Kan ik trouwens iemand blij maken met het hoofdstel dat ik een paar pagina's terug liet zien? Ik wil toch wat anders bestellen, maar moet er voor terug naar de EJ en die zit hier niet echt in de buurt. Heb 'm gekocht voor €50,- in de aanbieding, hoofdstel is nieuw en maat shet.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 23:27

Goed nieuws Ayla!

Niet dat hoofdstel weg doen! Die staat hem zo mooi :))

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 23:28

Patty14 schreef:
Goed nieuws Ayla!

Niet dat hoofdstel weg doen! Die staat hem zo mooi :))

Ja staat hem zo mooi!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 00:21

Na het contact met equifyt kwam er green power uit qua droog voer of zuppa (bietenpulp- kruiden). Dit weldra bestellen en zien of ik Rio wat voller krijg. Tot dan even pre active + vitaminenkorrel :)

@Ayla, vond het hoofdstel ook mooi maar gewoon doen wat jij leuk vind :) .

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 07:22

Ayla wat fijn dat hij geen cushing en IR heeft!

Hoe gaat het eigenlijk met de pony met die beenwond? Was die nou van jou Quilfa? En wat is je 3e pony snel verkocht! Leuk nieuw huisje?

Vandaag komt de tandarts weer op stal dus ook Alf moet er weer aan geloven.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 09:02

linda_gigant schreef:
Mooie punten suzanne! Wanneer ga je m starten?

Ik weet het eigenlijk nog niet precies. Er zijn nog genoeg verbeterpunten en nog genoeg om aan te werken, hij springt bijvoorbeeld nog niet altijd meteen goed aan in de juiste galop enz. Maar m'n instructrice begint een beetje te mopperen dat ik nog steeds inschrijf in het L, ik zal het zaterdag vast ook wel weer te horen krijgen met lessen :+

Ik denk dat ik ergens dit indoorseizoen wel de overstap ga maken.

Wat fijn Ayla dat is goed nieuws *\o/*

Quilfa de bonte stond toch te koop? Wel lekker dat hij zo snel verkocht is.

Succes voor Alf bij de tandarts! Willem moet volgende week weer en eind van de maand komt de osteopaat ook nog en dan ben ik weer blut whaha.

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 09:36

IngridM schreef:
Ayla wat fijn dat hij geen cushing en IR heeft!

Hoe gaat het eigenlijk met de pony met die beenwond? Was die nou van jou Quilfa? En wat is je 3e pony snel verkocht! Leuk nieuw huisje?

Vandaag komt de tandarts weer op stal dus ook Alf moet er weer aan geloven.

Ja die was van mij, ik mag met gepaste voorzichtigheid zeggen dat hij beter is! Het is helemaal dicht en wonder boven wonder helemaal rad, dus we hebben een engeltje op onze schouder gehad :)

Mijn 3e pony is nog niet verkocht hoor, die staat bij een vriendin, en haar shetlander stond bij mij, en die is nu verkocht. Die was bedoeld voor het 2 span maar pastte er echt totaal niet naast :') ze gaat worden ingezet voor equicoaching, en haar kindjes zullen er af en toe op rijden zolang dat nog kan, dus klinkt goed!

Maar scheelt mij in ieder geval al wel weer wat werk!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:57

Wat een goed nieuws Ayla *\o/*

Succes met alf bij de tandarts, toliene is vorige maand geweest, maar moet de rekening nog krijgen :=

Gister zo fijn getraint met Toliene, ik denk dat ik het afgelopen jaar niet zo fijn heb getraind... hopelijk loopt ze vrijdag met les, en zondag op wedstrijd ook zo fijn :D

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:17

Oke bedankt!
Ben bijna jarig, dus moet wat vragen, maar wist niet wat.
Peesbeschermers zijn altijd handig :P

En nog een vraagje, ik ben met Kylie nu een beetje aan het longeren en lange lijnen. Ik doe dit bitloos, maar hoe leer ik haar her sturen met lang lijnen, ze snapt het niet. Als ik haar naar bijvoorbeeld links vraag dan maakt ze een heel rondje.
Iemand tips?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 09:01

Heeft iemand hier misschien interesse in mijn Ideal mendeken? Buitenkant waterdicht, binnenkant fleece gevoerd. Maat mini shet. In perfecte staat en helemaal compleet.

Afbeelding

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 09:23

Dat zijn fijne dekens Susanne. Ik.heb er 2 in maat shet. Echt een aanrader.