[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:04

Bedankt voor al jullie reacties op transportbeschermers. Ik ga ze maar wel kopen, ik vertrouw pepper niet zo haha. (In zijn handigheid dan).

Een ritje lijkt me super leuk, maar ik heb nog maar een guppie :D wie weet over 2 jaar!

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:57

ElineGC schreef:
Hier vervoer ik ook zonder beschermers. Ik gebruik ze uberhaupt nooit.

Zou iemand hier het misschien leuk vinden om samen een buitenrit te maken? Over de veluwe/door bossen. Ik zou het leuk vinden om wat vaker leuke lange buitenritten te maken samen met andere shetlanders. Ik rijd nu altijd samen met paarden maar dat tempo is altijd hoger waardoor het niet echt relaxt rijden is. Ik rijd tussen de 10 en 20 km. Ik kan bijna iedere zondag en woon in Zwolle. Mag eventueel ook via pb

Ik woon in Kampen, maar heb momenteel even geen vervoer en Joep is niet in conditie :D maar zou me wel een keer leuk lijken!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 11:01

Ik woon in de buurt van Zwolle. Wil best eens een ritje maken :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 11:54

Frummels schreef:
Bedankt Susanne en Ingrid, het was ook echt een hele gave tijd :)
Susanne: ik heb wel een aardige collectie bekers en medailles verzameld in de 12 jaar dat ik die sport beoefend heb :D Veel van weggedaan wel in de loop der tijd.

Heb nog wel twee leuke filmpjes gevonden op youtube van vroeger :D
https://www.youtube.com/watch?v=OwJ0gFR_PC8
https://www.youtube.com/watch?v=cIohR5IydH8

Ingrid: Alf deed een black beauty imitatie :))

Vervoeren jullie je pony trouwens met transportbeschermers? Ik wil dat wel graag doen, omdat ik niet weet wat Pepper onderweg gaat uitspoken. (Heb hem nog nooit zelf vervoerd).
Zo ja, mag ik vragen welke beschermers jullie hebben? :)

Vervoer nooit met transport beschermers en het is altijd goed gegaan. En ja Pip is eentje die in het begin nooit normaal op de trailer kon staan.

@Patricia wat een gaaf span heb je!
@Eline helaas woon ik in het hoge noorden
@Mandyy wat heerlijk zou ook niet meer naar huis willen

Morgen word Pip geent, zie wel op naar de reis naar hem toe 2 uur op de plof hoop dat het droog blijft :o

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 11:56

Fennadev schreef:
Ik maak ook elke zondag en woensdag een rit van 20-25 km, maar ik zit helaas in Friesland in de buurt van Drachten. Ik merk wel aan Alex dat ie het gezelliger vindt als er meerdere pony's bij zijn, maar vind maar eens mensen in je omgeving. Alhoewel ik gisteren een grote aanspanning tegenkwam op t sud <3

Ik heb dekens maat 102 en 105 op Facebook staan, maar niemand reageert en er zit zelfs een gloednieuwe met prijskaartje er nog aan bij. En ook een veulenhalster(zwart leren) met prijskaartje er nog aan. Misschien maar eens op de bokt markt zetten.

Ik weet niet of je een trailer hebt maar havelte zit mooi tussen ons in. Kunnen wr eventueel daar afspreken.

Patty, leuk! Ik stuur je anders wel even een berichtje..

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:16

Ja wel een trailer en mag er in principe wel mee rijden, maar durf het nog niet. Dan wordt het echt iets voor volgend jaar als ik wat meer vertrouwen in het rijden heb. Mijn moeder rijdt ons nu overal heen, zolang ze maar mee kan op rit zoals vorig jaar tijdens de kerstrit. Veluwe wil dan misschien volgend jaar zomer met beide pony's op vakantie heen een paar dagen in de zomer.

Ik heb me voor nu weer opgegeven voor de kerstrit en voor de rit in het Drents-Friese wold van de shetlandermenritten, nu is het wel mijn moeder haar werkweekend tijdens de kerstrit, maar ze kan hopelijk nog switchen.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:34

Fennadev schreef:
Ja wel een trailer en mag er in principe wel mee rijden, maar durf het nog niet. Dan wordt het echt iets voor volgend jaar als ik wat meer vertrouwen in het rijden heb. Mijn moeder rijdt ons nu overal heen, zolang ze maar mee kan op rit zoals vorig jaar tijdens de kerstrit. Veluwe wil dan misschien volgend jaar zomer met beide pony's op vakantie heen een paar dagen in de zomer.

