[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 22:24

Afbeeldingslapen op de zachte billen van haar zus

En erna aan het werk ij klavertje drie
Afbeelding

Jorex

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 23:20

Leuk Patricia!

Welkom Ilona!

Hier ook zonder beschermers, wel met voorste hoeven in zijn hoefschoenen anders houdt Alex geen hoeven over. Hij is een trailer schraper :roll:

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 04:35

Die slaap foto. :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 08:39

Patty; wel balen voor jullie! Maar jullie kunnen nog wel fijne buitenritjes maken?

Welkom Onali

Die bovenste foto is echt leuk Patricia

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 09:39

Even een vraagje, ik heb dus echt 0,00 verstand van dekens. Toen ik mijn eerste pony kreeg was ze geschoren en had ze een deken op. Ik denk zelf dat het een regendeken is. Maar zoals vandaag maar ook gisteren regent het echt heel veel, is het dan ook handig dat ze een deken op hebben? Ze zijn niet geschoren ofzo, maar ik las wat over rainrot? En als ze nat zijn, kunnen ze dan gwn zo'n deken op?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 09:44

Shets kunnen echt wel wat hebben en een deken opdoen als ze nat zijn niet is niet verstandig.

Zolang ze voldoende ruwvoer krijgen en evt. kunnen schuilen heb je geen dekens nodig bij een gezonde pony.

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 09:45

Oke, aan al die eisen voldoen ze dus dan komt het helemaal goed! :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 09:48

Pepper draagt een 0 grams regendeken met dit weer omdat hij 24/7 buiten staat zonder schuilmogelijkheden. Maar als hij al nat is dan laat ik hem zonder deken staan. :) Als je een deken over natte haren heen doet, drukt de deken de vacht plat en krijgen ze het koud.

Pepper wordt niet geschoren dus ik heb geen andere dekens voor hem. Ik wil wel een zweetdeken aanschaffen en eerst ook een 100 grams winterdeken. Maar op de nieuwe stal staat hij snachts op stal en als het rot weer is ook, dus ik twijfel nu over of die 100 gram nodig is.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 09:54

Als hij niet geschoren wordt waarom dan een 100 grams?

Ik heb zweetdekens en een regendeken voor het geval hij ziek is, maar hij staat gewoon zonder.
Mijn fjord is ouder en valt af, hij heeft nu wel een regendeken om zodat hij lekker droog blijft en de energie voor andere dingen kan gebruiken.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 09:56

Voor als het heel koud wordt :j dus temperaturen onder de -5. En omdat hij dus niet kon schuilen. Maar nu die situatie anders is en ik niet het idee heb dat we een harde winter gaan krijgen, denk ik dat het niet nodig gaat zijn. :)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 10:36

Caya had het gisteren koud onder haar fleece bucas smartex. Dus gisteren haar rhino wug maar omgedaan.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 12:27

Hier eigenlijk altijd geschoren dus ook in de dekens.

Ingrid; Jaa buitenritjes kunnen nog wel. Vind Switch juist heel leuk!

Leuke foto Patricia!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 12:36

Patty. Waarom heb je zoveel spullen te koop -O- Ik moet op mijn handen zitten :') Maar helaas nog koos geldloos met woensdag ook een bezoekje van de DA.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 15:17

Afbeelding
Afbeelding

<3
Ik wil niet meer na huis na zon dag. :')

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:25

mirriejj schreef:
Patty. Waarom heb je zoveel spullen te koop -O- Ik moet op mijn handen zitten :') Maar helaas nog koos geldloos met woensdag ook een bezoekje van de DA.

Haha :'). Moet Jimmy naar de DA?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:26

Patty14 schreef:
mirriejj schreef:

Haha :'). Moet Jimmy naar de DA?

