Shet aan de lange lijnen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WinstonVDB

Re: Shet aan de lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:36

ja klopt, die van 29,95!

MaaikeVR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:40

Heey
Ik doe dus nu met mijn 2 shetjes LL
1 is ene mini shet heel dik ong. 80cm, de andere gewoon shet 95cm ong.
Ik wil voor hun een longeersingel!
heeft iemand een idee hoeduur en wat voor ik kan kopen.
Graag ook fototje erbij.
XX

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:17

zie de reacties hierboven en op de vorige pagina. Longeersingel baseline op de site van divoza, voor 29,95.

MaaikeVR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:28

WinstonVDB schreef:
zie de reacties hierboven en op de vorige pagina. Longeersingel baseline op de site van divoza, voor 29,95.

ja had ik gelezen
wara kun je die kopen
ik ga binnen kort naar de Brabandhallen (paard&koets)!
Kan ik die daar ook halen
Danku
Ik ga dadelijk naar mijn shetjes toe!
Ik ga dan LL Met Larry (Mini shet 1 blind oogje)
Ik zet ook vanavond de foto's erop
XX

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:28

of op http://www.horseshophorsepower.nl ook voor 29,95 mooie neopreen e.d ik heb hem ook voor mijne van 86 cm, gewoon de pony maat. (past dus ook op hele kleine pony's Knipoog 0

MaaikeVR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:34

Oke dankje!
Ik heb al een paar leuke gevonden!
ik ga nu naar me shetty's
dan zet ik de foto's op bokt!
Groetjes

MaaikeVR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:11

Heey
Ik was dus net naar Larry geweest.
Ik ging dus weer LL, ze deed het wel goed.maar de hengst zat me erg in de weg hij rende heelt mee langs het hek dat lijde Larry erg af. Clown maarja, hup aant werk!ze stapte en drafde netjes. galop wordt ze te vrolijk van!maarja, het is een begin Clown .Verder hangt ze erg naar rechts meschien heeft dat iets te maken met haar blinde oogje dat zit ook rechts.En de ging soms stoppen en dat ging ze rontjes draaien dat ik er niet meer achter kon Verdrietig maarja, dat trucje heb ik nu door dus ik loop nu via haar blinde oogje naar achter, Ent WErkt Haha! Haha! !En ohja, was bijna uitgegleden.
Ze kan wel netter lopen maar dit is de 3e keer LL dus aan de teugel hoeft ze nog niet enz. want ze ik ook schuuw!!dat komt nog wel.De foto's zijn erg donker heb niet z'n goeie camera En het was nog wel licht Huilen en ze zijn wazig Sorry daarvoor
Hier wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tips,Commentaar Welkom Haha!
Volgende keer maak ik foto's als het lichter is en als ze zon schijnt!

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:19

lijkt net nacht!
Zijn leuk geworden!! Die larrytje toch!

joytje_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:19

WinstonVDB schreef:
ja klopt, die van 29,95!

Oke thanks Knipoog Dan had ik het wel goed Haha!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:54

Zo de clinic was echt heeeel leuk! Heb echt vanalles gedaan, appuyeren, galloperen, travers, keertwendingen, SB. En alles echt heel verzameld! De galop kon ik gewoon makkelijk bijhouden in looptempo, echt heel gaaf Haha!

Weet ook meteen weer wat ik nog allemaal te leren heb Nagelbijten / Gniffelen maar ook wat je kunt bereiken als je maar eerlijk bent en op de juiste manier traint Lachen

paar foto's die n vriendin gemaakt heeft:
er was ook nog een professionele fotograaf aanwezig, en had al wat foto's gezien die hij had gemaakt en dat zag er goed uit dus hoop dat die snel online komen.

Afbeelding

Afbeelding

Hier was ik met de keertwending bezig, en ik was een beetje de richting kwijt geloof ik Nagelbijten / Gniffelen *LOL*
Afbeelding

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:51

Ik heb eergister eventje LL gedaan met een verzorgshetje die ook voor de kar loopt ik heb met menteugels en ene longeersingel gewerkt. Ik had eerst de menteugels gewoon door de ringetjes aan de zijkant maar dat ging zo super dat ik ze wat hoger heb gedaan dus naast de schoft ong. en ook dan zocht hij zelf gewoon heel lekker de ontspanning op dus aan het einde ook nog even zonder singel gedaan en dat ging helemaal niet slecht de ontpsanning was wel wat moeilijker maar hij was wel nageeflijk. Ik ben een beetje bezig met de stelling want dat is echt een minpuntje ook onder het zadel vertikt hij het gewoon al ging het met de LL wel veel beter... Ik doe het een beetje voor de afwisseling dus ongeveer 1x per week.

magiclove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:58

gaaf man Haha!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:14

super hoor eliine leuk dat je een keer mocht experimenteren met een 'grote' Haha!
je hebt geen zweep zie ik?

ik weet nou niet van wie die foto's waren met die zwarte shet, maar het is wel de bedoeling dat je pony verzamelt loopt, dus je moet niet meerennen oid want daarbij sleur je ook eerder in zijn mond. dan kan je eerst beter oefenen met dubbele lijnen longeren en vanuit daaruit eerst verzamelen.

joytje_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:13

Leuk zeg Eliine. Maar doen die touwtjes in je handen niet pijn?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:37

@pluche_pluus: Dit paard had in principe geen zweep nodig Lachen Ze kon alles op stem en teugelhulpen. Eén van mijn andere pony's heb ik ook altijd zonder zweep getraind.