Ik heb me voor nu weer opgegeven voor de kerstrit en voor de rit in het Drents-Friese wold van de shetlandermenritten, nu is het wel mijn moeder haar werkweekend tijdens de kerstrit, maar ze kan hopelijk nog switchen.

Ik ga denk ik ook naar de kerstrit en die in het drents-friese wold, rijden we toch nog een keer samen ;)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:40

Wanneer is die in het Drents Friese wold? Heb daar een paar jaar geleden ook gereden met een Menrit.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:45

18 maart

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:34

Eline, ik vind het ook altijd gezellig om samen te rijden, maar ik woon niet echt in de buurt haha. Ik ga soms wel naar de Veluwe om daar te rijden (Wolfheze).

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:42

Lastige maar goede beslissing Patty! Dat jij en Switch maar heerlijk kunnen genieten van zijn pensioen!

Mijn pony’s staan ook zonder transport beschermers op de trailer.

Bink is vrijdag ook geschoren *\o/* vrijdag naar ADE geweest, gister jarig en mijn verjaardag gevierd, en vandaag maar even lekker mennen. :)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:55

Meiden ik heb nog een 200 grams deken te koop, 110 onderlengte. Misschien kan ik er hier iemand mee blij maken?

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:19

Fenna, dat is ook lekker dichtbij voor mij! Zou daar ook graag aan meedoen, eventueel als je moeder moet werken kunnen we wel liften. Er passen in mijn bus wel twee sulky's, en met een tweepaardstrailer :) Donja kaggelt nu ook makkelijk 15km. Ze verhuist aanstaande zondag na de ADT naar Marum voor deze winter, snachts lekker naar binnen met twee bejaarde merries en overdag in de bak. Zit een leuk bos dichtbij dus ik zie lekker lange ritjes aankomen! :D

Donja word aanstaande zaterdag geschoren, ik vind haar erg slecht in de vacht zitten. Ook kan ik haar dan makkelijker kwa gewicht inschatten, en is het makkelijker met trainen :) welke grams dekens hebben jullie op dit moment op?

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:55

Leuk dat Donja geschoren wordt :D ik heb nu 200 grams op.

Ik heb Bink zijn manen kort gemaakt :') ik weet niet of ik spijt heb of niet :=

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Hier was t nog niet helemaal netjes recht hoor, daar heb ik alleen geen foto meer van :')

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:01

Een stuk beter :D Nog even bijwerken en klaar.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:03

Ik heb een foto gekregen van stalgenootje

Zo is t af :)
Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:21

Ben jaloers op jullie manen!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:22

Staat wel sportief bij Bink!

Pip word niet geschoren meer die mag lekker in zijn vacht blijven zitten dan maar wat meer gemopper als ie gaat uit haren

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:59

@Jenny
Heerlijk dat Donja haar vacht eraf gaat, zal voor veel verlichting zorgen. Mooi dat jullie nu al lekker op 15 km zitten. Ik ben van plan om tijdens de kerstrit 25 km mee te pakken en die in Drents-Friese wold is rond de 20 km.

@Linsey,
Daar knapt Bink wel van op! Hij heeft overigens ook dezelfde deken als Alex aan, maar helaas is die van Alex niet helemaal waterdicht meer. Ik vermoed dat het hem aan de leeftijd ligt van de deken. Ik wacht nog op Nika hun nieuwe collectie 300 grams dekens voordat ik een nieuwe 0 grams bestel, want dan kan ik gelijk 2 dekens bestellen.

