35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 10:52

Afbeelding
Ik heb ze in principe ook altijd open, nou ja 1 deur. Normaal kunnen ze in en uit lopen. Maar mijn ouders' huis is afgebrand en die wonen nu op het looppad vd schuil stal. . Dus de pony's kunnen niet in en uit lopen als ze willen. Normaal met regen kunnen ze dus binnen wanneer ze willen.

Maar nu dus niet dus als het slecht weer is doe ik ze snacht's op stal omdat ik wil dat ze droog kunnen liggen. Ziet er niet naar uit dat het voor eind vh jaar klaar is..

Dit is de stal. De linker deur zit zowiezo altijd dicht. S winters ook de bovenkant. Rechts staat normaal open.

Tolbergfan

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 17:40

Mooi hierboven. Ik sta in pension met mijn Shet, die gaan s'morgen's naar buiten en eind middag weer naar binnen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:20

De mijne staat in een weide met schuilstal en ze kan in en uit lopen

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 22:38

Sorry jongens, 2 weken met vakantie geweest. Zal een poging doen alles bij te lezen!

Morgen Spook ophalen :D:D:D:D

Wij hebben hier trouwens idd kleinere deuren in de pony stallen, we willen dat ze allemaal naar buiten moeten kunnen kijken, ook al staan de deuren bijna altijd open.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 23:18

Ik ben stiekem wel heel jaloers op je hoor Toydoll, Spook is echt een knappe kerel!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 19:18

Ja ik vind die lage deurtjes dus ook echt leuk, zodat ze lekker met hun koppie eruit kunnen. Alf staat ook op een pensionstal.

Waar ben je op vakantie geweest Toydoll ?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:17

De mijne heeft vandaag 3 uurtjes buiten gelopen en toen heb ik haar op stal gezet. Ze is gisteren geschoren en ze is verwaarloosd waardoor ze niet veel weerstand heeft. Nu met die regen vandaag is ze dus maar een paar uurtjes buiten geweest. Morgen hopen op beter weer!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:39

Wij zijn twee weken Tsjechie geweest!

Nou Spook is thuis :D Wat is hij toch leuk :D

Afbeelding

Even snel tuig en sulky gepast, het kan allemaal nét
Afbeelding

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 23:57

Ik snap eindelijk hoe je foto's er makkelijk op krijgt. Hierbij een spam van de afgelopen week sinds ze dus van mij is van haat metamorfose
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen deel 2 want dan komt de hoefsmid!
Afbeelding

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 07:40

Dat valt niet echt tegen, ze is nog niet écht te mager. Misschien vertekenen de foto's, maar die achterhand mag wel meer bespiering krijgen. Ik gok dat lopen niet zo haar ding was met die hoefjes, en dat kan ik me nog goed voorstellen ook. Wat zal ze zich lekker voelen onder al dat vilt op haar lijfje. Ben benieuwd hoe ze staat en loopt als ze weer keurig op haar hoefjes staat.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 07:48

Ik heb volgens mij ook nergens gezegd dat ze mager is, alleen dat ze vervilte vacht had en dat haar hoefjes echt veel te lang zijn ;) ook was ze voorheen wat bangig waardoor je haar moeilijk kon pakken, maar dat was met een beetje aandacht al met een paar dagen over en sinds eergisteren komt Ze al naar me toelopen in de wei

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 08:07

Leukerd Toydoll!

Idylle, wat zal ze blij zijn zonder die vreselijke vacht!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 08:17

zo dan, arm ding. Fijn dat de vacht eraf is en haar schoenen vandaag weer passen.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:31

@ Toydoll, Prachtig geheel zo, wat voor tuig heb je erop liggen? Ben er helemaal weg van!