Nee de andere pony :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:39

Schattig je pony's zo Patricia :D

Wauw Mandy! Het lijken wel van die plaatjes uit zo'n brochure, prachtig <3

Ik vervoer zonder transportbeschermers. Willem staat altijd heel rustig op de trailer en haalt geen gekke dingen uit. Soms wel springschoenen om maar dat is meer omdat hij ze daarna toch om krijgt op plaats van bestemming :+

Ik heb ook het een en ander te koop: 3 in 1 beschermers maat pony (gekocht voor de achterbenen), staldeken 120 cm onderlengte, HB mini peesbeschermers. Misschien iemand hier interesse?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:59

Susanne schreef:
Schattig je pony's zo Patricia :D

Wauw Mandy! Het lijken wel van die plaatjes uit zo'n brochure, prachtig <3

Ik vervoer zonder transportbeschermers. Willem staat altijd heel rustig op de trailer en haalt geen gekke dingen uit. Soms wel springschoenen om maar dat is meer omdat hij ze daarna toch om krijgt op plaats van bestemming :+

Ik heb ook het een en ander te koop: 3 in 1 beschermers maat pony (gekocht voor de achterbenen), staldeken 120 cm onderlengte, HB mini peesbeschermers. Misschien iemand hier interesse?

Heb je een foto en vraagprijs van de staldeken?

-O- :')

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 17:00

Mooie foto's hierboven!
Van dekens heb ik niet zo veel verstand, verzorgpony is wel geschoren maar weet niet precies onder hoe dikke deken ze nu staat.
Wel heb ik een fleecedeken voor na t werken of als t koud is en we een rustig wandelingetje gaan maken.

Heb vandaag de stout spulletjes gepast, ben blij dat ik hier gelezen had dat t klein valt, maat pony past ze precies namelijk! Dus bedankt voor jullie advies :D

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 17:01

Jessica_1998 schreef:
Mooie foto's hierboven!
Van dekens heb ik niet zo veel verstand, verzorgpony is wel geschoren maar weet niet precies onder hoe dikke deken ze nu staat.
Wel heb ik een fleecedeken voor na t werken of als t koud is en we een rustig wandelingetje gaan maken.

Heb vandaag de stout spulletjes gepast, ben blij dat ik hier gelezen had dat t klein valt, maat pony past ze precies namelijk! Dus bedankt voor jullie advies :D

Oh leuk, heb je foto's?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:45

Mandy, wat heerlijk!

Hier wordt er ook zonder beschermers vervoerd.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 23:08

Hier vervoer ik ook zonder beschermers. Ik gebruik ze uberhaupt nooit.

Zou iemand hier het misschien leuk vinden om samen een buitenrit te maken? Over de veluwe/door bossen. Ik zou het leuk vinden om wat vaker leuke lange buitenritten te maken samen met andere shetlanders. Ik rijd nu altijd samen met paarden maar dat tempo is altijd hoger waardoor het niet echt relaxt rijden is. Ik rijd tussen de 10 en 20 km. Ik kan bijna iedere zondag en woon in Zwolle. Mag eventueel ook via pb

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 23:47

Ik kom weer onder de meelees steen vandaan .. Mn laatste 2 weken waren echt rennen vliegen haasten. Maar nu is de rust weer wedergekeerd. Ik heb alles bij gelezen maar maak geen bijleespost.

Ik vervoer gigant altijd met transport beschermers op de trailer. Ik heb in het verleden vaker paarden de ballen van hen voet af zien trappen of van de klep af zien vallen. Gigant gleed een paar weken geleden van de klep omdat hij zo druk aan t rondkijken was dat hij even vergat zn benen goed neer te zetten. Toen was ik blij met die dingen. Gigant staat ook rustig. Heb een camera in de trailer dus kan m goed in de gate houden :)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 09:08

Ik woon helaas ver van Zwolle en werk elke zondag. Zou ook wel vaker buitenritjes willen maken..

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 09:33

Ik maak ook elke zondag en woensdag een rit van 20-25 km, maar ik zit helaas in Friesland in de buurt van Drachten. Ik merk wel aan Alex dat ie het gezelliger vindt als er meerdere pony's bij zijn, maar vind maar eens mensen in je omgeving. Alhoewel ik gisteren een grote aanspanning tegenkwam op t sud <3

Ik heb dekens maat 102 en 105 op Facebook staan, maar niemand reageert en er zit zelfs een gloednieuwe met prijskaartje er nog aan bij. En ook een veulenhalster(zwart leren) met prijskaartje er nog aan. Misschien maar eens op de bokt markt zetten.