[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:14

Ik heb vandaag Mickey verhuisd naar zijn nieuwe plekje. Omdat hij met pensioen is, vond ik hem op mijn pensionstal niet helemaal meer passen. Elke keer als ik met Willem op pad ga breekt hij de boel af. En als Willem terug komt grijpt hij hem, hij werd er gefrustreerd van. Ik heb een nieuwe stal gezocht met een stabiel groepje kleintjes, waar hij hopelijk minder gestrest raakt, omdat deze eigenlijk ook niks (meer) doen.

Vond het toch wel even moeilijk, om een van mn ventjes te verhuizen, en hem niet meer dagelijks te zien en in handen te hebben. Het plan is om elke week even bij hem te gaan kijken en hem verder lekker paard te laten zijn zo lang hij nog goed blijft.

Afbeelding

Isapaardje

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:48

stukje film van bitloos voor de wagen van een tijdje terug.
Ik merk zelf weinig verschil van met of zonder bit in. Hij is wat dat betreft veel rustiger met het hoofd dan wanneer hij een bit in heeft. Beetje trage start aan het begin, hij vindt op de wei lopen niet echt leuk en fijn (heeft artrose in zijn ellebooggewricht, dus veel bochtenwerk is niet zo goed voor hem).

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 23:03

Sardis netjes hoor!

Lori Verdi is een maatje en opvolger van Pip. Want ik zal nooit officiële wedstrijden met pip kunnen rijden iets wat ik ooit wel zou willen.

Snap dat je het moeilijk vond om Mickey te verhuizen hoop dat ie snel zich thuis voelt, valt er bij jou ook een last van je schouders.

Patty hij is ook qua karakter heel erg leuk. Maar jij hadden hem ook te koop zien staan? Op Facebook?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 23:30

Ja, zag hem indd op Facebook voorbij komen.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:32

Aahh zal de dierenarts zsm bellen zijn ballen gaan er af. Dan kan ie mooi straks het land op met Pip en een kwpn merrie

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:44

Ik had hem ook al een paar keer op facebook voorbij zien komen. Leuk dat hij een goed baasje heeft gekregen.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:15

Haha leuk baasje heeft ie wel denk ik. Al gaat ie me dat niet in dank afnemen van de veearts

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:47

Jelleee schreef:
Ik zou hem ook de mogelijkheid gewoon niet geven. Of hem gewoon leren om binnen het hek te blijven als hij open staat. Dat heb ik ook gedaan. Als ik draad open doe wil ik dat ze blijven staan, punt.

Ik zag net toch wat levensgevaarlijks, ik was serieus in staat om mn auto uit te stappen. Een haflinger voor de wagen bitloos!! Zweep in de houder. Op de openbare weg. Stelletje mafkezen. :\

Die mensen ben ik ook wel es tegen komen met die haflinger, dier lijkt echt een relaxt dier voor de wagen.
En ik heb ook bitloos geprobeerd voor de wagen, maar helaas was t niks voor milk

Mira gefeliciteerd :D daar ga je een leuk dier aan hebben

Jelle hopelijk kan je pensioenertje t goed vinden in zijn nieuwe groepje.

Sardis mooie plaatsen op wedstrijd.

Mowgli dat blauw staat mooi

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:45

Sardis, netjes gedaan beide!

Mira, leuke aanwinst en ach dat van de dierenarts is ie zo weer vergeten. Hoort erbij, maken de meeste hengsten mee. ;)

Jelle, kan me voorstellen dat het moeilijk is, maar klinkt als de beste oplossing. Lieve foto!

Isapaardje, happy birthday! *\o/*

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:48

Claudia: leuke foto's van Misty die zichzelf in de spiegel zit, Boef snapt daar ook niets van :D
Nathalie: Milk ziet er goed uit.
Patty: nog gefeliciteerd!
Mira: wat een leukerd je nieuwe pony.
Isapaardje: gefeliciteerd.
Milly: welkom.
Kaya: ik ga mee met Lori en de rest.
Callum: welkom, wat een knapperd. Hoe oud is ze? Ik hou van zwarte shetlanders :D
Donna: wat goed van Joep en zijn ruitertje en van jou natuurlijk ook!
Miriam: knappe Mowgli!
Susanne: hopelijk krijgt Mickey het naar zijn zin op zijn nieuwe plekje :)

En over bitloos mennen, ik begin er niet aan :D Ik kan Sjors af en toe al amper houden met bit, zonder bit gaat een beetje neusdruk hem echt niet tegen houden. Ik vind het ieder zijn eigen keus, er zijn vast pony's die beter lopen zonder bit. En mensen die anti-bit zijn vergeten vaak dat een bit helemaal niet onvriendelijk hoeft te zijn als het goed past en er normaal mee gereden word.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:12

Ach ja heb gebeld en word terug gebeld over hoe ik het gedaan wil hebben liggend of staand. Pip is liggend gedaan toen... Timing was minder weer ervoor een paardje laten inslapen toen was even slikken als je je mannetje neer ziet gaan...