@ idylle, Wat een vuurdoop voor je pony, maar het is nodig! Hoop dat ze geen onderliggende klachten blijft houden aan haar achterstand, en wat een genot om te zien hoe goed ze het nu heeft.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:47

Zover ik nu kan inschatten lijkt ze er aardig mee weg Te komen! Vanmiddag even afwachten wat de hoefsmid zegt en of die de beenstand nog kan corrigeren. Vandaag is ze voor het eerst zonder jas naar buiten Aangezien het weer lekker zacht is. Om 14.00 komt de hoefsmid dus kan ik meteen even kijken of ze warm blijft of toch de jas aan moet

Afbeelding

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:22

Succes! Komt vast goed, ze ziet er over een klein jaartje net zo uit als haar weidemaatje.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:47

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit is geworden !! *\o/*

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:42

Idylle, Dat ziet al een stuk beter uit. Gelukkig.

Leuk die roze sulky toydoll! Wij hebben de sulky gegalvaniseerd en de wagen matzwart. Roze kan bij ons niet omdat mijn man de menner is. Ik wil ook wel eens een keertje, maar niet zo veel.

Gisteren met de bonte bij de menvereniging gemend en vandaag les gehad met het zwart/witte tweespannetje. Na lange periode niets doen hebben we eindelijk weer de gelegenheid/tijd om te gaan mennen. Gelukkig hebben de pony's niet geklaagd over hun vakantie.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:18

idylle: Zo he, die hebben ze lang geen verzorging gegeven. Hele metamorfose inderdaad!! Heel fijn dat ze bij jou terecht is gekomen:D!

Tolbergfan: Is een duits tuigje, ik had deze ook op Booster liggen (maat groter uiteraard).
Het is een goedkoop (170 euro) tuig, heeft wel wat 'puntjes', zoals dat de broek systematisch te groot is, staartriem niet 'open' kan (dus elke keer staart door lus wurmen) en verstelbaarheid is matig (wel veel maten gelukkig) maar voor het geld kan ik het dus echt niet laten :D

Vandaag beter afgesteld en even gereden :D:D:D

Spook was ENORM druk hahaha. Hij vond dat ik veelste snel stopte ook!! haha. Voor eerste keer vond ik het wel even genoeg :P Heb foto bewijs!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:20

kanniet schreef:
Leuk die roze sulky toydoll! Wij hebben de sulky gegalvaniseerd en de wagen matzwart. Roze kan bij ons niet omdat mijn man de menner is. Ik wil ook wel eens een keertje, maar niet zo veel.

Gegalvvaniseerd lijkt mij ook heel erg mooi!

Deze sulky blijft niet hoor. Het is een 19 inch en dat is echt te groot voor een 85 cm grote pony. Het kan nét wel, maar het is niet mooi en niet praktisch. Ik ga dus voor de 16 inch, met (verhoogd) stoeltje, en dichte lamoen ogen. Maar moet even sparen, en tot die tijd voldoet deze prima!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:26

Toydoll schreef:
kanniet schreef:

Gegalvvaniseerd lijkt mij ook heel erg mooi!

Deze sulky blijft niet hoor. Het is een 19 inch en dat is echt te groot voor een 85 cm grote pony. Het kan nét wel, maar het is niet mooi en niet praktisch. Ik ga dus voor de 16 inch, met (verhoogd) stoeltje, en dichte lamoen ogen. Maar moet even sparen, en tot die tijd voldoet deze prima!

Je sulky heeft bijna dezelfde kleur als de mijn haha, alleen is de mijn echt zuurstokroze met bruin.

Als je tegen die tijd je sulky wilt verkopen, dan heb ik wel interesse!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:33

Hij staat al een tijdje op boktmarkt! ;-)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:48

Dit is onze gegalvaniseerde met Jazz ervoor. Past overal bij en is niet stuk te krijgen. Zó praktisch!

Afbeelding

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:01

mooi ding!!!

Dit was zonet:

Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 19:10

Wauw Idylle; die foto's van de overgebleven hoeven pffffff heftig. Wat fijn zeg dat ze nu bij jullie is !

Ik vind zo'n roze sulky ook wel gaaf maar kan me voorstellen dat een man daar niet mee rond wil rijden haha

Mooie combi zo met je wagentje Kanniet!

Loopt lekker Toydoll !