[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 23:35

Oke, ik heb even jullie advies nodig.
Mijn shetlander is erg op voer gericht. Sinds een tijdje gaat hij als ik bij hem kom, gaat hij achter het hek langs dat een beetje open laat staan zodat ik spullen kan pakken. Als hij naar binnen geslopen is haalt hij de delsel van de voerton af en gaat hij het voer eten, hiervoor krijgt hij een tik. Maar hij blijft mij uitdagen door het wel steeds te doen, als ik zie dat hij eten steelt en ik naar hem toe loop rent hij snel weg. Hij weet dus wel heel goed wat hij fout doet en dat het niet mag, maar toch dring ik niet tot hem door. Iemand tips? Het hek dichtlaten is geen oplossing, al staat de voerton midden in de weide, hij mag van mij gewoon geen voer pakken zonder mijn toestemming! Alvast bedankt want het is nogal storend :')

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 23:41

Ik weet het ook niet direct, de mijne zouden ook gewoon die voerton midden de weide omgooien als ik er niet naast sta. Hier was het gewoon kwestie van zorgen dat ze er niet aan kunnen, je kan ze voedsel weigeren leren en achteruit gaan voor ze voedsel krijgen maar echt duidelijk maken dat iets verboden terrein is lijkt mij moeilijk.

Jorex

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 23:50

Misschien door middel van trainen leren te voedsel weigeren en tot die tijd het hek dicht laten, anders is het toch gewoon jouw fout. Of al corrigeren als ie maar dreigt door het hek heen te gaan. Als ik mijn hek open laat staan en mijn pony's gaan grazen in het weiland, is het ook niet hun fout dat ik het hek open laat staan?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 03:12

Hoi allemaal
Ik zou hier ook graag meekletsen. Ik heb sinds een ruime week een hele Lieve gave shetlandermerrie van 10 jaar oud en ruim een meter. De bedoeling is dat ze voor de kar komt. Vandaag heeft ze voor het eerst tuig op gehad en ze gaf er niks om. Aan de fiets is ze ook super braaf.

Dit is Zen
Afbeelding
Afbeelding

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 09:36

Fennadev schreef:
Misschien door middel van trainen leren te voedsel weigeren en tot die tijd het hek dicht laten, anders is het toch gewoon jouw fout. Of al corrigeren als ie maar dreigt door het hek heen te gaan. Als ik mijn hek open laat staan en mijn pony's gaan grazen in het weiland, is het ook niet hun fout dat ik het hek open laat staan?

Hij staat in het weiland en loopt dan de 'zadelkamer' in, ff rare vergelijking: als de deur van het mannentoilet open staat loop ik daar toch ook zomaar niet naar binnen? Dat is terein waar ik gewoon niet mag komen en dat geld nu ook voor mijn shet.

Nu graag geen reactie's meer 'met hek dichtlaten' er staat namelijk duidelijk bij dat dat geen oplossing is :)

Welkom callum!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:28

Ik zou zeggen gewoon zorgen dat hij er niet bij komt, ik denk namelijk dat je de pony verder niet kan tegen houden qua opzoek willen naar voer

Welkom nieuwelingen

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:59

kayaxtg schreef:
Oke, ik heb even jullie advies nodig.

zijn beloning is dat hij toch steeds wat voer heeft, al is het maar 1 brokje; wat hij doet loont.
Dus je moet hoe dan ook zorgen dat hij NIET bij het voer kan.
Als je de voerton niet kunt verplaatsen, het hek niet dicht kunt maken, dan is een niet door paarden te openen voerton de enige optie om hem dit af te leren.
Ik heb een voerton met draaideksel; ze kunnen doen wat ze willen, maar open krijgen ze hem niet.
En dan is het spelletje snel over.
Of je zet er wat schrikdraad omheen als je geen ander ton wilt kopen.

Maar nogmaals, zolang hij er wat uit kan pakken (zelfs al lukt dat maar 1 van de 10 keer), zal hij het blijven proberen, ongeacht of je hem straft of niet.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:34

Welkom nieuwelingen!