Ik ga sowieso met bit mennen al pakt pip bitloos ook goed op

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:50

Wie doet er hier mee met de smr wedstrijddag?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:56

Ayla Zen is 10 jaar oud en 1.04 hoog ze is geweldig

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:58

@Jellee, hoop dat het Mickey helpt qua stress in een stabiele kudde.

@Mira, Leuk zeg! Heb je niet op facebook vast daarom niet meegekregen. Hopelijk kan je over enkele jaren starten met Verdi dan :j . Ballen er af is wel zo handig als er ook merrie('s) staan, hier zijn ze voorlopig nog allemaal hengst. Let wel wat op de wonde en insecten zitten er best wel veel al.

De bit-bitloos discussie is eeuwig maar van thuis uit moet ik op de weg met bit mennen, onder het zadel altijd bitloos gereden wel ook over de weg maar dan hangt er geen koets achter. Ik denk als ik de mogelijkheid krijg af en toe op gras te trainen, dat eventueel dan wel af en toe bitloos te doen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:09

NathalietjeB schreef:

Ik met Willems *\o/* Er is nog 1 plaatsje vrij las ik net op hun FB.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:23

Nathalie volgens mij is dat al super vaak gevraagd hier :+ Ik doe ook mee, alleen enkelspan, verrassingsdingetje gaat niet door helaas.

Ik ga mijn enkelspan tuig te koop zetten, iemand interesse?

Callum: wat een mooi maatje! Ben benieuwd hoe ze het voor de wagen gaat doen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:29

Jelleee schreef:
NathalietjeB schreef:

Ik met Willems *\o/* Er is nog 1 plaatsje vrij las ik net op hun FB.

Klopt zit even in twijfel of ik met milk ga mee doen

Ayla wat voor tuig heb je? Wil voor milk ook straks gaan kijken voor een ander tuig

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:39

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:47

mirriej, mooi bitje. :j Hoe ging de wedstrijd met je hond?
Claudiadvx, leuk die foto's voor het raam! :D
NathalientjeB, Milk ziet er netjes uit! Ja, ik ga naar de SMR wedstrijddag! Zal ik jou dan even hallo komen zeggen, ik had je gezien bij de clinic dag maar kon je na het paardenvoetbal niet meer vinden. Ik ga trouwens met Astrid. :)
MillyH, Welkom!

Callum, heeee daar ben je welkom!!! :D Zen is zo leuk! Hopelijk is ze snel beleerd voor de wagen en kunnen we samen gaan rijden!

Mira283, wat leuk dat hij naar jou is gegaan! Ik zag hem al te koop staan op FB. :) Gaaf beestje gefeliciteerd!
Sardis, wat leuk en schattig! En gefeliciteerd met de resultaten!
Mowgli4, leuke foto's! Staat idd mooi bij zijn oogje!
Lori, nette snelheid voor een kleine pony. :)
Jelleee, hopelijk krijgt Mickey (zo'n leuke naam :D) het gezellig op z'n nieuwe plekje!

Gister heb ik een heerlijke ronde met Astrid gereden, trots! :D

Afbeelding

Afbeelding

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:57

Aaaaah knappe assie

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:04

oh ayla wat een mooi tuig is dat ideall?

chardy ziet er gezellig uit je rit, hier van de week even mennen, we gaan toch eerder naar onze nieuwe stal vertrekken |o

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:39

Idd mooi tuig!
Charlotte, wat een leuke foto's! Ziet eruit als een leuke rit
Nathalie, veel plezier op de nieuwe stal

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:25

Nee geen Ideal maar van vrijwel dezelfde kwaliteit, het is duits tuig.

Knappe Astrid!

Er is een nieuwe pony bij ons op stal gekomen, een schimmeltje even groot als Sjors :D Hij was ook op de clinicdag, echt 'n leuk ding.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:58

Thanks! :D

Susanne, snap dat het idd een moeilijke beslissing moet zijn! Maar zo te horen is het wel het beste voor hem..

Ik heb een paar jaar geleden ook geprobeerd bitloos te mennen.. Nou nooit meer! Ik kon hem op zich best bij me houden, want Joep is van zich zelf gewoon niet de voorwaartste. Maar hij dook wel continu het gras in. :')

Isapaardje, nog gefeliciteerd!!
Ben niet opzoek, maar wel een erg mooi tuigje! Vanwaar dat je het verkoopt Ayla? :)
Leuk Charlotte! Ik blijf die kleur van Astrid echt prachtig vinden <3

Ik doe waarschijnlijk toch wel mee met de SMR wedstrijddag! Het begon toch wel erg te kriebelen dus heb mams toen weten over te halen. :P Zonder chauffeur kom ik natuurlijk nergens!

2 Juli zijn voor mendistrict west alweer de districtskampioenschappen en daar doe ik natuurlijk aan mee. Zit alleen enorm te twijfelen of ik in de klasse B of L zal meedoen... In principe zijn de oefeningen uit de L verder geen probleem voor Joep, maar er is natuurlijk wel veel meer concurrentie :o Wat zouden jullie doen?
Laatst bijgewerkt door Sardis op 18-05-16 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:04

Ayla wat leuk! Hoe heet de nieuwe pony bij jullie op stal? :D (toevallig Giant?)

Leuk dat je waarschijnlijk ook mee mag doen Donna!