Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
nathalie2302 schreef:Die foto is echt vreselijk! Ik weet niet hoe dat bij sommige van die meisjes werkt (ik wil echt niet generaliseren hoor..). Ik heb onlangs een twee uur durend gesprek gehad waarin ik op allerlei mogelijke manieren heb proberen uit te leggen aan een 14-15 jarig meisje dat ze te groot en zwaar was voor haar verzorgshet van nog geen meter. Ik heb zelfs dit topic op bokt laten zien, de veilige 20% regel etc.
Op het laatst zei ze het te begrijpen en eindigde vervolgens met "maar tot de winter kan nog wel!"
Ik snap hier helemaal niets van en vond het behoorlijk frustrerend.
Sharmila schreef:Ik had gister een discussie met een vriendin die beweerde dat ik veel te zwaar ben voor een shet, maar ik denk dat het wel mee valt.
Ik ben 1.47 klein en weeg 62 kilo
StarsForLove schreef:Ik ken een meisje en dat is 1.75 ong. miss iets kleiner
ze weegt 57/58 kg ook ongeveer
ze rijd op een shetje van kleiner dan 1 meter
ik vind dat ze hier te groot voor is, met haar tenen staan ze op de grond
ze rijd alleen met hoofdstel en op een andere shet die kleiner is rijd ze met halster
ik heb haar vaak mijn meining over gezegd maar zij blijft volhouden dat hij het makkelijk aankan omdat hij: nog heel vervelend bij haar doet soms (rennen en bokjes) en dat hij snel loopt en hij er dus geen problemen mee heeft
Ik vind echt dat ze er niet meer op zou mogen eigelijk..
wat vinden jullie?
foto
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3GCNJRYQ.jpg
superwoman schreef:StarsForLove schreef:Ik ken een meisje en dat is 1.75 ong. miss iets kleiner
ze weegt 57/58 kg ook ongeveer
ze rijd op een shetje van kleiner dan 1 meter
ik vind dat ze hier te groot voor is, met haar tenen staan ze op de grond
ze rijd alleen met hoofdstel en op een andere shet die kleiner is rijd ze met halster
ik heb haar vaak mijn meining over gezegd maar zij blijft volhouden dat hij het makkelijk aankan omdat hij: nog heel vervelend bij haar doet soms (rennen en bokjes) en dat hij snel loopt en hij er dus geen problemen mee heeft
Ik vind echt dat ze er niet meer op zou mogen eigelijk..
wat vinden jullie?
foto
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3GCNJRYQ.jpg
Wat erg zeg![]()
Misschien kun je haar vragen wat de pony moet doen om duidelijk te maken dat ze te groot en te zwaar is....
Zoals eerder gezegd, brengen ze vaak redenen aan, die juist vertellen dat de pony het te zwaar vind zoals:
bijv: hij kan bokken, dus kan mij dragen of hij kan bokken omdat hij wil aangeven dat ik zwaar ben...
Dat zelfde met hard rennen. Dat kun je zien als dat de pony het makkelijk aan kan, maar ook om beter in balans
te blijven net als fietsen (als je stil staat val je om)
Het gevaar ligt in de slijtage door hard werken. Op het moment lijkt het goed te gaan, maar later wordt de pony kreupel of krijgt last van z'n rug etc etc.
Als ik zo iemand zou kennen, zou ik er alles aan doen om die persoon van die pony af te krijgen....
Mischien dat der ouders kunnen helpen? Vaak weten die het niet óf weten de gevolgen niet![]()
Ik vind het echt dierenbeulerij