Ik had vandaag Jorie even naast de sulky gebonden zodat hij niet meer zo uit zijn plaat zou gaan als ik Alex meeneem en hij moet toch wennen aan de sulky en zo kan dat lekker onbelast. Mijn moeder fietste als steun voor ons uit en moest meteen al helpen, want Jorie ging achterstevoren staan en in zijn achteruit mee ipv weer recht te draaien. Onderweg deed hij dat gelukkig wel zelfstandig en verder waren we nog maar net bij de buren voor huis en toen bokte Jorie over Alex zijn streng heen. Dus ik Alex meteen stilgezet en mijn moeder roepen, maar toen had Jorie zichzelf alweer bevrijd. Bestand tegen streng tussen de benen is ie nu dus ook :')

Verder had ik deze regenboog onderweg met Alex zijn grote rondje: <3
Afbeelding

Maar die bracht helaas geen geluk, want op 15 km zijn we gestrand met een lekke band. Gelukkig waren daar 4 paardenmeiden met een pony wat aan het springen in een kleine bak, dus daarheen gelopen en gevraagd of ik achter bij hen kon uitspannen. Dat kon en Alex kreeg zelfs even zijn eigen supergrote stal waar hij niet eens over de schutjes heen kon kijken. Je kon hem ook echt niet zien staan, behalve als je over het schot leunde :')
Afbeelding

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:18

Kymberley, wat gaaf dat je op zo'n hoog niveau topsport hebt beoefend in het buitenland! Ik vervoer Sjors zonder transportbescherming. Hij draagt enkel een staartbeschermer, aangezien ik hem zijwaarts vervoer. Heb een tussenschot klaar staan om er in te laten maken maar tijdtijdtijd.

Welkom Ilona. Bambam is van jou toch? Ik ken je nog wel van het andere topic.

Nanja: een deken is idd niet nodig als de pony niet geschoren is en voldoende schuilmogelijkheid heeft, dan houden ze zichzelf lekker warm :) Rainrot krijgen ze pas als ze niet kunnen schuilen en de vacht daardoor langdurig nat blijft.

Prachtige foto's Mandy <3

Eline ik wil wel een keer een buitenritje maken met je op de veluwe hoor :) Sjors staat in de buurt van Wolfheze en ik ken daar de weg. Kan alleen nog niet zeggen wanneer dat ongeveer weer mogelijk zal zijn, hij is nog herstellende van zijn HB.

Mooie foto Fenna, balen van de lekke band.

Jenny, hopelijk bevalt de nieuwe stal! Klinkt iig goed :)

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:40

Wat balen van je band fenna! Werd je opgehaald met de trailer?

We kunnen anders wel een keer bij wolfheze gaan rijden. Dan zou susanne misschien ook mee kunnen. ;)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:43

ElineGC schreef:
Wat balen van je band fenna! Werd je opgehaald met de trailer?

We kunnen anders wel een keer bij wolfheze gaan rijden. Dan zou susanne misschien ook mee kunnen. ;)

Dan zou ik afhankelijk van de datum ook wel mee willen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:49

Ja Eline, was ongeveer 5 km van huis dus net te ver lopen, gelukkig was mijn moeder thuis. Maar die mensen waren echt wel zo aardig dat ze waarschijnlijk ook wel tegen vergoeding ons hadden willen thuisbrengen met hun trailer, maar dat was gelukkig niet nodig.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:03

Nou in dat geval wil ik ook wel aansluiten :=

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:11

alles wat mee gelezen.

ik heb Mowgli ook nog nooit met beschermers om in de trailer gehad. altijd zonder en altijd goed gegaan :D

Fenna, balen van die lekke band zeg.. wat een geweldig grote stal heeft Alex :+

Patty, lastige beslissing, maar misschien wel goed voor switch. Gewoon nog lekker van elkaar genieten!!

Linsey, de manen staan Bink erg leuk zeg!

Bij mij thuis is alles wat anders dan anders deze week...
Gelukkig kon ik deze week lekker even tijd nemen voor Mowgli en daar mijn ontspanning vinden.
Gisteren samen met mijn vriend op pad geweest met Mowgli
hij kon mooi foto's maken :+
Zelfs mijn vriend wou een stukje mennen met mowgli. en dat vond hij stiekem wel leuk... :o
hij vroeg of het wat harder kon, dus ging hij zelfs een stukje in draf nog.
en mowgli deed maar braaf wat hij zei. wat een toppers *\o/*
na het mennen mocht ik Mowgli niet eens zelf het land in zetten, dat wou meneer ook al zelf doen.
Die paarden liefde komt langzaam maar zeker wel denk ik :+
ik kijk wel geconcentreerd op deze foto :') oeps...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding