[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:00

Hmmm wat balen van Pepper! Misschien wat bloedarmoede?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:41

Susanne schreef:
Frummels schreef:
Pepper is nog steeds down. :( Gisteren weer geprobeerd wat grondwerk te doen, maar hij weigert te lopen en sluit zich compleet af van zijn omgeving. Heb hem zelfs een flinke tik gegeven met de leadrope, maar echt 0,0 reactie. :(:) Maak me wel een beetje zorgen om hem..
Heb hem een vitamineshot gegeven en wat meer bijgevoerd. Hopelijk knapt hij wel snel op.. Als het over een week nog niet anders is, wil ik bloed laten afnemen.

Wat vervelend :( Zit hij verder wel lekker in z'n vel in de kudde enz?

Hij vindt de andere pony's leuk, maar ik heb niet het idee dat hij echt vriendjes is met 1 van de anderen. De kudde is ook een paar keer gewisseld van samenstelling de laatste 3 maanden, dus misschien dat dat voor hem ook wat verwarrend is geweest. :(:) (nieuwe ruin erbij, nieuwe hengst erbij, hengst er weer uit - was teveel onrust in de kudde -, nieuwe merrie erbij, eerste ruin er weer uit..)

Bloedarmoede zat ik ook aan te denken Ingrid. Ik ga vanavond even zijn tandvlees nakijken ook..

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:51

haa dames ben echt even afwezig. lees alles vlug door maar de helft blijft maar hangen, enorm druk en vooral ook moe. thuis erg pittig met de oudste zoon en ook nog 6 pony's staan. ( opzich wel lekker om daar in de avond mee bezig te zijn... weg van huis. :o ) donderdag huisarts toe hiervoor.

kiekeboefje ik heb leentje door manolito van t mallewegje laten dekken, eigenlijk wat je zoekt alleen valt deze in de minimaat.

frummels kan het niet gewoon een karakter switch zijn? hij is natuurlijk enkele weken geleden gecastreerd en nu is het wel de tijd dat alles is uitgewerkt zeg maar.!
ruinen zijn vaak wat 'slomer' als hengsten. dus wellicht ben je het niet gewent?
en het weer speelt ook niet echt mee ( tenminste dat merk ik bij onze twee drachtige merries, sinds ze brokken bijkrijgen trekken ze het beter).

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:06

StalNollie: Hij is in juli gecastreerd.. Dat zou wel erg laat zijn toch? Het is ook niet echt karakter denk ik. Hij lijkt echt ziek, wil niet mee lopen, is chagrijnig, wil alleen maar stilstaan, draagt zijn hoofd en hals laag.. Heb dagelijks een grote ruin in handen die ik rij en die is ontzettend rustig en braaf, maar wel 'wakker'. Pepper moet ik letterlijk het terrein over sleuren := Als ik aan kom lopen bij de wei is hij wel opgewekt, maar daarna is het meteen afgelopen..
Ik hoop dat de verhuizing hem goed gaat doen. :(:)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:06

Misschien heeft dat er ook wel wat mee te maken Kimberley, een kudde die steeds wisselend vreet ook wel energie, elke keer weer de rangorde bepalen enz. Goed dat je hem in ieder geval even laat nakijken! Altijd zo vervelend als ze niet lekker in hun velletje zitten en je je vinger er niet op kunt leggen :(:)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:11

ohh is dat alweer zolang geleden. ( waar blijft de tijd).
eventueel wat brok bijvoeren?

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:15

Had het even een paar dagen erg druk.vandaar dat ik paar dagen niet helemaal gereageerd.
Wisselende kudde kost wel echt veel energie. Vervelend dat ze niet kunnen praten en zeggen wat er is.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:18

StalNollie schreef:
ohh is dat alweer zolang geleden. ( waar blijft de tijd).
eventueel wat brok bijvoeren?

Ja de tijd vliegt! :=
Voer nu Fibra Premium bij, maar misschien nog iets anders erbij doen idd..

Patricia: Zeker jammer dat ze niet kunnen vertellen wat er dwars zit.. :(:)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:21

Ik zit in de wachtkamer bij de tandarts brrrrrrr

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:23

succes ik mag morgen voor mezelf en de oudste.
moet je gewoon controle?

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:24

StalNollie schreef:
succes ik mag morgen voor mezelf en de oudste.
moet je gewoon controle?

Tandsteen verwijderen. 2 weken gelden controle gehad. Was 5 jaar niet geweest ivm slechte ervaring vorige tandarts. Nu super aardige. Maar angst blijft nog ..