En LS jij hoort hier gewoon in het topic!

En voor de liefhebbers Verdi:
Afbeelding

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 12:06

Welkom Milly en Callum!!

LS ik snap je helemaal. Buck is door niemand te vervangen. Maar daarom ben je nog altijd welkom in dit topic! Zeker weten :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 12:21

Ik zou hem ook de mogelijkheid gewoon niet geven. Of hem gewoon leren om binnen het hek te blijven als hij open staat. Dat heb ik ook gedaan. Als ik draad open doe wil ik dat ze blijven staan, punt.

Ik zag net toch wat levensgevaarlijks, ik was serieus in staat om mn auto uit te stappen. Een haflinger voor de wagen bitloos!! Zweep in de houder. Op de openbare weg. Stelletje mafkezen. :\

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:05

Pff. Dat is inderdaad erg riskant... Het blijft een paard. En mocht hij er wel van door gaan, heb je niet echt een noodrem.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:24

Mira283 schreef:
Welkom nieuwelingen!

En LS jij hoort hier gewoon in het topic!

En voor de liefhebbers Verdi:
[ [url=m/70RRG8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha dacht al dat je die gekocht had! Zag hem wel te koop staan.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:48

Mowgli4 schreef:
Pff. Dat is inderdaad erg riskant... Het blijft een paard. En mocht hij er wel van door gaan, heb je niet echt een noodrem.

Weet je, de anti bitten brigade zal altijd vol blijven houden dat je met een bit ook niks te vertellen hebt. Maar deze combi, bitloos mennen, nonchalante waslijntjes én de zweep niet in je hand, vond ik gewoon te belachelijk voor woorden.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:32

Nee want een paard heeft hersens die heel anders werken dan die van jou. Gewoon consequent trainen dat ie blijft waar hij is en tot die tijd inderdaad het hek dicht want anders is al je training voor niks geweest.

Welkom callum :)

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:54

Jelleee schreef:
Mowgli4 schreef:

Weet je, de anti bitten brigade zal altijd vol blijven houden dat je met een bit ook niks te vertellen hebt. Maar deze combi, bitloos mennen, nonchalante waslijntjes én de zweep niet in je hand, vond ik gewoon te belachelijk voor woorden.

Nee dat is zeker zo. Maar als je dan ook nog zo nonchalant rijd etc. is het helemaal slecht...

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:13

Mirriejj, Joep heeft bitmaat 10-10,5 en ben toevallig nog opzoek naar zo'n soort bitje, dus als je 'm toevallig verkoopt.. :D Leuke combinatie trouwens! Vind dat roze juist leuk!
Mooie deken Charlotte!
Ik heb alleen naar oranje, blauw en roze spullen :D
Claudia, haha wat leuk!
Nathalie, knappe milk!
Isapaardje, haha geniale foto!
MillyH en callum, welkom!
Mira, wauw wat een knapperd die Verdi!

Joep en Feline zijn vandaag 7e geworden van de 19 in klasse B bij de onderlinge wedstrijd op mijn stal! Heel netjes gedaan en al helemaal voor een eerste keer! :D Ik ben zelf 2e geworden van de 8 in klasse (ook voor ons de eerste wedstrijd) L1 :)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sardis op 16-05-16 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:14

ik heb vandaag weer vrijheidsdressuur met mowgli gedaan.
ik verveelde me vandaag dus ik heb mowgli helemaal in het blauw gezet vandaag :')
ik gebruik vrijwel nooit bandages, alleen vandaag om de blauwe set af te maken :+
en zijn oogje kleurt er ook zo leuk bij hihi :D
Afbeelding

Afbeelding

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:15

NathalietjeB schreef:
de keuring mjah was wel ok maar niet voor herhaling vatbaar :x
De shet groep werd samen gevoegd met vreemde welsh? Kruizingen, maar voor milk weer een ervaring rijker.

:+ volgende keer gaan we voor de men clinic

Minniej wat voor wedstrijd met je hond ga je doen?

We doen aan agility :D

Even een bijleespost tussendoor.
Testebeest: Lekker getraind, genoeg blijven oefenen, dan gaat het vast snel wat beter.
Sammyfloor: Vervelend joh dat Sammeke zoveel schuurt, hier heeft Jimmy re ook wel veel last van. Ik twijfel nog over de Rambo, maar die bevalt dus goed?
Ls_fotos: Heel veel sterkte! Als je nog iets in maat 115 hebt liggen, dan heb ik wel interesse.
Lori: Let je wel een beetje op met je rug? Hopelijk was het vandaag alweer beter?
Callum: Wat een leuke merrie heb je! En leuk halster zeg.
Mira: Wat een knap mannetje heb je gekocht, ik ben benieuwd hoe hij uit gaat groeien.

Vandaag even wat spulletjes gekocht voor de mannen, nieuwe halsters en regendeken. Kunnen ze weer vooruit.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:24

Oh goed hoor sardis ziet er ook netjes uit.
Mowgli is super schattig in het blauw zeg.
Bedankt allemaal voor de welkoms ik hoop hier veel te kunnen plaatsen van Zen. Ben super blij met haar

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:30

Een paard denk anders na dan mensen, waar jij redeneert dat je het mannentoilet niet binnen mag om maatschappelijke niet gedoogd gaat een paard daar niet zo over nadenken. Een paard gaat enkel niet in ruimte's gaan waar die een slechte associatie mee heeft of waarbij de dominante zelf in de ruimte is en 'm wegstuurt. Het beste wat je kan doen is gewoon zorgen dat die niet aan voer kan.

@Callum welkom!

@Mira, wie is Verdi ?

Mowgli@Nice dat blauw :D

Hier vandaag met Finn gefietst deze keer een maximum draftempo van 14, 56km/u niet slecht voor een kleine pony :') .

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:39

Jelleee schreef:
Ik zag net toch wat levensgevaarlijks, ik was serieus in staat om mn auto uit te stappen. Een haflinger voor de wagen bitloos!! Zweep in de houder. Op de openbare weg. Stelletje mafkezen. :\

Yoblin is ook bitloos gereden voor de wagen door vorige eigenaar. Ik doe het alleen op de wei, op straat niet, maar hij is nog altijd heel lastig met een bit in de mond; te veel meegemaakt waardoor hij echt eigenlijk beter bitloos reageert. Maar zelf durf ik dus niet goed en ben ook bang voor reacties van mensen die het zien en het gevaarlijk vinden :o

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:55

Sardis schreef:
Mirriejj, Joep heeft bitmaat 10-10,5 en ben toevallig nog opzoek naar zo'n soort bitje, dus als je 'm toevallig verkoopt.. :D Leuke combinatie trouwens! Vind dat roze juist leuk!
Mooie deken Charlotte!
Ik heb alleen naar oranje, blauw en roze spullen :D
Claudia, haha wat leuk!
Nathalie, knappe milk!
Isapaardje, haha geniale foto!
MillyH en callum, welkom!
Mira, wauw wat een knapperd die Verdi!

Joep en Feline zijn vandaag 7e geworden van de 19 in klasse B bij de onderlinge wedstrijd op mijn stal! Heel netjes gedaan en al helemaal voor een eerste keer! :D Ik ben zelf 2e geworden van de 8 in klasse (ook voor ons de eerste wedstrijd) L1 :)

[ [url=m/XXqzkc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/K4wVgH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat goed! Gefeliciteerd :))

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:03

super netjes sardis!! gefeliciteerd :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:05

Netjes Sardis, het ziet er keurig uit!

Mowgli ziet er ook netjes uit in zn blauwe pak.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:09

Dank jullie wel :D

Miriam, leuk!! En mooie blauwe set :)

Ik doe aankomende zaterdag de 21e mee aan de menwedstrijd in Utrecht, de dag van het aangespannen paard. Gaan er toevallig meer mensen?