@joytje: Het zijn niet echt touwtjes, het is een soort katoenen band. Ligt heel licht in de hand en schuurt niet. Zelf heb ik wat dikkere teugels, maar dit ging ook heel prima Ja

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:56

Halloo!

Ik was gisteren met mijn verzorgshetlander naar de lange teugeldag geweest! Was heel erg gaaf, veel tips gekregen!:D
We hebben een begin gemaakt aan schouderbinnenwaarts, en veel overgangen gemaakt, was echt heel leuk, erg leerzaam! Ja
Hier mensen die me gezien hebben? Ik was met een zwarte shetlander, heb de lipizaner van hierboven wel gezien, eline alleen niet...

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:09

ik heb jou wel heel even gezien geloof ik! Zag je lopen in de losrijbaan, maar je liep net weg toen ik die kant op ging Tong uitsteken en toen ik daarna nog n keer langs kwam toen ik richting huis ging zag ik je niet meer Knipoog

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:44

Even een foto alvast:

Met hanneke reitsma:
Afbeelding

MaaikeVR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:47

Polly_@ Ziet er gaaf uit!
Zij/Hij doet het echt netjes!Ik heb nog moeite om bij mijn shet eracher te lopen, dan gaat ze steigeren! Snapk echt niet!
Maar Zier is goed uit!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:48

Ik ga dit topic eens doorlezen, lijkt me interesante stof Lachen

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:48

Zo, die doet het netjes!
Dan is het toch wel érrug duidelijk dat de mijne nog heeeeul veel te leren heeft Vork

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:50

Dankjewel Maaike! Lachen
Misschien dat je het kan proberen dat je eerst je shetlander longeert, en dan vanuit daar steeds meer richting de achterhand van je pony gaat lopen, de meeste pony's vinden het erg anders als je in een keer achter ze gaat lopen, omdat ze gewend zijn je te moeten volgen.
Hopelijk helpt dat! Ja

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:25

leuke foto's komen er voor bij.
Ziet er goed uit polly en eline!

We zijn met onze bono ook lekker aan het oefenen, alleen nog basis want hij moet nog veel leren. Het halthouden blijft een beetje lastig nog voor hem, hij draait gelijk om.
Draven gaat inmiddels goed en hij is steeds beter te sturen.

Sinds gister hebben we trouwens twee kleine hummels erbij van 1.5 ( lang verhaal, terug te vinden in berichtgeschiedenis voor de geinteresseerden). Dus een toekomstig 2 span in spe Knipoog

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:37

Eliine schreef:
Zo de clinic was echt heeeel leuk! Heb echt vanalles gedaan, appuyeren, galloperen, travers, keertwendingen, SB. En alles echt heel verzameld! De galop kon ik gewoon makkelijk bijhouden in looptempo, echt heel gaaf Haha!

Weet ook meteen weer wat ik nog allemaal te leren heb Nagelbijten / Gniffelen maar ook wat je kunt bereiken als je maar eerlijk bent en op de juiste manier traint Lachen

er was ook nog een professionele fotograaf aanwezig, en had al wat foto's gezien die hij had gemaakt en dat zag er goed uit dus hoop dat die snel online komen.

Afbeelding

Afbeelding

Hier was ik met de keertwending bezig, en ik was een beetje de richting kwijt geloof ik Nagelbijten / Gniffelen *LOL*
Afbeelding

Wow echt heel mooie foto's.
Maar wat ik niet snap is, hoe kan je z'n groot paard nou zo langzaam laten galloepren dat je gewoon met haar mee kan lopen. Ga lekker oefenen de basis met me vz-pony, heb het al wel een paar keer eerder gedaan af en toe. Vond het onwijs leuk maar is wel heel leuk. Maar is het niet ontzettend moeilijk om je pony/paard appuyementen enzo te leren ?
Lijkt me echt onwijs moeilijk, nou ben ik daar hellemaal niet aan toe maar goed.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:37

Eliine schreef:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wow echt heel mooie foto's.
Maar wat ik niet snap is, hoe kan je z'n groot paard nou zo langzaam laten galloperen dat je gewoon met haar mee kan lopen. Ga lekker oefenen de basis met me vz-pony, heb het al wel een paar keer eerder gedaan af en toe. Vond het onwijs leuk maar is wel heel leuk. Maar is het niet ontzettend moeilijk om je pony/paard appuyementen enzo te leren ?
Lijkt me echt onwijs moeilijk, nou ben ik daar hellemaal niet aan toe maar goed.