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:26

Kimberley, Nick heeft dat de laatste tijd ook wat.
Ik heb gisteren bloed laten afnemen en verwacht dus ergens deze week de uitslag. Hij zou nog cornage kunnen hebben en door de mindering aan luchttoevoer snel moe worden, hij ademt namelijk nog steeds wel zwaar en maakt bij zware inspanning zelfs een bijgeluid (echt alsof er iets kleppert in zijn luchtpijp). Cushing test hebben we ook meteen gevraagd aangezien die deze maand nog gratis is bij onze da. Ben benieuwd of er wat uit komt en anders misschien een endoscopie of EMS test.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:33

Succes bij de tandarts Patricia.

Laura: Sneu dat Nick ook niet lekker is :(:) Ben benieuwd naar de uitslag, hopelijk valt het mee!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:35

Ik denk inderdaad wel dat wisselingen in kuddes soms meer doen dan dat we denken.

Laura hopelijk valt het mee bij Nick !

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:25

Tandarts deed geen pijn!! Helemaal opgelucht.
Vervelend laura. Ben benieuwd of er wat uitkomt.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:32

Kcinarual schreef:
Kimberley, Nick heeft dat de laatste tijd ook wat.
Ik heb gisteren bloed laten afnemen en verwacht dus ergens deze week de uitslag. Hij zou nog cornage kunnen hebben en door de mindering aan luchttoevoer snel moe worden, hij ademt namelijk nog steeds wel zwaar en maakt bij zware inspanning zelfs een bijgeluid (echt alsof er iets kleppert in zijn luchtpijp). Cushing test hebben we ook meteen gevraagd aangezien die deze maand nog gratis is bij onze da. Ben benieuwd of er wat uit komt en anders misschien een endoscopie of EMS test.

ik ben benieuwd wat er uit komt Laura!

Jimmy en spinner zijn net ook beide geprikt op ppid.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:41

Gelukkig viel het allemaal mee Patricia!

Spannend Laura. Hopelijk valt het allemaal mee.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:47

Ik wou graag bakstukken zonder oogkleppen bestellen maar moet de keuze maken tussen australisch notenbruin en chestnut. Weet enkel zelf niet welke ik moet hebben, weten jullie het verschil? Zou jammer zijn dat het kleur van de bakstukken niet klopt natuurlijk.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:16

Ik maak morgen een foto van mijn hoofdstel. Eerder ging niet, pony zat in de lappenmand. Maar, nav je foto's op fb weet ik wel zeker dat je australisch notenbruin nodig hebt.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:27

Lori schreef:
Ik wou graag bakstukken zonder oogkleppen bestellen maar moet de keuze maken tussen australisch notenbruin en chestnut. Weet enkel zelf niet welke ik moet hebben, weten jullie het verschil? Zou jammer zijn dat het kleur van de bakstukken niet klopt natuurlijk.

Die van Ideal? Dat notenbruin tuig is donkerbruin en chestnut is lichter.

Even foto's van Google gehaald.

Notenbruin

Afbeelding

En chestnut

Afbeelding

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 00:06

Ik heb vandaag de aller moeilijkste beslissing ever moeten maken.
Namelijk...
Afbeelding
Afbeelding

Floor zn manen heb ik tegenwoordig altijd in de vlecht om het enigzins handelbaar te houden. Hij heeft hele stugge haren en het gaat alle kanten op behalve de goeie.
Vanmiddag haalde ik hem van de weide en miste hij gewoon 3/4 van zn langste vlecht. Ik alle vlechten eruit halen had hij gewoon een heel gat erin zitten. Dus ik aan de rechter kant zn manen op formaat sportcoupe geknipt. Aan de linkerkant wou ik al het oranje (dode) haar eruit trekken. Daar bleef dus helemaal niks van over. Hoefde niet eens te trekken, het brak gewoon af := dus dat maar helemaal afgeknipt :+ waarschijnlijk heeft hij toen ik hem net verzorgde een tekort gehad waardoor de manen zo verkleurde en afstierf.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 07:30

Floor ook aan de sportcoup :D De reden is natuurlijk een beetje jammer, zonde van zijn vlecht. Staat hem wel leuk!! voor zover ik kan zien op de donkere foto. Maak je ook een foto bij daglicht? :)

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 08:44

zonde van zn vlechten maar die sportcoupe staat ook super !

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 09:02

Zonde Lillian! Maar het staat hem wel heel mooi :j

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 09:15

Dank voor de hulp allemaal en ook de gene die eventueel op facebook hadden gereageerd.

Ze hopelijk eerstdaags bestellen, notenbruin dus.

@Lillian, Jammer te zien wat je wil groeit het wel terug aan en anders heb je een schaar. :')